|
Arkadaşlar merhaba kırmızı antifriz ihtiyacım var hangi marka önerirsiniz < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

2 Mobil
|
Arkadaşlar merhaba kırmızı antifriz ihtiyacım var hangi marka önerirsiniz < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
sahte merdiven altı olmasın yeter...
sanayideki ustalar petrol ofisi antifrizini neden beğenmiyorlarmış ? çoğu markasız sıvıları dolduruyor... |
Arabanız İçin En İyi Antifriz Önerileri
Arabanızın motorunun sağlıklı ve düzgün çalışması için antifriz şarttır. Motoru aşırı ısınmadan korur, donmasına engel olur ve paslanmayı önler. Doğru antifriz türünü seçmek ve düzenli olarak değiştirmek, aracınızın uzun ömürlü olması için hayati önem taşır.
En İyi Antifriz Markaları
Piyasada birçok farklı antifriz markası bulunmaktadır. En iyi antifriz markalarından bazıları şunlardır:
Antifriz Türleri
İki ana antifriz türü vardır: inorganik ve organik asit teknolojili (OAT). İnorganik antifrizler daha uygun fiyatlıdır, ancak organik asit teknolojili antifrizler daha uzun ömürlüdür ve korozyona karşı daha iyi koruma sağlar.
Arabanız İçin Doğru Antifrizi Seçme
Arabanız için doğru antifriz türünü seçerken üretici önerilerine uymanız önemlidir. Genellikle üreticinin kullanım kılavuzunda önerilen antifriz türü belirtilmiştir. Emin değilseniz, güvendiğiniz bir tamirciye danışabilirsiniz.
Egea ve Corolla İçin Antifriz Önerileri
Antifriz Değişimi
Antifrizin düzenli olarak değiştirilmesi gerekir. Değişim aralıkları araç modeline ve antifriz türüne göre değişir. Genellikle inorganik antifrizler 2-3 yılda bir, OAT antifrizler ise 5-10 yılda bir değiştirilmelidir.
Sonuç
Arabanız için doğru antifriz türünü seçmek ve düzenli olarak değiştirmek, aracınızın motorunun sağlıklı ve düzgün çalışması için çok önemlidir. Üretici önerilerine uyduğunuzdan ve güvendiğiniz bir tamirciye danıştığınızdan emin olun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Eğer bir petrol markasına ait ürün alacaksanız bu yalnızca shell olsun. Önerim ise servisten orjinal antifiriz almanız, saf su ile karışım eklemenizdir. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bulunduğum yer küçük bir ilçe bayi yok güvenilir bildiğini bir yer varmi satan < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Aracıma Hangi Tip Antifriz Koymalıyım? 4 farklı arşiv yazısından alıntıdır ; Öncelikle, aracınıza koyacağınız yeni antifrizin, aracınızın içindeki eski antifrizle aynı tipte olması gerekir aksi halde antifriz yeterince görevini yapamaz. Antifriz seçiminde, aracınızın kullanım kitapçığında yazan ya da üreticinin tavsiye ettiği antifriz türünü kullanmanız sizin için en doğru olanıdır. Antifriz Tipleri Nelerdir? Araç soğutucu sıvısı olarak, üreticilerin kullandığı soğutma sıvısı (antifriz) türleri: 1- İnorganik Katkı Teknolojisi (IAT) 2- Organik Asit Teknolojisi (OAT) 3- Hibrit Organik Asit Teknolojisi (HOAT) 4- Fosfatlı Hibrit Organik Asit Teknolojisi (P-HOAT) Tür İnhibitör Teknolojisi Araçlar IAT (norganik Katkı Teknolojisi) Silikatlar Karbüraörlü Araçlar HOAT (Hibrit OAT) Silikatlar ve Organik Asitler Ford, Chrysler HOAT (Hibrit, Fosfat içermez) NAP İçermeyen BMW, Volvo, Tesla, Mini P-HOAT (Fosfatlı HOAT) Fosfatlar ve Organik Asitler Toyota, Nissan, Honda, Hyundai, Kia Si-OAT (Silikatlı HOAT) Silikatlar ve Organik Asitler Mercedes-Benz, Audi, VW, Porsche 1998'den sonra üretilen arabalarda normalde silikat içermeyen organik asit teknolojisi (OAT) kullanan antifriz gerekir. Bu tür antifrizler, korozyonu daha iyi koruması sağlar. 1998'den önce yapılan arabalarda genellikle OAT bazlı olmayan ve silikat içeren antifriz gerekir.(IAT) Antifriz Renklerine göre Seçilir mi? Araç sahipleri ya da tamirciler antifriz seçiminde renklere göre hareket ediyorlar ancak bu son derece yanlıştır. Aracınızın hangi antifrize ihtiyacı olduğunu belirleyen şey, renk değil antifrizin tipidir. Çünkü antifriz aslında su ve etilen glikol karışımıdır ve bu sıvı renksizdir. “Etilen glikol (HO CH2CH2OH) alkol türevidir ve çok zehirli bir maddedir.” Satılan antifrizler neden renklidir? Üreticilerin antifrizi renklendirmesinin ana nedeni, araçta bir sızıntı olduğunda su ile antifrizin ayırt edilebilmesidir. Ancak doğru antifrizin için renkten ziyade antifrizin tipine bakmak gerekir. Kırmızı Antifriz Kırmızı antifriz; genellikle dizel motorlu araçlar için tercih edilir. Daha Düşük donma noktasına sahip olduğundan eksi sıcaklığın fazla olduğu bölgelerde kullanılabilir. Yeşil Antifriz İnorganik katkı teknolojisi ile üretilen antifrizler genellikle yeşil renktedirler. Genel olarak aracınızdaki antifrizin, iki yılda bir değişmesi tavsiye edilir. ![]() doğal su - antifreeze karışımı ![]() Özetle Antifriz, aslında alkolün bir türevidir. Renksizdir, ve suyla karıştırdığınızda da rengi değişmez. Ancak piyasada satılan antifrizlerin çeşitli renkleri mevcuttur. Aslında bu tamamen tüketicinin işini kolaylaştırmak amacıyla yapılan bir işlemdir. Antifriz ne tür olursa olsun renksizdir. Motordan sızma olduğunda araç sahiplerinin fark edebilmesi için de renklendirilir Renge göre değil, türüne göre antifriz bakılmalı Organik Antifriz Inorganik Antifriz Hibrit Organik Antifriz Nitritli Organik Antifriz
Organik antifriz Fosfat ve Silikat gibi uzun süre kullanmazsanız işlevini yitirebilecek veya suyun sertlik durumundan etkilenebilecek içerikler organik antifrizlerde bulunmaz. Hatta kullanım ömürleri de 5 yıla ve 200 bin kilometreye kadar çıkabilir. Ancak, suyun yarattığı korozyonu önlemekte pek başarılı değiller. Organik antifriz, sisteme çok geç nüfuz eder, ancak uzun süre koruma sağlar. Artısı ve eksisi beraberinde gelir. İnorganik antifriz İnorganik antifrizin içinde fosfat ve silikat bulunur. Her ikisi de motor soğutma sistemi için faydalıdır; fosfat demir için, silikat da alüminyum için koruyucu maddelerdir. Motor bloğunu ve soğutma sistemi parçalarının hammaddesini düşünürseniz, inorganik antifriz içerikleri tercih edilebilir hale gelir. İnorganik antifrizin negatif yönü ise, fazla kullanılmadığında bu iki madde çökme yapar ve malzeme koruma nitelikleri azalır. 50 bin kilometre veya 2 yıl kadar süre periyodunda mutlaka değiştirilmesi gerekir. Hibrit Organik Antifriz Hibrit organik antifrizler, adı gibi melezdir. Hem organik hem de inorganik antifrizlerin karışımından meydana geldiği söylenebilir. Bu ürün geliştirilirken Avrupa’daki çeşme suyunun yüksek sertlik oranı göz önünde bulundurulduğu için böyle bir çözüme gidilmiş. Hibrit organik antifrizde fosfat yerine organik bileşenler bulunurken, alüminyum koruması sağlayan silikat benzeri inorganik bileşenler de mevcuttur. Nitritli Organik Antifriz türü antifriz, sürekli çalışan ticari araçlar için geliştirilmiştir. Nitrit ve molibdenyum gibi bileşenlere sahiptir. Bu bileşenler antifriz ürününün ömrünü 1 milyon kilometreye kadar çıkarır. Genellikle kamyon, otobüs ve iş makinalarında kullanılır. Antifrizin rengi veya içeriği ne olursa olsun, esas amacı motoru korozyona karşı korumaya yardım etmektir. Geç donma ve daha yüksek ısıda kaynama gibi özellikler ise soğutma sistemine eklenen su/antifriz oranıyla doğrudan orantılıdır. Otomobil üreticileri son zamanlarda silikat katkısı da olan hibrit türdeki, kullanım ömrü daha uzun olan organik antifrizleri kullanıyor. Bunun sebebi ise aslında suyun sertlik oranı. Eğer yaşadığınız yerdeki su sertse, ve aracınızı sürekli kullanıyorsanız inorganik antifrizleri seçmenizde hiçbir sakınca yok. Ancak, aracınız genelde park halindeyse ve bölgenizdeki su sertse hibrit ve organik antifrizleri tercih edin. Antifriz seçimi yaparken otomobil üreticinizin tavsiye ettiği markayı ve modeli de göz önünde bulundurmanızda fayda var. Organik ve inorganik antifrizlerin karıştırılması ile yapılan bir test sonucunda incelen antifrizin hem daha korozif özelliklere sahip olduğu hem de soğutma görevini istenildiği gibi yapmadığı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle de ya daha önce kullanılan antifrizin aynısı kullanılmalı ya da eskisi tamamen boşaltılarak yenisi kullanılmalıdır. Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Bu yüzden sadece kışın değil, yılın her mevsiminde antifriz kullanılmalıdır. |
_____________________________
|
|
Hocam yorumun için çok teşekkür ederim. Benim aracım opel o yazmıyor ona hangisini koymam gerek < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
antifreeze rengine mutlaka kapağı açıp kontrol ediyoruz... tamamı kimyasal organik olan markalara bakılabilir... Motul'dan Castrol'e çok fazla seçenek var PO'nun ürünleride gayet kullanılıyor. tesisatı komple boşaltıp temizlemek ve havasını almak çok riskli mutlaka servis noktasından uzmandan destek almak gerekiyor. kırmızı tonlarda sıvı vardır OPEL'lerde ... (Aracın dizel olduğunu varsayıyorum) ![]() |
_____________________________
|
|
Çok teşekkür ederim aracı aldik antifriz yerine su koymuşlar bende bu konularda baya acemiyim 1.2 benzin lpg aracım hocam ama kırmızı kullanılıyormuş < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ne zaman PO kullandıysam sistemde pas belirtileri gördüm. 10-15 senedir hiç bir ürnünü kullanmıyorum. Petrol Ofisi milli kuruluş olduğu zamanlarda kaliteliydi. İsmini de bu zamanlarda yaptı. Özelleştirilip Texas Pacific diye paravan bir firmayla ortak olduktan sonra kalitesi düştü. Bazen üzerinde belirtilen spec.lerle fiziksel özellikleri birbirini tutmuyor. |
|
_____________________________
in vino veritas *
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
AMD Ryzen 7 5800X3D • Msi RTX 3080 Suprim X 10G • Msi B550 Tomahawk • G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) • DeepCool LS520 WH 240MM • WD Black SN770 1Tb Gen4 • WD Blue SN570 1Tb Gen3 • Samsung 870 Evo 1Tb • Samsung 860 Evo 500Gb • Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum • CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz • Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
|
|
Total aldım inşallah memnun kalırım < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
///
Niyet hayr, akıbet hayr.
|
Evet onu aldım direk gm onayı yok ama gereksinimleri karşılar kisminda gm yazıyordu. Opelin direk onay verdiği bir antifriz bulamadım < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
AMD Ryzen 7 5800X3D • Msi RTX 3080 Suprim X 10G • Msi B550 Tomahawk • G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) • DeepCool LS520 WH 240MM • WD Black SN770 1Tb Gen4 • WD Blue SN570 1Tb Gen3 • Samsung 870 Evo 1Tb • Samsung 860 Evo 500Gb • Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum • CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz • Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
|