Şimdi Ara

2 lastik değiştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
17.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, benim lastiklerin 2 sinin dişleri baya kaybolmuş ama diğer ikisi sağlam. Lastik almam gerekiyor ama sadece 2 lastik alsam sizce arabanın dengesi açısından sorun olur mu?

    Söz konusu lastikler 2005 ağustos çıkışlı mazda3 arabamın orjinal lastikleri (Bridgestone - Turanza) , şu anda araba 45000'de. Kış ve yaz lastiği olarak iki takım lastik kullanıyorum. Onun için her takılışta rot balans yaptırıyorum. İki takım lastik kullandığım için yaz lastiklerini en fazla 40000 km kullanmışımdır. Hani birçok kişi km bakımından hepsini değiştir diyecek buna eminim. Ama gene de sadece ikisini değiştirirsem sorun olur mu bunu merak ediyorum.

    Bu arada dişleri kaybolan lastikler sağ ön ve sağ arka. Dönme yönü önemli diye bildiğim için sağ ön ve sağ arkanın aşındığını bilmenizde fayda var..

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..







  • 2 tanesini değiştir bişey olmaz , diğer kalan ikisini arkaya yenileri öne taktırırsın olur biter ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    2 tanesini değiştir bişey olmaz , diğer kalan ikisini arkaya yenileri öne taktırırsın olur biter ,
    Ben de öyle düşünüyodum fakat, eski lastiklerin arkaya takılmaması gerektiğini duydum.

    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR

    Ayrıca dönüş yönü açısından sol tekerleğin sağa takılmaması gerektiğini söylüyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abo3621

    Ben de öyle düşünüyodum fakat, eski lastiklerin arkaya takılmaması gerektiğini duydum.

    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR

    Ayrıca dönüş yönü açısından sol tekerleğin sağa takılmaması gerektiğini söylüyorlar..

    Alıntıları Göster
    Valla bunların amacı lastik satmak tabiki 2 lastik eskiyince 4 lastik alın diyeceklerdir. Aracınızı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız ve saglam olan lastiklerin disleri birbirine yakınsa eskileri arkaya takın yenileri onlere takın. Hic bisi olmaz. Tabiki dedikleri dogru olabilir ama sonucta siz yenileri one eskileri arkaya taktıgınızda daha uzun sure araca binmis olacaksınız. Sadece aracınızı cok fazla zorlamayın. Virajlara daha yavas girin. Hem cebinize hem hayatınıza hem de milli servete destek olun. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 15 Mart 2009; 18:09:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Valla bunların amacı lastik satmak tabiki 2 lastik eskiyince 4 lastik alın diyeceklerdir. Aracınızı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız ve saglam olan lastiklerin disleri birbirine yakınsa eskileri arkaya takın yenileri onlere takın. Hic bisi olmaz. Tabiki dedikleri dogru olabilir ama sonucta siz yenileri one eskileri arkaya taktıgınızda daha uzun sure araca binmis olacaksınız. Sadece aracınızı cok fazla zorlamayın. Virajlara daha yavas girin. Hem cebinize hem hayatınıza hem de milli servete destek olun. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    ya bunlar pazarlama stratejileri ancak 4 tane alacak durumun yoksa napacaksın ? ben yıllardır durumum elverdiği ölçüde ön lastikleri yenilerim param olursa hepsini birden değiştiririm kredi kartı kullanmam taksit sevmem , siz üretici olsanız ne tavsiye ederdiniz ? en iyisi 4 ünü yenilemektir ama mecbur kalırsanda 2 tanesini değiştir gitsin korkma hiçde bişey olmaz

    Arkadaşında dediği gibi aracın sınırlarını zorlama hatta 4 lastiğin en iyi lastik olsa hatta hepsi sıfır dahi olsa hiç bir zaman sınırlarını zorlamazsan lastiklerin ve aracın seni zor durumda bırakmayacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 16 Mart 2009; 11:53:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    ya bunlar pazarlama stratejileri ancak 4 tane alacak durumun yoksa napacaksın ? ben yıllardır durumum elverdiği ölçüde ön lastikleri yenilerim param olursa hepsini birden değiştiririm kredi kartı kullanmam taksit sevmem , siz üretici olsanız ne tavsiye ederdiniz ? en iyisi 4 ünü yenilemektir ama mecbur kalırsanda 2 tanesini değiştir gitsin korkma hiçde bişey olmaz

    Arkadaşında dediği gibi aracın sınırlarını zorlama hatta 4 lastiğin en iyi lastik olsa hatta hepsi sıfır dahi olsa hiç bir zaman sınırlarını zorlamazsan lastiklerin ve aracın seni zor durumda bırakmayacaktır

    Alıntıları Göster
    elbette ekonomi bir çok kişi için ilk sırada. yalnız aracınız 2005 ağustos çıkışlı ise, üzerindeki lastikler en iyi ihtimal ile 2004 ün son çeyreğine aittir.

    yani raf ömrü olarak tabir ettiğimiz, hiç kullanılmasa bile hamurun özelliğini yitireceği süreyi doldurmuş olma ihtimaliniz oldukça yüksek.

    bunun yanında 40 000 km ve 5 yaş bi lastiğin dişleri yerinde olsa bile miyadını dolduruğunun göstergesidir.

    elde imkan varsa 4 lastiğinizi değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim.

    bu tavsiyeyi 20-30 cm ile kaza yapmak ile yapmamak arasındaki farkı yaşamış birisi olarak yapıyorum.

    siz aracınızı zorlamazsınız, fakat şartlar sizi zorlar. önünüze ani çıkan bir yaya veya ani fren yapan bir şöför sizi 2 lastik parasından çok daha fazla üzebilir.

    şimdiye kadar iki kez 2 lastik değiştirmiş ya da hiç değiştimemiş kişilerin arkadan çarpması ile aracım hasar aldı :(

    karar yine sizin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    elbette ekonomi bir çok kişi için ilk sırada. yalnız aracınız 2005 ağustos çıkışlı ise, üzerindeki lastikler en iyi ihtimal ile 2004 ün son çeyreğine aittir.

    yani raf ömrü olarak tabir ettiğimiz, hiç kullanılmasa bile hamurun özelliğini yitireceği süreyi doldurmuş olma ihtimaliniz oldukça yüksek.

    bunun yanında 40 000 km ve 5 yaş bi lastiğin dişleri yerinde olsa bile miyadını dolduruğunun göstergesidir.

    elde imkan varsa 4 lastiğinizi değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim.

    bu tavsiyeyi 20-30 cm ile kaza yapmak ile yapmamak arasındaki farkı yaşamış birisi olarak yapıyorum.

    siz aracınızı zorlamazsınız, fakat şartlar sizi zorlar. önünüze ani çıkan bir yaya veya ani fren yapan bir şöför sizi 2 lastik parasından çok daha fazla üzebilir.

    şimdiye kadar iki kez 2 lastik değiştirmiş ya da hiç değiştimemiş kişilerin arkadan çarpması ile aracım hasar aldı :(

    karar yine sizin...

    Alıntıları Göster
    imkanın varsa 4 tanesinide değiştir. aracı yere baağlayan şey lastik şakaya gelmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin1923

    imkanın varsa 4 tanesinide değiştir. aracı yere baağlayan şey lastik şakaya gelmez.

    Alıntıları Göster
    Turanza ER300 ler asimetrik desenli dönüş yönü çok önemli değil. Lastikler 45000 de erken bitmiş sağlam lastikleri arkaya takıp öne 2 yeni lastik alın devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hokkabaz

    Turanza ER300 ler asimetrik desenli dönüş yönü çok önemli değil. Lastikler 45000 de erken bitmiş sağlam lastikleri arkaya takıp öne 2 yeni lastik alın devam edin.

    Alıntıları Göster
    frene bastığında 4 yeni lastikle mi daha kısa mesafede durursun yoksa 2 yeni 2 eski lastikle mi?

    ayrıca panik frenlerde arkalar yola iyi tutunmadıklarından önler yere yapışınca arka kendini sağa sola bırakabilir. bence bu riski almaya değmez. güvenliğiniz için 4 lastiği değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    frene bastığında 4 yeni lastikle mi daha kısa mesafede durursun yoksa 2 yeni 2 eski lastikle mi?

    ayrıca panik frenlerde arkalar yola iyi tutunmadıklarından önler yere yapışınca arka kendini sağa sola bırakabilir. bence bu riski almaya değmez. güvenliğiniz için 4 lastiği değiştirin.

    Alıntıları Göster
    ben lpg taktım..stepne yerine simit tank taktırdım...stepnem sıfır....aynısından bi yane daha alacam...onları öne atacam...öndekileri de onlar da yeni sayılır arkaya atacam.....hiç bi şey olmaz allahın izniyle...sınırları zorlamıyorum çünkü.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdil83

    ben lpg taktım..stepne yerine simit tank taktırdım...stepnem sıfır....aynısından bi yane daha alacam...onları öne atacam...öndekileri de onlar da yeni sayılır arkaya atacam.....hiç bi şey olmaz allahın izniyle...sınırları zorlamıyorum çünkü.....

    Alıntıları Göster
    lastikler hiçte ihmale gelmez bence değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    lastikler hiçte ihmale gelmez bence değiştirin

    Alıntıları Göster
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı
    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basketplayer -- 18 Mart 2009; 23:00:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basketplayer

    arkadaslar bide benim sorum olucaktı
    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)

    Alıntıları Göster
    lastik fırından çıktı alınacak yoksa bozar
    kim söyler bunları 2 yıl rafta kalmış lastik
    yepisyenidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    lastik fırından çıktı alınacak yoksa bozar
    kim söyler bunları 2 yıl rafta kalmış lastik
    yepisyenidir

    Alıntıları Göster
    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: greentooth

    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...



    Tüm söylediklerinize 1 konu hariç katılıyorum...

    Lastiklerin Raf ömrü paketli paketsiz olmaları ve üretici toleransları ile ortalama 6 yıldır. Ancak dikkat edelim RAF ÖMRÜ diyoruz. Raf ömrü ile kullanım ömürleri genelde karıştırılıyor.

    6 yıl üzerinden gidersek, 3 Yıl rafda beklemiş bir lastiğin araca takıldıktan sonra 3 yıl daha ömrü kalmış demek değil olduğunu ifade etmek isterim. 3 yıl rafda beklemiş bir lastikte araca takılmasından sonra Belli konularda sürecin yeniden başlaması söz konusu...

    Sizin de söylediğiniz üzere lastiğin ömrü hem zaman süreci hemde yapılan Km. ile doğru orantılı. Şuda bir gerçek ki Koşan lastiğin de MAx. ömür zaman süreci 3,5 yıldır. Kaç Km. yaparsa yapsın, ister 1000 ister 100.000...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 19 Mart 2009; 19:13:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: greentooth

    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...



    Tüm söylediklerinize 1 konu hariç katılıyorum...

    Lastiklerin Raf ömrü paketli paketsiz olmaları ve üretici toleransları ile ortalama 6 yıldır. Ancak dikkat edelim RAF ÖMRÜ diyoruz. Raf ömrü ile kullanım ömürleri genelde karıştırılıyor.

    6 yıl üzerinden gidersek, 3 Yıl rafda beklemiş bir lastiğin araca takıldıktan sonra 3 yıl daha ömrü kalmış demek değil olduğunu ifade etmek isterim. 3 yıl rafda beklemiş bir lastikte araca takılmasından sonra Belli konularda sürecin yeniden başlaması söz konusu...

    Sizin de söylediğiniz üzere lastiğin ömrü hem zaman süreci hemde yapılan Km. ile doğru orantılı. Şuda bir gerçek ki Koşan lastiğin de MAx. ömür zaman süreci 3,5 yıldır. Kaç Km. yaparsa yapsın, ister 1000 ister 100.000...

    Alıntıları Göster
    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)


    Teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip lastiklerin 4 tekerde de olmasını arzu ederiz. Mümkün olmadığı durumlarda da aynı aks üzerinde ki 2 lastiğin mutlaka aynı olması gerekir ki siz bunu gerçekleştirmişiniz.

    Son yapılan araştırmalar neticesinde ise eski uygulamalarda olan 2 lastik değişimlerinde yeni lastiklerin çeker aksa takılması olgusu yerini tamamen, 2 lastiğin değişiminde mutlaka aracın arka aksına takılması yönünde değişikliğe uğramıştır.

    Sebebi de, araçlarda meydana gelen yanal savrulamaların aracın arkasından başlamasıdır. Son 2-3 sene ye ait olan bu yeni değişkliği maalesef alışkanlık gereği uygulamada hala eski ye göre yapılmakta...

    Bizim uygulamalarımızda dahi müşterilerimize durumu izah etmemize rağmen kullanıcıların eski uygulamayı tercihleri ile sık sık karşılaşmaktayız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: greentooth

    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...



    Tüm söylediklerinize 1 konu hariç katılıyorum...

    Lastiklerin Raf ömrü paketli paketsiz olmaları ve üretici toleransları ile ortalama 6 yıldır. Ancak dikkat edelim RAF ÖMRÜ diyoruz. Raf ömrü ile kullanım ömürleri genelde karıştırılıyor.

    6 yıl üzerinden gidersek, 3 Yıl rafda beklemiş bir lastiğin araca takıldıktan sonra 3 yıl daha ömrü kalmış demek değil olduğunu ifade etmek isterim. 3 yıl rafda beklemiş bir lastikte araca takılmasından sonra Belli konularda sürecin yeniden başlaması söz konusu...

    Sizin de söylediğiniz üzere lastiğin ömrü hem zaman süreci hemde yapılan Km. ile doğru orantılı. Şuda bir gerçek ki Koşan lastiğin de MAx. ömür zaman süreci 3,5 yıldır. Kaç Km. yaparsa yapsın, ister 1000 ister 100.000...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: greentooth

    lastikler kimyasal içerikli kauçuk malzemeden üretilir.

    bu kauçuğun ve dolayısıyla lastiğin yolu tutmasındaki esas nokta "yumuşak" kalabilmesidir.

    lastiklerin normal şartlar altında 5 yıl süre ile kabul edilebilir seviyede "yumuşak" kalabileceği ve beklenen tutunma performansını gösterebileceği varsayılır.

    elbette bu durum sizin yol şartlarınıza, araç kullanımınıza, sıcak soğuk farklılığınıza göre değişecektir.

    bu bağlamda "taze lastik" almanın mantığı yaptığınız yıllık km ile doğru orantılıdır.

    eğer yılda 50 000 km yol yapan birisisyseniz, 3 yıllık lastiği de gönül rahatlığı ile kullanın, sorun çıkarmayacaktır.

    fakat yılda 10-15 000 km yol yapan biriyseniz ve lastiği km yaparak bitirme süreciniz 3-4 yıl sürecekse, o zaman mümkün olan en "taze" lastiği seçmeniz, kullanım ömrü boyunca en yüksek faydayı elde etmenize yardımcı olur.

    tekrar ediyorum ki, lastiğin öncelikli tutunması diş derinliği ile değil, kauçuğun özelliğini, yumuşaklığını kaybetmemiş olması ile sağlanacaktır.

    araçlarını zorlamayan arkadaşlara tekrar hatırlatmak isterim; siz zorlamazsınız, şartlar sizi zorlar. önünüze bir yaya çıkar, yola çocuk atlar, önünüzdeki aracın lastiği patlar, sizin şeridinize kayar, şu olur bu olur. sizin lastiğinizin ve aracınızın performansına, tutunmasına son zerresine kadar ihtiyacınız olur. bir kamyona 30 cm kala durmakla, 30 cm geç durmak arasında çok büyük fark var.

    ve yukarıda bir arkadaşım doğru bir tespit yapmış; ön yeni, arka lastikler eski olduğunda araç ani frende spin atma eğiliminde olur.

    trafikte malesef her koyun kendi bacağından asılmıyor, herkesin ipi birbirine bağlı. bi kez daha düşünün derim...



    Tüm söylediklerinize 1 konu hariç katılıyorum...

    Lastiklerin Raf ömrü paketli paketsiz olmaları ve üretici toleransları ile ortalama 6 yıldır. Ancak dikkat edelim RAF ÖMRÜ diyoruz. Raf ömrü ile kullanım ömürleri genelde karıştırılıyor.

    6 yıl üzerinden gidersek, 3 Yıl rafda beklemiş bir lastiğin araca takıldıktan sonra 3 yıl daha ömrü kalmış demek değil olduğunu ifade etmek isterim. 3 yıl rafda beklemiş bir lastikte araca takılmasından sonra Belli konularda sürecin yeniden başlaması söz konusu...

    Sizin de söylediğiniz üzere lastiğin ömrü hem zaman süreci hemde yapılan Km. ile doğru orantılı. Şuda bir gerçek ki Koşan lastiğin de MAx. ömür zaman süreci 3,5 yıldır. Kaç Km. yaparsa yapsın, ister 1000 ister 100.000...


    :) aynen katılıyorum, yorum ve değerlendirmelerimizdeki fark nüans düzeyinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)


    Teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip lastiklerin 4 tekerde de olmasını arzu ederiz. Mümkün olmadığı durumlarda da aynı aks üzerinde ki 2 lastiğin mutlaka aynı olması gerekir ki siz bunu gerçekleştirmişiniz.

    Son yapılan araştırmalar neticesinde ise eski uygulamalarda olan 2 lastik değişimlerinde yeni lastiklerin çeker aksa takılması olgusu yerini tamamen, 2 lastiğin değişiminde mutlaka aracın arka aksına takılması yönünde değişikliğe uğramıştır.

    Sebebi de, araçlarda meydana gelen yanal savrulamaların aracın arkasından başlamasıdır. Son 2-3 sene ye ait olan bu yeni değişkliği maalesef alışkanlık gereği uygulamada hala eski ye göre yapılmakta...

    Bizim uygulamalarımızda dahi müşterilerimize durumu izah etmemize rağmen kullanıcıların eski uygulamayı tercihleri ile sık sık karşılaşmaktayız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)


    Teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip lastiklerin 4 tekerde de olmasını arzu ederiz. Mümkün olmadığı durumlarda da aynı aks üzerinde ki 2 lastiğin mutlaka aynı olması gerekir ki siz bunu gerçekleştirmişiniz.

    Son yapılan araştırmalar neticesinde ise eski uygulamalarda olan 2 lastik değişimlerinde yeni lastiklerin çeker aksa takılması olgusu yerini tamamen, 2 lastiğin değişiminde mutlaka aracın arka aksına takılması yönünde değişikliğe uğramıştır.

    Sebebi de, araçlarda meydana gelen yanal savrulamaların aracın arkasından başlamasıdır. Son 2-3 sene ye ait olan bu yeni değişkliği maalesef alışkanlık gereği uygulamada hala eski ye göre yapılmakta...

    Bizim uygulamalarımızda dahi müşterilerimize durumu izah etmemize rağmen kullanıcıların eski uygulamayı tercihleri ile sık sık karşılaşmaktayız.



    bu yoruma da "aynen" katılıyorum ve katkıda bulunmak istiyorum.

    yeni lastiklerin çekiş olan lastiklere takılmamasının bir diğer sebebiyse; çekişin yapıldığı lastiklerin performansının yüksek olması ve iyi tutunma sebebiyle sürücüde oluşan güven hissi ile gelişen kullanım tarzının, frenleme ve viraj alma sırasında ortaya çıkan tutunma eksikliği ile arasında uçurum oluşmasıdır.

    yani araç, iyi tutunan çekiş lastikleri ile ortalamanın üzerinde bir ivmelenme sunmakta, fakat aşınmış çekiş olmayan lastiklerle kötü bir fren ve yanal tutunma performansı sergilemekte.

    aracın iki aksında bulunan lastiklerin, ortalamanın altında ve üstünde olan bu performasları arasındaki marj, güvenli sürüşü olumsuz etkilemekte, aracın sürücünün beklentisi dışında tepki vermesine sebep olmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)


    Teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip lastiklerin 4 tekerde de olmasını arzu ederiz. Mümkün olmadığı durumlarda da aynı aks üzerinde ki 2 lastiğin mutlaka aynı olması gerekir ki siz bunu gerçekleştirmişiniz.

    Son yapılan araştırmalar neticesinde ise eski uygulamalarda olan 2 lastik değişimlerinde yeni lastiklerin çeker aksa takılması olgusu yerini tamamen, 2 lastiğin değişiminde mutlaka aracın arka aksına takılması yönünde değişikliğe uğramıştır.

    Sebebi de, araçlarda meydana gelen yanal savrulamaların aracın arkasından başlamasıdır. Son 2-3 sene ye ait olan bu yeni değişkliği maalesef alışkanlık gereği uygulamada hala eski ye göre yapılmakta...

    Bizim uygulamalarımızda dahi müşterilerimize durumu izah etmemize rağmen kullanıcıların eski uygulamayı tercihleri ile sık sık karşılaşmaktayız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: basketplayer

    benim durumu için yorumunuz ne olurdu?
    arkadaslar bide benim sorum olucaktı

    bende 99 palio 1.4 el


    kışlıkları değiştircektim
    2005 in 24 haftası yazlıkları taktırcaktım

    adam 2 tanesini değiştirmek lazım dedi yazlık lastiklerimde goodgyear gt3 serisi
    iyi olan 2 tanesini arkaya takarız dedi tamam dedim
    2 tanede öne goodyear duragrip taktırdım yeni 2009 4 haftası
    sizce iyi bir tercih olmuşmu
    imkanım olsa 4 tane taktırcaktım ama yoktu
    uyumsuzluk yaşarmıyım
    bilgilerinize sunuyorum
    şimdiden sağolun
    saygılar :)


    Teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip lastiklerin 4 tekerde de olmasını arzu ederiz. Mümkün olmadığı durumlarda da aynı aks üzerinde ki 2 lastiğin mutlaka aynı olması gerekir ki siz bunu gerçekleştirmişiniz.

    Son yapılan araştırmalar neticesinde ise eski uygulamalarda olan 2 lastik değişimlerinde yeni lastiklerin çeker aksa takılması olgusu yerini tamamen, 2 lastiğin değişiminde mutlaka aracın arka aksına takılması yönünde değişikliğe uğramıştır.

    Sebebi de, araçlarda meydana gelen yanal savrulamaların aracın arkasından başlamasıdır. Son 2-3 sene ye ait olan bu yeni değişkliği maalesef alışkanlık gereği uygulamada hala eski ye göre yapılmakta...

    Bizim uygulamalarımızda dahi müşterilerimize durumu izah etmemize rağmen kullanıcıların eski uygulamayı tercihleri ile sık sık karşılaşmaktayız.

    peki araç hangi lastiklerle duruyor ozaman ön mü arkamı savrulmayı geçersek?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.