Şimdi Ara

Anlayamadığım dörtlü yakma sorunsalı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
116
Cevap
0
Favori
30.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Sanıyorum arka sisleri yakmak küfür olarak algılanır... Tabi algılayacak kapasitesi varsa o şahsın... Yoksa yapabileceğiniz bişey yok, bulaşmayın, anlamaz, boş yere yıpratmayın kendinizi, bırakınız o şahıs kendi pisliğinde yaşasın, pisliğini size bulaştırmasın, o seviyeye inmeyin........

    Alıntıları Göster
    Benim de özellikle Tem'de başıma gelen anlamadığım bir şey var. Genelde hız yapmayı sevmediğim için duruma göre sağ bazen de orta şeridi kullanırım. Önüme yavaş giden bir kamyon çıktığında güzelce sol sinyalimi veriyorum, kamyonu geçtikten sonra sağ sinyali verip yine şeridime geçiyorum. Ama bu şekilde geçtiğim her 10 kamyonun 3 - 4 tanesi arkamdan 2 - 3 defa kısa selektör yapıyor. Sebebini yıllardır çözemedim. Bir gün dururup soracağım meraktan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 10 Eylül 2011; 12:19:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    ani frende yakıyorum (arkadan kaptıran gelip girmesin diye )

    önüme bir şey cıkınca yakıyorum (şehir içinde vs. cok oluyor )

    arkadan cok yaklaştıysa yakıyorum (fazla yaklaşan oluyor fren yapsam girecek tampona sık oluyor )

    geri geri gelirkende yakıyorum (kimi yaya fark etmiyor işe yarıyor yani birde kapalı otoparkta cok işe yarıyor )

    uzunları yakmış arkadan geliyorsa yakıyorum ( göz alıyor çünkü uyarı oluyor kapatıyor insan olan uzunları )

    yolda engel varsa öndeki stop etmişse yakıyorum ( ne duruyorsun lan diyen yaratıklara karşı iyi oluyor )

    türkiye de trafiğin kendine göre bir dili var gercekten :)

    ama otoyolda yabancılarda ani hız düşüşlerinde yakıyor




    4 lülerin her türlü hakkını veriyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARKU -- 10 Eylül 2011; 12:39:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    Ani frenlemelerde yakarım. Birde arkamdan farları ayarsız veya uzun farları yakarak gelenleri arka sis farıyla uyarırım. Anlamadıysa dörtlüleri yakarım. Yine anlamadıysa önüme alır uzunları yakar. Anasıyla akraba olurum.




    aynen =))
  • Uyarı amaçlı kullanılması gereken bir ekipman. Her türlü uyarı için kullanılabilir.
    Tabi isi abartmamak lazım.
    Ornegin teşekkür etmek için kullanılmamalı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Sanıyorum arka sisleri yakmak küfür olarak algılanır... Tabi algılayacak kapasitesi varsa o şahsın... Yoksa yapabileceğiniz bişey yok, bulaşmayın, anlamaz, boş yere yıpratmayın kendinizi, bırakınız o şahıs kendi pisliğinde yaşasın, pisliğini size bulaştırmasın, o seviyeye inmeyin........


    Son iki gecedir sık sık denk gelen merceksiz xenonlu kuş serisi karşımdan geldiğinde ön sis ve uzunları yakıyorum ama yine de önümü göremiyorum.
    Arkadan gelenler için de arka sisi yakıyorum ama öküzoğlu öküzün oğlu anlamıyor. Anlayacak kapasite olsaydı zaten öyle bir işlem yapmazdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 10 Eylül 2011; 15:22:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Sanıyorum arka sisleri yakmak küfür olarak algılanır... Tabi algılayacak kapasitesi varsa o şahsın... Yoksa yapabileceğiniz bişey yok, bulaşmayın, anlamaz, boş yere yıpratmayın kendinizi, bırakınız o şahıs kendi pisliğinde yaşasın, pisliğini size bulaştırmasın, o seviyeye inmeyin........


    Son iki gecedir sık sık denk gelen merceksiz xenonlu kuş serisi karşımdan geldiğinde ön sis ve uzunları yakıyorum ama yine de önümü göremiyorum.
    Arkadan gelenler için de arka sisi yakıyorum ama öküzoğlu öküzün oğlu anlamıyor. Anlayacak kapasite olsaydı zaten öyle bir işlem yapmazdı.

    Alıntıları Göster
    4'lü flaşörlerin tek bir anlamı vardır; T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımları çok yanlıştır, yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir

    aracı park ederken yakıyorum,

    öndeki trafik aniden yavaşlarsa yakıyorum,

    önüme aniden bişey çıkarsa da sert fren yapıyorsam yakıyorum,

    geçtiğim yolda bir tehlike (kaza, kapalı yol... vs.) varsa karşıdan gelenlere yakıyorum,

    uzun yolda, bankette durmuşsam, durduğumu belirtmek için yakıyorum... lastik falan değiştirmek içinse mutlaka en az 100 metre uzağa reflektör de konulmalıdır

    ileride bir yol çalışması, yolda daralma var ve arkamdan onca levhaya rağmen hızla gelen bir araç varsa yakıyorum...

    ama 4'lü flaşörün tek bir anlamı vardır, T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımlar bilinçsizce kullanımlardır, siste falan 4'lü flaşör yakıyor millet uyuz oluyorum, sanki o sis farlarını süs diye koymuşlar, arkadan uzunlarla gelenlere de arka sisleri yakar kapatırım, biliyorsa ne olduğunu anlar ama bizim bir enişte vardı, sürücü kursunda ders veriyordu, arka sis lambasının nasıl yakılacağını bilmiyordu, düğmesini de boş sanıyordu ilkokul 5'e giderken(!) ben göstermiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU


    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    ani frende yakıyorum (arkadan kaptıran gelip girmesin diye )

    önüme bir şey cıkınca yakıyorum (şehir içinde vs. cok oluyor )

    arkadan cok yaklaştıysa yakıyorum (fazla yaklaşan oluyor fren yapsam girecek tampona sık oluyor )

    geri geri gelirkende yakıyorum (kimi yaya fark etmiyor işe yarıyor yani birde kapalı otoparkta cok işe yarıyor )

    uzunları yakmış arkadan geliyorsa yakıyorum ( göz alıyor çünkü uyarı oluyor kapatıyor insan olan uzunları )

    yolda engel varsa öndeki stop etmişse yakıyorum ( ne duruyorsun lan diyen yaratıklara karşı iyi oluyor )

    türkiye de trafiğin kendine göre bir dili var gercekten :)

    ama otoyolda yabancılarda ani hız düşüşlerinde yakıyor




    4 lülerin her türlü hakkını veriyorsunuz


    vallaği biraz öyle oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Sanıyorum arka sisleri yakmak küfür olarak algılanır... Tabi algılayacak kapasitesi varsa o şahsın... Yoksa yapabileceğiniz bişey yok, bulaşmayın, anlamaz, boş yere yıpratmayın kendinizi, bırakınız o şahıs kendi pisliğinde yaşasın, pisliğini size bulaştırmasın, o seviyeye inmeyin........

    Alıntıları Göster
    Ne çok anlamı varmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    4'lü flaşörlerin tek bir anlamı vardır; T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımları çok yanlıştır, yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir

    aracı park ederken yakıyorum,

    öndeki trafik aniden yavaşlarsa yakıyorum,

    önüme aniden bişey çıkarsa da sert fren yapıyorsam yakıyorum,

    geçtiğim yolda bir tehlike (kaza, kapalı yol... vs.) varsa karşıdan gelenlere yakıyorum,

    uzun yolda, bankette durmuşsam, durduğumu belirtmek için yakıyorum... lastik falan değiştirmek içinse mutlaka en az 100 metre uzağa reflektör de konulmalıdır

    ileride bir yol çalışması, yolda daralma var ve arkamdan onca levhaya rağmen hızla gelen bir araç varsa yakıyorum...

    ama 4'lü flaşörün tek bir anlamı vardır, T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımlar bilinçsizce kullanımlardır, siste falan 4'lü flaşör yakıyor millet uyuz oluyorum, sanki o sis farlarını süs diye koymuşlar, arkadan uzunlarla gelenlere de arka sisleri yakar kapatırım, biliyorsa ne olduğunu anlar ama bizim bir enişte vardı, sürücü kursunda ders veriyordu, arka sis lambasının nasıl yakılacağını bilmiyordu, düğmesini de boş sanıyordu ilkokul 5'e giderken(!) ben göstermiştim


    Sislerde 4lü yakmak gayet mantıklı çünkü sarı renk siste en fazla dikkat çeken ve görünebilen renk. Zaten dikkat edersen yol uyarı ışıkları genelde sarı renk olur.

    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    4'lü flaşörlerin tek bir anlamı vardır; T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımları çok yanlıştır, yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir

    aracı park ederken yakıyorum,

    öndeki trafik aniden yavaşlarsa yakıyorum,

    önüme aniden bişey çıkarsa da sert fren yapıyorsam yakıyorum,

    geçtiğim yolda bir tehlike (kaza, kapalı yol... vs.) varsa karşıdan gelenlere yakıyorum,

    uzun yolda, bankette durmuşsam, durduğumu belirtmek için yakıyorum... lastik falan değiştirmek içinse mutlaka en az 100 metre uzağa reflektör de konulmalıdır

    ileride bir yol çalışması, yolda daralma var ve arkamdan onca levhaya rağmen hızla gelen bir araç varsa yakıyorum...

    ama 4'lü flaşörün tek bir anlamı vardır, T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımlar bilinçsizce kullanımlardır, siste falan 4'lü flaşör yakıyor millet uyuz oluyorum, sanki o sis farlarını süs diye koymuşlar, arkadan uzunlarla gelenlere de arka sisleri yakar kapatırım, biliyorsa ne olduğunu anlar ama bizim bir enişte vardı, sürücü kursunda ders veriyordu, arka sis lambasının nasıl yakılacağını bilmiyordu, düğmesini de boş sanıyordu ilkokul 5'e giderken(!) ben göstermiştim


    Sislerde 4lü yakmak gayet mantıklı çünkü sarı renk siste en fazla dikkat çeken ve görünebilen renk. Zaten dikkat edersen yol uyarı ışıkları genelde sarı renk olur.

    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.


    Siste önde giden aracın ilk olarak arka sis lambası görülür, kırmızı tehlike anlamında olduğundan diğer ışıklarla karıştırılmasın diye trafikte yol uyarı ışıklarında kullanılmaz,

    otomobil üreticileri bunu bilmiyor muydu da arka sis lambasını kırmızı yaptılar?

    Siste 4'lüleriniz açık giderken önünüzde duran bir araç farkettiniz, ya da önünüzdeki araç kaza yaptı arkanızdan gelenleri nasıl uyarmayı düşünüyorsunuz? Arka sislerle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    4'lü flaşörlerin tek bir anlamı vardır; T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımları çok yanlıştır, yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir

    aracı park ederken yakıyorum,

    öndeki trafik aniden yavaşlarsa yakıyorum,

    önüme aniden bişey çıkarsa da sert fren yapıyorsam yakıyorum,

    geçtiğim yolda bir tehlike (kaza, kapalı yol... vs.) varsa karşıdan gelenlere yakıyorum,

    uzun yolda, bankette durmuşsam, durduğumu belirtmek için yakıyorum... lastik falan değiştirmek içinse mutlaka en az 100 metre uzağa reflektör de konulmalıdır

    ileride bir yol çalışması, yolda daralma var ve arkamdan onca levhaya rağmen hızla gelen bir araç varsa yakıyorum...

    ama 4'lü flaşörün tek bir anlamı vardır, T E H L İ K E

    bunun dışındaki kullanımlar bilinçsizce kullanımlardır, siste falan 4'lü flaşör yakıyor millet uyuz oluyorum, sanki o sis farlarını süs diye koymuşlar, arkadan uzunlarla gelenlere de arka sisleri yakar kapatırım, biliyorsa ne olduğunu anlar ama bizim bir enişte vardı, sürücü kursunda ders veriyordu, arka sis lambasının nasıl yakılacağını bilmiyordu, düğmesini de boş sanıyordu ilkokul 5'e giderken(!) ben göstermiştim


    Sislerde 4lü yakmak gayet mantıklı çünkü sarı renk siste en fazla dikkat çeken ve görünebilen renk. Zaten dikkat edersen yol uyarı ışıkları genelde sarı renk olur.

    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.


    Siste önde giden aracın ilk olarak arka sis lambası görülür, kırmızı tehlike anlamında olduğundan diğer ışıklarla karıştırılmasın diye trafikte yol uyarı ışıklarında kullanılmaz,

    otomobil üreticileri bunu bilmiyor muydu da arka sis lambasını kırmızı yaptılar?

    Siste 4'lüleriniz açık giderken önünüzde duran bir araç farkettiniz, ya da önünüzdeki araç kaza yaptı arkanızdan gelenleri nasıl uyarmayı düşünüyorsunuz? Arka sislerle mi?


    Sis durumu tüm sürücülerin en ihtiyatlı davranmaları gereken andır. Dolayısıyla sis bitene kadar tüm sürücüler "uyarılmış" vaziyette seyir ederler.
    Arada kendi ve başkalarını hiçe sayarak hız yapan kişileri uyarmak için her türlü ışık "geç" kalacaktır.

    Amerika'da siste 4'lü yakılması sürücü kurslarında da tavsiye edilir.

    http://www.tdi.texas.gov/pubs/videoresource/fsdrivingfog.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Benim de özellikle Tem'de başıma gelen anlamadığım bir şey var. Genelde hız yapmayı sevmediğim için duruma göre sağ bazen de orta şeridi kullanırım. Önüme yavaş giden bir kamyon çıktığında güzelce sol sinyalimi veriyorum, kamyonu geçtikten sonra sağ sinyali verip yine şeridime geçiyorum. Ama bu şekilde geçtiğim her 10 kamyonun 3 - 4 tanesi arkamdan 2 - 3 defa kısa selektör yapıyor. Sebebini yıllardır çözemedim. Bir gün dururup soracağım meraktan.


    hayatımda 1 kez 2 günlüğüne de olsa geçen sene yurtdışına çıktım

    havaalanından londraya giderken otobüsümüz hangi kamyon ve çekiciyi geçse arkadaki sellektör yakardı..otobüs de şeridine geri dönerdi

    orada "mesafe güvenli şeridine geri dönebilirsin" anlamında yakılıyor

    sizin mesajınızı görünce aklıma geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Benim de özellikle Tem'de başıma gelen anlamadığım bir şey var. Genelde hız yapmayı sevmediğim için duruma göre sağ bazen de orta şeridi kullanırım. Önüme yavaş giden bir kamyon çıktığında güzelce sol sinyalimi veriyorum, kamyonu geçtikten sonra sağ sinyali verip yine şeridime geçiyorum. Ama bu şekilde geçtiğim her 10 kamyonun 3 - 4 tanesi arkamdan 2 - 3 defa kısa selektör yapıyor. Sebebini yıllardır çözemedim. Bir gün dururup soracağım meraktan.


    hayatımda 1 kez 2 günlüğüne de olsa geçen sene yurtdışına çıktım

    havaalanından londraya giderken otobüsümüz hangi kamyon ve çekiciyi geçse arkadaki sellektör yakardı..otobüs de şeridine geri dönerdi

    orada "mesafe güvenli şeridine geri dönebilirsin" anlamında yakılıyor

    sizin mesajınızı görünce aklıma geldi

    Alıntıları Göster
    benim araçta c3 picasso ani fren yapıldığı zaman dörtlüler otomatik yanıyor siz kapatana kadar yani anlamı ani fren ve tehlike durumu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    Sis durumu tüm sürücülerin en ihtiyatlı davranmaları gereken andır. Dolayısıyla sis bitene kadar tüm sürücüler "uyarılmış" vaziyette seyir ederler.
    Arada kendi ve başkalarını hiçe sayarak hız yapan kişileri uyarmak için her türlü ışık "geç" kalacaktır.

    Amerika'da siste 4'lü yakılması sürücü kurslarında da tavsiye edilir.

    http://www.tdi.texas.gov/pubs/videoresource/fsdrivingfog.pdf



    daha önce de tartışmıştık bu konuyu;

    http://forum.donanimhaber.com/m_44252910/mpage_3/key_/tm.htm

    siste önünüzdeki araba orta şeritte arıza/kaza yapıp durmuş 4'lüleri de yanıyorsa, ne demek istediğimi anlarsınız, iyi forumlar

    arka sis farını da süs diye koymuşlar, otomobil üreticilerinden de çok biliyorsunuz

    http://www.uzmantv.com/seyir-halinde-aniden-sis-bastirirsa-ne-yapmaliyim
    http://www.uzmantv.com/siste-arac-kullanirken-nelere-dikkat-etmeliyiz

    umarım izlersiniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    @ demir atli

    önündeki kişi dörtlü yerine arka sis lambasını yaksaydı yine gayet kolay farkedilirdi..
    4lüler 21 watt sisler de 21 watttır..
    4lülerin aynası (genelde) mattır sislerinki parlaktır o yüzden ışığı daha keskindir..
    4lüler sarı sisler kırmızıdır ve kırmızı ışığın havada takılmadan yayılma yeteneği daha fazladır..

    Sonuç olarak mühendisler düşünerek, araştırarak, ölçerek, biçerek sis lambası diye bir şey icat etmiş, onu kullanalım..


    ek olarak, arka tarafta sis farı hariç diğer tüm lambalar, arkadaki sürücülerin gözlerini almaması için far camı perdelenmişlerdir, düz cam yerine buzlu cam kullanılmıştır, sis farı amacına uygun olarak perdeleme yapılmadan üretilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 10 Eylül 2011; 22:30:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU


    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    ani frende yakıyorum (arkadan kaptıran gelip girmesin diye )

    önüme bir şey cıkınca yakıyorum (şehir içinde vs. cok oluyor )

    arkadan cok yaklaştıysa yakıyorum (fazla yaklaşan oluyor fren yapsam girecek tampona sık oluyor )

    geri geri gelirkende yakıyorum (kimi yaya fark etmiyor işe yarıyor yani birde kapalı otoparkta cok işe yarıyor )

    uzunları yakmış arkadan geliyorsa yakıyorum ( göz alıyor çünkü uyarı oluyor kapatıyor insan olan uzunları )

    yolda engel varsa öndeki stop etmişse yakıyorum ( ne duruyorsun lan diyen yaratıklara karşı iyi oluyor )

    türkiye de trafiğin kendine göre bir dili var gercekten :)

    ama otoyolda yabancılarda ani hız düşüşlerinde yakıyor




    4 lülerin her türlü hakkını veriyorsunuz




    güleyim derken biran için yere düşüyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06
    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.


    DİKKAT!!! Siste en tehlikeli şey öndeki aracı takip etmektir.

    Öndeki şarampole yuvarlansın. Siz de arkasından koyun gibi gidersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06
    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.


    DİKKAT!!! Siste en tehlikeli şey öndeki aracı takip etmektir.

    Öndeki şarampole yuvarlansın. Siz de arkasından koyun gibi gidersiniz.


    Uyarı için teşekkürler. Siste araçların ışıklarını takip etmiyorum. Yola bakarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06
    Ne sisler gördüm her türlü beyaz ışık ve arka ön sislerin afalladığı. Herkesin yaktığı 4lülerle önümüzü görebildik.


    DİKKAT!!! Siste en tehlikeli şey öndeki aracı takip etmektir.

    Öndeki şarampole yuvarlansın. Siz de arkasından koyun gibi gidersiniz.


    Uyarı için teşekkürler. Siste araçların ışıklarını takip etmiyorum. Yola bakarım

    Alıntıları Göster
    BMW - Brake Force Display (Dinamik Fren Lambaları)





    http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/ergonomics/ergonomics_breaklights.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    BMW - Brake Force Display (Dinamik Fren Lambaları)





    http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/ergonomics/ergonomics_breaklights.html


    Hocam bu olay gerçekten güzelmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Sanıyorum arka sisleri yakmak küfür olarak algılanır... Tabi algılayacak kapasitesi varsa o şahsın... Yoksa yapabileceğiniz bişey yok, bulaşmayın, anlamaz, boş yere yıpratmayın kendinizi, bırakınız o şahıs kendi pisliğinde yaşasın, pisliğini size bulaştırmasın, o seviyeye inmeyin........

    Alıntıları Göster
    dörtlünün sayılamıcak kadar cok yakma amacı vardır

    trafikte tanıdıga gelirsin selam olsun diye yakarsın
    yandaki, arkadaki arabanın lastigi iniktir uyarmak icin yakarsın
    kapısı acıktır yakarsın
    araban güzel demek istersin yakarsın
    geçersin posta koydum diye yakarsın
    arkadaki araba dışarı su şişesi vs. atar, çevreyi kirletme lan diye atarsın
    arkadakinin uzun farlar açık kalmıstır uyarı anlamında yakarsın
    dengesizdir yine yakarsın
    vs. vs. vs.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.