Şimdi Ara

ARACINIZ BİR GÜN SERİ BİR GÜN HANTAL ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
3.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sizede oluyormu aynı yakıt olduğu halde hiçbir değişiklik yapılmadığı halde araç bir gün zehir gibi seri ve sessiz bir gün o serilikten eser yok ve çok sesli bir çalışma....

    sizce mantıklı sebepleri nelerdir?



  • Tek mantıklı sebebi sıcaklık.Şuan giden sıcaklıklar 15-17 dereceler bir motorun verimli çalışması için gayet güzel sıcaklıklar.

    10 derece ve altı ve -'li sıcaklıklar katılaşan yakıt zor ve sesli çalışan enjektör buji yani ateşleme sistemi diyelim hele birde lpg varsa normal aracın lastik havasından yürüyen aksama kadar egzoza kadar bütün parçalar soğuktan etkileniyor hele birde şimdiki gibi gece gündüz sıcaklık farkları çok fazlaysa.

    Havalar ısınıpta sıcaklıkların 30-40 derecede gezmeside aynı şekilde araçların herşeyini tepeden tırnağa etkiliyor daha fazla sıcak hava çeken motor daha kirli ve toz çeken turbolar vs yine araçlar hantallaşıyor.Yakıt sıcak havada daha hızlı buharlaşıyor önemli parçalar yüksek sıcaklıklar altında çalışıyor vs..

    Ama bu sıcaklıklar araçların ne çok fazla ısındığı ne fazla donduğu motorların yakıt sistemlerinin ideal sıcaklıklarda çalıştığı dönemler.




  • aynen bana da oluyor bazıları psikolojik diyor ama bence değil mantıklı bir açıklaması varsa bende bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 8 Şubat 2013; 11:22:36 >
  • Bence psikolojik.Motor 90 C sıcaklığa ulaşmadan bir de havalar soğuk malum mevsim kış öyle hissetmenize sebep oluyor olabilir.90 C sıcaklığa ulaştıktan sonra havanın sıcaklığına bağlı olarak çok az bir değişim söz konusu oluyor o de kaydadeğer bir derecede değil.
  • Dedİklerinize ek olarak soğuk havalarda hava daha yoğun olduğundan motor daha yoğun hava aldığından daha iyi gitmesi gerekmezmi.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence sıcaklıktan öte pas geçtiğimiz iki nokta var ki birisi atmosfer basıncı diğeri ise bence en önemlisi bağıl nem miktarı, mesela nemin düşük olduğu yerlere gökçeada vs gibi yerlere gittiğimde arabanın gaz pedalına dokunmadan çok düşük devirlerde dahi dim dik rampaları deli gibi çıktığını gaza dokunsam şahlandığını çok iyi bilirim, aracım atmosferik ve 10 seneden fazladır kullanıyorum pisikolojik olmasına ihtimal dahi vermiyorum, evladım gibi oldu çok iyi tanıyorum artık en ufak farklı bir sesi ve performans değişimini bile rahatlıkla hissediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    Dedİklerinize ek olarak soğuk havalarda hava daha yoğun olduğundan motor daha yoğun hava aldığından daha iyi gitmesi gerekmezmi.?

    aynen öyle ozellikle kuru soğukta çok sessiz ve güçlü oluyor benim aracım...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Giyilen ayakkabının da önemi var...İnce tabanlı ayakkabı giyilince gaza daha yumuşak basılıyor,kendimden biliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Giyilen ayakkabının da önemi var...İnce tabanlı ayakkabı giyilince gaza daha yumuşak basılıyor,kendimden biliyorum...

    haklısınız bot giymek biraz hissizleştiriyor sürüş keyfini...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    bence sıcaklıktan öte pas geçtiğimiz iki nokta var ki birisi atmosfer basıncı diğeri ise bence en önemlisi bağıl nem miktarı, mesela nemin düşük olduğu yerlere gökçeada vs gibi yerlere gittiğimde arabanın gaz pedalına dokunmadan çok düşük devirlerde dahi dim dik rampaları deli gibi çıktığını gaza dokunsam şahlandığını çok iyi bilirim, aracım atmosferik ve 10 seneden fazladır kullanıyorum pisikolojik olmasına ihtimal dahi vermiyorum, evladım gibi oldu çok iyi tanıyorum artık en ufak farklı bir sesi ve performans değişimini bile rahatlıkla hissediyorum...


    Tamamen katılıyorum. Bir de silindirlerin "flora"sı var :) Karbon birikimi kompresyonu artrıp ateşlemeyi bozmayacak seviyelerdeyse motor üst devirlerde canlı oluyor. Alt devirlerde is ne kadar temizse o kadar iyi. En azından benim araba öyle yapıyor. Trafik ve yakıta göre bu durum çok ve çabuk şekilde değişebiliyor. 5 dk. rolanti öncesi ve sonrası bujiler de farklı görünebiliyor.




  • Sinirliysen araba hep yavaş gider
  • Havadaki nem ile ilgili. Yüksek yerlere çıktığınızda aracın bariz motor sesi çekişi değişir özellikle Sonbahar ve ilkbahar aylarında havadaki ısı ve nemin homojen dağılmadığı mevsimlerde daha dikkat çekici olur bu durum. Bir tarihte Pejo 405 aracım vardı ne zaman Bursa ya gitsem çalışmazdı Servisin demesi karburatordeki yakıt otomatının oksijen azaldığında kendini açamadığı üretim hatası kaynaklı olduğuydu.
    Bu durum intercooler turbo araçlarda hissedilmez mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakkp54

    Sinirliysen araba hep yavaş gider

    +1905
  • Konuyu kim açtıysa çok iyi yapmış herkesin hissettiği fakat kendi kendine psikolojik olduğunu düşündüğü bir durum. Ancak şu kuru veya nemli hava olayını deneyeceğim.

    Bu değişim öylesine bariz oluyor ki bazen benim arabam 1.3 dizel astra ve böylesi durumlarda aynı stilde kullandığımda yakıt tüketimimde ciddi artışlar oluyor.
  • Servise

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakkp54

    Sinirliysen araba hep yavaş gider

    Çok doğru bir tespit.
  • Birkeresinde 1.6 benzinli civic aracımı gölge bir yer bulamadığım için güneş altına parketmiştim..uzun süre beklemişti..performans hissedilir düzeyde düşmüştü..arıza mı var acaba diye şüphelendim o derece yani..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazen sıkışık trafikte aracın 2. viteste yürüdüğü yerde aynı durumda yürümediğide oluyor. 1. vites istiyor.
  • 5 yıllık TSI motorlu bir araç sahibi olarak benim aracın motorunun sıcak ve nemli havaları sevmediğini biliyorum. Kuru ve 10-20 derece arası sıcaklıklarda aracın motor sesi olsun çekişi olsun çok değişiyor.
  • Günde 1 km yaptığım zamanlarda (ekmek alıp gelme vs) araç hantallaşıyor.. Uzun yol yaptığımda ise, ertesi sabahki çalıştırmada araç zımba gibi..
    Soğuk motorla her gün yapılan 1 km'lik turlarda motor pisleniyor mudur nedir..

    Önceden de işyerim 5 km uzaklıktaydı.. Haftasonu ise bol bol gezerdim..
    Pazartesi canavar gibi giden motor sanki cumaya doğru iyice sağırlaşırdı.. Belki de pisikolojik.. Cumaya doğru bedene yorgunluk çöküyorsa falan..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.