Şimdi Ara

Araç pert olurmu?? (Resimli) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
1
Favori
6.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ^^Evo^^ ^ kullanıcısına yanıt
    Konu sahibi yazdı ya uyumuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VOLKANNGUNGORR

    Ve bu eski tip araclarda kemer ikaz isigi olmadigi icin hava yastiklari bagimsizdi ama uygulamada sikinti oldugu icin bu hava yastigini emniyet kemeri takinca acilacak sekilde adapte edildi

    Evet, benim araçta mesela yolcu emniyet kemeri takılana kadar "passenger airbag OFF" yazıyor. Kemer takılınca ON oluyor. Kendim zaten kemer taktığım için sürücü içinde benzer bir ikaz var mı? Bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam ortada kalmış kaputun altını görmek gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun servise ugradim keske fotografini cekseydim ama aklima gelmedi :(. Motor kapağı falan zarar gormustu, 12.500 sadece parca masrafi cikmis iscilikle falan 15 16 bin tl olur diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanmıyorum olduğunu.
  • Aracı perte çıkartma yetkili bayiden onarım ücretini çıkarıp sigorta firmandan al sonra dışarıda 3te bir yada 4te bir fiyatına yaptırırsın kalan parayı cebe at sonra aracı sat ödediğin kasko ve sigortanın geriye kalanını da al
    Aracınperte ayrılmayacağı için tc numarana da çak fazla birşey yansımaz bir sonraki kasko sigorta yaptıracağın zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dava edin aracın markasını hava yastığı açılmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Gültekin

    dava edin aracın markasını hava yastığı açılmamış

    dostum hemen dava diyorsun

    1 motor kendisini bırakmamış...busefer airlar acılmaz zaten büyük bir kaza degil ..mahkemede kaybeder bu sefer karsı tarafın avukatlık parasını kim ödeyecek? valla firma affetmez iyi bir para alır kazazeden...
  • yeni nesil araçlar bu kadar basit dikkatli olmak gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Gültekin

    dava edin aracın markasını hava yastığı açılmamış

    dostum hemen dava diyorsun

    1 motor kendisini bırakmamış...busefer airlar acılmaz zaten büyük bir kaza degil ..mahkemede kaybeder bu sefer karsı tarafın avukatlık parasını kim ödeyecek? valla firma affetmez iyi bir para alır kazazeden...


    http://www.aydinsari.com.tr/faydali/hava_yastigi_hakkinda.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bariyeri katlayarak ilerlemiş. Hava yastığının açılmaması için son derece yeterli bir sebep. Durma mesafesi hava yastığına gerek olmayacak kadar uzunmuş. Zaten darbe de tek bir noktaya geldiği için karşısındaki bariyer ilk anda yeterince kuvvetli bir darbe indirmemiş.

    karteri delmiş bariyerler sürücünün ölmesimi gerekiyor airbag açması için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bariyeri katlayarak ilerlemiş. Hava yastığının açılmaması için son derece yeterli bir sebep. Durma mesafesi hava yastığına gerek olmayacak kadar uzunmuş. Zaten darbe de tek bir noktaya geldiği için karşısındaki bariyer ilk anda yeterince kuvvetli bir darbe indirmemiş.

    karteri delmiş bariyerler sürücünün ölmesimi gerekiyor airbag açması için

    Bakın hava yastığının açılması için üç koşulun sağlanması gerekiyor. Birincisi, Emniyet kemerinin takılı olması zaten. O olmaksızın hava yastığı açılmaz. Neyse, ikincisi darbe. Aracın önden bir darbe alması gerekiyor. Daha doğrusu, önden aldığı darbenin sensörleri tetikleyecek biçimde olması gerekiyor. Normalde o sensörün üstüne çekiçle tıklasanız gene açılır. Normal bir kazada otomobilin darbe alış şekli incelenir ve kaza senaryoları oluşturulur. Bu kaza senaryolarında "Hangi şiddette darbe nereye kadar geliyor?" sorusu cevaplanmaya çalışılır ve hava yastığı sensörleri tehlikeli olabilecek bir hızda deforme olan bölgelere konulur. Elbette ki isabetli çalışma oranı %100 olamaz ancak büyük bir isabet söz konusu. Üçüncü koşul, deselerasyon diyebileceğimiz ivme kaybı. Araç hangi hızda yavaşlarsa araç içindeki yolcular ne kadar sürede ön konsola ulaşır sorusu. Eğer yolcuların ön konsola ulaşmayacağı bir hızda hava yastığı açarsanız bu daha tehlikeli olabilir. O yüzden belli bir yavaşlama ivmesi hesaplanır ve o ivme, darbeden sonra yakalanır yakalanmaz hava yastıkları açılır. Zaten çarpışma testi videolarını izlerseniz, hava yastıkları ön tampon içeri göçer göçmez değil, şase darbeyi alıp araba yavaşlama eğilimine girer girmez açılır. Kaldı ki "Kaza yaptım hava yastığı açılmadı" konularına dönüp bakarsanız hemen hemen hepsi ciddi yara almadan (Passat Variant ile kamyon kasasını sıyıran üyemizin durumu istisnaydı, öyle bir kazada hava yastığı açsa da çok faydası olmazdı sanırım, neyse) araçlarından indiler. Öyle hava yastığı açılmadığı için ciddi yaralanma veya ölüm haberi falan okumadık. Genelde hava yastığının açılmaması "kararı" can kurtarmayı engellememiştir.

    Bu kazada bariyerler aracın duruş mesafesini uzatmış, yavaşlama ivmesi (Deselerasoyon) düşmüş. Bu da 3. koşulun tamamlanmasını engellemiş olabilir.
    Ha şunu derseniz kabul, "Bu kazada açmadı ama sonraki kazada da açıp açmayacağına güvenemiyorum" buna diyecek sözüm yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Ağustos 2015; 7:05:42 >




  • Geçmiş olsun, umarım araçtakilere bir şey olmamıştır.

    Arabada çok bi hasar yok. Ön kaput değişecek, ön tampon değişecek, ön panel panjur radyatörler,sağ ön far, sanmıyorum ama bi ihtimal ön baştan şase düzelecek. Kesin pert olur da diyemem, olmaz da diyemem. Ama olursa sigorta nın ihalesinde iyi paraya gider.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bariyeri katlayarak ilerlemiş. Hava yastığının açılmaması için son derece yeterli bir sebep. Durma mesafesi hava yastığına gerek olmayacak kadar uzunmuş. Zaten darbe de tek bir noktaya geldiği için karşısındaki bariyer ilk anda yeterince kuvvetli bir darbe indirmemiş.

    karteri delmiş bariyerler sürücünün ölmesimi gerekiyor airbag açması için

    Bakın hava yastığının açılması için üç koşulun sağlanması gerekiyor. Birincisi, Emniyet kemerinin takılı olması zaten. O olmaksızın hava yastığı açılmaz. Neyse, ikincisi darbe. Aracın önden bir darbe alması gerekiyor. Daha doğrusu, önden aldığı darbenin sensörleri tetikleyecek biçimde olması gerekiyor. Normalde o sensörün üstüne çekiçle tıklasanız gene açılır. Normal bir kazada otomobilin darbe alış şekli incelenir ve kaza senaryoları oluşturulur. Bu kaza senaryolarında "Hangi şiddette darbe nereye kadar geliyor?" sorusu cevaplanmaya çalışılır ve hava yastığı sensörleri tehlikeli olabilecek bir hızda deforme olan bölgelere konulur. Elbette ki isabetli çalışma oranı %100 olamaz ancak büyük bir isabet söz konusu. Üçüncü koşul, deselerasyon diyebileceğimiz ivme kaybı. Araç hangi hızda yavaşlarsa araç içindeki yolcular ne kadar sürede ön konsola ulaşır sorusu. Eğer yolcuların ön konsola ulaşmayacağı bir hızda hava yastığı açarsanız bu daha tehlikeli olabilir. O yüzden belli bir yavaşlama ivmesi hesaplanır ve o ivme, darbeden sonra yakalanır yakalanmaz hava yastıkları açılır. Zaten çarpışma testi videolarını izlerseniz, hava yastıkları ön tampon içeri göçer göçmez değil, şase darbeyi alıp araba yavaşlama eğilimine girer girmez açılır. Kaldı ki "Kaza yaptım hava yastığı açılmadı" konularına dönüp bakarsanız hemen hemen hepsi ciddi yara almadan (Passat Variant ile kamyon kasasını sıyıran üyemizin durumu istisnaydı, öyle bir kazada hava yastığı açsa da çok faydası olmazdı sanırım, neyse) araçlarından indiler. Öyle hava yastığı açılmadığı için ciddi yaralanma veya ölüm haberi falan okumadık. Genelde hava yastığının açılmaması "kararı" can kurtarmayı engellememiştir.

    Bu kazada bariyerler aracın duruş mesafesini uzatmış, yavaşlama ivmesi (Deselerasoyon) düşmüş. Bu da 3. koşulun tamamlanmasını engellemiş olabilir.
    Ha şunu derseniz kabul, "Bu kazada açmadı ama sonraki kazada da açıp açmayacağına güvenemiyorum" buna diyecek sözüm yok.

    hocam emniyet kemeri şart değil aslında airbag için.yazdıklarınız mantıklıda geliyor fazla kafa yormamak lazım böyle meselelere




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bariyeri katlayarak ilerlemiş. Hava yastığının açılmaması için son derece yeterli bir sebep. Durma mesafesi hava yastığına gerek olmayacak kadar uzunmuş. Zaten darbe de tek bir noktaya geldiği için karşısındaki bariyer ilk anda yeterince kuvvetli bir darbe indirmemiş.

    karteri delmiş bariyerler sürücünün ölmesimi gerekiyor airbag açması için

    Bakın hava yastığının açılması için üç koşulun sağlanması gerekiyor. Birincisi, Emniyet kemerinin takılı olması zaten. O olmaksızın hava yastığı açılmaz. Neyse, ikincisi darbe. Aracın önden bir darbe alması gerekiyor. Daha doğrusu, önden aldığı darbenin sensörleri tetikleyecek biçimde olması gerekiyor. Normalde o sensörün üstüne çekiçle tıklasanız gene açılır. Normal bir kazada otomobilin darbe alış şekli incelenir ve kaza senaryoları oluşturulur. Bu kaza senaryolarında "Hangi şiddette darbe nereye kadar geliyor?" sorusu cevaplanmaya çalışılır ve hava yastığı sensörleri tehlikeli olabilecek bir hızda deforme olan bölgelere konulur. Elbette ki isabetli çalışma oranı %100 olamaz ancak büyük bir isabet söz konusu. Üçüncü koşul, deselerasyon diyebileceğimiz ivme kaybı. Araç hangi hızda yavaşlarsa araç içindeki yolcular ne kadar sürede ön konsola ulaşır sorusu. Eğer yolcuların ön konsola ulaşmayacağı bir hızda hava yastığı açarsanız bu daha tehlikeli olabilir. O yüzden belli bir yavaşlama ivmesi hesaplanır ve o ivme, darbeden sonra yakalanır yakalanmaz hava yastıkları açılır. Zaten çarpışma testi videolarını izlerseniz, hava yastıkları ön tampon içeri göçer göçmez değil, şase darbeyi alıp araba yavaşlama eğilimine girer girmez açılır. Kaldı ki "Kaza yaptım hava yastığı açılmadı" konularına dönüp bakarsanız hemen hemen hepsi ciddi yara almadan (Passat Variant ile kamyon kasasını sıyıran üyemizin durumu istisnaydı, öyle bir kazada hava yastığı açsa da çok faydası olmazdı sanırım, neyse) araçlarından indiler. Öyle hava yastığı açılmadığı için ciddi yaralanma veya ölüm haberi falan okumadık. Genelde hava yastığının açılmaması "kararı" can kurtarmayı engellememiştir.

    Bu kazada bariyerler aracın duruş mesafesini uzatmış, yavaşlama ivmesi (Deselerasoyon) düşmüş. Bu da 3. koşulun tamamlanmasını engellemiş olabilir.
    Ha şunu derseniz kabul, "Bu kazada açmadı ama sonraki kazada da açıp açmayacağına güvenemiyorum" buna diyecek sözüm yok.

    hocam emniyet kemeri şart değil aslında airbag için.yazdıklarınız mantıklıda geliyor fazla kafa yormamak lazım böyle meselelere

    Emniyet kemeri şart hocam. Hatta Volvo'nun araç kullanım kitapçığında emniyet kemerlerinin hava yastıkları ile birlikte çalıştığı, emniyet kemeri takmamanın hava yastığının koruyucu etkisini azalttığını falan yazıyordu. Bulursam eklerim buraya.




  • kazayı nerede yaptınız çok tanıdık geldi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.