Renault Megane RS Trophy dediğimizde aklınızda ne canlanıyor bilmiyoruz ama düşündüğünüzden çok daha fazlası olduğuna kefil olabiliriz. Renault’nun Formula 1 tecrübesini kullanan Renault Sport ekibi tarafından geliştirilen Megane RS Trophy, inanılmaz sürüş dinamikleri ile kendisine hayran bırakıyor. Güçlü motorundan çok rijit şasisi ile dikkat çeken model, dünyanın en zorlu pistlerinden biri olan Nürburgring’i 8:07:97 tur zamanı ile dönerek önden çekişli araçlar için tur rekorunu kırdı. Megane RS’in kendisinden çok daha güçlü Audi RS4, BMW M6 ve Mercedes Benz C63 AMG gibi modellerden daha hızlı tur atması, ne kadar özel bir araç olduğunu açıklıyor.
Tasarım Megane RS Trophy, test aracımız gibi sarı renkli olarak tercih edildiğinde hemen fark edilen bir yapıya sahip oluyor. Kendisinden çok daha pahallı otomobillerden daha çok ilgi çektiğine emin olabilirsiniz. Standart bir Megane Coupe’den farklı olarak daha geniş dodiklere, farklı tasarımlı arka ve ön tamponlara ve ortaya konumlandırılmış bir egzoza sahip olan aracın dikkatli gözler için başka farklılıkları da var. Ön tamponundaki parlak siyah bölgede ve kapılarında ‘Trophy’ yazısı bulunan modelin arka spoiler tasarımı da Coupe versiyondan farklı. Araçta en güzel görünen kısım ise hiç şüphesiz jantları. RS Trophy’nin kırmızı şeritli siyah jantların içerisindeki Brembo frenler aracın gücünün dışa vurumu. 4299 mm uzunluğundaki bu viraj avcısı 344 litrelik bagaj hacmi ile günlük hayata da uyum sağlayabiliyor.
İç mekan Megane RS Trophy’nin iç mekanında ilk dikkat çeken vücudunuzu sıkıca tutan Recaro koltuklar oluyor. Sert yan destekleri sayesinde hiçbir virajda sizi üzerinden kaydırmayan koltuklar sportiflik hissini üst limitlere çıkarıyor. Alüminyum pedallar, sarı zeminli devir göstergesi ve sarı dikişli direksiyonu ile normal kardeşlerinden ayrılan modelde biraz daha farklı bir hava yaratılmış. Bu tarz bir otomobilden ne istenilmesi gerektiğini bilen kullanıcılar Megane RS’in orta kalite malzemelerine, küçük radyo düğmelerine ve büyük vites topuzuna takılmayacaktır. En hızlı Renault modelinin orta konsolundaki bilgi ekranı ses sistemi ve saat ekranı olmaktan daha fazla işleve sahip. Bu ekrandan 0-100 km/s, 0-400 m, turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve anlık tork gibi bilgileri izleyebiliyorsunuz. Megane RS Trophy, bol sayıdaki eşya gözü ile yer sıkıntısı yaratmıyor. Aracın ses sistemi daha iyi olabilirdi ancak RS Trophy’nin motor sesi bu eksikliğini rahatlıkla kapatabiliyor.
Motor
Renault Sport mühendisleri tarafından geliştirilmiş F4R874 kodlu 2.0 litrelik turbo motorun hayat verdiği Megane RS Trophy, normal bir Megane RS’ten 15 hp daha güçlü ve 20 Nm daha fazla tork üretebiliyor. ESP Sport modunda ve kapalı konumdayken 5500 d/d’de 265 hp güç üreten motor, 3000 d/d’den itibaren de 360 Nm’lik torkunu ön lastiklerine iletiyor. Büyük bir güven duygusuyla devirlenen motorun performansı baş döndürücü. 6 kademeli şanzımanıyla büyük bir uyum içerisinde çalışan motor yüksek devirlerde kendisini bularak hoş sesler çıkartıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.0 saniyede tamamlayan RS ile 400 metreyi 14 saniyede, 1000 metreyi ise 25.4 saniyede geçebilirsiniz. Aracın 254 km/s’lik maksimum sürati pek çok rakibinden iyi. Megane RS Trophy’i karakterine uygun olarak kullandığınız zaman tüketim değerleri 15 lt/100 km’nin altına düşmüyor. Şehir dışına çıkıp sakin sakin kullandığınızda ise 8 lt/100 km’nin altına düşebilirsiniz. Bizim test parkurumuzda ise Megane RS Trophy 11,7 lt/100 km yakıt tüketti. Araç normal sürüş modunda gücünü 250 hp’ye indirerek ekonomi yapmanıza(!) yardım ediyor.
Konfor ve yol tutuş Bu disiplinde Megane RS Trophy’nin daha çok yol tutuşundan bahsetmek doğru olacaktır. Bağımsız ön süspansiyon yapısı özel olarak elden geçirilen Megane RS Trophy yola en iyi tutunan önden çekişli otomobil. Hem kalkış anlarında hem de viraj çıkışlarında yola yapışan ön lastikler gücü problemsiz olarak yere aktarabiliyor. Limitli kaydırmalı diferansiyeli sayesinde virajları çok daha hızlı bir şekilde dönebilen RS’in arkasının hafifçe kayması keyif verici ve korkutucu olmaktan uzak. Sert yapılı süspansiyon sistemi ani manevralarda RS gövdesinin salınıma girmesini engelliyor ve güven veren bir yapıda. Sürüş zevkini arttıran en önemli etken çok hassas direksiyon ve gaz tepkileri oluyor. RS Trophy’nin ayarlanabilir gaz pedalı tepkileri en ufak hareketinizi algılayarak motora hızlanma emri gönderiyor. Brembo frenleri sayesinde yavaşlayan RS, ardı ardına yapılan panik frenlerde bile performansından ödün vermeden rahatlıkla durabiliyor. Böylesine sürüş özelliklerine sahip bir aracın konforunu tahmin edebilirsiniz belki de. Kaslı Megane, sert yapısıyla kendisi kadar formda sürücüleri hak ediyor. Performanslı kullanımdan sonra yorulacaksınız ama aldığınız zevkin yanında yorgunluğun lafını bile etmeyeceksiniz. Link :http://www.arabam.com/Test/Renault-Megane-RS-Trophy/Detay-295113
Çok keyifli bir araç olduğu kesin. Ülkemizin Renault önyargısı kırılırsa gereken kadar satar ama buda çok zor.
paylaşım için teşekkürler...
çok güzel ancak nedense bir fn2 type-r etkisi yaratmadı bende
Gerçekten çok özel bir araç... Ah ülkemizdeki vergi-yakıt fiyatları olmasa..
Bu aracı kullanmak cidden ayrı bir zevk :))) hele birde piste kullanmış iseniz :)))
gerçekten efsane olucak araba bu ama ülkemızde bunu yürütmek ancak haftada 1 gün olur ...
Paylasım icin tesekkurler. Arac harika fakat ülkemizde zor.
bu benzin fiyatlarıyla zor
quote:
Orijinalden alıntı: baybars_
bu benzin fiyatlarıyla zor
Araç o kadar sıkıştırmama ragmen ortalaması 14.7 idi piste :))Ve parasını kuruşu kuruşuna hak eden bir araç kullanmış olsa iseydiniz dediklerimi çok iyi anlardınız :)
quote:
Orijinalden alıntı: yek_ka
quote:
Orijinalden alıntı: baybars_
bu benzin fiyatlarıyla zor
Araç o kadar sıkıştırmama ragmen ortalaması 14.7 idi piste :))Ve parasını kuruşu kuruşuna hak eden bir araç kullanmış olsa iseydiniz dediklerimi çok iyi anlardınız :)
Hocam yaklasik 15 lt yakmis. Daha ne yaksın ;)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme