Şimdi Ara

Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şehirler arası yollarda yokuş aşağı gaza basmak çok tehlikeliymiş çünkü ani birşey olduğunda frene bastığında araç takla atıyormuş . bende dedim olmaz öyle şey motorsitletmi bu fren yapınca arkası kalksın Yinede sizlere bir sorayım dedim ...



    _____________________________
  • Sehirlerarasi yollarin hemen hepsinde yol ve viraj durumuna gore max. surati gosteren isaretler var. Onlari da dikkate alarak giderseniz risk yasamazsiniz.
    _____________________________
  • Yüksek hızda ani fren sırasında araç kaymaya başlayıp kontrolden çıkarsa takla atabilir.
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Yüksek hızda ani fren sırasında araç kaymaya başlayıp kontrolden çıkarsa takla atabilir.
    aracın dengesini bozacak bir faktör yoksa (aşırı viraj, eğim, çukur, tümsek vs.) kazık fren dediğimiz hikayeyi yaşayan dengeli bir araç dümdüz kayarak durur, yaşanmıştır tecrübe ile sabittir

    tabi orasının burasının ayarı bozuk bir araba dengeyi kaybedip yamulabilir fakat sadece bu yüzden takla atmak çok kolay olmasa gerek, yerden aşırı yüksek modeller daha eğilimli olabilir buna.
    _____________________________
    Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    aracın dengesini bozacak bir faktör yoksa (aşırı viraj, eğim, çukur, tümsek vs.) kazık fren dediğimiz hikayeyi yaşayan dengeli bir araç dümdüz kayarak durur, yaşanmıştır tecrübe ile sabittir

    tabi orasının burasının ayarı bozuk bir araba dengeyi kaybedip yamulabilir fakat sadece bu yüzden takla atmak çok kolay olmasa gerek, yerden aşırı yüksek modeller daha eğilimli olabilir buna.

    Alıntıları Göster
    Boyle bir araban yoksa sorun olmaz

    http://www.youtube.com/watch?v=e1D8k5i4wW8
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Boyle bir araban yoksa sorun olmaz

    http://www.youtube.com/watch?v=e1D8k5i4wW8

    Alıntıları Göster
    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..


    Alıntıları Göster
    Yok artık
    _____________________________
    Siyah-beyaz devam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yokuş çıkarken vites değişimi
    11 yıl önce açıldı
    Rampa aşağı radar!
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.

    Alıntıları Göster
    Ön frene basarsan arabanın arkası kalkar boyuna takla atarsın Bisikletmi bu be Gaza basmış 140 150 ile gidiyosun yokuş aşağı fren gerektiğinde frene basarken 5 den 3'e çekersin olur biter.
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.


    Ben de 23 yaşındayım.Bu tarz levhalardan 3 sefer gördüm.Biri Bursa'ya giderkendi 1999 senesinde.Hatta babama sormuştum niye böyle yazıyor diye..

    Kalan 2'sini de Marmaris'e gitmiştim 2006 senesinde.Gidiş-dönüşte vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 5 Mart 2010; 16:12:48 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.

    Genelde inişin eğim açısı daha dik olursa koyuluyor bu tabela...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.


    zaten o uyarı kamyon gibi ağır vasıtalar içindir. düşük vites, o ağır araçların motor frenlemesi gibi bişeydir
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fake plastic

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.


    zaten o uyarı kamyon gibi ağır vasıtalar içindir. düşük vites, o ağır araçların motor frenlemesi gibi bişeydir

    Alıntıları Göster
    Bütün araçlar için (ağır vasıta ya da otomobil) çıktığınız vitesle inerseniz hem yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz, hem yüksek devir nedeniyle motordaki su devirdaimi arttığı için motorunuzu daha rahat soğutmuş olursunuz (gerçi yeni araçlarda pek böyle bir şeye gerek yok ama gene de iyidir) hem de motorun kompresyonunu kullanarak indiğini için gerektiğinde daha rahat fren yaparsınız...

    Çıktığınız vitesle ininiz diye birçok yerde tabela bulunmaktadır. 32 senedir bunu görmemiş olan arkadaş sadece görmemiştir, olmadığı anlamına gelmez.

    Yokuş aşağı hızlı giderken aniden fren yaparsanız işin içine bir sürü faktör girdiği için neler olacağını Allah bilir. Büyük ihtimalle kayarak durursunuz. Ya da panik yapıp sert hareketler yapar takla bile atabilirsiniz...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Bütün araçlar için (ağır vasıta ya da otomobil) çıktığınız vitesle inerseniz hem yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz, hem yüksek devir nedeniyle motordaki su devirdaimi arttığı için motorunuzu daha rahat soğutmuş olursunuz (gerçi yeni araçlarda pek böyle bir şeye gerek yok ama gene de iyidir) hem de motorun kompresyonunu kullanarak indiğini için gerektiğinde daha rahat fren yaparsınız...

    Çıktığınız vitesle ininiz diye birçok yerde tabela bulunmaktadır. 32 senedir bunu görmemiş olan arkadaş sadece görmemiştir, olmadığı anlamına gelmez.

    Yokuş aşağı hızlı giderken aniden fren yaparsanız işin içine bir sürü faktör girdiği için neler olacağını Allah bilir. Büyük ihtimalle kayarak durursunuz. Ya da panik yapıp sert hareketler yapar takla bile atabilirsiniz...

    Alıntıları Göster
    Lastikler tutundu da takla atması kaldı
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Çıktığınız vitesle ininiz diye birçok yerde tabela bulunmaktadır. 32 senedir bunu görmemiş olan arkadaş sadece görmemiştir, olmadığı anlamına gelmez.



    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro_34

    quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Çıktığınız vitesle ininiz diye birçok yerde tabela bulunmaktadır. 32 senedir bunu görmemiş olan arkadaş sadece görmemiştir, olmadığı anlamına gelmez.





    Alıntıları Göster
    Hatta yokuş yukarı gaza fazla yüklenmemek de lazım, ön taraf kafa kaldırınca geriye doğru takladda atılabilir :P



    Aşırı yükseltilmiş bir jeep ve ultra extreme bir yokuş haricinde malesef bu olmaz. Ama yokuş aşağı gaza basınca yokuş sonunda ne yapacağını iyi hesap etmeli insan, malum yanlızca kediler 9 canlı....
    _____________________________
    Tork ve HP üzerine Temel Bilgiler:http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qNesh

    Hatta yokuş yukarı gaza fazla yüklenmemek de lazım, ön taraf kafa kaldırınca geriye doğru takladda atılabilir :P



    Aşırı yükseltilmiş bir jeep ve ultra extreme bir yokuş haricinde malesef bu olmaz. Ama yokuş aşağı gaza basınca yokuş sonunda ne yapacağını iyi hesap etmeli insan, malum yanlızca kediler 9 canlı....

    Alıntıları Göster
    Bizdede suzuki G.vitara var fakat babamda yılların şöförü şehirlerarası yollarda aşağıya doğru eğimli yollarda gaza basılmaz diyor bir fren yaparsan takla atarsın diyo atarmıyız atmaz mıyız ...






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheAltuns -- 5 Mart 2010; 17:41:51 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheAltuns

    Bizdede suzuki G.vitara var fakat babamda yılların şöförü şehirlerarası yollarda aşağıya doğru eğimli yollarda gaza basılmaz diyor bir fren yaparsan takla atarsın diyo atarmıyız atmaz mıyız ...





    Alıntıları Göster
    Desem ayıp olur mu?

    Nasıl bir sorudur bu?
    _____________________________
    YZF R6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Desem ayıp olur mu?

    Nasıl bir sorudur bu?

    Alıntıları Göster
    Soruyu anladığım gibi değil de anlamam gerektiği gibi yorumlayayım.Yokuş aşağı gaza basılmaz,boşu boşuna fazladan yakıt tüketimi ve beraberinde bir takım sıkıntılar yaratabilir.Özellikle trafik varsa.Ha ben basarım,fren de yaparım takla da atmaz ama duruma göre değişir işte.

    Size böyle birşey denmesinin asıl sebebi şudur;yokuş aşağı giderken aracın sahip olduğu kinetik enerji hızın karesiyle doğru orantılı olarak parabolik bir şekilde artar.Halk dilinde söylemem gerekirse;araç yokuş aşağı giderken çok daha çabuk hızlanır aracın sahip olduğu enerji belirli sürede bir öncekinden çok daha hızlı artar.Tabi bu enerjiyi karşılayacak olan;frenler,lastikler,süspansiyon sistemi ve aracın karoseri olacaktır ana olarak.Yokuş aşağı çok daha çabuk farketmeden yüksek hızlara çıkıldığından ani bir olay karşısında frene asılınır,tekerler araç Abs'li dahi olsa bu enerjiyi karşılayamayarak kayacaktır.Kayınca da araç kontrolden çıkacaktır.Üstelik yokuş aşağı aracın ağırlık merkezi zaten ağır olan motor tarafına,ön tarafa kayacaktır.Bu da arka tekerlerin kendini bırakmasını çok çok kolaylaştıracaktır.

    Şimdi kaza anını gözümüzde canlandıralım;otobandasınız,hızınız 120km/h...Yolun eğimi arttı,yani yokuş aşağı gitmeye başladınız...Üstüne gaza biraz dokunayım heyecan olsun dediniz,hızınız 160km/h'e çıktı siz çok da farkına varmadan.Zaten otobanda yüksek hız kolay kolay hissedilmiyor boş olduğundan.Hafif bir viraja girdiniz ve aniden önünüze geyik çıktı,ne yapacaksın frene asılıp direksyonu kıracaksın.İşte burada yukarıda bahsettiğim faktörler devreye giriyor,teker kayınca kontrolu kaybediyorsun direksyonu da ona paralel olarak kırıyorsun tabi,ABS'nin hafif etkisiyle araç sözünüzü ne kadar tam olarak dinlemediyse de bir miktar daha doğrusu aracın kıçını atmasına yetecek kadar yön değiştiriyor araç.Kıçını attığı gibi devrilmeniz çok çok kolay oluyor ve sayısız takla atıyorsunuz.

    Olay bundan ibaret,zaten bunlar hepimizin içgüdüsel olarak sahip olduğumuz bilgiler ama insan bazen deliliğin(Heyecanlılığın)etkisiyle göz ardı edilip tehlikeli bir olaya kalkışılınıyor.Mesela düşünün,yokuş yukarı çoğu kişi basmaktan korkmaz çünkü tüm fizik kuralları sizin lehinizedir.Bunu içgüdüsel ve birtakım deneyimle bilirsiniz.Açıkcası ben yokuş aşağı hızımı bile düşürürüm bazen.Ufak vitese alırım hem hayatımdan hem de yakıttan tasarruf etmiş olurum.



    Ekleme:Ağırlık merkezi yerden yüksek olan araçlar(Arazi araçları,Pick-up'lar,kamyonlar,kamyonetler,minibüs,otobüsler)çok daha kolay takla atarlar.Bazen ESP bile kar etmeyebilir hızınız çok yüksekse...Kaldı ki çoğu araç ESP'siz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 5 Mart 2010; 18:24:19 >
    _____________________________
    YZF R6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Boyle bir araban yoksa sorun olmaz

    http://www.youtube.com/watch?v=e1D8k5i4wW8


    Yürü be arkayı güzel hoplatıyor.
    _____________________________
    2017 Opel Astra K 1.6 Cdti 136 ps Dynamic - Sunroof - Manyetik Gri
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.