Şimdi Ara

Aracı motor soğukken çalıştıramıyorum? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
2
Favori
26.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu yukardan aşağıya doğru güzelce okudum... Ben de benzer problemleri yaşıyorum.. Sorunum şu idi:


    "Araba: Vectra 99 16V 1.6 GL

    Sıralı sistem: BRC Sequent 24

    Sorun: Sistemi taktıralı 3 hafta gibi bir zaman oldu. Sistemi taktırdıktan sonra ilk çalışmada rolanti dengesizliği ve gaz yememe(boğulma) sorunu baş gösterdi. Bu sadece ve sadece ilk çalıştırmada oluyor. Sonraki çalışmalarda ya da hareket halinde herhangi bir problem yok.

    Boğaz kelebeği, enjeksiyonlar temizlendi. Bir haftadır arabaya benzinde biniyorum. Hiçbir sorun yok. Maşallah tıkır tıkır çalışıyor. Ne zaman ki lpg yi devreye soksam, sabah ilk çalıştırmadaki rolanti dengesizliği ve gaz yememe problemi ortaya çıkıyor.

    Bu problemin çözümü için lpgyi taktırdığım yere gittim, değerlere baktılar, hepsi çok iyi, arabada sorun gözükmüyor diyip yolladılar.

    Sanayiye götürdüm. Ustama tam derdimi anlatıyordum ki “araba da sıralı sistem var mı?” dedi. “var” dedim. “Senin gibi 10 araba daha geldi. 10 nunda da sıralı vardı. Çözüm bulamadık” dedi.

    Nedir bunun çözümü?"


    Yukarda, benim anladığım, bu sorunun iki nedenden kaynaklandığı. 1.si ECU 2.si Regülatör

    Eğer benzin ECU su arızalı olsa, araba benzinde sorun yaratırdı ki benzinde iken sorun yok.
    Eğer regülatör arızalı ise, bu sorun herkesde var, herkesin mi regülatörü arızalı. Eğer bu regülatör manifolda gaz kaçırıyorsa, bu gaz enjektörlerden nasıl geçiyor.

    Benim tespitim şudur ki: LPG de kullanılmış bir aracı stop ettiğimizda ve sabah çalıştırmaya çalıştığımızda yanma odasında hem gaz hem de benzin olduğu için bu sorun ortaya çıkıyor.

    Benim de yaptığım denemelerim var. Misal arabayla eve yaklaşmadan önce elle LPG yi kapattım ve benzine aldım. Eve geldim ve (benzinde)stop ettim. Sabah ilk çalıştırmamda sorun çıkarmadı, canavar gibi çalıştı.

    Yine tavsiye üzerine bi kaç gün benzinde bindim. LPG yi da açıp gezdim.Akşam stop edip eve gittim. Sabah çalıştırdım sorun yoktu. Rolantide hafif bi dalgalanma oldu o kadar ama 1 dk sonra falan lpg ye geçince gazı köklediğim zaman gazda boğulma oldu..Bunu çözemedim.

    Bir de dikkat ettim. Bu sorunları yaşadığım sıralarda benzin deposunda çeyrekten az benzin kalmıştı. Dün 5o ytl lik benzin aldım. Depo da yarıya yakın benzin oldu. Bugün çalıştırdım sorun yoktu..


    İşin özeti: Soruna halen çözüm bulunabilmiş değil..

    Bir de anlamadığım husus şu: 1-1.5 depo benzinde gezince ya da benzinde 300-400km yol yapınca ne oluyorda arabanın düzelmesi bekleniyor..
    _____________________________




  • Birçok ustayla konuştum.Araştırmalarıma göre sıralı sistem taktıran Ecu lu araçların çoğunda bu sorun yaşanıyor.
    Yukarıdaki yaptıklarımdan sonra: Aracımı servise götürdüm cihazda "Fakir karışım hatası" yazıyordu.Usta hatayı sildi.Ama aracım hala tam olarak düzelmemişti.Üstüne yarım depo benzin bitirdim.Aracım düzeldi.Lpg taktırdığım yere gittim ayar yaptırdım bakalım ne olacak görecez...

    Dejaay arkadaş aracın ecusu sürekli öğrenen bir beyin gibidir.Sen aracını LPG ile kullandığında kendini LPG ye göre ayarlar.Sabahları ilk çalışmada benzinle çalıştığı için sapıtır.Çünkü lpg ye tam ayarlanan ecunun benzine uyumu kaçmıştır.Ya fakir ya zengin karışım göndermektedir.Sen bir süre benzinle binince kendini benzine adapte eder ve düzeltir.

    Bence bir sebepte depoda az benzin kaldığında benzin pompasının sürekli devir daim yapmakta zorlanması olabilir.Sabah çalışmama sorunu yaşayan arkadaşlar BENZİN DEPOSUNU FULLESİN.Büyük bir düzelme göreceksiniz.Ben gördüm...

    Ecunun ayarının bozulmaması için gaz ayarının düzgün yapılması gerekir.Böylece araç LPG ile giderken kendini benzinle gidiyor zannedecek ve ecu kendi ayarlarını değiştirmeyecektir...

    Sonuç olarak motor soğukken zor çalışma yada düzensiz çalışma sorunu bazı araçlarda kalıcı oluyor.Ustalar çözülmeyecek sorun yok desede, 3 depo LPG kullanıp 1 depo Benzin kullanacaksın deyip sorunu çözülmüş sayan ustalar var...
    _____________________________
    ne kadar yükselirsen ,o kadar düşersin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcemen

    Birçok ustayla konuştum.Araştırmalarıma göre sıralı sistem taktıran Ecu lu araçların çoğunda bu sorun yaşanıyor.
    Yukarıdaki yaptıklarımdan sonra: Aracımı servise götürdüm cihazda "Fakir karışım hatası" yazıyordu.Usta hatayı sildi.Ama aracım hala tam olarak düzelmemişti.Üstüne yarım depo benzin bitirdim.Aracım düzeldi.Lpg taktırdığım yere gittim ayar yaptırdım bakalım ne olacak görecez...

    Dejaay arkadaş aracın ecusu sürekli öğrenen bir beyin gibidir.Sen aracını LPG ile kullandığında kendini LPG ye göre ayarlar.Sabahları ilk çalışmada benzinle çalıştığı için sapıtır.Çünkü lpg ye tam ayarlanan ecunun benzine uyumu kaçmıştır.Ya fakir ya zengin karışım göndermektedir.Sen bir süre benzinle binince kendini benzine adapte eder ve düzeltir.

    Bence bir sebepte depoda az benzin kaldığında benzin pompasının sürekli devir daim yapmakta zorlanması olabilir.Sabah çalışmama sorunu yaşayan arkadaşlar BENZİN DEPOSUNU FULLESİN.Büyük bir düzelme göreceksiniz.Ben gördüm...

    Ecunun ayarının bozulmaması için gaz ayarının düzgün yapılması gerekir.Böylece araç LPG ile giderken kendini benzinle gidiyor zannedecek ve ecu kendi ayarlarını değiştirmeyecektir...

    Sonuç olarak motor soğukken zor çalışma yada düzensiz çalışma sorunu bazı araçlarda kalıcı oluyor.Ustalar çözülmeyecek sorun yok desede, 3 depo LPG kullanıp 1 depo Benzin kullanacaksın deyip sorunu çözülmüş sayan ustalar var...


    Son dört gündür arabayı aktif olarak kullandım. Baya da km yaptım. Rolanti dengesizliği sorunu şimdilik yok gibi.. Arada hafif bir oynama oluyor ama eskisi gibi değil.

    Bundan önce yaptıklarım: 30 ytl lik bezinle 3-4 gün gezdim. Sürekli benzindeydi ve en önemlisi de (bence sorunumu düzelten husus) benzin deposuna 50ytl lik benzin koydum. Bu husus çok önemli. Mutlaka ama mutlaka deponuzda yarım depoya yakın benzin olsun..
    _____________________________




  • AYNI SORUN BENDEDE VARDI BENDE 50 YTL LİK BENZİN ALDIM VE ARAÇ SABAH NORMAL ÇALIŞMAYA BAŞLADI
    _____________________________
  • arkadaslar bu sorunu yasayanlara bende bir tavsiyede bulunacagım;

    benzin deponuza wurth gibi iyi bir marka enjektor temizleyici koyup (300ml) depoyu fulleyin.ucuz enjektor temizleyicilerden uzak durun.wurth enjektor temizleyicinin fiyatı bayilerde 22ytl(ben bayi degilim ).aracınızı bu depo bitene kadar benzinde kullanın.daha sonra deponun sonuna dogru lpg donusum servisine gidip yeniden ayar yaptırın.bu sorunun bir sebebide surekli lpg de kullanmaktan dolayı benzin enjektorlerin tıkanması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi se@ -- 29 Ağustos 2007; 9:57:18 >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: se@

    arkadaslar bu sorunu yasayanlara bende bir tavsiyede bulunacagım;

    benzin deponuza wurth gibi iyi bir marka enjektor temizleyici koyup (300ml) depoyu fulleyin.ucuz enjektor temizleyicilerden uzak durun.wurth enjektor temizleyicinin fiyatı bayilerde 22ytl(ben bayi degilim ).aracınızı bu depo bitene kadar benzinde kullanın.daha sonra deponun sonuna dogru lpg donusum servisine gidip yeniden ayar yaptırın.bu sorunun bir sebebide surekli lpg de kullanmaktan dolayı benzin enjektorlerin tıkanması.


    Ben taktıralı daha iki hafta oldu, enjektörün tıkanması mümkün değil..

    Dün akşam baya bi forum gezdim ve sorunun şu şekilde çözülebileceğini öğrendim:

    Öncelikle 2-3 gün arabaya enzinde biniyoruz. 3. günün sonunda montaj yerine giderek (lpg ye kesinlikle almıyoruz, benzindeyiz hala) arabanın benzin değerlerinin tespitini yaptırıyoruz. Benzin değerleri, çeşitli devirlerde;yüklü yüksüz durumda, kaydedildikten sonra, lpg ayarlarını benzine değerlerine göre yaptırıyormuşuz.

    Ben de 2-3 gündür benzinde arabaya biniyordum. Geçenlerde lpgye aldım. Sorun kalmamıştı. Bu nedenle ayar yaptırmaya da gitmedim ama bugün sabah yine sorun başgösterdi. En güzeli bi kaç gün daha benzinde binip arabayı ayar yaptırmaya götürmek.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: se@

    arkadaslar bu sorunu yasayanlara bende bir tavsiyede bulunacagım;

    benzin deponuza wurth gibi iyi bir marka enjektor temizleyici koyup (300ml) depoyu fulleyin.ucuz enjektor temizleyicilerden uzak durun.wurth enjektor temizleyicinin fiyatı bayilerde 22ytl(ben bayi degilim ).aracınızı bu depo bitene kadar benzinde kullanın.daha sonra deponun sonuna dogru lpg donusum servisine gidip yeniden ayar yaptırın.bu sorunun bir sebebide surekli lpg de kullanmaktan dolayı benzin enjektorlerin tıkanması.


    Ben taktıralı daha iki hafta oldu, enjektörün tıkanması mümkün değil..

    Dün akşam baya bi forum gezdim ve sorunun şu şekilde çözülebileceğini öğrendim:

    Öncelikle 2-3 gün arabaya enzinde biniyoruz. 3. günün sonunda montaj yerine giderek (lpg ye kesinlikle almıyoruz, benzindeyiz hala) arabanın benzin değerlerinin tespitini yaptırıyoruz. Benzin değerleri, çeşitli devirlerde;yüklü yüksüz durumda, kaydedildikten sonra, lpg ayarlarını benzine değerlerine göre yaptırıyormuşuz.

    Ben de 2-3 gündür benzinde arabaya biniyordum. Geçenlerde lpgye aldım. Sorun kalmamıştı. Bu nedenle ayar yaptırmaya da gitmedim ama bugün sabah yine sorun başgösterdi. En güzeli bi kaç gün daha benzinde binip arabayı ayar yaptırmaya götürmek.

    bende de aynı sorun olustu ama taktırdıktan yaklasık 1 yıl sonra olustu.LPG donusum servisinde ve aracın yetkili servisinde enjektorlerin tıkalı oldugunu soylediler o yuzden bunları yazdım bugun enjektor temizleyiciyi koyup depoyu fulleyecegim.sonuclari yazarim.
    _____________________________




  • Enjektör tıkanması olsa bütün lpg li araçlarınki tıkanması lazım dı. Bu işin nedenini hala anlamış değilim ama "ecunun sapıtması" diyen çok usta var.Diyorum ki : ecunun ayarı kaçtığı için oluyorsa neden benzini fulleyice sorunun % 90 ı kayboluyor??

    Aracım hyundai Denizlideki hyundai ustam işin içinden çıkamadı.Deponu sürekli dolututacan dedi ve salladı.LPG ustam ayar yaptım dedi ama oda sorunun kaynağını anlamış değil. Belkide bu soğukken tekleme probleminin tek sebebi toktur..Tekrar yazıyorum sebepler:

    Sebep1:Benzin ecusu LPG kullanımından dolayı kafayı yiyor.

    Çözüm1: Benzini fulleyip Araç düzelene kadar benzinle binip -3-5 gün- sonra LPG ayarı yaptırmak.Ynlız aracı bozukken serviste bilgisyara bağlatıp zengin-fakir karışım hatası olup olmadığını öğrenin.Fakir karışımsa LPG ayarı onagöre yapılır.Zengin karışımsa LPG ayarı ona göre yapılır... Yanlız çoğu ustanın bu yazdıklarımda haberleri yoktur.Olmaz öle şey deyip geçerler...:)

    Çözüm1-2: Araç ecusunun öğrenmesini durdurmak için zengin fakir karışımı algılayan sensörü devre dışı bırakın(Fişini sökün tabi yerini bulursanız).Devre dışı bıraktığınızda aracınız düzgün çalışıyo durumda olsun. Böylece ecu öğrenemeyeceği için ayarı kaçmaz.Ama aracınızın arıza ışığı yanabilir.Bu yolla çözüma kavuştuğunu söyleyen insanlar var.. Ben denemedim.Ama deneyecem...

    Sebep2: Benzin pompası sürekli devirdaim yapmaktan arızalanıyor.Enjektörler için yeterli basıncı sağlayamaz hale geliyor.

    Çözüm2: Benzin pompanızın basıncını konrol ettirin.Deponzu fullediğinizde devirdaim kolaylaşacağı için düzelme olacaktır. Bazılarıda röle takarak pompayı durdurup çözüm sağlamışlardır. Benim ustam eğer pompayı röleyle durdurursak benzin-gaz-benzin geçişlerinde aracın tekleyeceğini söyledi.Bana mantıklı geldi..
    _____________________________
    ne kadar yükselirsen ,o kadar düşersin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcemen

    Enjektör tıkanması olsa bütün lpg li araçlarınki tıkanması lazım dı. Bu işin nedenini hala anlamış değilim ama "ecunun sapıtması" diyen çok usta var.Diyorum ki : ecunun ayarı kaçtığı için oluyorsa neden benzini fulleyice sorunun % 90 ı kayboluyor??

    Aracım hyundai Denizlideki hyundai ustam işin içinden çıkamadı.Deponu sürekli dolututacan dedi ve salladı.LPG ustam ayar yaptım dedi ama oda sorunun kaynağını anlamış değil. Belkide bu soğukken tekleme probleminin tek sebebi toktur..Tekrar yazıyorum sebepler:

    Sebep1:Benzin ecusu LPG kullanımından dolayı kafayı yiyor.

    Çözüm1: Benzini fulleyip Araç düzelene kadar benzinle binip -3-5 gün- sonra LPG ayarı yaptırmak.Ynlız aracı bozukken serviste bilgisyara bağlatıp zengin-fakir karışım hatası olup olmadığını öğrenin.Fakir karışımsa LPG ayarı onagöre yapılır.Zengin karışımsa LPG ayarı ona göre yapılır... Yanlız çoğu ustanın bu yazdıklarımda haberleri yoktur.Olmaz öle şey deyip geçerler...:)

    Çözüm1-2: Araç ecusunun öğrenmesini durdurmak için zengin fakir karışımı algılayan sensörü devre dışı bırakın(Fişini sökün tabi yerini bulursanız).Devre dışı bıraktığınızda aracınız düzgün çalışıyo durumda olsun. Böylece ecu öğrenemeyeceği için ayarı kaçmaz.Ama aracınızın arıza ışığı yanabilir.Bu yolla çözüma kavuştuğunu söyleyen insanlar var.. Ben denemedim.Ama deneyecem...

    Sebep2: Benzin pompası sürekli devirdaim yapmaktan arızalanıyor.Enjektörler için yeterli basıncı sağlayamaz hale geliyor.

    Çözüm2: Benzin pompanızın basıncını konrol ettirin.Deponzu fullediğinizde devirdaim kolaylaşacağı için düzelme olacaktır. Bazılarıda röle takarak pompayı durdurup çözüm sağlamışlardır. Benim ustam eğer pompayı röleyle durdurursak benzin-gaz-benzin geçişlerinde aracın tekleyeceğini söyledi.Bana mantıklı geldi..



    ben benzin pompasına baktirdim,benzin degerlerine de baktirdim hicbir sorun olmadıgını soylediler.yinede bunları bir arıza ihtimali olarak tutuyorum kafamda.simdilik bu en basit yontemi deneyeyıim sorun cozumlenmezse dediginiz ihtimaller uzerinde de duracagim.
    _____________________________




  • Ben de 2 ay önce 2003 Opel Meriva aracıma Atiker marka sıralı lpg sistemi taktırdım. Bu süre zarfında yaklaşık 8000 km yol yaptım. Bundan 1 ay önce araç sabahları tek marşta değil 2. veya 3.marşta çalışmaya ve lpgde çok yakmaya başladı. 1 hafta önce de araç sabah benzinde hiç çalışmadı. Ne yaptıysam aracı çalıştıramadım. En son lpg ye alarak aracı çalıştırabildim. Sanayide bir ustaya gittim, benzin filtresinin tıkalı olduğunu ve benzin damlattığını söyleyip değiştirdiler (gerçekten de benzin filtresinin ek yerinden benzin damlatıyordu araba). Neyse filtreyi değiştirmelerine rağmen araç sabahları benzinde çalışmamaya devam etti. Bunun üzerine benzin pompasından şüphelenip özel Opel servisine gittim ve durumu anlattım. Araçla test sürüşüne çıktık, usta benzinde hiçbir problem olmadığını, eğer pompada problem olsaydı bunun her zaman olacağını söyledi ve o olasılığı çıkardı. Daha önce bi kaç kişinin de bu problemden dolayı geldiğini ve sorunun yukarıda anlatılan sebepten (aracın ecu sundan kaynaklanan) olduğunu ve her iki beyne de (lpg ve araç ecu su) program atılması gerektiğini söyledi. Direk beni bu işi yapan ustaya götürdü. O usta araca benzinde yaklaşık 300 km binmemi, bu sırada kesinlikle lpg ye almamamı ve sorun tamamen düzelince gelmemi söyledi. Şimdi 1 hafta tatilde olacağımdan haftaya bu dediklerini harfiyen yapacağım. Gelişmeleri size bildiririm. İnşallah sorun çözülür. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naz_eg -- 9 Eylül 2007; 1:17:43 >
    _____________________________




  • arkadaslar ben benzin depomu fulleyince sorun tamamen ortadan kalktı.su an yarım depoya indim aracı benzinden sonra 200 km kadar lpg ile kullandım hala sorun yok.depom doluyken sorun olusursa 200-300km benzinde binip lpg ye gecmeden ayara gidecegim.birde oyle deneriz.
    _____________________________
  • Evet ben de dün 50 ytl lik benzin alıp gece aracı her zaman olduğu gibi lpg de bıraktım. Sabah benzinde biraz zorlansa da çalıştı. Demek ki benzini hiçbir zaman kırmızı lamba yanana kadar düşürmemek gerekiyormuş, aracı çalıştırmaya gücü yetmiyor. Yine de 1 hafta sonra 200-300 km benzinde kullanıp o dedikleri ECU ayarını yaptıracağım. Kışın sorun yaşamak istemiyorum.
    _____________________________
  • arkadaşlar her zaman arabayı benzinde istop etmekde çözüm olabilir çünkü araba benzinde çalışıyor
    bir daha hatırlatayım dedim
    ama tabi o zaman neden otomatik geçişli sıralı lpg taktırdık kendimize sormamız lazım
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: myılmaz

    arkadaşlar her zaman arabayı benzinde istop etmekde çözüm olabilir çünkü araba benzinde çalışıyor
    bir daha hatırlatayım dedim
    ama tabi o zaman neden otomatik geçişli sıralı lpg taktırdık kendimize sormamız lazım


    Benzinde bırakmayı da denedim fakat çözüm olmadı. Bu da problemin ECU yla ilgili olduğunu doğrular gibi.
    _____________________________
  • en sonunda ben de denedim..aracımın 60 litrelik benzin deposunun 55 litresnin doldurup birkaç gün gezdim..ilk gün ilk basmada marş almasına rağmen sonra yine ikinci marşta anca almaya başladı.. ve en sonunda tamamen benzine geçtim..araç 4 gündür benzinde, ilk günden sonra bir kez bile marş basmama sorunu vermedi..ne ilk çalışmasında ne sogukken ne sıcakken..maaşallah her zaman ilk marşta çalışıyor. bu gece tekrar lpgye alıp sonucun ne olacağını görecegim..
    _____________________________
  • benimde benzin bitmek üzereydi, araç sabah hiç gaz yemiyordu, gittim 30ytl benzin aldım düzeldi eskisi gibi gene gaz yemiyor ama bi ara hiç çalışmıyordu
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • ARKADAŞLAR.
    BENDE HYUNDAİ 2004 MODEL 1.6 ACCENT ADMİRE VAR. aracı yeni aldım. üzerinde tüp takılıydı. İlk zamanlar sorunsuz bindim. sonraları ağustos sıcağında bile sabahları zor çalışmaya başladı. gaza geçip çalıştırırsam hemen çalışıyor. ama benzinde çalışmıyor. hatta aküyü bitiriyor. Tamirciye gittim. bilgisayara bağladı. Oksijen sensörün arızalı değişmesi gerekir dedi. tamam dedim 250 ytl para verdim değiştirdiler. soruunun tamamen bitecek dediler. ertesi sabah tekrar denedim. yine çalışmıyor. yani 7-8 kez basıyorum ancak çalışıyor. Bir tütrlü anlayamadım neden olduğunu. anlayacağınız 250 ytl boşa gitti canım açıyor valla... geçseydi gam yemeyecektim ama neyse.... size de oksijen sensöründen falan bahsederlerse dikkatli olun. kesin sonuç olmazsa ödemeyeceğinizi açıklayın....
    _____________________________
    Zaman... Sadece birazcık zaman...
  • Arkadaşlar sabahları çalışmama sorununun depodaki benzinin azlığı veya çokluğu le ilgisi yok en büyük sebep lpg sisteminin kalibirasyonu ile ilgili bir çok arac da bu sorun uzun yol sonrası başlar.Piyasada ki birçok lpg sistemi ile yeni nesil araclarda benzin değerini yakalamak imkansız denebilir.Yani eger aracınızda ki lpg sistemi aracın benzin değerlerini yakalayabilecek kabiliyete sahip değilse montajcı istediği kadar usta olsun istediğiniz kadar ayar yaptırın sogukda geç çalışma sorununu yaşayacaksınız demektir.Saygılar
    _____________________________
  • Arabalarımız , uzun süre lpg ile binme sonrasında yapılan ayara göre zengin yada fakir yakmaya çalışıyor. bu durumu farkeden benzin beyni , benzin enjektörlerinin süreleriyle oynayarak ideal yakıt tüketimine getirmeye çalışıyor. ancak benzin beyni istediği kadar benzin enjektörü süreleriyle oynasın , nafile , çünkü araba LPG ile çalışıyor.
    Zengin veya fakir karışımı farkeden benzin beyni, aslında hemen ertesi gün enjektör süreleriyle oynuyor, ancak çok az oynadığı için bizle ilk günler farkedemiyoruz, 300-500 km lik LPG ile binme sonrasında benzinde ilk çalışmada bunu hissediyoruz. Araba soğukken zengin karışım hazırlaması lazım, ancak benzin beyni LPG ile çalışırken fakir karışım algılamışsa , sabah ilk çalışmada çok zengin karışım hazırlıyor ve araba boğulup stop ediyor , ikinci marşı istiyor. Yok eğer tersi LPG de çalışmada fakir karışşım algılamışsa bu sefer ilk çalışmada yeterince zengin hazırlamıyor , araba çalışamadan stop edip , ikinci marşı istiyor.

    Bu noktada Hyundai - Honda - toyota gibi japon arabalarının lambda sensörleri (karışımı algılayan sensör) , ideal yakıt tüketimi yapmak için çok hassas olduklarından, bu arabalara yapılan ayarın çok iyi olması gerekiyor ki , fakir yada zengin yakma %5- 7 arasını geçmesin , sabah çalışma ya da benzinle çalışma bozulmasın. Örneğin Volkswagen lerde kesinlikle bu sorun yok. Neden lambda sensörleri , japon arabalarındaki kadar hassas değil.

    İyi bir ayar yapılmalı ve bu ayar en az 8-10 bin km gitmeli , sonrasında bozulursa yine 300-400 km benzinle binip düzelebilir ve akabinde yeniden 8-10 bin km lpg ile binilebilir.

    Bu arada sorun daha çok küçük motorlu arabalarda oluşuyor , bu da ilginç bir durum ve de genelde zengin yakma oluyor.

    Bu sorun şu problemlere yol açabilir:
    -- Sabahları egzosttan çiğ benzin attığımız için bu benzin katalizör içinde yanabilir , katalizörü çok ısıtabilir, katalizörü bozar, belkide yangın çıkarta bilir.
    -- Sabah 3-4 marşta almaya başladığında benzin beyni , benzin enjektörlerini aşırı fakir yakmadan dolayı zengin yaktırmak için aşırı bir hızla açıp kapamaya çaılışabilir ve bu sayade benzin enjektör bobinleri yanabilir.
    ---Akü bitebilir , akü biterken voltaj dalgalanmalarıyla çeşitli elektronik aksamları bozabilir.

    Sonuç:

    Dizel almak lazım....
    _____________________________




  • sonuç: CNG doğalgaz sistemi. kmde 0.04 ykr yakıyormuş. bilginize.
    _____________________________

    Thy Majesty
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.