Şimdi Ara

ASM Şanzıman Mutlaka Okuyun!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bugün Doğan Ford Bayiine gittim. Fiesta 1.4 TDI ASM şanzımanlı modeli hakkında bilgi almak istedim ancak satıcı arkadaş FORD'un belli bir süre (Tam zamanını söylemedi) ASM ŞANZIMAN'lı modelleri ithal etmeyeceğini ve Şanzıman'ı geliştirmeye çalıştıklarını belirtti. Aman arkadaşlar bu Şanzımanın kesinlikle problemli olduğu tescil edilmiş oldu. 2.el alacaklar aman aman dikkat etsin ve bu şanzımanlı araçları almasın!!!



  • İlginç yaw ,bu zamana kadar şikayet gelmedi ama ,Bence bu işin içinde başka bi iş var



    Ctv şanzıman varken bu asm yi niye kullanırlar anlamış değilim
  • asm yi geliştirmeye çalışmak demek asmnin arızalı olduğunu göstermezki
    asm ni arızalarını gidermeye çalışmıyorlarki asm yi geliştirmeye çalışıyorlar bu neden asm leri arızalı ilan etsin ki ???

    motorunu geliştirmeye çalışınca eski motor arızalı mı sayılır sence?
    her zaman teknoloji gelişir bu eskisinin arızalı olduğunu göstermez bence.
  • ford daki asm şanzımanın özellikle şehir içi dur-kalk trafikte ısınarak kendini kitlemesi gibi bir problemi var..ford servislerine göre bu şanzımanı korumak için bir önlem..diğer taraftanda 0 km alınmış bir aracın şanzımanının kilitlenerek yol kenarında 15-20 dk soğumasını beklemek çok can sıkıcı..tüm dünyada bu önde şikayetler olduğundan ford da sorunu çözebilmek için geliştirme yapma gereği duymuştur..
  • bu nasıl bir mantık anlamak mümkün değil. Arkadaşım şikayetvar.com'u oku ve ASM şanzıman problemlerini oku ondan sonra yaz istersen

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    asm yi geliştirmeye çalışmak demek asmnin arızalı olduğunu göstermezki
    asm ni arızalarını gidermeye çalışmıyorlarki asm yi geliştirmeye çalışıyorlar bu neden asm leri arızalı ilan etsin ki ???

    motorunu geliştirmeye çalışınca eski motor arızalı mı sayılır sence?
    her zaman teknoloji gelişir bu eskisinin arızalı olduğunu göstermez bence.
  • Bu tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar daha üretim teknolojisi olarak çok yeni. Ben de Smart Roadster sahibi olarak benzer bir şanzımana sahip bir araba kullanıyorum. Bu teknoloji sürekli geliştiriliyor ve eksik olan yanlarını düzeltiyorlar. Seri üretim sürecinde her zaman hatalı üretimler veya aksak olan yanlar olabilir. Zaten satış sonrası garanti hizmetleri de bunun için vardır. Ford gibi büyük köklü ve ülkemizde yerleşmiş geniş servis ağı olan bir firma mutlaka bu soruna çözüm getirir. Ancak tasarım sorununun ötesine geçemezler tabiki. Bunu aşmak için Ford yaptığı iyileştirmeleri önceden sattığı sorunlu araçlara uygulamakla yükümlüdür. Balata yakma diye söylenen olay da, genelde bu tip şanzımanı olan araç sahipleri yokuşta durduklarında fren kullanmak yerine az gaza basarak arabanın kaymasını engellemeye çalışıyorlar. Bu da şanzımana düz vitesli araçlardaki yarım debriyaj durumunu yaptırıyor. Sürekli yarım debriyaj yapılan bir balata hangi arabada olursa olsun çabuk biter. Dolayısıyla bunun Ford un veya başka bir firmanın üretimiyle ilgisi yoktur. Bu kullanıcı hatasıdır. Ancak şanzımanın bir nedenden ötürü kendini kilitlemesi ve servisin 10dak. bekleyin sonra gidin demesi kabul edilecek bir şey değildir. Bence başka servislere danışarak veya Ford Türkiye Genel müdürlüğüyle irtibata geçilip gerekli işlemler yapılırsa sonuç alınabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ak_onair

    bu nasıl bir mantık anlamak mümkün değil. Arkadaşım şikayetvar.com'u oku ve ASM şanzıman problemlerini oku ondan sonra yaz istersen

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    asm yi geliştirmeye çalışmak demek asmnin arızalı olduğunu göstermezki
    asm ni arızalarını gidermeye çalışmıyorlarki asm yi geliştirmeye çalışıyorlar bu neden asm leri arızalı ilan etsin ki ???

    motorunu geliştirmeye çalışınca eski motor arızalı mı sayılır sence?
    her zaman teknoloji gelişir bu eskisinin arızalı olduğunu göstermez bence.




    baktım haklısın şikayetvar.com da sadece asm ile ilgili şikayetler var hiç reno falan yok ! :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • konuyla ilgili degil ama aracindan memnun musun bilgi
    verebilir misin
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheRiver

    Bu tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar daha üretim teknolojisi olarak çok yeni. Ben de Smart Roadster sahibi olarak benzer bir şanzımana sahip bir araba kullanıyorum. Bu teknoloji sürekli geliştiriliyor ve eksik olan yanlarını düzeltiyorlar. Seri üretim sürecinde her zaman hatalı üretimler veya aksak olan yanlar olabilir. Zaten satış sonrası garanti hizmetleri de bunun için vardır. Ford gibi büyük köklü ve ülkemizde yerleşmiş geniş servis ağı olan bir firma mutlaka bu soruna çözüm getirir. Ancak tasarım sorununun ötesine geçemezler tabiki. Bunu aşmak için Ford yaptığı iyileştirmeleri önceden sattığı sorunlu araçlara uygulamakla yükümlüdür. Balata yakma diye söylenen olay da, genelde bu tip şanzımanı olan araç sahipleri yokuşta durduklarında fren kullanmak yerine az gaza basarak arabanın kaymasını engellemeye çalışıyorlar. Bu da şanzımana düz vitesli araçlardaki yarım debriyaj durumunu yaptırıyor. Sürekli yarım debriyaj yapılan bir balata hangi arabada olursa olsun çabuk biter. Dolayısıyla bunun Ford un veya başka bir firmanın üretimiyle ilgisi yoktur. Bu kullanıcı hatasıdır. Ancak şanzımanın bir nedenden ötürü kendini kilitlemesi ve servisin 10dak. bekleyin sonra gidin demesi kabul edilecek bir şey değildir. Bence başka servislere danışarak veya Ford Türkiye Genel müdürlüğüyle irtibata geçilip gerekli işlemler yapılırsa sonuç alınabilir.




  • asm şanzımanlar basit ucuz olan seçenekler.Yani klasik bir otomatik şanzıman değil. Benzer sistemi easytronic adı ile opel kullanıyor, o da sorunsuz değill.
    ASM= sorunsuz bir aktarma seçeneği DENEMEZ.
    cvt ise daha başarılı bir uygulama asm ye göre. Ama cvt de makul fiyatlı bir seçenek. Fiyat yani maliyet şanzımanın başarısını da etkiliyor. Söz gelim DSG şanzıman çok ileri teknolojili bir seçenek. kullanım kefi mükemmel. manuel e yakın performans veriyo. Ama fiyatı pahalı.
    En son noktayı ifade eden 7G TRONIC ise MB in uygulaması. Ama inanın oda sorunlu. Çok karmaşık pahalı ve elektronik devreler den kaynaklı problemleri var.
    Sonuç: skalanın bi ucunu


    ASM/EASYTRONIC-----CONVANSİYONEL OTO. ŞANZ-----------TİPTRONİC/STEPRTONİC---CVT--- DSG---7GTRONİC.

    HER İKİ UÇTA DA SORUN VAR. Sorun istemiyorsanız skalanın ortalarında bir yerde durun derim.
  • artık kronik zaten durkalk lı şehir trafiğinde fort vb. asm şanzıman sorunu yaşanması.
    Ama ayıp olan bu mekanik kusuru kullanıcı hatası deyip para koparan fort servislerinin koç bünyesinde olması.
  • en keyiflisi cvt
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    en keyiflisi cvt

    +en sorunsuzu diyebiliriz herhalde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    ford daki asm şanzımanın özellikle şehir içi dur-kalk trafikte ısınarak kendini kitlemesi gibi bir problemi var..ford servislerine göre bu şanzımanı korumak için bir önlem..diğer taraftanda 0 km alınmış bir aracın şanzımanının kilitlenerek yol kenarında 15-20 dk soğumasını beklemek çok can sıkıcı..tüm dünyada bu önde şikayetler olduğundan ford da sorunu çözebilmek için geliştirme yapma gereği duymuştur..


    asm lerde böyle bir sorunun olduğunu bende biliyorum bu sorundan dolayı çok kişi zor durumda kalmış özellikle köprü trafiğinde sıra beklerken soıfır araba alıp böyle problemler yaşamak çok saşma ford bu şanzımanı yeniden gözden geçirmeye karar verdiyse büyük gelişme var çünkü bu asm şanzımanlar çıktığından beri bu sorun mevcut ve servis yetkililerininde elinden bişi gelmiyodu güzel bi gelişme




  • geçen bir c3 kullanma şerefine nayil oldum şu otomatikleştirilmiş düz şanzumanlardan ,
    eğer asm de onun gibiyse ben hiç ama hiç beğenmedim çok kötü, hiç bu kadar sarsıntılı geçen bir otomatik araba kullanmamıştım hayatımda , düz vites kesinlikle daha rahat bence
    vites atarken yarın saniye bekliyor alet yaw olmaz yani.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.