Şimdi Ara

Anlayamadığım dörtlü yakma sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
116
Cevap
0
Favori
30.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar uzun yolda bazı kaptanlar dörtlüleri benim anlamadığım bir nedenden dolayı açıp 3-4 sn sonra kapatıyor.Bunu sollama sonrası teşekkür olarak kullananlar var, onu geçiyorum zaten ama bazıları da başka amaçlar için kullanıyor.Nedir bu dörtlü raconu?Küfür niyetine de mi kullanılıyor?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dörtlü Yakma Sorunsalı

    Araç kullanırken karşılaşabileceğin durumlardan biri de dörtlü yakmadır. Dörtlü yakmak, aracın dörtlü flaşörlerini yakarak diğer sürücüleri varlığından haberdar etmek anlamına gelir. Bu işlem, acil durumlar, arızalar veya trafik sıkışıklığı gibi çeşitli durumlarda gerçekleştirilir.

    Yolda seyir halindeyken dörtlüleri yakmak, arkanızdaki sürücülere yavaşlamalarını veya dikkatli olmalarını söylemenin etkili bir yoludur. Aynı zamanda aracınızın bozulması veya kaza yapmanız gibi acil durumlarda da diğer sürücülerin sizi fark etmesini sağlar.

    Trafikte dörtlü yakmak, bazı durumlarda yasal olarak zorunludur. Örneğin, görüş mesafesinin az olduğu sisli havalarda, yolda bir engel varsa veya aracınız arızalandıysa dörtlüleri yakmalısın. Dörtlüleri yakmamak, trafik cezalarına yol açabilir.

    Dörtlüleri yakmak, diğer sürücülere karşı saygılı ve sorumlu bir davranıştır. Yol güvenliğini sağlamak ve trafik akışını düzenlemek için dörtlüleri gerektiğinde kullanmaya özen göstermelisin.

    Dörtlü Yakmak Ne Anlama Gelir?

    • Acil durum (kaza, arıza)
    • Trafik sıkışıklığı
    • Yavaşlayan araç
    • Görüş mesafesinin düşük olması
    • Yolda bir engel olması

    Bu gibi durumlarda dörtlülerini yakarak diğer sürücüleri varlığından haberdar edebilir ve yol güvenliğini sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kusura bakma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın


    mesajı yanlıs okumusum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 9 Eylül 2011; 4:12:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın

    Alıntıları Göster
    Genelde arkalı önlü gidişlerde arkadaki araçta uzunlar yanıyorsa öndeki araç arkadakini uyarmak için yakar diye biliyorum daha doğrusu o şekilde şahit oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın


    mesajı yanlıs okumusum

    Alıntıları Göster
    tecrübeli şoförlerden cevaplar bekliyoruz.hadi ama...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan_10

    Genelde arkalı önlü gidişlerde arkadaki araçta uzunlar yanıyorsa öndeki araç arkadakini uyarmak için yakar diye biliyorum daha doğrusu o şekilde şahit oldum.

    Alıntıları Göster
    gereksiz bişey bi anlamı yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan_10

    Genelde arkalı önlü gidişlerde arkadaki araçta uzunlar yanıyorsa öndeki araç arkadakini uyarmak için yakar diye biliyorum daha doğrusu o şekilde şahit oldum.


    evet o da olabilir.geçenlerde trafik ışığı yeşile döndü biz de ışıkta duran kamyonun sağından geçtik.kamyon selektör yaptı, bizim kaptan da frenleyip dörtlüleri yaktı ve 3 sn sonra kapattı.bana sinirlenmiş gibi geldi o anda.yani "hadi in de ağzını burnunu kırayım" gibisinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın


    mesajı yanlıs okumusum


    farkettim sonradan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark

    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    kusura bakma


    keşke yapmasaydın


    mesajı yanlıs okumusum


    farkettim sonradan

    Alıntıları Göster
    cok tehlikeli sollamalar da kufur yememek icin genelde 4 lu leri yakiyorum ( hani acil bi dururumumuz var ) o hesap




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WadeFB

    cok tehlikeli sollamalar da kufur yememek icin genelde 4 lu leri yakiyorum ( hani acil bi dururumumuz var ) o hesap


    mesajı yanlıs okuyan bı ben degılmısım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    quote:

    Orijinalden alıntı: WadeFB

    cok tehlikeli sollamalar da kufur yememek icin genelde 4 lu leri yakiyorum ( hani acil bi dururumumuz var ) o hesap


    mesajı yanlıs okuyan bı ben degılmısım

    Alıntıları Göster
    1. anlamı

    uzun yolda hız birden düştüyse arkadan geleni yavaşlaması için uyarmak için. çünkü hızı her zaman algılayamazsınız haliyle kaza kaçınılmaz hale gelebilir.

    2. anlamı

    özellikle eskiden uygulanırdı. tek şeritli yollarda arkadan uzunları yanık gelenleri uyarmak için.

    ek olarak uzunları yanık gelenleri uyarmak için dikiz aynasında elinizi oynatabilirsiniz.

    --

    geceleyin kornaya basmak ise küfürdür başka bir açıklaması yok

    ---

    gündüzleyin uzun yolda s.o.s sinyali gibi selektör çekenler ise size biraz ileride radar olduğunu haber verir. tabi selektörü radar arabasını geçtikten sonra çekmeniz gerekir. yoksa sizede ceza yazabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 9 Eylül 2011; 4:59:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    quote:

    Orijinalden alıntı: WadeFB

    cok tehlikeli sollamalar da kufur yememek icin genelde 4 lu leri yakiyorum ( hani acil bi dururumumuz var ) o hesap


    mesajı yanlıs okuyan bı ben degılmısım

    Alıntıları Göster
    Kapışalım mı demek istiyorlar acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    2. anlamı

    özellikle eskiden uygulanırdı. tek şeritli yollarda arkadan uzunları yanık gelenleri uyarmak için.

    ek olarak uzunları yanık gelenleri uyarmak için dikiz aynasında elinizi oynatabilirsiniz.

    --

    geceleyin kornaya basmak ise küfürdür başka bir açıklaması yok




    Arkamdan eğer hız farkı az uzunlar ile gelen varsa bilerek yavaşlar ve önüme geçmesini beklerim. önüme geçince uzunlarımı yakar fark etmesini sağlarım. Sonra arkasına takip mesafesine kadar yaklaşırım. Yaptığının ne oldugunu anlaması için.

    Arka sisi açıp kapatarak arkamdakini uyarıyorum çünkü çok fazla dikkat çekiyor ışık olarak anlar sanırım.

    Ruh hastası o kada çok insanımız var ki onların ehliyetlerini sınırsız iptal etmek lazım. önünde adam gidiyor zaten uzunları ne diye yakarsınız. 4+4 şerit yolda nasılsa karşıda ya diyerek uzunlarla giden dengesizler de mevcut.


    Gece korna çalarım çünkü sol şeriti kapatarak 30km/h gibi hızlarla giden insanlar ben selektör yapıp şerit değiştirene kadar fren yapmak zorunda bırakıyor. Anlamıyorum bu halkı cidden; kırmızı ışıkta 4-5 saniye varken kalkar ama düşük hızlarda sol şerit kapatır. Şerit değiştirmekte o kadar yavaşlar ki sanki şeridi yürüyerek bir nine değiştiriyor. Yolların bozuk olması sebebi ile bazen selektörleri fark etmiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    2. anlamı

    özellikle eskiden uygulanırdı. tek şeritli yollarda arkadan uzunları yanık gelenleri uyarmak için.

    ek olarak uzunları yanık gelenleri uyarmak için dikiz aynasında elinizi oynatabilirsiniz.

    --

    geceleyin kornaya basmak ise küfürdür başka bir açıklaması yok




    Arkamdan eğer hız farkı az uzunlar ile gelen varsa bilerek yavaşlar ve önüme geçmesini beklerim. önüme geçince uzunlarımı yakar fark etmesini sağlarım. Sonra arkasına takip mesafesine kadar yaklaşırım. Yaptığının ne oldugunu anlaması için.

    Arka sisi açıp kapatarak arkamdakini uyarıyorum çünkü çok fazla dikkat çekiyor ışık olarak anlar sanırım.

    Ruh hastası o kada çok insanımız var ki onların ehliyetlerini sınırsız iptal etmek lazım. önünde adam gidiyor zaten uzunları ne diye yakarsınız. 4+4 şerit yolda nasılsa karşıda ya diyerek uzunlarla giden dengesizler de mevcut.


    Gece korna çalarım çünkü sol şeriti kapatarak 30km/h gibi hızlarla giden insanlar ben selektör yapıp şerit değiştirene kadar fren yapmak zorunda bırakıyor. Anlamıyorum bu halkı cidden; kırmızı ışıkta 4-5 saniye varken kalkar ama düşük hızlarda sol şerit kapatır. Şerit değiştirmekte o kadar yavaşlar ki sanki şeridi yürüyerek bir nine değiştiriyor. Yolların bozuk olması sebebi ile bazen selektörleri fark etmiyorlar.

    Alıntıları Göster
    Selam vermek anlamında da kullanılabilir. Bir otobüs şirketinin aracını sollayıp dörtlüleri yakıp kapatırsanız arkanızdan sellektör yapar. Selama karşılık babında..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: furkan_10

    Genelde arkalı önlü gidişlerde arkadaki araçta uzunlar yanıyorsa öndeki araç arkadakini uyarmak için yakar diye biliyorum daha doğrusu o şekilde şahit oldum.


    evet o da olabilir.geçenlerde trafik ışığı yeşile döndü biz de ışıkta duran kamyonun sağından geçtik.kamyon selektör yaptı, bizim kaptan da frenleyip dörtlüleri yaktı ve 3 sn sonra kapattı.bana sinirlenmiş gibi geldi o anda.yani "hadi in de ağzını burnunu kırayım" gibisinden.


    Bi dörtlüye ne anlamlar yüklenmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    quote:

    Orijinalden alıntı: s-topmark


    quote:

    Orijinalden alıntı: furkan_10

    Genelde arkalı önlü gidişlerde arkadaki araçta uzunlar yanıyorsa öndeki araç arkadakini uyarmak için yakar diye biliyorum daha doğrusu o şekilde şahit oldum.


    evet o da olabilir.geçenlerde trafik ışığı yeşile döndü biz de ışıkta duran kamyonun sağından geçtik.kamyon selektör yaptı, bizim kaptan da frenleyip dörtlüleri yaktı ve 3 sn sonra kapattı.bana sinirlenmiş gibi geldi o anda.yani "hadi in de ağzını burnunu kırayım" gibisinden.


    Bi dörtlüye ne anlamlar yüklenmiş

    Alıntıları Göster
    4 lülerin kısa süreli yakılmasının anlamları çoktur.Tabi hiçbiri yazılı kural değildir. Anlamı, duruma göre teşekkür de olabilir, özür de, küfür de. Ne anlama geldiğini anlamak kolay. Yanlış bir şey yaptıysanız küfür, yardımcı olduysanız teşekkür, karşı tarafın hatasını tolere ettiyseniz özür manaları taşır.




  • Geçen ist yolunda bir araba onumde. Dortluleri acip kapatiyor. Anlamadim. Yavaslayip arkaya gecti selektor yapiyor. Tekrar one gecti yine dortluleri yakti. Biraz yorgundum bana yaptigini anlayamiyorum tabi :))

    Arkadasa bizde bir yamukluk var mi diye sordum. Kontrol ettik. Uzunlar acikmis:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    Geçen ist yolunda bir araba onumde. Dortluleri acip kapatiyor. Anlamadim. Yavaslayip arkaya gecti selektor yapiyor. Tekrar one gecti yine dortluleri yakti. Biraz yorgundum bana yaptigini anlayamiyorum tabi :))

    Arkadasa bizde bir yamukluk var mi diye sordum. Kontrol ettik. Uzunlar acikmis:)


  • quote:

    Orijinalden alıntı: infernaltr

    Kapışalım mı demek istiyorlar acaba ?


    Bunu yapan ergen çok özellikle şehiriçinde.Dengesiz bir şekilde solluyor, önüne geçiyor, dörtlüleri yakıyor.Kapışalım anlamında.Ben sakin sakin gidiyorum işte sanane arkadaş bas git yoluna YOK.Bunun gibi apaçiler yanında ailenmi var başka bişeymi düşünmez.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.