Şimdi Ara

araba 100.000 km yi gecince hangi bakımları yapmak gerekir? ve motor ömrü d4d

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhabalar umarım iyisinizdir.

    2012 auris 1.4 dizel 6 ileri manuel 110.000 km de aracımız mevcut.

    8 yasında ve 110k km de oldugu icin hangi bakımları yapmamız gerekir? (v kayısı-triger-diferansiyel yagları-fren hidrolikleri-motorda degismesi gereken parcalar) bunların degisim bakım periyotları nedir bu bilgiye nasıl ulasabilirim?

    bugüne kadar araca uygulanan islemler:

    *debriyaj ve sanırım rulman gibi bir parcasıda degisti. (100-110 binde bitti. daha önceden bitti mi bilmiyorum.)
    *sanzıman yagı (debriyaj degisimiyle bitti)
    *motor yagı degisimi. (10.000 km de bir) ve filtreler vs
    *fren hidrolik ve balata degisimleri-disk torna. (30-40k da bitiyor tahminimce.)
    *debraj degisirken volant tornaya gitti.
    *rot degisimi yapılırken elektrikli direksiyonu revizyon gördü.yaglandı.
    *egr temizlendi.
    *v kayısı degisti

    merak ettiklerim;
    *maf-egsoz vs sensörlerin hangilerini temizlemek gerek ve periyotları ne?
    *radyatör sıvısı-klima radyatörü temizligi gibi fiziksel temizlikler.
    *direksiyon yagı vs varmıdır?

    tesekkür ederim...

    ve d4d motor icin öngörülen-yapılan km ömrü nedir? 2.5 120 hp hiluxta suan 300.000 km civarlarındayız motorunda hic sıkıntı yok.



    _____________________________




  • yakın zamanda arabayı degisterecegiz fakat yaklaşan tüm bakımlarını yapıp sorunsuz bir araba satmak istiyorum.
    _____________________________
  • motora 3000 lira sıkışmış
    bakım yaptırmadan elden çıkarın
    _____________________________
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    anlamadım? 3k masrafı neye göre belirlediniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Müsait zamanda bu işlemleri yaptıracağım

    4 lastik (2000)

    Yağ bakımı ve filtre (400)

    Klima radyatörü temizlik ve klape arızası (200)

    Balata ve disk torna (300)

    Radyatör sıvı değişimi (200)

    Fren hidroliği (150)

    3300 masrafı mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Periyodik değişmesi gerekenlerini bilmiyorum ama ömrünün henüz başında olduğunu söyleyebilirim.
    Yeni açılmıştır motor muhtemelen. Turbo dizeller bu konuda baya iyiler ki d4d de öyle.
    _____________________________
  • Toyota bu yağını suyunu değiştir devam et hocam sonucta dunyanin her yerinde kullanılıyor bana misin demiyor masallah 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • devirdaim vs parçaların değişmesi gerekir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Servisin belirlediği bakımların haricinde birşey yok,eğer hiç değişmemiş ise antifrizin değişmesinde yarar var. Toyota dizel motorları yağ seçer kaliteli yağ olmasını ister ve bakım aralıklarının uzun olmasını sevmez. Orjinal yağ veya Mobil türü kaliteli yağ kullanın,10 bin km veya duruma göre 6-7 bin km de yağını değiştirin, filtreler genelde 2 hatta 3 bakım gidiyor,gerisi şansınıza kalmış,gittiği yere kadar motor gider.
    _____________________________
  • Tüm sıvıları değiştir, kayışları değiştir, devirdaime baktır kötüyse değiştir, alt takım kontrol (süspansiyonlar bitmiş olabilir) enjektör temizleyici katkılar var bir tane de onlardan at depoya motor sessizleşiyor tertemiz binersin. Egr ve varsa dpf ye baktırman gerektiğini söylemiyorum bile, dpf yi yazılımdan temizlik açtırıp temizlet veya ömrü dolduysa iptal ettir egr yi temizlet veya iptal ettir. Ek olarak canın istiyorsa veya bir kaç kere kötü yerden mazot almak zorunda kaldıysan depoyu temizlettirebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Süspanaiyonlae cok kötü tamamen mi değiştirmek gerek? (Yay ve piston değişiyor dimi) ortalama ne kadar tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-72FDED527

    Süspanaiyonlae cok kötü tamamen mi değiştirmek gerek? (Yay ve piston değişiyor dimi) ortalama ne kadar tutar
    Yaylar formunu kaybetmezler sadece amortisörler değişmeli. Amortisörler tanesi 300-350 civarı tutuyor 4 tane var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.