Şimdi Ara

ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
0
Favori
22.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar size birşey sormak istiyorum hani şu farlarda h1, h2, h3.......h7 falan var bunlar ne demek mesala h1 ile h7 nin ne farkı var benim araç fiat albea arkadaşlardan öğrendiğim bilgilere göre benim araca h7 uyuyormuş mesala ben h7 takarsam arıza ışığı yanmazda h5 takarsam mı yanar? şimdiden herkese teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Farları: H1 ile H7 Arasındaki Farklar

    H1 ve H7 Arasındaki Fark

    H1 ve H7, otomobillerde yaygın olarak kullanılan far türleridir. Ancak teknik özellikleri ve kullanım alanları birbirinden farklıdır.

    H1 H7 Farkı

    • Yerleşim: H1 farlar genellikle uzun farlarda kullanılırken, H7 farlar kısa farlarda kullanılır.
    • Yoğunluk: H1 farlar daha yüksek ışık yoğunluğuna sahiptir ve daha uzak mesafeleri aydınlatabilir. H7 farlar ise daha az yoğun ışık yayar ve yakın mesafeleri daha iyi aydınlatır.
    • Soket Tipi: H1 ve H7 farlar farklı soket tiplerine sahiptir. H1 farlar P14.5s, H7 farlar ise PX26d soketine sahiptir.
    • Yapı: H1 farlar genellikle daha büyüktür ve iki filamente sahiptir (uzun ve kısa far). H7 farlar ise daha kompakttır ve tek filamente sahiptir.

    H1 Yerine H7 Takılır mı?

    Teknik olarak H1 yerine H7 far takmak mümkündür. Ancak bu tavsiye edilmez. Farklı soket tipleri nedeniyle bağlantı sorunlarına neden olabilir. Ayrıca H1 ve H7 farların ışık yoğunluğu ve aydınlatma modelleri farklı olduğundan, arabanızın far sisteminin verimliliğini olumsuz etkileyebilir.

    H7 Yerine H1 Takılır mı?

    H1 farları H7 farlarına göre daha yüksek ışık yoğunluğuna sahiptir. Bu nedenle H7 yerine H1 far takmak tehlikeli olabilir, çünkü karşıdan gelen araç sürücülerini kör edebilir. Ayrıca H1 ve H7 farların soket tipleri farklı olduğu için fiziksel olarak takılmayabilirler.

    H1, H2, H3, H4, H7, H11 Nedir?

    H1, H2, H3, H4, H7 ve H11, otomobillerde kullanılan farklı far türleridir. Farklı soket tiplerine, ışık yoğunluklarına ve kullanım alanlarına sahiptirler. H1 ve H7, yukarıda açıklanan şekilde uzun ve kısa farlarda kullanılır. Diğer far türleri ise sis farları, viraj lambaları veya gündüz sürüş lambaları gibi farklı amaçlar için kullanılabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ewet yaw bu konu hakkında bende bilgi almak istiyorum yardım edermisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    ewet yaw bu konu hakkında bende bilgi almak istiyorum yardım edermisiniz
    THESUCK H1 ile H7 arasındaki fark aşağıda açıkça görülüyor, yani birinin yerine diğerini zaten takamazsın, aracına uygun olanı kullanmalısın...

     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    Bu konuda öyle ahım şahım merak edilebilecek bir ayrıntı yok aslında, farklı şekile-boyuta-güce-yapıya sahip halojen ampuller işte, bildiğiniz ampul...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    THESUCK H1 ile H7 arasındaki fark aşağıda açıkça görülüyor, yani birinin yerine diğerini zaten takamazsın, aracına uygun olanı kullanmalısın...

     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    Bu konuda öyle ahım şahım merak edilebilecek bir ayrıntı yok aslında, farklı şekile-boyuta-güce-yapıya sahip halojen ampuller işte, bildiğiniz ampul...

    Alıntıları Göster
    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    THESUCK H1 ile H7 arasındaki fark aşağıda açıkça görülüyor, yani birinin yerine diğerini zaten takamazsın, aracına uygun olanı kullanmalısın...

     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    Bu konuda öyle ahım şahım merak edilebilecek bir ayrıntı yok aslında, farklı şekile-boyuta-güce-yapıya sahip halojen ampuller işte, bildiğiniz ampul...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar farlar konusunda daha detaylı bilgiyi http://www.geceucusu.com bu adresten öğrenebilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTheLife

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaBeRgE

    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım

    Alıntıları Göster
    Tamam arkadaşlar teşekkürler...Sorunumu anlatamadım benim araç kısalar h7 uzunlarda h7 h1 takamam zatn onu anladımda benim sorum şu şimdi h7 takınca arıza ışığı yanarmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaBeRgE

    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım

    Alıntıları Göster
    benim aracınki ne acaba merak ettim nerden öğrenebilirim yada bilen var mı??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc

    benim aracınki ne acaba merak ettim nerden öğrenebilirim yada bilen var mı??

    Alıntıları Göster
    http://www.otofar.com/tip.htm

    Burada birçok aracın far tipleri mevcut

    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    benim aracınki ne acaba merak ettim nerden öğrenebilirim yada bilen var mı??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTheLife

    Tamam arkadaşlar teşekkürler...Sorunumu anlatamadım benim araç kısalar h7 uzunlarda h7 h1 takamam zatn onu anladımda benim sorum şu şimdi h7 takınca arıza ışığı yanarmı?

    Alıntıları Göster
    h1 ve H3 eski teknoloji sanırım. tek devrei oluyorlar, bu sıralar genelde araçların sislerine takılıyorlar hatırladığım hadarıyla. 1500 lümen lkadar ışık verebiliyorlar.H1
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU

    H3
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU



    H4 farlar, tek ampullü arabalara takılıyor. ampul üstünde çift devre var. kısa ve uzun olmak üzere. bunlarda kısalar 1700 lümen, uzunlar 1000 lümen oluyorlar genelde.
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    şimdiki mercekli olmaya ama çift yuvalı farlarda (en belirgin olarak astrayı veriyim). bunlarda H7 var. h7 de tek devreli, h4 ün ufağı tipte. genelde 1750 lümen civarında ışık akıları var.
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    hb3 vs tipteki farlar da altında değişik bir soket sistemi var. 2001 de üretilen mercekli fara sahip cliolarda bu var örneğin. bunların daha çok amerikanlarda kullanıldığını duymuştum.
    HB3 9005
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU

    HB4 9006
     ARABA FARI HAKKINDA BİR SORU


    detaylı bilgi için http://www.geceucusu.com/faryapisi/isikkaynagi/halojen/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaBeRgE

    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde


    walla yaptık işte bişiler çaktırma ama H4 lerde birşeylerin açısının değiştiğini biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaBeRgE

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde


    walla yaptık işte bişiler çaktırma ama H4 lerde birşeylerin açısının değiştiğini biliyorum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde


    walla yaptık işte bişiler çaktırma ama H4 lerde birşeylerin açısının değiştiğini biliyorum



    tek devreli xenon kitlerde selektör yapmak için kıpraşan ayna gibi bişey koyuyolardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE


    quote:

    Orjinalden alıntı: THESHUCK

    Yani şimdi bu ben Fiat Albea'ma h7 takarsam o zaman arıza ışığı yanmaz demi yani voltajları falan tam uyuyor değilmi asıl merak ettiğim konu o yani h1 ... h7 falan olunca o zaman araçların farlarının voltajına göre falan olur demi yani arıza ışığı yanmaz değilmi


    takamazsın dostum eğer aracın H1 ise zaten soketi uymaz H1 ile H7 arasında pek fark yok yani sadece şekli ve soketi farklı. Ama H4 bambaşka bir olay uzun ve kısa tek ampüldedir. Normal kısalar yanarken uzuna geçmesi ile ampülün açısı deişir ve uzuna geçer yanlış bilmiyorsam sanırım tam olarak böle bişi olması lazım



    H4 te açı değişme olayı yok arkadaşım naptın sen

    dikkat edersen ampulün üst kısmında bir telin üstünde ayna gibi bir şey var. o yansıma yapıp reflektörün altına düşürüyor sanırım. öyle bir şey.

    tek devreli xenon H4 kitlerindeki aynayla karıştırdın herhalde


    walla yaptık işte bişiler çaktırma ama H4 lerde birşeylerin açısının değiştiğini biliyorum



    tek devreli xenon kitlerde selektör yapmak için kıpraşan ayna gibi bişey koyuyolardı

    Alıntıları Göster
    dostlar sağolun bu bilgiler çok faydalı oldu benim arabada h4 müş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    dostlar sağolun bu bilgiler çok faydalı oldu benim arabada h4 müş

    Alıntıları Göster
    müthiş yararlı bir topic olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    müthiş yararlı bir topic olmuş

    Alıntıları Göster
    H4te iki ayrı telin aynaya göre konumu farklı olduğu için ışığın izlediği yol da farklı, yani açısı farklı denebilir aslında...

    Aynı mantık profesyönel kamera ışıklarında da var, içindeki ampul ileri geri hareket ettirilerek ışığın ihtiyaca göre geniş veya dar bir alanı aydınlatması sağlanıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    H4te iki ayrı telin aynaya göre konumu farklı olduğu için ışığın izlediği yol da farklı, yani açısı farklı denebilir aslında...

    Aynı mantık profesyönel kamera ışıklarında da var, içindeki ampul ileri geri hareket ettirilerek ışığın ihtiyaca göre geniş veya dar bir alanı aydınlatması sağlanıyor...

    Alıntıları Göster
    evet topik çok yararlı olmuş emeği geçen herkese teşekkürler renault 11 e h4 uyuyor değilmi bana bir arkdaş h5 demişti ama baktım h5 diye bir şey yok birde bir sorum daha olacak ben xenon gibi beyaz yanan philips h4 ampullerden takmak istiyorum önerirmisiniz sizce nasıl performans veriri birde bir şey daha soracağım ben daha önce beyaz-mavi yanan park ampulu takmıştım çok hoş duruyordu farın içi aqua rengindeydi ama bu ampul çok kısa sürede kavruldu ve eskileri takmak orunda kaldım peki aynı şey 100ytl civarındaki philips ampullerde oluşurmu oonlar park farı olduğu için önemi çok ucuz zaten ama h4 çok pahalı böyle bir sonuç olurmu sizce kavrulma patlama yanma amperin uymaması falan yardımınızı bekliyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    evet topik çok yararlı olmuş emeği geçen herkese teşekkürler renault 11 e h4 uyuyor değilmi bana bir arkdaş h5 demişti ama baktım h5 diye bir şey yok birde bir sorum daha olacak ben xenon gibi beyaz yanan philips h4 ampullerden takmak istiyorum önerirmisiniz sizce nasıl performans veriri birde bir şey daha soracağım ben daha önce beyaz-mavi yanan park ampulu takmıştım çok hoş duruyordu farın içi aqua rengindeydi ama bu ampul çok kısa sürede kavruldu ve eskileri takmak orunda kaldım peki aynı şey 100ytl civarındaki philips ampullerde oluşurmu oonlar park farı olduğu için önemi çok ucuz zaten ama h4 çok pahalı böyle bir sonuç olurmu sizce kavrulma patlama yanma amperin uymaması falan yardımınızı bekliyoruz

    Alıntıları Göster
    www.geceucusu.com

    Bu sitede de güzel bilgiler var, yararı olabilir sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkan

    www.geceucusu.com

    Bu sitede de güzel bilgiler var, yararı olabilir sanırım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Furkan

    www.geceucusu.com

    Bu sitede de güzel bilgiler var, yararı olabilir sanırım.

    katkın için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    quote:

    Orjinalden alıntı: Furkan

    www.geceucusu.com

    Bu sitede de güzel bilgiler var, yararı olabilir sanırım.

    katkın için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    geceucusu sitesini baştan sona hatim ederseniz...aklınızda hiç bir sorun kalmaz....örnek araçlarda var ...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.