Şimdi Ara

Aracı motor soğukken çalıştıramıyorum? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
2
Favori
26.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    ince ayar ince ayar ince ayar

    bütün mesele bu

    referanslarımız : aracı heryerde tek marşla çalışan müşterilerimizdir. :)


    Yav bırakın artık bu işleri... 2a benzer şikayetlerle doldu taştı.. Hele bi kış gelsin, görürüm o tek marşla çalıştıran müşterilerinizi; müşteri memnuniyetini..
    _____________________________
  • Lan olum.
    Benim arabayı bizzat merkez servisleri ayarlıyor gene aynı gene aynı.
    En ince ayarın en incesi yapıldı . Bırak bu işleri devlet su işleri.
    _____________________________
  • baylar,

    sizin aracınızda problem olabilir, gittiğiniz servislerde problem olabilir.. ayar üzerine ayar yapılmaz... binin 3-4 gün benzinde sonra buyrun gelin işyerime, ne gerekiyorsa yapalım. ondan sonra aracınız soğukta çalışmazsa konuşursunuz

    İyi günler
    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    baylar,

    sizin aracınızda problem olabilir, gittiğiniz servislerde problem olabilir.. ayar üzerine ayar yapılmaz... binin 3-4 gün benzinde sonra buyrun gelin işyerime, ne gerekiyorsa yapalım. ondan sonra aracınız soğukta çalışmazsa konuşursunuz

    İyi günler




    Şunu anlamak da güçlük çekiyorum... Bu ayarlar gizli ayarlar mı, devlet sırrı mı? Arabaya sistemi taktırıyorsun sonra "var mı yapılacak birşey" diyorsun (ayar falan filan) Eleman "yok biz ayarı yaptık" diyor. Çekip gidiyorsunuz.. Belli bir süre sonra geleceksiniz, şu ayarı yapmamız gerekecek..yok hiç birşey demiyorlar.. İllaki bu sorun çıkıyor. Öyle gidiyorsunuz ayar yaptırmaya... Yav bu sorun bütün sıralılarda var.. Bu sıralı sistem takan bayilerin hepsi mi karacahil. Hiç mi "montajdan sonra mutlaka geleceksiniz, gelmeniz gerekir ya değilse rolantide dengesizlik sorunu yaşarsınız, çalışma sorunu yaşarsınız" diyen bir vatan evlatı bayi yok mu? Müşteri geliyor: "hımm buna yeniden ayar yapılacak" diyor.. E be adam sen bunu bana daha önce söylesene,ben kendimi yemiyeyim;buraya gelip ayar yaptırayım..

    Bu sorun bazılarında çıkıyor bazılarında çıkmıyor demeyin.. Bu sorun bütün sıralı sistem takılı araçlarda var.. Kimisi arabasına bağlıyor servise gelmiyor, kimisi pek takmıyor, kimisi de gelip bu sorunla mücadele ediyor; bayilere giderek (zorla) çözüm ürettirmeye çalışıyor.. Bu benzinle bin gel bi ayar yapalım hikayesi de yeni çıktı... Hangi bayiye sorsam gel sana güzel bi ayar yapalım diyor.. Herkes ayarcı olmuş.. Bundan soran bayiler camlarına: "en güzel ayar bizde yapılır" ya da "gel sena bi ayar verelim" sloganlarını yazsınlar..

    Bakın yukardaki arkadaşda ayar yaptırmış.. Güzel güzel biniyormuş.. 200km sonra sorun yine başgöstermiş.. Sonuçta ayarda verdirseniz, sorun ilerde yine çıkıyor..

    Ben de ayar yaptırdım ama ayar yapan bayi kendinden bi haber.. Ne yaptığını bilmediği kesin? Yaptı bişiyler.. ayar yapılalı daah 100km oldu..
    şimdilik sorun yok.. Ben de zaten çalışmama değil de rolanti sorunu vardı.. Arkadaşş 200km diyince bend e korktum doğrusu.. bakalım ne olacak..

    Son olarak şunu yazayım: Bütün bayiler en iyi ayarı ben yaparım söylemini bıraksın, işini hakkaniyetiyle yapsın.. !
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    Şunu anlamak da güçlük çekiyorum... Bu ayarlar gizli ayarlar mı, devlet sırrı mı? Arabaya sistemi taktırıyorsun sonra "var mı yapılacak birşey" diyorsun (ayar falan filan) Eleman "yok biz ayarı yaptık" diyor. Çekip gidiyorsunuz.. Belli bir süre sonra geleceksiniz, şu ayarı yapmamız gerekecek..yok hiç birşey demiyorlar.. İllaki bu sorun çıkıyor. Öyle gidiyorsunuz ayar yaptırmaya... Yav bu sorun bütün sıralılarda var.. Bu sıralı sistem takan bayilerin hepsi mi karacahil. Hiç mi "montajdan sonra mutlaka geleceksiniz, gelmeniz gerekir ya değilse rolantide dengesizlik sorunu yaşarsınız, çalışma sorunu yaşarsınız" diyen bir vatan evlatı bayi yok mu? Müşteri geliyor: "hımm buna yeniden ayar yapılacak" diyor.. E be adam sen bunu bana daha önce söylesene,ben kendimi yemiyeyim;buraya gelip ayar yaptırayım..

    Bu sorun bazılarında çıkıyor bazılarında çıkmıyor demeyin.. Bu sorun bütün sıralı sistem takılı araçlarda var.. Kimisi arabasına bağlıyor servise gelmiyor, kimisi pek takmıyor, kimisi de gelip bu sorunla mücadele ediyor; bayilere giderek (zorla) çözüm ürettirmeye çalışıyor.. Bu benzinle bin gel bi ayar yapalım hikayesi de yeni çıktı... Hangi bayiye sorsam gel sana güzel bi ayar yapalım diyor.. Herkes ayarcı olmuş.. Bundan soran bayiler camlarına: "en güzel ayar bizde yapılır" ya da "gel sena bi ayar verelim" sloganlarını yazsınlar..

    Bakın yukardaki arkadaşda ayar yaptırmış.. Güzel güzel biniyormuş.. 200km sonra sorun yine başgöstermiş.. Sonuçta ayarda verdirseniz, sorun ilerde yine çıkıyor..

    Ben de ayar yaptırdım ama ayar yapan bayi kendinden bi haber.. Ne yaptığını bilmediği kesin? Yaptı bişiyler.. ayar yapılalı daah 100km oldu..
    şimdilik sorun yok.. Ben de zaten çalışmama değil de rolanti sorunu vardı.. Arkadaşş 200km diyince bend e korktum doğrusu.. bakalım ne olacak..

    Son olarak şunu yazayım: Bütün bayiler en iyi ayarı ben yaparım söylemini bıraksın, işini hakkaniyetiyle yapsın.. !



    Kesinlikle hak veriyorum. İnsanlar resmen bu işte kandırılıyorlar. Taktırmadan önce soruyoruz, araba yeni acaba bir problem meydana gelir mi, bir sorun çıkar mı diye? Yok abi daha önce 100lerce arabaya taktık hiçbir problem yok, sadece 1000 km git gel ayar yapalım o kadar. Yaptıkları ayar da normal ilk başta yaptıkları gaz ayarı, bu problemle alakalı değil tabiki. Forumda olduğu kadar çevremde de bu sorundan müzdarip onlarca kişi var. Adam nerdeyse ağlayacak ya, lagunası var, en az 10 sefer ayar yaptırdım diyor (benzin+lpg ecu) denemediği şey kalmamış. Hiç mi bizim mühendisimiz filan, bişeyimiz yok. Bu sorun çözülmesi o kadar zor birşey mi ben anlamakta szorluk çekiyorum. Sabahları benzin noluyorsa çok geç geliyor, araba boğulup çalışmıyor hepsi bu. Yok mu düzgün bir çözüm bulabilecek vatan evladı...
    _____________________________




  • bayiniz veya ayar yapan yer aracınıza gereken titizliği gösterirse, motor yönetim sistemlerinden iyi anlıyorsa, short fuel trim ve long fuel trim değerlerini yorumlamayı biliyorsa, elinde 4 gaz analiz cihazı varsa, elinde EOBD cihazı varsa, ve bütün bunları kullanmayı son derece iyi biliyorsa, yol ayarlarını gerçekten iyi yapıyorsa, ne aracınız rölantide titrer, ne de soğukta geç çalışır...

    ayar üstüne ayar kurulamaz, ilk ayardan sonra müşteriye tekrar ayara geleceksin demek o müşteriyi mağdur etmektir. aracın ayarları bozulacaksa zaten ilk esnada % 100 bozulacaktır. bozulan ayarı tutturmak için 2 yöntem var, ya aracı bir süre benzinli kullanıp benzin haritasını düzeltmek, yada aracın servisinde aracın elektronik kontrol ünitesini tekrar programlamak.( veya program atmak)

    hangi yöntem seçilirse seçilsin arkasından arabanın lpg ayarlarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

    yapılacak ayarda araç benzinde rölantideyken benzin enjektörünün açma süresi kontrol edilir. örnek olarak benzinde bu süre 3.00 ms ise araç lpg ye alınır ve bu sürenin 2.95 ms ye göre ayarı yapılır. aradaki farkı 2 yakıtın yanma verimlilikleri tolere edecektir.

    sonra araçla yola çıkılır, sabit hızda benzindeyken benzin enjektörünün açma süresi yine kontrol edilir. örnek olarak 60 km hızda giderken aracın benzin enjektörü 8 ms açıyorsa bu ayar lpg de 7,85 ms 'ye ayarlanır. burda ince bir ayrıntı var, önemli olan benzin enjektörünün maksimum olduğu noktayı yakalamak... bu maksimum olan noktayıda aracın tüm yüklerini açarak yani yük vererek ( far-klima- sisler vb) en düşük süratte ve en yüksek viteste test ve kontrol ederseniz. günümüzdeki araçlar 70 km hızda 5 -6 ms gibi düşük enjektör süreleriyle hareket edebiliyor. fakat yük verdiğinizde ve 40 km hızda giderken tam gaz yaptığınızda bu süre 14-15 ms 'ye çıkıyor. haliyle en fazla enjektör süresini bulmuş oluyorsunuz.. en yüksek enjektör süresi test ettiğimiz araç için 15 ms diyelim, lpg de siz bu ayarı 14, 85 e ayarlarsanız ince ayarlar mükemmel olur, hata oranınızı daha net görürsünüz. 7.00 de 0.15 le 15 de 0.15 arasında çok fazla var çünkü. , araçta hiç bir problem kalmaz. yeterki ayar böyle yapılsın.

    ben bu ayarları yaptıktan sonra akabinde aracı 4 gaz analiz cihazına sokup lambda ve afr ( hava - yakıt oranlarına bakarım) lambda 1 olacak, veya en fazla 1,005 olacak , hava yakıt oranıda 14,7 çıkacaktır.

    yaptığımız iş budur, basit gibi gözüksede zahmetlidir. en az 1,5 saatinizi harcarsınız. ben bu süreyi harcamayı servisimde seve seve yapıyorum. müşteri bana 1 kere montaja gelsin, akabinde arızayla değil, teşekkürle gelsin. veya çay-kahve içmeye gelsin. ( nitekim de öyle oluyor) ben bu ilkeyle çalışıyorum... bundan sonra da böyle çalışacağım...

    fazlasıyla teknik bilgi verdim, umarım okuyanlara yararı olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    baylar,

    sizin aracınızda problem olabilir, gittiğiniz servislerde problem olabilir.. ayar üzerine ayar yapılmaz... binin 3-4 gün benzinde sonra buyrun gelin işyerime, ne gerekiyorsa yapalım. ondan sonra aracınız soğukta çalışmazsa konuşursunuz

    İyi günler




    Şunu anlamak da güçlük çekiyorum... Bu ayarlar gizli ayarlar mı, devlet sırrı mı? Arabaya sistemi taktırıyorsun sonra "var mı yapılacak birşey" diyorsun (ayar falan filan) Eleman "yok biz ayarı yaptık" diyor. Çekip gidiyorsunuz.. Belli bir süre sonra geleceksiniz, şu ayarı yapmamız gerekecek..yok hiç birşey demiyorlar.. İllaki bu sorun çıkıyor. Öyle gidiyorsunuz ayar yaptırmaya... Yav bu sorun bütün sıralılarda var.. Bu sıralı sistem takan bayilerin hepsi mi karacahil. Hiç mi "montajdan sonra mutlaka geleceksiniz, gelmeniz gerekir ya değilse rolantide dengesizlik sorunu yaşarsınız, çalışma sorunu yaşarsınız" diyen bir vatan evlatı bayi yok mu? Müşteri geliyor: "hımm buna yeniden ayar yapılacak" diyor.. E be adam sen bunu bana daha önce söylesene,ben kendimi yemiyeyim;buraya gelip ayar yaptırayım..

    Bu sorun bazılarında çıkıyor bazılarında çıkmıyor demeyin.. Bu sorun bütün sıralı sistem takılı araçlarda var.. Kimisi arabasına bağlıyor servise gelmiyor, kimisi pek takmıyor, kimisi de gelip bu sorunla mücadele ediyor; bayilere giderek (zorla) çözüm ürettirmeye çalışıyor.. Bu benzinle bin gel bi ayar yapalım hikayesi de yeni çıktı... Hangi bayiye sorsam gel sana güzel bi ayar yapalım diyor.. Herkes ayarcı olmuş.. Bundan soran bayiler camlarına: "en güzel ayar bizde yapılır" ya da "gel sena bi ayar verelim" sloganlarını yazsınlar..

    Bakın yukardaki arkadaşda ayar yaptırmış.. Güzel güzel biniyormuş.. 200km sonra sorun yine başgöstermiş.. Sonuçta ayarda verdirseniz, sorun ilerde yine çıkıyor..

    Ben de ayar yaptırdım ama ayar yapan bayi kendinden bi haber.. Ne yaptığını bilmediği kesin? Yaptı bişiyler.. ayar yapılalı daah 100km oldu..
    şimdilik sorun yok.. Ben de zaten çalışmama değil de rolanti sorunu vardı.. Arkadaşş 200km diyince bend e korktum doğrusu.. bakalım ne olacak..

    Son olarak şunu yazayım: Bütün bayiler en iyi ayarı ben yaparım söylemini bıraksın, işini hakkaniyetiyle yapsın.. !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MOCAN OTOGAZ -- 19 Ekim 2007; 6:51:57 >
    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr




  • Peki ben aracıma atiker marka taktırmıştım, benim aracıma da bu dediğiniz ayarları yapabilecek donanımınız var mı? Bu yaptığınız iş karşılığında benden ne kadar ücret isteyeceksiniz ve garantisini verebilecek misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naz_eg -- 19 Ekim 2007; 14:45:07 >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    bayiniz veya ayar yapan yer aracınıza gereken titizliği gösterirse, motor yönetim sistemlerinden iyi anlıyorsa, short fuel trim ve long fuel trim değerlerini yorumlamayı biliyorsa, elinde 4 gaz analiz cihazı varsa, elinde EOBD cihazı varsa, ve bütün bunları kullanmayı son derece iyi biliyorsa, yol ayarlarını gerçekten iyi yapıyorsa, ne aracınız rölantide titrer, ne de soğukta geç çalışır...

    ayar üstüne ayar kurulamaz, ilk ayardan sonra müşteriye tekrar ayara geleceksin demek o müşteriyi mağdur etmektir. aracın ayarları bozulacaksa zaten ilk esnada % 100 bozulacaktır. bozulan ayarı tutturmak için 2 yöntem var, ya aracı bir süre benzinli kullanıp benzin haritasını düzeltmek, yada aracın servisinde aracın elektronik kontrol ünitesini tekrar programlamak.( veya program atmak)

    hangi yöntem seçilirse seçilsin arkasından arabanın lpg ayarlarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

    yapılacak ayarda araç benzinde rölantideyken benzin enjektörünün açma süresi kontrol edilir. örnek olarak benzinde bu süre 3.00 ms ise araç lpg ye alınır ve bu sürenin 2.95 ms ye göre ayarı yapılır. aradaki farkı 2 yakıtın yanma verimlilikleri tolere edecektir.

    sonra araçla yola çıkılır, sabit hızda benzindeyken benzin enjektörünün açma süresi yine kontrol edilir. örnek olarak 60 km hızda giderken aracın benzin enjektörü 8 ms açıyorsa bu ayar lpg de 7,85 ms 'ye ayarlanır. burda ince bir ayrıntı var, önemli olan benzin enjektörünün maksimum olduğu noktayı yakalamak... bu maksimum olan noktayıda aracın tüm yüklerini açarak yani yük vererek ( far-klima- sisler vb) en düşük süratte ve en yüksek viteste test ve kontrol ederseniz. günümüzdeki araçlar 70 km hızda 5 -6 ms gibi düşük enjektör süreleriyle hareket edebiliyor. fakat yük verdiğinizde ve 40 km hızda giderken tam gaz yaptığınızda bu süre 14-15 ms 'ye çıkıyor. haliyle en fazla enjektör süresini bulmuş oluyorsunuz.. en yüksek enjektör süresi test ettiğimiz araç için 15 ms diyelim, lpg de siz bu ayarı 14, 85 e ayarlarsanız ince ayarlar mükemmel olur, hata oranınızı daha net görürsünüz. 7.00 de 0.15 le 15 de 0.15 arasında çok fazla var çünkü. , araçta hiç bir problem kalmaz. yeterki ayar böyle yapılsın.

    ben bu ayarları yaptıktan sonra akabinde aracı 4 gaz analiz cihazına sokup lambda ve afr ( hava - yakıt oranlarına bakarım) lambda 1 olacak, veya en fazla 1,005 olacak , hava yakıt oranıda 14,7 çıkacaktır.

    yaptığımız iş budur, basit gibi gözüksede zahmetlidir. en az 1,5 saatinizi harcarsınız. ben bu süreyi harcamayı servisimde seve seve yapıyorum. müşteri bana 1 kere montaja gelsin, akabinde arızayla değil, teşekkürle gelsin. veya çay-kahve içmeye gelsin. ( nitekim de öyle oluyor) ben bu ilkeyle çalışıyorum... bundan sonra da böyle çalışacağım...

    fazlasıyla teknik bilgi verdim, umarım okuyanlara yararı olacaktır.


    Sayın @MOCAN OTOGAZ teknik bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum.. Şu var ki bunları bizim değil, Türkiye genelindeki sıralı sistem bayilerinin bilmesi ve uygulaması gerekiyor.. Şimdi bu yazdıklarınız gidip servisteki elemanlara söylesem, yine bildiklerini okuyacaklardır.. Önemli olan Ana bayilerin bunları Anadoludaki bayilerine seminerle vermeleri, onları sorunla ilgili bilgilendirmeleridir..

    Ben ayar yapmaya gittiğimde ısrarla 2a yı aramalrını söyledim (çünkü 2a bizi ordan aratın demişti) ama adamlar inat, yine bildiklerini uyguladılar.. Bu sorunun altından ancak eğitimle kalkılır... Tabi bu eğitimi biz değil, ana bayiler verecek..

    Bu arada bu ince ayarların 1.5 saatte olacağını yazmışsınız.. Hangi usta 1.5 saatini bu işe ayırır? Haa belki sonucunda para alsa ayırır ama garanti kapsamında olduğu için ve doğal olrak para lamayacağı için "deli dülü" bi ayar çeker, olan yine size olur..

    Yazdıklarınız güzel hoş da sizin gibi ustayı bulmamız zor (eğer gerçekten yazdıklarınızı uyguluyor. Bir müşterinize 1.5 saat ayırıyorsanız) Her müşteri de Ankara'ya, İstanbul'a gelemez. Bu konuda ana bayilere çok iş düşüyor..
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtyrtsvn

    beyler bendede vardı sorun araç lpg beynini değiştirip yeniden ayar yaptılar ama ayarı iyi yapmak gerekioo mesela klima falan acıpta değer ölçümü yapmak gibi ki coğu yer bunu atlıyo bende lpg beyni değişip iyi bir ,ince ayarla sorun halloldu ve rahatladım yoksa arabadan nefret etmeye başlamıştım özellikle arkadaşlarla biniosunn basıosun calışmıo basıosun calışmıoo millet olm senin araba daha yeni nasıl calışmaz dio sinir tepene fırlıoo sabah sabah güne sinirli başlıosunn bence cok önemli bir sorun buu durum hem marşa her basısta arabayada zarar verioz ben sonuncu da 9. marşta calıştırmıştım ve sinirden beynim dönmüştüü allah sabır versin hepinize benim sorun bitti kafam rahat


    @mrtyrtsvn ile aynı marka aynı model araçlara sahibiz ve lpg kitlerimiz de aynı marka(peugeot 206 + Atiker). sabah zor çalışma sorununu ben de birkaç kez yaşadım ancak sorunun genel bir problem olduğunu ilk kez buradan görünce öğrendim. ne yazık ki montaj yaptırdığım bayii ile aynı şehirde değilim ve gidip gelmek masrafın yanında çok da zaman gerektiriyor. umarım kış ortasında aynı sorunu birdaha yaşamam çünkü gerçekten sinir bozucu.

    bu arada mrtyrtsvn, bu değişimi garanti kapsamında mı yaptılar? para ödedin mi?
    _____________________________




  • ben tek marka çalışıyorum , BRC...

    bir koltukta 2 tane karpuz taşınmaz, eğer taşınırsa o işte uzmanlık ve profesyonellik yerini yavaş yavaş amatörlüğe bırakır...

    aracınızda BRC olsaydı sizden ücret talep etmeden bu işi yapardık, fakat başka markalara yukarda saydığım nedenlerle bakamıyorum...

    İyi günler dilerim


    quote:

    Orjinalden alıntı: naz_eg

    Peki ben aracıma atiker marka taktırmıştım, benim aracıma da bu dediğiniz ayarları yapabilecek donanımınız var mı? Bu yaptığınız iş karşılığında benden ne kadar ücret isteyeceksiniz ve garantisini verebilecek misiniz?
    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr
  • sevgili dejaay,

    ince ayarlar bazen 1,5 saat, bazen daha uzun sürer, önceki mesajlarımda yazdığım gibi, sıkı bir self map, iyi bir yol testi, akabinde 4 gaz analiz cihazı, aralarda bir yerde yakıt stratejisi için EOBD cihazı kullanayım derken bazen bu süreyi geçiyorsunuz bile,

    hangi usta 1,5 saat zaman ayırır? bunun yorumunu size bırakıyorum,

    benim hesaplamam şu, bir müşterinin aracını montaja aldınız, kabalama bir ayar yaptınız ve müşteriye aracını teslim ettiniz, başınıza gelebilecek olaylar;

    1) araçta fazla yakıt tüketimi
    2) araçta düzensiz çalışma
    3) aracın sabahları zor çalışması
    4) başka sebepler...


    yukardaki sebeplerle müşteri bana 3 kere gelse ve ben her gelişinde bu müşteriye 30 dakika zaman ayırsam benim giden zamanım yine aynı olacak. işte bu nedenle ben bu süreyi en başta harcıyorum, bunu yapmamın amacı belli;

    1) müşterinin sızlanması önlemek(memnun olmayan müşteri 300 kişiye anlatıyormuş
    2) iyi olan adımı korumak
    3) kendimi tatmin etmek ( otomobil benim için çok şeydir) :)
    4) müşterinin memnuniyetini tam olarak sağlamak

    işin ucunda para kazanmak var, benden memnun olan müşterim en kısa zamanda 2. aracını veya eşinin dostunun aracını getiriyor, işin devamını sağlamak ve ticari hayatımızı devam ettirmek için müşteri memnuniyetini sonuna kadar sağlamak zorundayız, ben firmam adına sağladığımı düşünüyorum..

    İyi günler dilerim





    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    bayiniz veya ayar yapan yer aracınıza gereken titizliği gösterirse, motor yönetim sistemlerinden iyi anlıyorsa, short fuel trim ve long fuel trim değerlerini yorumlamayı biliyorsa, elinde 4 gaz analiz cihazı varsa, elinde EOBD cihazı varsa, ve bütün bunları kullanmayı son derece iyi biliyorsa, yol ayarlarını gerçekten iyi yapıyorsa, ne aracınız rölantide titrer, ne de soğukta geç çalışır...

    ayar üstüne ayar kurulamaz, ilk ayardan sonra müşteriye tekrar ayara geleceksin demek o müşteriyi mağdur etmektir. aracın ayarları bozulacaksa zaten ilk esnada % 100 bozulacaktır. bozulan ayarı tutturmak için 2 yöntem var, ya aracı bir süre benzinli kullanıp benzin haritasını düzeltmek, yada aracın servisinde aracın elektronik kontrol ünitesini tekrar programlamak.( veya program atmak)

    hangi yöntem seçilirse seçilsin arkasından arabanın lpg ayarlarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

    yapılacak ayarda araç benzinde rölantideyken benzin enjektörünün açma süresi kontrol edilir. örnek olarak benzinde bu süre 3.00 ms ise araç lpg ye alınır ve bu sürenin 2.95 ms ye göre ayarı yapılır. aradaki farkı 2 yakıtın yanma verimlilikleri tolere edecektir.

    sonra araçla yola çıkılır, sabit hızda benzindeyken benzin enjektörünün açma süresi yine kontrol edilir. örnek olarak 60 km hızda giderken aracın benzin enjektörü 8 ms açıyorsa bu ayar lpg de 7,85 ms 'ye ayarlanır. burda ince bir ayrıntı var, önemli olan benzin enjektörünün maksimum olduğu noktayı yakalamak... bu maksimum olan noktayıda aracın tüm yüklerini açarak yani yük vererek ( far-klima- sisler vb) en düşük süratte ve en yüksek viteste test ve kontrol ederseniz. günümüzdeki araçlar 70 km hızda 5 -6 ms gibi düşük enjektör süreleriyle hareket edebiliyor. fakat yük verdiğinizde ve 40 km hızda giderken tam gaz yaptığınızda bu süre 14-15 ms 'ye çıkıyor. haliyle en fazla enjektör süresini bulmuş oluyorsunuz.. en yüksek enjektör süresi test ettiğimiz araç için 15 ms diyelim, lpg de siz bu ayarı 14, 85 e ayarlarsanız ince ayarlar mükemmel olur, hata oranınızı daha net görürsünüz. 7.00 de 0.15 le 15 de 0.15 arasında çok fazla var çünkü. , araçta hiç bir problem kalmaz. yeterki ayar böyle yapılsın.

    ben bu ayarları yaptıktan sonra akabinde aracı 4 gaz analiz cihazına sokup lambda ve afr ( hava - yakıt oranlarına bakarım) lambda 1 olacak, veya en fazla 1,005 olacak , hava yakıt oranıda 14,7 çıkacaktır.

    yaptığımız iş budur, basit gibi gözüksede zahmetlidir. en az 1,5 saatinizi harcarsınız. ben bu süreyi harcamayı servisimde seve seve yapıyorum. müşteri bana 1 kere montaja gelsin, akabinde arızayla değil, teşekkürle gelsin. veya çay-kahve içmeye gelsin. ( nitekim de öyle oluyor) ben bu ilkeyle çalışıyorum... bundan sonra da böyle çalışacağım...

    fazlasıyla teknik bilgi verdim, umarım okuyanlara yararı olacaktır.


    Sayın @MOCAN OTOGAZ teknik bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum.. Şu var ki bunları bizim değil, Türkiye genelindeki sıralı sistem bayilerinin bilmesi ve uygulaması gerekiyor.. Şimdi bu yazdıklarınız gidip servisteki elemanlara söylesem, yine bildiklerini okuyacaklardır.. Önemli olan Ana bayilerin bunları Anadoludaki bayilerine seminerle vermeleri, onları sorunla ilgili bilgilendirmeleridir..

    Ben ayar yapmaya gittiğimde ısrarla 2a yı aramalrını söyledim (çünkü 2a bizi ordan aratın demişti) ama adamlar inat, yine bildiklerini uyguladılar.. Bu sorunun altından ancak eğitimle kalkılır... Tabi bu eğitimi biz değil, ana bayiler verecek..

    Bu arada bu ince ayarların 1.5 saatte olacağını yazmışsınız.. Hangi usta 1.5 saatini bu işe ayırır? Haa belki sonucunda para alsa ayırır ama garanti kapsamında olduğu için ve doğal olrak para lamayacağı için "deli dülü" bi ayar çeker, olan yine size olur..

    Yazdıklarınız güzel hoş da sizin gibi ustayı bulmamız zor (eğer gerçekten yazdıklarınızı uyguluyor. Bir müşterinize 1.5 saat ayırıyorsanız) Her müşteri de Ankara'ya, İstanbul'a gelemez. Bu konuda ana bayilere çok iş düşüyor..
    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    sevgili dejaay,

    ince ayarlar bazen 1,5 saat, bazen daha uzun sürer, önceki mesajlarımda yazdığım gibi, sıkı bir self map, iyi bir yol testi, akabinde 4 gaz analiz cihazı, aralarda bir yerde yakıt stratejisi için EOBD cihazı kullanayım derken bazen bu süreyi geçiyorsunuz bile,

    hangi usta 1,5 saat zaman ayırır? bunun yorumunu size bırakıyorum,

    benim hesaplamam şu, bir müşterinin aracını montaja aldınız, kabalama bir ayar yaptınız ve müşteriye aracını teslim ettiniz, başınıza gelebilecek olaylar;

    1) araçta fazla yakıt tüketimi
    2) araçta düzensiz çalışma
    3) aracın sabahları zor çalışması
    4) başka sebepler...


    yukardaki sebeplerle müşteri bana 3 kere gelse ve ben her gelişinde bu müşteriye 30 dakika zaman ayırsam benim giden zamanım yine aynı olacak. işte bu nedenle ben bu süreyi en başta harcıyorum, bunu yapmamın amacı belli;

    1) müşterinin sızlanması önlemek(memnun olmayan müşteri 300 kişiye anlatıyormuş
    2) iyi olan adımı korumak
    3) kendimi tatmin etmek ( otomobil benim için çok şeydir) :)
    4) müşterinin memnuniyetini tam olarak sağlamak

    işin ucunda para kazanmak var, benden memnun olan müşterim en kısa zamanda 2. aracını veya eşinin dostunun aracını getiriyor, işin devamını sağlamak ve ticari hayatımızı devam ettirmek için müşteri memnuniyetini sonuna kadar sağlamak zorundayız, ben firmam adına sağladığımı düşünüyorum..

    İyi günler dilerim





    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    bayiniz veya ayar yapan yer aracınıza gereken titizliği gösterirse, motor yönetim sistemlerinden iyi anlıyorsa, short fuel trim ve long fuel trim değerlerini yorumlamayı biliyorsa, elinde 4 gaz analiz cihazı varsa, elinde EOBD cihazı varsa, ve bütün bunları kullanmayı son derece iyi biliyorsa, yol ayarlarını gerçekten iyi yapıyorsa, ne aracınız rölantide titrer, ne de soğukta geç çalışır...

    ayar üstüne ayar kurulamaz, ilk ayardan sonra müşteriye tekrar ayara geleceksin demek o müşteriyi mağdur etmektir. aracın ayarları bozulacaksa zaten ilk esnada % 100 bozulacaktır. bozulan ayarı tutturmak için 2 yöntem var, ya aracı bir süre benzinli kullanıp benzin haritasını düzeltmek, yada aracın servisinde aracın elektronik kontrol ünitesini tekrar programlamak.( veya program atmak)

    hangi yöntem seçilirse seçilsin arkasından arabanın lpg ayarlarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

    yapılacak ayarda araç benzinde rölantideyken benzin enjektörünün açma süresi kontrol edilir. örnek olarak benzinde bu süre 3.00 ms ise araç lpg ye alınır ve bu sürenin 2.95 ms ye göre ayarı yapılır. aradaki farkı 2 yakıtın yanma verimlilikleri tolere edecektir.

    sonra araçla yola çıkılır, sabit hızda benzindeyken benzin enjektörünün açma süresi yine kontrol edilir. örnek olarak 60 km hızda giderken aracın benzin enjektörü 8 ms açıyorsa bu ayar lpg de 7,85 ms 'ye ayarlanır. burda ince bir ayrıntı var, önemli olan benzin enjektörünün maksimum olduğu noktayı yakalamak... bu maksimum olan noktayıda aracın tüm yüklerini açarak yani yük vererek ( far-klima- sisler vb) en düşük süratte ve en yüksek viteste test ve kontrol ederseniz. günümüzdeki araçlar 70 km hızda 5 -6 ms gibi düşük enjektör süreleriyle hareket edebiliyor. fakat yük verdiğinizde ve 40 km hızda giderken tam gaz yaptığınızda bu süre 14-15 ms 'ye çıkıyor. haliyle en fazla enjektör süresini bulmuş oluyorsunuz.. en yüksek enjektör süresi test ettiğimiz araç için 15 ms diyelim, lpg de siz bu ayarı 14, 85 e ayarlarsanız ince ayarlar mükemmel olur, hata oranınızı daha net görürsünüz. 7.00 de 0.15 le 15 de 0.15 arasında çok fazla var çünkü. , araçta hiç bir problem kalmaz. yeterki ayar böyle yapılsın.

    ben bu ayarları yaptıktan sonra akabinde aracı 4 gaz analiz cihazına sokup lambda ve afr ( hava - yakıt oranlarına bakarım) lambda 1 olacak, veya en fazla 1,005 olacak , hava yakıt oranıda 14,7 çıkacaktır.

    yaptığımız iş budur, basit gibi gözüksede zahmetlidir. en az 1,5 saatinizi harcarsınız. ben bu süreyi harcamayı servisimde seve seve yapıyorum. müşteri bana 1 kere montaja gelsin, akabinde arızayla değil, teşekkürle gelsin. veya çay-kahve içmeye gelsin. ( nitekim de öyle oluyor) ben bu ilkeyle çalışıyorum... bundan sonra da böyle çalışacağım...

    fazlasıyla teknik bilgi verdim, umarım okuyanlara yararı olacaktır.


    Sayın @MOCAN OTOGAZ teknik bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum.. Şu var ki bunları bizim değil, Türkiye genelindeki sıralı sistem bayilerinin bilmesi ve uygulaması gerekiyor.. Şimdi bu yazdıklarınız gidip servisteki elemanlara söylesem, yine bildiklerini okuyacaklardır.. Önemli olan Ana bayilerin bunları Anadoludaki bayilerine seminerle vermeleri, onları sorunla ilgili bilgilendirmeleridir..

    Ben ayar yapmaya gittiğimde ısrarla 2a yı aramalrını söyledim (çünkü 2a bizi ordan aratın demişti) ama adamlar inat, yine bildiklerini uyguladılar.. Bu sorunun altından ancak eğitimle kalkılır... Tabi bu eğitimi biz değil, ana bayiler verecek..

    Bu arada bu ince ayarların 1.5 saatte olacağını yazmışsınız.. Hangi usta 1.5 saatini bu işe ayırır? Haa belki sonucunda para alsa ayırır ama garanti kapsamında olduğu için ve doğal olrak para lamayacağı için "deli dülü" bi ayar çeker, olan yine size olur..

    Yazdıklarınız güzel hoş da sizin gibi ustayı bulmamız zor (eğer gerçekten yazdıklarınızı uyguluyor. Bir müşterinize 1.5 saat ayırıyorsanız) Her müşteri de Ankara'ya, İstanbul'a gelemez. Bu konuda ana bayilere çok iş düşüyor..




    +1,
    kutlarım çok güzel açıklamışsınız,
    _____________________________
    ŞEN MÜHENDİSLİK
    OTOGAZ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
    MERKEZ:KÜÇÜK SAN.SİT-TAVAS / DENİZLİ
    ŞUBE:YENİ SAN.SİT-ACIPAYAM / DENİZLİ
    ŞUBE 2: ZAFER MAH.,MENDERES BULV.,NO:42,MERKEZ / DENİZLİ




  • ÇOK GÜZEL Bİ ÇALIŞMA ANLAYIŞI UMARIM BU MESAJINIZI BİZ KULLANICILARDAN ÇOK MONTAJCILAR OKURLAR VE SABAHLARI ARAÇLARIMIZ RAHAT ÇALIŞIR..
    ANCAK BU ANLATTIKLARINIZI MONTAJCIMIZA DEFALARCA ANLATSAKTA BENCE PEK DİNLEMEZLER UKALAYMIŞIZ GİBİ YÜZÜMÜZE BAKARLAR NEDE OLSA BİZİMLE İŞLERİ BİTTİ.
    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    sevgili dejaay,

    ince ayarlar bazen 1,5 saat, bazen daha uzun sürer, önceki mesajlarımda yazdığım gibi, sıkı bir self map, iyi bir yol testi, akabinde 4 gaz analiz cihazı, aralarda bir yerde yakıt stratejisi için EOBD cihazı kullanayım derken bazen bu süreyi geçiyorsunuz bile,

    hangi usta 1,5 saat zaman ayırır? bunun yorumunu size bırakıyorum,

    benim hesaplamam şu, bir müşterinin aracını montaja aldınız, kabalama bir ayar yaptınız ve müşteriye aracını teslim ettiniz, başınıza gelebilecek olaylar;

    1) araçta fazla yakıt tüketimi
    2) araçta düzensiz çalışma
    3) aracın sabahları zor çalışması
    4) başka sebepler...


    yukardaki sebeplerle müşteri bana 3 kere gelse ve ben her gelişinde bu müşteriye 30 dakika zaman ayırsam benim giden zamanım yine aynı olacak. işte bu nedenle ben bu süreyi en başta harcıyorum, bunu yapmamın amacı belli;

    1) müşterinin sızlanması önlemek(memnun olmayan müşteri 300 kişiye anlatıyormuş
    2) iyi olan adımı korumak
    3) kendimi tatmin etmek ( otomobil benim için çok şeydir) :)
    4) müşterinin memnuniyetini tam olarak sağlamak

    işin ucunda para kazanmak var, benden memnun olan müşterim en kısa zamanda 2. aracını veya eşinin dostunun aracını getiriyor, işin devamını sağlamak ve ticari hayatımızı devam ettirmek için müşteri memnuniyetini sonuna kadar sağlamak zorundayız, ben firmam adına sağladığımı düşünüyorum..

    İyi günler dilerim





    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    bayiniz veya ayar yapan yer aracınıza gereken titizliği gösterirse, motor yönetim sistemlerinden iyi anlıyorsa, short fuel trim ve long fuel trim değerlerini yorumlamayı biliyorsa, elinde 4 gaz analiz cihazı varsa, elinde EOBD cihazı varsa, ve bütün bunları kullanmayı son derece iyi biliyorsa, yol ayarlarını gerçekten iyi yapıyorsa, ne aracınız rölantide titrer, ne de soğukta geç çalışır...

    ayar üstüne ayar kurulamaz, ilk ayardan sonra müşteriye tekrar ayara geleceksin demek o müşteriyi mağdur etmektir. aracın ayarları bozulacaksa zaten ilk esnada % 100 bozulacaktır. bozulan ayarı tutturmak için 2 yöntem var, ya aracı bir süre benzinli kullanıp benzin haritasını düzeltmek, yada aracın servisinde aracın elektronik kontrol ünitesini tekrar programlamak.( veya program atmak)

    hangi yöntem seçilirse seçilsin arkasından arabanın lpg ayarlarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

    yapılacak ayarda araç benzinde rölantideyken benzin enjektörünün açma süresi kontrol edilir. örnek olarak benzinde bu süre 3.00 ms ise araç lpg ye alınır ve bu sürenin 2.95 ms ye göre ayarı yapılır. aradaki farkı 2 yakıtın yanma verimlilikleri tolere edecektir.

    sonra araçla yola çıkılır, sabit hızda benzindeyken benzin enjektörünün açma süresi yine kontrol edilir. örnek olarak 60 km hızda giderken aracın benzin enjektörü 8 ms açıyorsa bu ayar lpg de 7,85 ms 'ye ayarlanır. burda ince bir ayrıntı var, önemli olan benzin enjektörünün maksimum olduğu noktayı yakalamak... bu maksimum olan noktayıda aracın tüm yüklerini açarak yani yük vererek ( far-klima- sisler vb) en düşük süratte ve en yüksek viteste test ve kontrol ederseniz. günümüzdeki araçlar 70 km hızda 5 -6 ms gibi düşük enjektör süreleriyle hareket edebiliyor. fakat yük verdiğinizde ve 40 km hızda giderken tam gaz yaptığınızda bu süre 14-15 ms 'ye çıkıyor. haliyle en fazla enjektör süresini bulmuş oluyorsunuz.. en yüksek enjektör süresi test ettiğimiz araç için 15 ms diyelim, lpg de siz bu ayarı 14, 85 e ayarlarsanız ince ayarlar mükemmel olur, hata oranınızı daha net görürsünüz. 7.00 de 0.15 le 15 de 0.15 arasında çok fazla var çünkü. , araçta hiç bir problem kalmaz. yeterki ayar böyle yapılsın.

    ben bu ayarları yaptıktan sonra akabinde aracı 4 gaz analiz cihazına sokup lambda ve afr ( hava - yakıt oranlarına bakarım) lambda 1 olacak, veya en fazla 1,005 olacak , hava yakıt oranıda 14,7 çıkacaktır.

    yaptığımız iş budur, basit gibi gözüksede zahmetlidir. en az 1,5 saatinizi harcarsınız. ben bu süreyi harcamayı servisimde seve seve yapıyorum. müşteri bana 1 kere montaja gelsin, akabinde arızayla değil, teşekkürle gelsin. veya çay-kahve içmeye gelsin. ( nitekim de öyle oluyor) ben bu ilkeyle çalışıyorum... bundan sonra da böyle çalışacağım...

    fazlasıyla teknik bilgi verdim, umarım okuyanlara yararı olacaktır.


    Sayın @MOCAN OTOGAZ teknik bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum.. Şu var ki bunları bizim değil, Türkiye genelindeki sıralı sistem bayilerinin bilmesi ve uygulaması gerekiyor.. Şimdi bu yazdıklarınız gidip servisteki elemanlara söylesem, yine bildiklerini okuyacaklardır.. Önemli olan Ana bayilerin bunları Anadoludaki bayilerine seminerle vermeleri, onları sorunla ilgili bilgilendirmeleridir..

    Ben ayar yapmaya gittiğimde ısrarla 2a yı aramalrını söyledim (çünkü 2a bizi ordan aratın demişti) ama adamlar inat, yine bildiklerini uyguladılar.. Bu sorunun altından ancak eğitimle kalkılır... Tabi bu eğitimi biz değil, ana bayiler verecek..

    Bu arada bu ince ayarların 1.5 saatte olacağını yazmışsınız.. Hangi usta 1.5 saatini bu işe ayırır? Haa belki sonucunda para alsa ayırır ama garanti kapsamında olduğu için ve doğal olrak para lamayacağı için "deli dülü" bi ayar çeker, olan yine size olur..

    Yazdıklarınız güzel hoş da sizin gibi ustayı bulmamız zor (eğer gerçekten yazdıklarınızı uyguluyor. Bir müşterinize 1.5 saat ayırıyorsanız) Her müşteri de Ankara'ya, İstanbul'a gelemez. Bu konuda ana bayilere çok iş düşüyor..


    _____________________________




  • Sizlere konu ile ilgili bir örnek vereyim;

    Örneğin bilgisayarın bu kadar yaygınlaşmasının sebebi nedir?
    pratik olması ve kullanımı kolay olması. Yani bilgisayar başında bir kaç saat geçiren herkes , iyi kötü birşeyler yapabilir. Bu nedenle bu kadar yaygınlaşmıştır. Zor bir şey olsaydı yaygınlaşamazdı.

    Gelelim sıralı LPG sistemine,
    Arabama bir yıldır takılan sistemi düzgün çalıştırabilmek için 20 ye yakın ayar yapıldı. Bu ayarların 10 tanesini merkez servis tarafından bizzat distiribütör firmanın kendisi yaptı. Yani yukarıda ismi geçen dönüşümcülere eğitim veren kurum verdi , size şöyle söyliyeyim , bu işin başındaki adamlar ayarları bizzat yaptılar. Hepsi hüsranla sonuçlandı.

    Yani bu sistem pratik , basit ve kullanımı kolay değil. O zaman yaygınlaşmayacak. Haa; bu arabalar 5 sene sonra ikinci ele düşer o zaman yaygınlaşır ona bişey diyemem . Ama bizim gibi sorun yaşamayalım diyerek dünyanın parasını verip arabalarını sıfır km alan insanlar arasında yaygınlaşmayacak....
    Ben bundan sonra dizel araba alacağım. Her gördüğüme de söylüyorum , aman LPG taktırmayın , ben rezil oldum siz olmayın....

    Bu sabah zor çalışma sorununu çözmeye çalışan arkadaşlara değişik bir bakış açısı getirebilmek için son durumu anlatayım.
    Arabama iki haftalık LPG ile binmeden sonra sabah zor çalışma sorunu başlıyordu. 3 gün benzinle binince herşey düzeliyordu. Bu şekilde dönüşümlü biniyordum.
    Bu durumu yukarıda arkadaşların anlattıkları gibi , LFT ve SFT (Long fuel trim , ve slow fuel trim) , değerlerinin değişmesi ile açıklıyorduk. Ggördüğünüz üzere uzman haline geldik sayelerinde) , Bu kadar LFT ve SFT ile ilgili yazı yorum okuyup uzman haline geldikten ve ayar yapanları bu kadar tırmalattıktan sonra şimdi son durumda hiç bunlarla alakası olmayan bir durum oluştu. Benzin deposu yarım depoyu geçtikten sonra araba sabah düzgün çalışıyor.
    Hadi buyrun bakalım , Ayarla ne alakası var bu durumun.
    Aman sakın Benzin pompası demeyin,
    Çünkü arabama sürekli benzinle binince depoda 1 lt benzin dahi kalsa düzgün çalışıyor. 15 gün LPG ile binince 16 gün depo yarımın altında ise sabah zor çalışma, yarımın üstündeyse düzgün çalışma oluyor.
    Haa şimdi diyecekler ki ,benzin depoya geri kaçıyor , o yüzden zor çalışıyor. Hayır ,LPG ayarının yapıldığının ertesi günü depoda yarımınm altında benzin varsa genede düzgün çalışıyor. Ne oluyorsa herşey 15 gün sonra oluyor.

    Dizel almaka lazım. Başlarım böyle devşirme sisteme.
    _____________________________




  • Dediğiniz bu olay benim başıma da geldi. Ayarı yaptırdığımda çeyrek depo benzin vardı ve ayardan sonra çalışma problemi düzeldi. Yaklaşık 3 hafta sonra sabahları çalışmama problemi tekrar başladı. Benzini yarım deponun üstüne çıkardım normal ayar yaptırmadan lpg yle binerken sabah benzinde tık diye 1 kerede çalıştı. Depo yarımın altına düştü, çalışmama problemi tekrar başladı. Bugün farklı birşey denedim. Sabah kontağı 3 kez yaklaşık 5-6 sn açıp marşı 4. de bir kerede çalıştırdım. Ne biçim bi arıza bu, kendim de bu işlerden az çok anlamama rağmen kafam bu arızaya bir türlü basmıyor. ne oluyor da yarım deponun altına inince veya ecu ayarlarını yaptırdıktan 2-3 hafta sonra benzin sabahları geç geliyor?


    quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Sizlere konu ile ilgili bir örnek vereyim;

    Örneğin bilgisayarın bu kadar yaygınlaşmasının sebebi nedir?
    pratik olması ve kullanımı kolay olması. Yani bilgisayar başında bir kaç saat geçiren herkes , iyi kötü birşeyler yapabilir. Bu nedenle bu kadar yaygınlaşmıştır. Zor bir şey olsaydı yaygınlaşamazdı.

    Gelelim sıralı LPG sistemine,
    Arabama bir yıldır takılan sistemi düzgün çalıştırabilmek için 20 ye yakın ayar yapıldı. Bu ayarların 10 tanesini merkez servis tarafından bizzat distiribütör firmanın kendisi yaptı. Yani yukarıda ismi geçen dönüşümcülere eğitim veren kurum verdi , size şöyle söyliyeyim , bu işin başındaki adamlar ayarları bizzat yaptılar. Hepsi hüsranla sonuçlandı.

    Yani bu sistem pratik , basit ve kullanımı kolay değil. O zaman yaygınlaşmayacak. Haa; bu arabalar 5 sene sonra ikinci ele düşer o zaman yaygınlaşır ona bişey diyemem . Ama bizim gibi sorun yaşamayalım diyerek dünyanın parasını verip arabalarını sıfır km alan insanlar arasında yaygınlaşmayacak....
    Ben bundan sonra dizel araba alacağım. Her gördüğüme de söylüyorum , aman LPG taktırmayın , ben rezil oldum siz olmayın....

    Bu sabah zor çalışma sorununu çözmeye çalışan arkadaşlara değişik bir bakış açısı getirebilmek için son durumu anlatayım.
    Arabama iki haftalık LPG ile binmeden sonra sabah zor çalışma sorunu başlıyordu. 3 gün benzinle binince herşey düzeliyordu. Bu şekilde dönüşümlü biniyordum.
    Bu durumu yukarıda arkadaşların anlattıkları gibi , LFT ve SFT (Long fuel trim , ve slow fuel trim) , değerlerinin değişmesi ile açıklıyorduk. Ggördüğünüz üzere uzman haline geldik sayelerinde) , Bu kadar LFT ve SFT ile ilgili yazı yorum okuyup uzman haline geldikten ve ayar yapanları bu kadar tırmalattıktan sonra şimdi son durumda hiç bunlarla alakası olmayan bir durum oluştu. Benzin deposu yarım depoyu geçtikten sonra araba sabah düzgün çalışıyor.
    Hadi buyrun bakalım , Ayarla ne alakası var bu durumun.
    Aman sakın Benzin pompası demeyin,
    Çünkü arabama sürekli benzinle binince depoda 1 lt benzin dahi kalsa düzgün çalışıyor. 15 gün LPG ile binince 16 gün depo yarımın altında ise sabah zor çalışma, yarımın üstündeyse düzgün çalışma oluyor.
    Haa şimdi diyecekler ki ,benzin depoya geri kaçıyor , o yüzden zor çalışıyor. Hayır ,LPG ayarının yapıldığının ertesi günü depoda yarımınm altında benzin varsa genede düzgün çalışıyor. Ne oluyorsa herşey 15 gün sonra oluyor.

    Dizel almaka lazım. Başlarım böyle devşirme sisteme.
    _____________________________




  • Daha ne ettiniz yaw ekim ayındayız soğuklarda hiç çalışmaz walla
    _____________________________
  • arkadaşlar,

    eobd sistemine sahip araçlarda aracın benzin deposunun yarım deponun üstünde olması esastır, nedenine gelince; yakıt stratejisi sisteminde aracın ECU'su depoda gereğinden az yakıt kalırsa aracın enjektör süresini kısar. bu opellerde 12 litredir, hyundai'de 25 litredir..

    LPG'ye geçen hiç kimse benzin deposuna dikkat etmediğinden yakıt miktarı limitlerin altına indiğinde aracın enjektör süresi kısaldığından LPG'de tanımlanan ayar süreleri kayacaktır, sonuçta soğuk çalışma problemi veya tekleme problemi yaşanacaktır.

    bu nedenle 2001 model ve üstü (yani EOBD) sistemine sahip araçlarda benzin deposunda en az yarım depo benzin bulundurmak menfaatinizedir.
    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr
  • Atma Recep Din kardeşiyiz....


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    arkadaşlar,

    eobd sistemine sahip araçlarda aracın benzin deposunun yarım deponun üstünde olması esastır, nedenine gelince; yakıt stratejisi sisteminde aracın ECU'su depoda gereğinden az yakıt kalırsa aracın enjektör süresini kısar. bu opellerde 12 litredir, hyundai'de 25 litredir..

    LPG'ye geçen hiç kimse benzin deposuna dikkat etmediğinden yakıt miktarı limitlerin altına indiğinde aracın enjektör süresi kısaldığından LPG'de tanımlanan ayar süreleri kayacaktır, sonuçta soğuk çalışma problemi veya tekleme problemi yaşanacaktır.

    bu nedenle 2001 model ve üstü (yani EOBD) sistemine sahip araçlarda benzin deposunda en az yarım depo benzin bulundurmak menfaatinizedir.
    _____________________________




  • Sayın Karanfil,

    Üslubunuzun size yakışmadığını hatırlatır, iyi günler dileriz..




    quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Atma Recep Din kardeşiyiz....


    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    arkadaşlar,

    eobd sistemine sahip araçlarda aracın benzin deposunun yarım deponun üstünde olması esastır, nedenine gelince; yakıt stratejisi sisteminde aracın ECU'su depoda gereğinden az yakıt kalırsa aracın enjektör süresini kısar. bu opellerde 12 litredir, hyundai'de 25 litredir..

    LPG'ye geçen hiç kimse benzin deposuna dikkat etmediğinden yakıt miktarı limitlerin altına indiğinde aracın enjektör süresi kısaldığından LPG'de tanımlanan ayar süreleri kayacaktır, sonuçta soğuk çalışma problemi veya tekleme problemi yaşanacaktır.

    bu nedenle 2001 model ve üstü (yani EOBD) sistemine sahip araçlarda benzin deposunda en az yarım depo benzin bulundurmak menfaatinizedir.


    _____________________________
    Ankara Prins Lpg Otogaz Sistemleri Yetklili Servisi - 2019 Yılı Prins Lpg Montaj Adedi Türkiye 1.'si.
    03123947222
    https://www.mocanotogaz.com.tr




  • Bende size iyi günler diliyorum...
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.