Şimdi Ara

Araba 3000 Deviri Geçmiyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
49.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar az önce bir arkadaşım aradı , aracındaki bir sorun yüzünde yanına cagırdı. Arabası 3.000 devire cok hantal sekılde ölü gibi cıkıyor 3.000dd takılıp kalıyor , araba hızlanmıyor bilginiz gitmiyor. Ben sesini falan dinledim ama yabancı bir ses duyamadım. Arabada ne bir tork kalmış nede başka birsey hızlanma diye birşey yok.
    Araba '' Motor sistemleri arıza lambası'' yaktı. Ben turbodan şüphelendim ama bir ses duymadım turbodan. Sizce neden boyle bir arıza yapmış olabilir sebebi nedir ?
    araba 1.6 tdci focus 2006 model.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanyuce35 -- 17 Nisan 2016; 23:33:23 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba 3000 Deviri Geçmiyor

    Dizel araçlar veya benzinli araçlar dahil olmak üzere bir aracın 3000 deviri geçmemesi birkaç nedene bağlı olabilir.

    En yaygın nedenlerden biri yakıt sistemi sorunlarıdır. Kirli yakıt filtreleri, tıkalı yakıt hatları veya arızalı bir yakıt pompası, motorun ihtiyaç duyduğu yakıtı almasını engelleyerek deviri sınırlayabilir.

    Bir diğer olası neden ise hava emiş sistemi sorunlarıdır. Kirli hava filtreleri veya tıkalı hava girişleri, motora giren hava miktarını azaltarak gücü ve deviri sınırlayabilir.

    Egzoz sistemi sorunları da 3000 deviri geçmeme sorununa yol açabilir. Tıkalı veya hasarlı bir egzoz sistemi, motorun egzoz gazlarını etkili bir şekilde boşaltmasını engelleyerek performansı düşürebilir.

    Ateşleme sistemi sorunları da bu soruna neden olabilir. Arızalı bujiler, ateşleme bobinleri veya ateşleme kabloları, motorun düzenli çalışmasını engelleyerek gücü azaltabilir ve deviri sınırlayabilir.

    Eğer aracın 3000 deviri geçmiyorsa, arızalı sensörler de sorunun nedeni olabilir. Arızalı bir krank mili sensörü veya eksantrik mili sensörü, motorun çalışmasını ve gücünü doğru bir şekilde düzenlemesini engelleyebilir.

    Yukarıda belirtilen sorunların yanı sıra, şanzıman sorunları da araçların 3000 deviri geçmemesine neden olabilir. Kayan bir kavrama veya arızalı bir vites kutusu, motor gücünün tekerleklere etkili bir şekilde aktarılmasını engelleyerek deviri sınırlayabilir.

    Arabanız 3000 deviri geçmiyorsa, sorunun kaynağını belirlemek için bir mekanikten profesyonel yardım almanız önerilir. Doğru teşhis ve onarım, aracınızın performansını geri kazanmanıza ve güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Turbo hortumu falan patlamış olmasın?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hiç dikkat etmedim ya aklıma gelmedi keşke bakaydım. Hortum basınc kaybediyor diye bu kadar etki yapabilirmi ?
  • Birebir aynısı başıma geldi turbo hortumu yırtılmış değiştirdik düzeldi
  • Aynen benimde ilk aklıma turbo hortumu geldi.Yırtık bile yapabiliyor bunu
  • mehmedaltair kullanıcısına yanıt
    Ozaman büyük ihtimal ondandır. Ne kadar maaliyeti var oldu ?
  • Turboda bitmiş bozulmuş olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maximusix

    Turboda bitmiş bozulmuş olabilir
    klasik turbo hortumu vakası, ufak birşeye hallolur, yerinden bile çıkmış olabilir

    turbonun bitip bitmemesiyle ilgili bir durum değil devir yükselmemesi
  • hakanyuce35 kullanıcısına yanıt
    sanayide 10 serviste 100tl bildiğin hortum bi dalaveresi yok eğer sorun oradaysa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Hiç dikkat etmedim ya aklıma gelmedi keşke bakaydım. Hortum basınc kaybediyor diye bu kadar etki yapabilirmi ?

    O arabayı yürüten turbo desem yeridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    sanayide 10 serviste 100tl bildiğin hortum bi dalaveresi yok eğer sorun oradaysa
    Turbo hortumunda sorun yoksa krank mili pozisyon sensörü arızalanmıştır. aynı etkiyi o da yapar. Orjinali y.serviste kam mili pozisyon sensörüyle birlikte çift satılır +500 tl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Ozaman büyük ihtimal ondandır. Ne kadar maaliyeti var oldu ?

    Mercedes servisi 250 civarı bir fiyat vermişti babam gidip sanayiden bir yerden buldu taktırmasıyla birlikte 50'yi geçmedi diye hatırlıyorum
  • Birazdan gidip bidaha bakıcam , turbo hortumuna bakayım yerindenmi cıkmış yırtılmışmı diye. Eger delıkse hava falan gelırmı elime ?
  • mehmedaltair kullanıcısına yanıt
    Ozaman dediginiz gibi en fazla tutacagı 75-100 tl hortumla birlikte.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Dogru hocam zaten turbo yokmuş gibi sadece motor kendı gucuyle gitmeye calısıyor gibi ama gidemiyor ne tam gazda bile yavas yavas devir artıyor araba hızlanmıyor. Sonra 3binde kalıyor.
  • Önce Turbo hortumlarını kontrol ettir.
    Selenoid valfine (70TL yan sanayi 130 orj.)de baktır.
    Aynı araçtan var. turbo aktifleşmiyordu.
    bir de kuzdırma bujisi ni kontrol ettir.
  • .: mds :. kullanıcısına yanıt
    Tamam az sonra tekrar gidicem yanına bi bakayım tekrar.
  • Turboyu Westgate bağlayan bi mil var. Gaza basınca o mil sola hareket etmesi lazım. Hareket etmiyorsa Turbo Selenoid Valfindendir.
  • .: mds :. kullanıcısına yanıt
    Nasil bakacagim ona?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Nasil bakacagim ona?

     Araba 3000 Deviri Geçmiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.