Şimdi Ara

Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ABS -EBD-ESP var takla atması bana görede mümkün değil fakat eğer viraj varsa veya ani direksiyon hareketleri takla attırabilir ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.




    Ben de 32 yaşındayım. Bu levhalardan birçok defa gördüm ama o levhalar ağır vasıtaları hedef alıyor. Çünkü o levhaları gördüğüm yerlerin çoğunu ben turbo dizel aracım ile 5. vites çıkabiliyorum zaten. Bu durumda inerken de 5. viteste inmem gerek. :)


    Ben de 30 lu yaşlardayım.
    100 lerce kez gördüm.
    Gayette önemli bir levhadır.
    Özellikle İzmir- belkahve yolunu için...
    Buna uymayanlar yüzünden izmir-manisa kavşağında her yıl ölümlü kazalar olur...




  • 23 yaşındayım. izmir-manisa arasında km lerce uzunlugunda rampada vitesle ininiz levhasını görüyorum hep. aracım otm vites olsada vitesi hıza göre 2 veya 3 e getirip ne gaz ne fren kendinden iner daha güvenli. takla atma olayında çok faktör var. kuzenim tempra ile düz yolda takla attı 3 kere nasılmı? yol mıcırlı aniden kontrolden çıkar takla atar. emniyet kemer sayesinde burnu kanamadan kurtulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Ekleme:Ağırlık merkezi yerden yüksek olan araçlar(Arazi araçları,Pick-up'lar,kamyonlar,kamyonetler,minibüs,otobüsler)çok daha kolay takla atarlar.Bazen ESP bile kar etmeyebilir hızınız çok yüksekse...Kaldı ki çoğu araç ESP'siz...


    Otobüs ve kamyonlar aksine daha zor takla atarlar. Aynı hızda viraja giren otomobilin, kamyon veya otobüse göre savrulma riski daha fazladır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Ekleme:Ağırlık merkezi yerden yüksek olan araçlar(Arazi araçları,Pick-up'lar,kamyonlar,kamyonetler,minibüs,otobüsler)çok daha kolay takla atarlar.Bazen ESP bile kar etmeyebilir hızınız çok yüksekse...Kaldı ki çoğu araç ESP'siz...


    Otobüs ve kamyonlar aksine daha zor takla atarlar. Aynı hızda viraja giren otomobilin, kamyon veya otobüse göre savrulma riski daha fazladır.

    Burada bir hatan var.Kamyonla veya otobüsle aynı hızda viraja giren bir aracın savrulması çok mantıksız.Savrulmak arabanın arkasını bırakıp kontrolden çıkması manasına gelmektedir.Ha şartlara göre otobüs veya kamyon daha az savrulabilir,hatta savrulmayabilirler bile.Bu otobüs veya kamyonun sahip olduğu kütle ile ilgili birşey.Bu durum ancak mucurlu,buzlu,toprak dökülmüş vs. vs. virajlarda gerçekleşebilir.Ben arkadaşın bahsettiği şartlar ve çoğu normal durum için konuştum.

    Takla meselesine gelirsek,savrulma için yazdığım birçok şey bunun için de geçerli.Otobüs ve kamyonun takla atması değil de yan yatması için konuşulmalı.Bu araçlar yüksekliklerinden dolayı otomobil gibi sayısız takla atamaz zaten.Bir otomobilin takla atması için gereken durumlar,kamyon veya otobüsün yan yatması için gereken durumlarla aynıdır.Normal şartlarda genel olarak arabanın limitlerinde girdiği viraja bir otobüs veya kamyon giremez.Eğer viraja girme hızı çok yüksek değilse 90-100km/h gibi hızlarda kamyon veya otobüsler kolay kolay takla atmaz(Yolun;otobüs veya kamyonun takla atması için uyguladığı moment yetmez çünkü otobüs ve kamyonlar fazlasıyla ağırdır.)ama kontrolü kaybedip savrulur.Ama bu hızlardan yüksek hızlarda yol kaygan değilse(Olması gerektiği gibiyse)yan yatar veya takla atarlar.Heleki arkadaşın bahsettiği gibi yokuş aşşağı gidiyorsan.

    Biraz eksik yazmışım ben,anlatmak istediğimi tam dile getirememişim.Senin deme istediğini anladım ben,yazıyı okuduğunda da aynı şeyden bahsettiğimizi düşünmüşsündür bence,eğer doğru anladıysam.Gereki açıklamayı ise bilgi eksiğine ve şüpheye yer vermemek için yazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 7 Mart 2010; 13:57:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: bachree


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    %60-65 eğimli bildiğin felaket derece dik bir yokuştan aşağı 190 km hızda inerken frene sonuna kadar bastığımda, abs devrede dümdüz durdum......yani abs varsa takla atılmıyor......diğer araçları bilemeyeceğim......

    %60 - %65 eğimli yol olmaz tekrar bir düşünün... bakımlı bir araç frene basınca çizgisinden sapmadan durur ama yoldaki pürüzlerden dalgalanmalardan dolayı savrulabilirsinizde limitleri zorlarsanız.



    şimdi şöyle anlatim, baya bir olay olmuş burda; ben tahmini bir değer söylemiştim ama üçgen olarak düşününce tahmin felaket sapmış.....en iyisi YOLU BİLEN ADANALI ARKADAŞLARA YOLU TARİF EDİM ONLAR BİLECEKLERDİR NEREDEN BAHSETTİĞİMİ....


    ADANA TURGUT ÖZAL BULVARININ SONUNDA, ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE GİDERKEN; RUH SAĞLIĞI HASTAHANESİNİ GEÇİNCE; KARAİSALI KÖYÜNE DOĞRU GİDİLEN YOLDAKİ EN DİK OLAN YOKUŞUN (2 tane var çünkü) EĞİMİNİ BİLEN ARKADAŞLAR ORAYI TARİF ETSİN......KAÇ DERECE OLDUĞUNU TAM BİLEMİYORUM; ÜÇGEN GİBİ AŞAĞI DOĞRU DEĞİL; BİRAZDA KARPUZ DİLİMİ GİBİ YUVARLAK AMA BAYA DİK SAYILIR AŞAĞI DOĞRU.........ARACI BİR GECE YOLUN EN TEPE NOKTASINDA DURDURUP; YOKUŞ AŞAĞI GAZA SONUNA KADAR BASTIĞIMDA ÇOK KISA SÜREDE KADRAN 190 KM HIZA DAYANMIŞTI, ONDAN SONRADA FRENE KÖKLEDİM.......O TARİF ETTİĞİM YOLDAKİ EN DİK YOKUŞ İŞTE ADANALI ARKADAŞLAR.......ELİNDE O YOLUN RESMİ OLAN ARKADAŞLAR VARSA EKLESİN......GERÇEKTEN AŞIRI DİK BİR YOKUŞ; GİDİŞLİ GELİŞLİ ŞEKİLDE AMA BAYA GENİŞ....ELİNDE O YOLUN EN DİK OLAN YOKUŞUNUN RESMİ OLAN VARSA EKLESİN LÜTFEN.......

    Ruhsağlığı yokuşu orası. Anormal dik değil daha diklerini de gördüm. Ayrıca kaliteli bir asfaltı var. Hemen hemen her araba rahatça durabilir sonunda zaten döküntü belediye otobüsleri bile zorlanmadan tam dolu iken bile durabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: bachree


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    %60-65 eğimli bildiğin felaket derece dik bir yokuştan aşağı 190 km hızda inerken frene sonuna kadar bastığımda, abs devrede dümdüz durdum......yani abs varsa takla atılmıyor......diğer araçları bilemeyeceğim......

    %60 - %65 eğimli yol olmaz tekrar bir düşünün... bakımlı bir araç frene basınca çizgisinden sapmadan durur ama yoldaki pürüzlerden dalgalanmalardan dolayı savrulabilirsinizde limitleri zorlarsanız.



    şimdi şöyle anlatim, baya bir olay olmuş burda; ben tahmini bir değer söylemiştim ama üçgen olarak düşününce tahmin felaket sapmış.....en iyisi YOLU BİLEN ADANALI ARKADAŞLARA YOLU TARİF EDİM ONLAR BİLECEKLERDİR NEREDEN BAHSETTİĞİMİ....


    ADANA TURGUT ÖZAL BULVARININ SONUNDA, ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE GİDERKEN; RUH SAĞLIĞI HASTAHANESİNİ GEÇİNCE; KARAİSALI KÖYÜNE DOĞRU GİDİLEN YOLDAKİ EN DİK OLAN YOKUŞUN (2 tane var çünkü) EĞİMİNİ BİLEN ARKADAŞLAR ORAYI TARİF ETSİN......KAÇ DERECE OLDUĞUNU TAM BİLEMİYORUM; ÜÇGEN GİBİ AŞAĞI DOĞRU DEĞİL; BİRAZDA KARPUZ DİLİMİ GİBİ YUVARLAK AMA BAYA DİK SAYILIR AŞAĞI DOĞRU.........ARACI BİR GECE YOLUN EN TEPE NOKTASINDA DURDURUP; YOKUŞ AŞAĞI GAZA SONUNA KADAR BASTIĞIMDA ÇOK KISA SÜREDE KADRAN 190 KM HIZA DAYANMIŞTI, ONDAN SONRADA FRENE KÖKLEDİM.......O TARİF ETTİĞİM YOLDAKİ EN DİK YOKUŞ İŞTE ADANALI ARKADAŞLAR.......ELİNDE O YOLUN RESMİ OLAN ARKADAŞLAR VARSA EKLESİN......GERÇEKTEN AŞIRI DİK BİR YOKUŞ; GİDİŞLİ GELİŞLİ ŞEKİLDE AMA BAYA GENİŞ....ELİNDE O YOLUN EN DİK OLAN YOKUŞUNUN RESMİ OLAN VARSA EKLESİN LÜTFEN.......

    Ruhsağlığı yokuşu orası. Anormal dik değil daha diklerini de gördüm. Ayrıca kaliteli bir asfaltı var. Hemen hemen her araba rahatça durabilir sonunda zaten döküntü belediye otobüsleri bile zorlanmadan tam dolu iken bile durabiliyor.



    benim dediğim yer o yokuşu indikten sonra, karaisalına doğru giderken çıkılan dik yokuş....karaisalına giderken olan 2. yokuş; zaten ruh sağlığı yokuşundan daha dik....

    3 yıl boyunca hergün teptim o yolu gerçekten 100. taraflarını iyi bilirim motor, araba, bisiklet, yaya her türlü teptim o yolu ben liseyi orada okudum çünkü. Ruhsağlığı yokuşu çok daha dik. Senin dediğin fuar alanına gidilirkenki yokuş daha dar açılı yani daha uzun daha dik değil. Ha eğer daha dik diye ısrar edersen öyle olsun peki daha dik olsun ama abartılacak yokuş yok o bölgede. Her 2 sinden daha dik olan bir yokuş söyleyim CarrefourSA yanındaki sokaktan M1 yoluna inilen yokuş. Hatta o yokuşta ben otobüsle eve dönerken kaza bile geçirdim freni tutmadı öndeki Uno'ya vurmuştu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Ekleme:Ağırlık merkezi yerden yüksek olan araçlar(Arazi araçları,Pick-up'lar,kamyonlar,kamyonetler,minibüs,otobüsler)çok daha kolay takla atarlar.Bazen ESP bile kar etmeyebilir hızınız çok yüksekse...Kaldı ki çoğu araç ESP'siz...


    Otobüs ve kamyonlar aksine daha zor takla atarlar. Aynı hızda viraja giren otomobilin, kamyon veya otobüse göre savrulma riski daha fazladır.

    Burada bir hatan var.Kamyonla veya otobüsle aynı hızda viraja giren bir aracın savrulması çok mantıksız.Savrulmak arabanın arkasını bırakıp kontrolden çıkması manasına gelmektedir.Ha şartlara göre otobüs veya kamyon daha az savrulabilir,hatta savrulmayabilirler bile.Bu otobüs veya kamyonun sahip olduğu kütle ile ilgili birşey.Bu durum ancak mucurlu,buzlu,toprak dökülmüş vs. vs. virajlarda gerçekleşebilir.Ben arkadaşın bahsettiği şartlar ve çoğu normal durum için konuştum.

    Takla meselesine gelirsek,savrulma için yazdığım birçok şey bunun için de geçerli.Otobüs ve kamyonun takla atması değil de yan yatması için konuşulmalı.Bu araçlar yüksekliklerinden dolayı otomobil gibi sayısız takla atamaz zaten.Bir otomobilin takla atması için gereken durumlar,kamyon veya otobüsün yan yatması için gereken durumlarla aynıdır.Normal şartlarda genel olarak arabanın limitlerinde girdiği viraja bir otobüs veya kamyon giremez.Eğer viraja girme hızı çok yüksek değilse 90-100km/h gibi hızlarda kamyon veya otobüsler kolay kolay takla atmaz(Yolun;otobüs veya kamyonun takla atması için uyguladığı moment yetmez çünkü otobüs ve kamyonlar fazlasıyla ağırdır.)ama kontrolü kaybedip savrulur.Ama bu hızlardan yüksek hızlarda yol kaygan değilse(Olması gerektiği gibiyse)yan yatar veya takla atarlar.Heleki arkadaşın bahsettiği gibi yokuş aşşağı gidiyorsan.

    Biraz eksik yazmışım ben,anlatmak istediğimi tam dile getirememişim.Senin deme istediğini anladım ben,yazıyı okuduğunda da aynı şeyden bahsettiğimizi düşünmüşsündür bence,eğer doğru anladıysam.Gereki açıklamayı ise bilgi eksiğine ve şüpheye yer vermemek için yazdım.


    Koyu renkle işaretlediğim yerler doğru bilgiler içeriyor. Sürtünmeyi de hesaba katıp tekrar düşünün. Yazınızı tekrar gözden geçirin daha anlaşılır olacaktır.

    Aynı viraja, otomobil ve otobüs aynı hızlarla girsin, otomobilin savrulduğu hızda otobüs kolay kolay savrulmaz. Kısaca; Ağır araçlar yola daha sağlam basar.




  • Arabaya stoppie yaptırmaktan bahsediyor arkaşaç galiba.
    Sözkonusu normal bir otomobil ise fren anında lastikler yere müthiş bir şekilde tutunmadıkça veya zımbalanmadıkça,yada aracın burun kısmına çok aşırı bir yük bindirmedikçe imkansıza yakın birşey bu.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.