Şimdi Ara

Arabanın Yağ Yakması Neden Olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
37.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kia Rio 2004 aracım var.. aracım aldığım günden bu yana (özellikle son 3-4 aydır) yağ yakıyor.. 10.000 kmlik yağ ko ydurmuştum fakat 4 binde baktımki araba yağ yarıya inmiş..

    hep üzerine ekleme yaparak 10.000 tamamladım.. 1500 km yol yapıyorum en ufak eksilme yok fakat daha sonrasında 100 km de yağı bitiriyor.. hep böyle oluyor.. yağın ömrünü yedikten sonra yağ yakıyor


    buna ne yapılabilir.. her zaman gittiğim özel kia servisi lpg oldukça yakar diyor.. herkeste lpg var onlarınki niye yakmıyor.. Bor koyalım dedi.. yine yakacak fakat daha sonra yine koyarsak yakmayı çok azaltır diyo.. ben güvenemedim açıkcası..


    başka bi yere götürmeyi düşünüyorum fakat abi şunu yaparız düzelir bunu değiştirmeliyiz muhabbeti yapıp boşuna başımı ağrıtmak istemiyorum.. ne yapayım?







  • kimsenin bilgisi yokmu ya
  • selamlar,
    sekmanla kurtarırsa ne mutlu,
    yapacağınız en iyimser şey, gittiği yere kadar gitmek.
    yada işinin ehli bir motor ustasına göstermeniz.
    aracınızın silindir duvarında bulunan aşıntılardan dolayı piston üstüne yağ salıyor, bu yağ yakıtla beraber yanarak egzosttan atılıyor.
  • arkadasım dedigin sorun benim 97 uno sx de olmuştu. tanıdıgımız çok iyi bir motor ustasına gösterdik sekman attırdık ve normaline döndü eğer sekman kurtarmıyor deniliyorsa bırakıcaksın motorun gittigi yere kadar..
  • 10.000 km de yağ ancak yarıya iniyorsa motoru elletecek bir problem yok.çünkü 1000 yaklaşık 300 ml yağ yakmış oluyor. yağın numarasını yada markasını değiştirmeniz yerinde olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 13 Kasım 2009; 17:27:23 >
  • sekmanla alakası yok, bendede yakıyordu subap contalarını patlatmışım, subap contalarından aşağı yağ damlatıp yakıyor, subap contalarını değiştir bidaha yakmaz tahmini 400 -500 tl masrafın vardır.
  • illa motor bitik diye bir şey yok. subap lastiklerinden pistona yağ sızıyorda olabilir. eğer bu tür bir sorun varsa cüzi bir miktara tamir ettirebilirsiniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor yağı neden artar ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bende birkaç yağ eksiltme nedeni yazayım:
    segman kırıktır-segman kaynatmıştır-segman aşınmıştır.sübap kayıtları aşınmıştır-lastikleri görev yapmıyor veya yırtıktıri
    ön-arka keçelerden yağ kaçırıyor.
    üfleme vardır tahliyelerden veya müsait bulduğu yerden yağ atıyor.
    üst kapak-yan kapak-karter contaları yırtık elastikiyetini kaybetmiş yağ kaçırır.araç zincirliyse kapak contasından kaçırır.
    motor oldukça km.yapmıştır uygun yağ konmamıştır yağ eksiltir.....
    ve şuan aklıma gelmeyen daha birçok neden olabilir.güvendiğiniz usta kesin çözümdür.
    geçmiş olsun.
  • Servis lpg yağ yakar da niye yakar onu niye söylemiyor.Lpg nin yağ yakmasının sebebi fakir karışım sonucu piston üstü harareti çok yükselir ve yağ yakma ortaya çıkar ki bu hararet radyatör sıcaklığında görülmez herşey normal gibi görünür ancak kazın ayağı öyle değildir .Yüksek olan hararet iç yapıdaki birçok parçayı yıpratır ki sonuç bu yağ yakma olur veya daha da ileriye gidebilir.
    Veya yine önceden hararet gören motor yağ yakma sebebidir ki diğer nedenleri arkadaşlar belirtmiş.
    Bir olaya şahit olmuştumki hararet yapan bir aracın buna sebep olan nedeni fren ana merkezinden hava alıp karışımı fakirleştirip harareti arttırması bile olabilmekte.
  • herkese tşk ederim öncelikle..


    özel kia servisi (yetkili servis değil) kestirip atıyor.. abi diyorum 10 binlik yağ koyuyorum 3 binde yarıya iniyor.. (birden azalıyor).. illa koruyucu koy dedi bende hiç denemedim.. yine yakacağını düşünüyorum çünkü..
  • en son olarak şunu deneyeceğim motara elletmeden.. piyasadaki en kaliteli yağ ne ise onu koyayım diyorum.. koruyucuda ekleyim diyorum.. (bor pahalı malesef) bakalım nolacak..
  • Hocam aracı yüksek devirli kullanıyor musun?
  • Piyasadaki en kaliteli yağ castrol ve mobil yağlarıdır...ama çok fazla etki edeceğini düşünmüyorum...
    quote:

    Orijinalden alıntı: blue night

    en son olarak şunu deneyeceğim motara elletmeden.. piyasadaki en kaliteli yağ ne ise onu koyayım diyorum.. koruyucuda ekleyim diyorum.. (bor pahalı malesef) bakalım nolacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bfs

    Hocam aracı yüksek devirli kullanıyor musun?



    çoğu zaman hayır.. arada bi kullanırım..
  • Bende de ayni sorun var (96 Accent). Soyle ki araci aldiktan sonra LPG donusumu yapildi ve ben servisi degistirmedim. Oradaki ustanin soyledigine gore daha once arac sadece benzindeyken yag yakmiyormus. Muhtemelen subap lastiklerinden oldugunu dusunuyorum. Sizin araciniz LPG donusumu oncesi yag yakiyor muydu?

    Mevcut yagim (Castrol 10w-40) bittikten sonra bu forumda tavsiye edildigi uzere Mobil 10w-60 kullanmayi dusunuyorum. Soylediklerine gore yag yakmayi kesiyormus. Bor power da kullanmayi dusunuyorum ancak halen kararsizim.
  • 10w-60 yağ iyi bir deneme olur.Yağın bu ikinci sayısı (60) ne kadar yüksekse o yağ yüksek ısıya o kadar dayanıklıdır.

    Motor yağ kapagınızın contasını da kontrol edin,belki o contada yırtık filan vardır.

    Sürüşte yüksek vites düşük hızda gitmeyin,bu motoru yorar,aşırı ısıtır.

    Motor soğutma suyunuzun durumuna bakın,3-5 yıldır değişmemişse yeniletin (antifriz+saf su olarak)
  • selam arkadaşlar bugün aracımı ustaya götürdüm ve göstergede yağ eksilttiğini söyledim .. kontrol ettik gerçekten yağ eksik çıktı .. önceden kontrol ettiğim iki çizgi arasında olan yağ biraz daha eksilmişti ..

    ustam 500 - 600 gr yağ eksildiğini söyledi .. 600 gr yağ koydum şu an yağ üst çizgiye geldi ..
    peki neden yağ yakmıştı aracım ..

    araştırdım ve şu yazıyı buldum bir makine mühendisinin yazdığı bi yazı :


    pistonlar ile silindir duvarları arasında biliyorsunuz segman adı verilen çemberler bulunur.
    bu segmanar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


    bazılarınız biliyor, servislerde kurum temizliği yapılır. ya silindir üst kapağı sökülür, bu kurumlar manuel olarak temizlenir (ki masraflıdır, bu nedenle pek conta yakmamış arabalarda kapak sökülmez. conta veya benzeri bir nedenden sökülmüşse o zaman bu işlem uygulanır) ya da silindir kapağını sökmeden, carbon clean denen bir işlemden geçirilir. işte bu işlemlerin nedeni budur.

    bu nedenle, arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömürüne ömür katarsınız motorun..

    evet başıma gelen olay bizzat bu oldu .. sizinle paylaşayım dedim ..




  • 307 1.6 hdi aracaım var ılk sahıbı yag eksılt meye baslamız uyarı verdı bu gun mecbur Opet 10w/40 Motor Yağı 1lt mecbur alıp takvıye yaptım motrun etrafında yag kacırma olusmus egr valfı manıfolt ve turbo bakımı bı kac gun once ustta demısıdı motorda da ne gıbı sıkıntı olur olmaz ıse yag kacırma turbodan olurmu bu arada mavı duman da atmaya basladı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.