Şimdi Ara

Aracımda bulamadığım sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi forumlar herkese, golf 4 2000 model araca sahibim ustaya servise sorduysam da bir şey çıkmadı. Bilenler tecrübe edenler yardımcı olursa çok rahatlatacaklardır beni.

    1. Sabahları ilk çalıştırmada geç marş alıyor,
    2. düşük vites de 2000-3000 devirde ayağımı aniden gazdan çektiğimde sanki frene basmış gibi yığılıyor.
    3. Dönüşlerde arkada taraftan gıcırtı geliyor
    4. Araba soğukken direksiyon çevirdiğimde de gıcırtı geliyor bu 3 ile aynı olabilir.
    5. seyir halinde hız kesmek için frene basıp ayağımı frenden çektiğim de alttan çarpma ve esneme sesi geliyor.

    Ustaya bunları sayıp arabayı verdikten sonra sadece aksları düzeltti ve bu sorunlar devam ediyor.







  • 2 bende de oluyor TDi motor, bana normal bi durummuş gibi gelmişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. Madde amortisör kuleleri yada viraj çubuğu lastikleriyle alakalı muhtemelen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 1.6 mı 1.9 mu?
  • Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.
  • Depodaki yakıt pompası ihtimalini de göz önünde bulundurunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- ngk iridyum buji takin
    2- kompresorde sorun olabilir
    3- bilmiyorum
    4- bilmiyorum
    5- alt takimdan avans yada balans vuruyordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    Gazı aniden bıraktığınız zaman araç kompresyona geçer. Düşük viteslerde özellikle çok hissedilir. Eski araçlarda durum bu. Gaz pedalı elektronik araçlarda gazı aniden bıraksanız da gazı yavaşça keser.
  • 1- benzin pompasi , muhtemelen benzin isigi yanik sekilde geziyorsun pompanin sogumasi icin en azindan ceyrek depo benzin icinde olmasi lazim

    2 - normal

    3- arka taraftan gicirti gelmesinin bir suru sebebi olabilir ama muhtemelen suspansiyonlar yada cubuklardir

    4- muhtemelen direksiyon pompasi ama sesi tam duymak lazim direksiyon metal surtmesi gibi bir sesmi cikartiyor yoksa elektronik bir ses mi direksiyon kutusu ve hidrolige baktirmak lazim

    5- on takimlarin bakima ihtiyaci var tutucu bileklikler var muhtemelen tutarken biraz esniyor ve gicirti yapiyor isiklarda falan frene basip cektiginizdede hafif bi gicirti yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    Gazı aniden bıraktığınız zaman araç kompresyona geçer. Düşük viteslerde özellikle çok hissedilir. Eski araçlarda durum bu. Gaz pedalı elektronik araçlarda gazı aniden bıraksanız da gazı yavaşça keser.

    O aracin gaz pedali roleli olmasi lazim yani elektronik bi ihtimal halatlida olabilir ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EFAE9B29C -- 13 Haziran 2016; 7:41:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    Bogaz kelebegi lpg benzin ayirt etmez zaten rolantide hafif sallanti olur ayrica devir saati duzgun calismaz hava kaciriyor olabilir borular ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    Gazı aniden bıraktığınız zaman araç kompresyona geçer. Düşük viteslerde özellikle çok hissedilir. Eski araçlarda durum bu. Gaz pedalı elektronik araçlarda gazı aniden bıraksanız da gazı yavaşça keser.

    O aracin gaz pedali roleli olmasi lazim yani elektronik bi ihtimal halatlida olabilir ..

    Hocam 2000 model alt yapısı da o döneme ait bir araç. 2000 Polo'da telliydi. Muhtemelen onda da tellidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nelibula

    İyi forumlar herkese, golf 4 2000 model araca sahibim ustaya servise sorduysam da bir şey çıkmadı. Bilenler tecrübe edenler yardımcı olursa çok rahatlatacaklardır beni.

    1. Sabahları ilk çalıştırmada geç marş alıyor,
    2. düşük vites de 2000-3000 devirde ayağımı aniden gazdan çektiğimde sanki frene basmış gibi yığılıyor.
    3. Dönüşlerde arkada taraftan gıcırtı geliyor
    4. Araba soğukken direksiyon çevirdiğimde de gıcırtı geliyor bu 3 ile aynı olabilir.
    5. seyir halinde hız kesmek için frene basıp ayağımı frenden çektiğim de alttan çarpma ve esneme sesi geliyor.

    Ustaya bunları sayıp arabayı verdikten sonra sadece aksları düzeltti ve bu sorunlar devam ediyor.

    1. Sabahları ilk çalıştırmada geç marş alıyor,

    çalıştıktan sonra ilk 1-2 saniye değişik bir ses çıkıyor mu? Çıkıyorsa egzantirik dişlilerindendir. Değilse ateşlemeden veya hava filtresi vb. olabilir.


    3. Dönüşlerde arkada taraftan gıcırtı geliyor
    Arka amortisör takozu veya torsiyon burçları veya viraj demirindendir.

    4. Araba soğukken direksiyon çevirdiğimde de gıcırtı geliyor bu 3 ile aynı olabilir.

    Ön amortisor takozlarından olabilir.

    5. seyir halinde hız kesmek için frene basıp ayağımı frenden çektiğim de alttan çarpma ve esneme sesi geliyor.

    Akslarla ilgili bir durum olaibilir, ustanızı değiştirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sabah geç çalışma ısı müşüründen yapabilir. Benzin geri dönüş valfinden olabilir. Boğaz kelebeğinden sanmıyorum ama bakılabilir.
    Yığılma yapması gaz pedalı telli araçlarda yaşanan bir durumdur.

    Nasil normal bir durum ? Hepsinde olmuyor,bogaz kelebegine kalibrasyon veya bakim gerekiyor.Sadece lpg de mi oluyor ?

    Gazı aniden bıraktığınız zaman araç kompresyona geçer. Düşük viteslerde özellikle çok hissedilir. Eski araçlarda durum bu. Gaz pedalı elektronik araçlarda gazı aniden bıraksanız da gazı yavaşça keser.

    O aracin gaz pedali roleli olmasi lazim yani elektronik bi ihtimal halatlida olabilir ..

    Hocam 2000 model alt yapısı da o döneme ait bir araç. 2000 Polo'da telliydi. Muhtemelen onda da tellidir.

    97 den itibaren 1.8t passatlarda tel yok elektronik , golftede olmayabilir ama emin degilim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nelibula kullanıcısına yanıt
    1- emin degilim, akuyu kontrol ettirebilirsin.
    2- bilmiyorum
    3-Arka baglanti takozlarini kontrol ettir. parcaya sanirim tabla veya salincak deniyor. onun saseye baglandigi noktadaki takozlar. Eger saglamsa yirtilma vs. yoksa amortisor takozlarini kontrol ettir.
     Aracımda bulamadığım sorunlar

    4- eger gicir gicir ediyorsa, hidrolik direksiyon pompasinda kacak olabilir. (benzer ses esimin subarusunda yapiyordu. pompada catlak vardi). kuturtu seklinde ses yapiyorsa, rod baslarini kontrol ettirebilirsin.
    Kuturtu varsa  Aracımda bulamadığım sorunlar
    gicir gicir ediyorsa  Aracımda bulamadığım sorunlar

    5- alttan carpma sesi ise, egzos borusunun orta susturucu tarafinda "V" seklinde boruyu tutan bir baglanti olmasi lazim. ic kismi plastik. o eriyor veya kopabiliyor. eger kopmussa boru oraya vuruyordur. ilk vw beetle i aldigimda o ses beni deli etmisti. egzostu arkadan salladigimda sesi duyuyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarpm -- 13 Haziran 2016; 21:52:43 >




  • herkese yardımları için teşekkürler. Boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yapıldı ama bu parça bi ellendimi hep sıkıntı galiba özellikle lpg li araçlarda. Depomda benzin çeyrek kadar oluyor ve benzinde de vuruntu yapıyor tabi ama araç çok daha rahat. Bir de hava akışı ile ilgili manifold da kaçak vardı ondan da olabilir mi acaba?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.