Şimdi Ara

ATI Stream SDK beta V2.0, and ATI OpenCL beta driver V2.0 ile Atilere gelen Physx desteği (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
8.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AMD ve Pixelux ortak bir fizik arabirimi üzerinde çalışıyorlarmış. Yaklaşık olarak 1 yıl kadar sonra kullanılabilir olması bekleniyor. Yani doğrudan PhysX desteği beklenmiyor.

    Bakınız bu da AMD'nin duyurusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AndryTR -- 18 Ekim 2009; 15:13:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DigitalFortress


    quote:

    Orijinalden alıntı: solid


    quote:

    Orijinalden alıntı: DigitalFortress


    quote:

    Orijinalden alıntı: solid

    herhalde arkadaşlar sorunu buldum aşağıda belirtilen cpu özellikleri olacak minumum, bendeki e5200 desteklemiyor sanırım...

    Supported Processors:

    *
    X86 CPU w/ SSE 3.x or later




    sse3 destekliyor e5200.


    evet sorun ne olabilir acaba 3.x ile ne demek istiyor birde;

    Supported Compilers:

    Microsoft® Windows®


    Microsoft® Visual Studio® (MSVS) 2008 Professional Edition

    yüklü olması gereklimi acaba?



    denedin mi yüklemeyi ?


    bahsedilen program 3.4gb nerde deneyecem istersen sen dene

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=83c3a1ec-ed72-4a79-8961-25635db0192b&displaylang=en




  • PhysX yalan, Yaşasın Havok 2 yıl önce unreal engine 3 ve havok ile yapılan oyundaki fiziklere bakın.




  • Garry's Mod

  • havok iyimiş yaw xD
    ati kaçakta olsa physx yapio + havok olursa almada dur :D
    bide dx 11 lileri war ohoo xD
  • 9.11 beta sürücü hatalı malesef. nfs de performans artışı olmadı ve oyunda görüntüde bozulmalar yapıyor,1-2 dk sonrada zaten pc kitlenip kalıyor. 9.9 u silmeden ve silerek kurdum ama sonuç aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Bringer

    Anladığım kadarıyla direk olarak Physx'i çalıştıramıyor. Zaten böyle bir şeyin olması da mümkün değil.
    Nvidia kart olmaksızın, oyundan Physx'i açınca merkezi işlemciye yükleniyor. Ati 'deki bu yeni teknoloji ise merkezi işlemcinin yükünü GPU ile paylaştırıyor. Yani dolaylı olarak Physx işlemleri Ati GPU'ya aktarılmış oluyor.

    Eğer işe yarıyorsa çok güzel ama Nvidia nasıl Ati kartlarda Anti-Aliasing çalıştırmayacak şekilde ayar yapabiliyorsa, Physx'i de tamamen kapatabilir.
    Yani oyun nvidia kart görmeyince Physx seçeneği kapalı olur. Büyük bir ihtimalle de nvidia bundan sonraki oyunlarda böyle yapacaktır.

    Peki nvidia neden Mirrors Edge, Batman gibi oyunlarda nvidia olmayan sistemlerde Physx için açma kapama seçeneği sundu diye sorabilirsiniz. Elbette, ati kullanan son kullanıcıya Physx aktif olunca "sistemi yerlerde sürünüyor" hissini vermek için. Ati buna çözüm bulduğunda nvidia da cevap olarak physx'i nvidia kart gözükmeyen sistem için kapatır diye düşünüyorum.

    Bildiğim kadarıyla Physx, donanım olarak Nvidia kartların içerisinde (donanımsal olarak) bulunan bir bileşen. ATI' lerin Physx' i çalıştırması demek ekran kartı olmayan bi' bilgisayara "yau bana bi' driver çıkartta ekran kartı almiyim" demek gibi bi' şey olsa gerek. Physx yazılımla gelen bi' şey olsaydı bugüne kadar çoktan kırılmış olup, sağda solda bulabileceğimiz yamalar çıkardı ki; bugün bu konu açılmazdı bile...
    Anladığım kadarıyla Physx işini görebilecek yan bi' yazılım çıkartılmış.
    ATI' de çalışmayan Physx, CPU' ya gidiyorda; neden bende Athlon 7850 varken aldığım FPS' lerle Phenom II 955' de aldığım FPS' lerde bariz bir oynama olmadı ? Ben mi hatalıyım ?
    (Düzeltme: FPS olayı Shift için geçerli. Standart sürücüleri kastediyorum, buradaki yeni sürücüyü değil.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Process64 -- 19 Ekim 2009; 14:38:29 >




  • PhysX yeni jenerasyon (unified shader mimarili) kartlar için verilen tamamen yazılımsal bir destektir. Zaten yazılımsal olduğu için G80 gibi gpu'larada bu destek verilebiliyor ve Ati kartlarda modifiye sürücüler ile aktif hale getirilebiliyor. Tabi ne kadar sağlıklıdır orası tartışılır çünkü açık kaynak bir yazılım desteği değil. Havok hesaplamalar için nasıl cpu'nun işlem gücünü kullanıyorsa PhysX'de hesaplamalar için gpu'nun paralel işlemcilerini kullanıyor. Yani gpu içinde PhysX için ek bir donanım falan yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 19 Ekim 2009; 15:05:19 >
  • Kime inanacağımı şaştım artık, öyle ise bile CPU' ya attığı konusunda şüpheliyim.
  • Benimde bildiğim kadar nvidia kartlarda donanımsal bir özellik var çünkü ps3 te de yok physx yada ondan önce windows 7 için bir yama vardı fx57 haber yapmıştı anakartınızda çift slot varsa biri ati biri nvidia kart takarsan physx işlmelerini nvidia karta yaptırabiliyordun yazılımsal olsa çoktan heklenirdi ati lerde bu işi yapardı.Cpu nun işlemesi iptal batman aa da ben physx i açınça fps 60 tan 5 e düşüyor değermi değmezmi derseniz her oyunda batman aa daki kadar physx kullanılsa şu an satarım atiyi nvidia ya transfer olurum :D

    Aradaki farkı görmeyenler için tekrar videoyu koyuyorum: FULL - GPU PhysX in Batman Arkham Asylum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isk0rpit -- 19 Ekim 2009; 16:43:10 >




  • deneyipte testlerde %7-8 fark olan varmı merak ediyorum...
  • Yanlız ati fanlarının haklı olduğu taraflarfa var bak nekadar zaman geçti sadece 1 oyun var elle tutulur batman de gerçekten physx döktürüyor geri kalanlarda fıss varlığı bile tartışılır.
  • Eheh Directx11'i korsan yamayla kullanacak Nvidia evet. işi gerçekten zor, lol.
  • Eh harici bir kartı Nvidia kartlara bedavadan yazılımla entegre etmek Nvidia'nın yaptığı en akıllıca işlerden birisiydi zaten. Yoksa Physx'i önceden kim duymuş da para verip kullanmış. Benim haberim bile yoktu o zamanlar.
  • physx düzgün kullanıldığı zaman bir değeri olacaktır yoksa iki üç tane uçuşan şeyle bir şey olmaz öyle senede tek oyun beklersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VaLoUr

    PhysX yeni jenerasyon (unified shader mimarili) kartlar için verilen tamamen yazılımsal bir destektir. Zaten yazılımsal olduğu için G80 gibi gpu'larada bu destek verilebiliyor ve Ati kartlarda modifiye sürücüler ile aktif hale getirilebiliyor. Tabi ne kadar sağlıklıdır orası tartışılır çünkü açık kaynak bir yazılım desteği değil. Havok hesaplamalar için nasıl cpu'nun işlem gücünü kullanıyorsa PhysX'de hesaplamalar için gpu'nun paralel işlemcilerini kullanıyor. Yani gpu içinde PhysX için ek bir donanım falan yok.

    Bazı oyunlarda Physx ayarı var. Darkest of Days' ı örnek verecek olursak, Physx: Lo - Me - Hi şeklinde üç kademe ayar var. (Hatırladığım kadarıyla Medium yerine Normal yazıyor olabilir.) Bu ayarı orta seviyeye alınca bile oyun adeta ağır çekim filme dönüşüyor. (İmzamdaki sistemde)

    İyi bi' şeymiş gibi demiyorumda işletim sistemlerinin bile çatlatıldığı şu günlerde, sırf yazılımla gelen bu özelliği ne bileyim Razor, ReLoader, TeamZWT gibi gruplar bu güne kadar halledemedi mi? (Biraz fantastik mi oldu ne...)

    ATI' nin Gpu ları bu kadar mı beceriksiz? Madem Nvidia Gpu ları bu kadar üstünde neden Physx kullanmayan oyunlarda da bu farkı atamıyor? Yanlış anlamayın, çok bilmişlik etmek gibi bi' niyetim yok. Tam tersine bu konuyu öğrenmek için soruyorum.




  • PhysX destekli oyunlar sadece Nvidia gpu'ları üzerinde aktif olucak şekilde kodlar içeriyor. Ati gpu'larında PhysX aktif olamadığından doğal olarak anormal bir yavaşlama meydana geliyor. Bunun olmaması için PhysX'i kapatıp oynayacaksın yani Ati gpu'larının beceriksizliği ile bir alakası yok. Anlattığım gibi PhysX destekli oyunlarda Nvidia kartlarda daha iyi performans alınması Nvdia gpu'larının üstünlüğünden değil sadece yazılımsal destek vermekle ilgili. Diğer oyunlarda PhysX desteği olmadığından yakın performans veriyorlar buda normal. Yazılımlar günümüzde kırılıyor bu doğrudur ancak modifiye edilmesi ile aynı şey değildir. Oyun içindeki yazılımsal PhysX içeren kodlara erişim sağlamak ve değiştirmek imkansız gibi birşey. O zaman tek çare modifiye edilmiş ekran kartı sürücüsü oluyor ama buda sağlıklı bir sonuç vermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 26 Ekim 2009; 0:23:28 >
  • 2 sayfayıda okudum ama soyle net bir cevap veren yada test eden yok galiba
  • Arkadaşlar denilenleri aynen yaptım ama physxloader.dll hatası aldım.tekrardan nvidia physx sürücüsünü kurdum.Batman Arkham Asylumu açıp physxi normal modda açtım.Ati streamın hiçbir etkisi oklmadı,önceden olduğu gibi çok kastı oyun.Biraz daha bekleyeceğiz sanırım...Başka deneyip verim alan arkadaşlar var mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i_karabiber -- 26 Ekim 2009; 0:18:55 >
  • bende denedim mirors edge 'de farketmedi
    batmanda physx açmaya kalkıca oyun çöktü
    nfs shiftte de pek değişim olmadı
    biraz kasalım belki olur hehe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobi -- 26 Ekim 2009; 15:28:17 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.