Şimdi Ara

Arızalı Ekran kartı gönderen İnventus ve Vektron Rezilliği (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
1
Favori
9.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
182 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inventus

    Firmamız DH forumu kadar eski bir firmadır. İnventus, bulunduğu yere 18 senelik insanüstü gayreti ile, etik çerçevede kalmak için ciddi fedakarlıklar yaparak gelmiştir. Veremeyeceği hiç bir hesabı yoktur.


    Şimdi size bir kişinin, bu forumdaki halen empati yapabilme yeteneğine sahip iyi kalpli, iyi niyetli insanların, iyi niyetini nasıl suistimal ettiğini, KVKK’nın müsaade ettiği ölçüde açıklayacağız.


    Paylaştığı servis raporunda e-posta adresi ve ürün seri numarası görünen kişi, bundan sonra kendisine Şikayetçi diyeceğiz, 13 Mart 2021 tarihinde 3 farklı sipariş ile 200 bin TL üzerinde nakit alışveriş yapmıştır. Sipariş numaraları 7****2, 7****0 ve 7****6’dir. Şikayete konu ürün bu siparişleri ile ilgilidir.


    Kendisi, yazılı beyanına göre (KVKK hükümlerince paylaşamayacağımız) ***** isimli mağazada çalışmaktadır ve bu mağaza bilgisayar satışı da yapan, hepimizin bildiği bir mağazadır. Yani rakibimizdir.


    Şikayetçi sizlere İnventus ve Vektron’dan ürün alınmamasını tavsiye ettiği halde, daha geçen hafta, firmamızdan 2 ayrı siparişle, Vektron garantili ürünler satın almıştır. Sipariş numaraları 7****3 ve 7****8’dir. Kendisi sipariş vermekte hiç bir sakınca görmediği halde, iyi kalpli insanlara, İnventus’tan ve Vektron’dan ürün alınmaması yönündeki tavsiye vermektedir.


    Şikayetçi bir ürün fiyatı ve bir yazışma paylaşmıştır, böylece satıcıda ürün olduğu algısı oluşturmuştur. Bahsi geçen ekran kartı çok az sayıda tedarik edilebilen ve genelde 48 saat içerisinde tükenen bir üründür. Şikayetçi ürüne değişim istediğini 31 Mart tarihinde yapmıştır. Şikayet konusu ürüne ait satış raporu alındığında, 18 Mart ile 21 Nisan arasında stok olmadığından satış olmadığı, sadece 1 adet istisna duruma dair ürün satıldığı görülmektedir. Şikayetçi’nin iddiasının aksine, 18 Mart – 21 Nisan arasında, stoğumuzda ürün olmadığından, satışı da olmamıştır. (1 adet özel duruma bağlı satışın, sipariş nosu: 7***39’dur)


    Şikayetçi hakem heyetine başvurduğunu belirtmiş. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/12/20201226-7.htm adresinde açıkça görüleceği üzere THH başvuru üst sınırı 11330TL’dir. Yani Şikayetçi, ya sizlere THH’ye başvurduğuna dair, ya da THH’ye başvurusunda mal bedeline dair, doğruyu söylememektedir. Her halukarda, kendisinin gitmesi gereken yer Tüketici Mahkemesi’dir. Ancak bunun için ilk şart, Şikayetçi’nin tüketici olmasıdır. Tüketici tanımı, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’da açıkça belirtilmiştir. TKHK’ye göre tüketici, ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.




    Şikayetçi, firmamıza 16 Şubat 2021 10:33’te aşağıdaki e-postayı göndermiştir.


    Kimden: A* G* <a*g*@hotmail.com.tr>

    Kime: "sales@inventus.com.tr" <sales@inventus.com.tr>

    Konu: Ekran kartı hk 


    Merhabalar,


    Kısa vade de 15, orta vade de 100+ RTX-3080 Ekran kartı almak istiyoruz. 

    Fiyat teklifi verirmisiniz.Teşekkürler 


    A* G*


     




    Yanıtımız ise,






    100+ adet ekran kartı talebinin ticari amaç haricinde bir amaç ile açıklanması mümkün değildir. Bir tüketici 200 bin lira üzeri toplu alım yapmaz. Ayrıca tüketiciler taleplerinde çoğul ifade kullanmaz, şirketler kullanır.



    Son olarak, Şikayetçi’nin paylaştığı servis raporu incelendiğinde, raporda ürüne bedel iadesi yapılacağı ve bedelin satıcı tarafından ödeneceği yazılmış olduğu görülmektedir. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinde görülebilecek SSHY’ne göre, satış sonrası hizmetlerin yürütülmesinden satıcı sorumlu değildir. Yine de, şirketimize orantısız güçlük oluşturmadığı durumlarda, gücümüz yettiğince ve imkanlar dahilinde tüketici lehine hareket ediyoruz.


    SSHY MADDE 14 – (1) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.




    Şimdi Şikayetçi’nin sorularına gelelim.


    1-)RGB ışığı sabit yanan ve 3 fanından 1 tanesi çalışmayan kartlar normal zaman da direk iade alınıyor mu ?


    Bu sorunun muhatabı yetkili servistir. Bildiğimiz kadarı ile EVGA ürünlerinin tamir edilmesini istemiyor olduğundan, yetkili servise tamir yetkisi vermemiştir. Bizim bildiğimiz kadarı ile sorunun yanıtı: Evet, servis herhangi bir zamanda EVGA ürününü değiştiremiyorsa, iade alır. Vektron yanıt vermek isterse, konu hakkında daha fazla bilgi verir.


    2-)Ürün tedarikçi firma da yok ise siz bu ürünü nereden tedarik ediyorsunuz ?


    Tedarikçi kelimesinin anlamı, TDK’ya göre “Gerekli malzemeyi (ürünü) sağlayan (gerçek veya tüzel) kimse”dir. Firmamız sattığı tüm ürünleri yasal ve yetkili tedarikçilerden alır ve bazı markaların yetkili ithalatçısıdır.


    3-)Israrla değişim isteyen bir müşteriye seçenek dahi sunmadan nasıl para iadesi yapıyorsunuz ?


    Seçimlik haklar tüketiciyi ayıplı ürün veya hizmete karşılık korumak için vardır. Siz tüketici değilsiniz ve şikayet konusu ürün, ayıplı bir ürün değildir. Nasıl ki siz ticari amaçla, yani para kazanma amacıyla ürün alıyorsanız, biz de aynı amaçla alıyoruz. İthalatçı ve tedarikçi de aynı amaçla alıyor. Ticarette her zaman bir risk vardır. Risk alamıyorsanız ticari faaliyette bulunmamalısınız.


    4-)Bu ürünün ben 2.sahibi olsaydım, iadeyi yaptığınız hesaba giden para ne olacaktı ?


    Yasaya göre iade işlemi, tahsilat işlemi tersine çevrilerek yapılır. Elinizde bir ürün olması, onu satın aldığınız veya haklarını edindiğiniz anlamına gelmez. Siz o ürünü ikinci el aldığınızı belgeleyebiliyorsanız, iade edilen kişiden ödediğiniz tutarı istersiniz. Bu mümkün olmayacaksa, yasal sorumluluk ürünü ikinci el aldığını beyan edene ait olmak üzere bir çözüm üretiriz.


    5-)Şirket yetkilisi, tüm süreç apaçık ortadayken beni yalan beyandan mahkemeye vermekle tehdit etmekte ki amacı yerse mi ?


    Haklı olanın, yalana ihtiyacı olmaz. Yasal haklarımız saklıdır ifadesi tehdit değil, gerekli bir uyarıdır. Amacı, suç işlemenizi engellemektir.


    Hakem heyetine yalan beyanda bulunmak, kişi ve şirketlere iftira atmak, çalışanların kişisel e-posta adreslerini karşı tarafın rızası olmadan paylaşmak suçtur.


    TLDR;


    Şikayetçi’nin yazılı olarak istediğini beyan ettiği 100+ ekran kartının maliyeti en az 2 milyon liradır. Donanım Haber Forumu’nda kaç kişi 100+ adet 3080 alabiliyor? Şikayetçi neden 100+ ekran kartı alarak, ürünlerin arz talep dengesine zarar veriyor ve fiyatların sürekli artmasına neden olan çarkı besliyor? Mağdur olduğunu iddia ederken, 100’den fazla ürün istemiş olduğunu ve ticari amaçlarla toplu alım yaptığını neden gizliyor ve insanların iyi niyetini suistimal ediyor?


    Şikayetçi’nin yaptığının aksine, iyi niyetli insanların suistimal edilmesi ve iftira atılması konusunda hiç bir dini referans vermeyeceğiz ve topluluğun dini duygularını sömürmeyeceğiz. Yine de Şikayetçi’nin, eylemleri ve söylemleri ile sadece bize değil, tüketicilere, yani sizlere daha büyük zararlar verdiğinin bilinmesini isteriz.



    İyi kalpli forum yazarları, lütfen artık internette her okuduğunuza inanmayı bırakınız. İki tarafı da dinlemeden hüküm vermeyiniz. Linç kültürünü beslerseniz, bir gün sizin de bu kültürle imtihan olabileceğinizi unutmayınız.

    İnventus Ltd. 

    Kardeş boşu boşuna uzun uzun yazmışsın adam 20k ekran kartına veriyor. 3k avukat vekalet ucretinden mi kaçacak. Maalesef davayı kaybedeceksiniz. Kaybederken de dosya masrafları bilirkişi ücreti avukat ücretlerini de karşılayacak siniz. Ürünü tedarik edip edememenizden banane? Banane abi et yasalar belli. Sitende de satıyorsun. Haaa yok illa edemiyorum dersen 3080ti vereceksin. Oda mi olmadi 3090 vereceksin. Yasalar bu şekilde. Maalesef. Bu şartlar hoşunuza gitmiyorsa günde önünden 1000 kişi falan geçen bir dükkan kiralayıp müşteri bekleyeceksin.


    Yok öyle internetin nimetlerinden yararlanıp sözleşmeyi tanımamak.


    Arkadaşa geçmiş olsun. 5 6 ay sürer.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kerim35 kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim milletimize müstehak ya, böyle firmalar istediği gibi at koştursun şu konuyu bile tartışmaya açabiliyorlar.Olay çok basit belli..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Adem Helvacı'nın YouTube videosundan geldim. Cidden rezillik. İnventus'da böyle yapıyorsa biz nereden ürün alacağız? Ülkede düzgün elektronik ürün satışı yapan firma kalmadı galiba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Adem Helvacı'nın YouTube videosundan geldim. Cidden rezillik. İnventus'da böyle yapıyorsa biz nereden ürün alacağız? Ülkede düzgün elektronik ürün satışı yapan firma kalmadı galiba?

    Hocam yazdığını görünce "İNVENTUS Bilgisayar ve VEKTRON Elektronik Hakkındaki İddialar Üzerine" başlıklı videoyu gördüm Adem abiye bayıldım hemen abone oldum :) Teşekkürler. Ben de aynı şeyleri yaşadım İnventus'ta ve THH çıkana kadar değişimi yapmadılar THH ile değişim alabildim orada bile aradaki farkı verip üst model istediğim halde olmaz deyip son ana kadar müşteri aleyhinde devam ettiler. Özellike Bihter hanım ile iletişime geçerseniz bilin ki mahkemeye gitmeden çözüm sunmayacaklar. Benim için Amazon dışında trden elektronik alma devri bitmiştir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi withindarkness -- 27 Ağustos 2021; 14:15:58 >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    yo alacaksanız sadece haklarınızı bilin vazgeçmeyin bu firmalarda artık müşteri memnuniyeti önplanda değil ne koparırsak derdinde kapı gibi thh kararından sonra paşa paşa değiştirirler isterse değiştirmesin.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.