Şimdi Ara

arabanın her yerinden antifiriz sızıyor kafayı yiyicem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araba cruze 1.6 manuel vites 2010 model daha 100 binde yetkili servis bakımlı birde brc lpg kiti takılı 2012 de takılmış.Çok az kullanılan bir araba ayda bir iki kere ya kullanırım ya kullanmam o yüzden yola çıkmadan önce hep yağını suyunu felan kontrol ederim geçen su eksilttiğini farkettim hortumlara baktım bir şey göremedim başta sonra bir iki sefer daha kullandım maksimum 50 60 kilometre yol yapmışımdır toplamda ve genleşme kabındaki su yarıya kadar indi.Ondan sonra da zaten kullanmayı bıraktım yaptırana kadar yatacak araba.


    Bugün dikkatlice tekrar kontrol ettim ve lpg için yapılan t bağlantısının orada tam kelepçenin takılı olduğu hortumun uç kısımlarından antifriz sızdırmış kırmızı kırmızı küf gibi lekeler antifriz tortuları var ve elini vurunca yaş olduğunu görebiliyorsun.Keza lpg regülatörünün üzerine takılı olan hortumlarda da kırmızı krem gibi olmuş bir antifriz lekesi var uç kısımlarında.Ayrıca radyatörün alt hortumunun devirdaime giriş kısmıda şişmiş bayağı, ve devirdaim girişinde de yine hortumun bağlantı yerinden uç kısmından kaçırmış hep suyu kırmızı antifiriz lekeleri ordada var ve elini hortumun bağlantı yerine alt kısıma vurunca ıslaklık geliyor biraz biraz.


    Aracın genleşme kabını açıp antifrizi kontrol ettim, biraz siyah tortu vardı suyun dibinde pas lekesi gibi lekeler vardı birde kabın kenarlarında çok az lekeler vardı ama antifiriz kırmızı şekilde olduğu gibi duruyordu böyle farklı bir renk yoktu.Aynı şekilde motorun yağ kapağını açıp eksantrik milinin üzerine felan dikkatlice baktım orada da yağda herhangi bir yamukluk görmedim.Yağ çubuğunu çekip yağına baktım, bu durum normal mi bilmiyorum ama yağ çubuğunu ilk çektiğimde çubuğun orta kısmına kadar yağ bulaşmıştı sonra selpakla sildim tekrar çubuğu yerine takıp tekrar çektim bu sefer yine maksimum çizgisinin üzerinde yağ gördüm hatta çubuğun orta kısımlarında bile yağ vardı ve yağ bayağı akışkan geldi su gibi hemen yere damladı bu normal midir ?Yağın renginde herhangi bir problem yoktu, ama akışkanlığı ve yağ çubuğunun orta kısımlarına kadar yağ bulaşması biraz kafama takıldı.


    Araca marş bastığımda hemen marşı alıyor ama motorun çalışmasında biraz fazla titreşim vardı ilk çalıştırmada fakat sesinde bir değişiklik yoktu.Ayrıca özellikle belirtmek isterim ki aracın termostatı yeni değişmişti sıfır takıldı yetkili servisde o yüzden termostatın arızalı olduğunu sanmıyorum.Aracın suyuna yağ da karışmamış.Peki o zaman neden böyle hortumlardan antifrizi sızdırıyor bu makina ? Bir fikri bir önerisi olan var mı ?


    Benim aklıma lpg regülatörü geldi acaba diyaframı mı patlak diye düşündüm ama diyaframı delinse araç lpgde çalışırken stop etmesi gerekmez mi ? Aracın lpgde çalışırken bir problemi yok gayet normal çalışıyor.Su kaynatma gibi bir durumda görmedim.Fakat dediğim gibi bu su eksiltme hortumların bağlantı yerlerinden sızdırma ve radyatör alt hortumunun şişmesi çok canımı sıktı sizce sıkıntı neden olabilir ?


    Bu arada sızdırmayan tek yer yeni takılan termostatın bağlantı yerlerindeki hortumlar ve radyatör üst hortumu, bir tek onlarda yoktu böyle sızdırma vs. onun dışında kalorifer peteğine giden hortumun ucunda bile ıslaklık vardı yani su sisteminde aracın bir basınç var belli ki suyu o yüzden heryerden sızdırıyor.Nasıl olur böyle bir şey bilmiyorum birde yetkili servisde bakım göreli daha 3 4 bin kilometre olmadı bile.Bakıma gidene kadar bir şeyide yoktu arabanın, bakımda termostat değişti antifriz değişti felan sonra üç bin kilometre sonra başıma bu geldi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BC4848342 -- 12 Ekim 2021; 2:27:15 >







  • Hocam sorununuz basit su kaçakları gibi duruyor çok mesele değil bence.

    Yağa su karışmamıştır. Antifriz pas tutan yerleri söker o yüzden genleşme kabının kirlenmesi gayet normal.

    Bende de Cruze var. Foto da atarsanız daha iyi yardımcı olabilirim. Arabaya hakimim bayağı
  • Bu motorlar normal çalışma ısısının beş derece üzerine çıksa hararet gören motorlar. O yüzden çok komplike ve mükemmel bir soğutma sistemi tasarlamışlar. Sanayiye gidin her babayiğit soğutma sıvısını değiştirip havasını bile alamaz bu arabanın.


    Yakıt fiyatları bu haldeyken ve aracı çok az kullandığınız ortadayken daha kötü bir sonunla karşılaşmamanız için LPG sistemini söküp çöpe atmanızı ve iyi ama gerçekten iyi bir özel serviste aracınıza genel bir bakım yaptırıp yerine park etmenizi öneririm.


    İnanın ufacık bir hatayı bile kabul etmeyen bir motor var bu arabalarda anında üst kapağı yamultur motor bloğuyla olan sızdırmazlığı kaybedersiniz. Sonra da dünyanın parasını harcayıp arabaya lanet edip satarsınız.


    Bahsettiğiniz problemlerin tamamı LPG kaynaklı bana göre. Benim tavsiyem bu yöndedir.

  • sızdıran yerlerden sistem hava çekebilir. Hava çektiğinde de kapalı sistem içerisindeki basınç artıyor. Bu yüzden de bulduğu yerlerden kaçıracaktır fazla basınçtan dolayı. Bulamazsa da kapaktan atar. Öncelikle tüm bağlantıların kelepçeleri yenilenmeli güzelce sıkılmalı. Lpg T hortumları gerekiyorsa yenilenmeli. Sonra sistemin havası alınmalı tekrar kontrol edilmeli. Radyatör hortumlarını da biraz eğip büküp kaçak yırtık var mı diye kontrol edin.

  • yağın hem akışkanlığı artmış hem de hacmi, bence yağa benzin karışıyor .


    Antifreeze meselesi başka mesele, termostadı değiştiren ustalar sistemi ya çekiştirmştir hortumları, ya kelepçeleri düzgün takmamışlardır.


    gm grubu araçların her yerinden bir şey sızar zaten...

  • çok uzun yazmışsın kusura bakma okumadım göz gezdirdim. bunun bir kaç sebebi var. senden önceki mal antifirizsiz kullanmıştır sen koyunca çürüyüp patlamıştır sağ sol. regülatör bozulmuştur 2012 de lpg takılmış. iyi bile dayanmış. regülatöründen su kaçırıyorsa kırmızı olur ona bi bak. hortumlar çürümüş onları komple değiştirt .şişkinlik hava var demektir . netten araştır havasını al. sibop kapağı gibi bişey var bazı modellerde açıyorsun hava çıkıyor . hortumları yeniletmeyi unutma olmadık yerde yarılır namussuz,başıma geldi.

  • think of idea kullanıcısına yanıt
    Kalos ve Lacetti motorları nasıl onlar da böyle dertli motor mu?
  • Bella Ciao kullanıcısına yanıt

    Kalos 1.2 8v olanlar suzuki gm ortak motor 1.4'ler ise direkt gm ecotec motor.1.4 motorlarda opellere has ufak tefek kronik sorunlar var.

  • Chevrolet kronik sorunudur devirdaim pompası. Ben 2 kez değiştirdim. Bence buradan başlayarak hortumlar vs kontrol edilmeli.

  • bc_ kullanıcısına yanıt

    sıkıntı zaten orada bütün hortumların uç kısmından antifiriz sızıntısı var neredeyse hepsinin ucu kırmızı antifiriz renginde ince ince sızdırmış, alt radyatör hortumuda şişmiş.Anlamıyorum, termostat yeni herşey yeni yedek su deposu ve kapağı bile yeni neden böyle yaptı araba durup dururken anlam veremedim.Önceki sahibi antifiriz kullanmamıştır diye yazmışlar yukarıda ama öyle bir durum yok aldığımda da vardı antifirizi ve hep antifrizli kullanıldı araç.Yetkili servisin koyduğu antifirizde mi bir dandiklik var acaba önceden böyle bir şey yoktu ne zaman yetkili servisde bu antifiriz değişimi oldu ondan yaklaşık 3 bin km sonra bu sıkıntı başladı.


    birde bu hortumların ucunda kırmızılık var ince ince sızdırmış ama araba sıcakken açıp baktığım zaman su akıttığını da görmedim bu hortumlardan, oysa yedek su deposu yarıya kadar indi 50km yol yaptıkdan sonra.Bu kadar su nereye gitti? Hortumlardan akıp gitti desen hiçbir yerde ıslaklık yok veya araç çalışırken su akan damlayan bir yer görülmüyor.Egzoza bakıyorum duman atma felan yok.Nereden eksiltiyor tam emin değilim.





  • Havası düzgün alınıyor mu? Basınç artıyor ise kapaktan atıyor olabilir.


    Havasını almak için genleşme tankı kapağını açın aracı çalıştırın. Güzelce ısınsın devirdaim yapmaya başlasın. Taşan olursa taşsın bekleyin. Araç fan açıncaya kadar ısınsın. Fan açtıktan sonra hızlı bir şekilde genleşme tankındaki suyu çekecektir. Hava yaptırmadan üzerine takviye etmeniz gerekli. daha sonra stop edip max seviyesini aşmaması kaydıyla kapağını kapatın. biraz kullanın soğuyunca tekrar seviye kontrolü yapın.

  • Aveo aracımızda 60 binde bu sorunları yaşamaya başladık şaka gibi 60 binde , ustanın dediği, motor hararete meğilli ve soğutma sisteminin hortumları aşırı kalitesiz, o yüzden lpg de kullanıldığı için , hataları tolere edemeyip hortumları patlatıyor yada üst kapağı. bütün gmnin o yıllardaki benzinli motorları dert ortağı maalesef bide bizim gibi yollarda kalıp kötü ustaya denk gelirsen vay haline. Belki saçma olacak ama benzinli astra, aveo, cruse kullanan tanıdıklarıma acıyorum
  • Zamanında antifriz yerine su kullanildiysa gayet normal.antifriz koyduğun anda butun kir pas tortu cozulecegi için her yer fiskiyeye döner.hortumlar değişecek senin sorununda
  • allnite A kullanıcısına yanıt

    onunla alakası yok araç 6 yıldır bende eski sahibide hep antifrizli kullanmış bende hep antifrizli kullandım başka bir sıkıntı var araçta, su kaynatmıyor hararet desen yok 90 sabit duruyor ibre ama nedense suda bir basınç var hortum şiştiğine göre sıkıştırıyor arabayı sudaki basınç, ben Lpg diyaframından şüpheleniyordum ama diyafram delik olsa lpgde aracın teklemesi felan lazım değil mi ?

  • ezimuse kullanıcısına yanıt

    valla yetkili servisde bakım yaptırdım dediğim gibi antifirz felanda değişmişti termostatt vs değiştiği için.O zamandan beri yedek su kabının kapağını hiç açmamıştım, fakat araçta gaza basınca şırıl şırıl su sesi geliyordu geçenlerde bu eksilme mevzusu olmadan evvel şimdi aklıma geldi.Bende su sesi geliyor diye konu açmıştım hatta, forumdan bir arkadaş yedek su kabının kapağını açık bırak bir gece açık kalsın ertesi gün gidince geri tak felan diye öneride bulunmuştu bende öyle yaptım sonra o su sesi kesildi bir hafta felan sonra yine ufaktan duymaya başladım sonrada zaten bunlar oldu.


    Şırıl şırıl su sesi geliyor motor bölümünden ama sadece ilk çalıştırdığım zamanlarda gaza basarken geliyor motor ısındıktan sonra gelmiyor ses felan.Bende hatta motordan su sesi geliyor ne oluyor lan felan diye panik olup motor kaputunu açıp incelemiştim ama bir su akıntısı felan görememiştim yerde de ıslaklık yoktu aracın altında da ıslaklık yoktu.Sonra zaten biraz zaman geçtikden sonra suyun eksildiğini farkettim hortumda şişme olduğunu farkettim hortumların ucunda antifiriz sızdığını farkettim vs. hepsi ardı ardına geldi.





  • Tamam iste havasını almadığı icin oluyor hocam. Sistemde hava olunca suda ısınınca basınç artıyor. Artan basıncı da kapaktan atıyor eksilme bu yüzden. Şırıltı sesi varsa kesinlikle hava vardır. Dediğim yöntemi kendiniz uygulayın hocam sorununuz çözülecek. Sadece suyu eklerken hava yaptırmamaya dikkat edin. Ve mutlaka fan açıncaya kadar beklemelisiniz ki su ısındıkça çıkan hava kabarcıklarını görebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezimuse

    Tamam iste havasını almadığı icin oluyor hocam. Sistemde hava olunca suda ısınınca basınç artıyor. Artan basıncı da kapaktan atıyor eksilme bu yüzden. Şırıltı sesi varsa kesinlikle hava vardır. Dediğim yöntemi kendiniz uygulayın hocam sorununuz çözülecek. Sadece suyu eklerken hava yaptırmamaya dikkat edin. Ve mutlaka fan açıncaya kadar beklemelisiniz ki su ısındıkça çıkan hava kabarcıklarını görebilirsiniz.

    deniyicemde motordan felan öyle pek anlamam, bakalım birde o sırada bunu yaparken motora hararet yaptırıp conta felan yaktırmıyım yanlışlıkla ? Birde ben servisin hangi marka antifirizden koyduğunu bilmiyorum aynı renk kırmızı organik antifiriz alıp saf suyla %50 %50 karıştırıp bu karışımı kullansam problem olur mu ve bunu yaparken aracın içinden kaloriferi açmamda gerekiyor mu ?



    EDİT: birde servis bile işini tam düzgün yapmıyor onuda söylemek istiyorum, aracı aldığımda antifiriz seviyesi yedek su kabında maksimum seviyesinin biraz üstündeydi benim bildiğim max çizgisinden fazla doldurulmaz ama servis bu şekilde teslim etti aracı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BC4848342 -- 16 Ekim 2021; 13:8:32 >




  • Yok hocam ondan hararet yapmaz. Çok kötü marka olacağını sanmıyorum. Ama içinize sinmediyse tabi ki daha kaliteli antifrizler ile değiştirebilirsiniz. Ancak daha da fazla hava yaptırabilirsiniz. Dediğim yöntemi uygulayın hocam sorununuz çözülecektir. Korkacak bir durum yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.