Şimdi Ara

Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.youtube.com/watch?v=EOzSawo-2mY&feature=related


    Tam bahsettiğime benzer bir kaza bulamadım fakat linkteki videoda aracın takla atış şekli bahsettiğim gibi.En başında açıkca görülüyor.


    http://www.youtube.com/watch?v=OA_KQEWeNzk&feature=related


    Bu da bahsettiğim gibi,fakat hızı yüksek olmadığı için araç takla atmıyor.Hızı yüksek olsa araç yan döndüğü gibi kendini yerden keser,takla atarsın.Yeterli olmuştur umarım.BEnden bu kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 5 Mart 2010; 18:38:07 >




  • Şu 206'cıyı ilk 4-5 sene önce görmüştüm..Tam bir mal!
    Ş.arası yolda yan yan viraj dönecek erkek;o değil;motorlu yu da ezecekti..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Şu 206'cıyı ilk 4-5 sene önce görmüştüm..Tam bir mal!
    Ş.arası yolda yan yan viraj dönecek erkek;o değil;motorlu yu da ezecekti..



    böyle bir mal yüzünden güzel güzel yolunda giderken sevdiğin birine zarar gelmesi insanı ne hale getirir acaba. allah göstermesin ama sağ kalırsam o arabadan çıkarıp.....
  • Son bir ekleme daha yapayım,bahsettiğim durum oluşursa dediklerimi göz önünde bulundurun ve çok ani hareketler,manevralar yapmayım.Kaza ihtimali altınızdaki arabayla da ilgili,arabanızı tanıyın.Nerede ne yapabileceğini,ne teki vereceğni ölçün.Arada,tehlikeli olmayacağını düşündüğünüz hareketlerle aracı deneyin.Ani fren yapıp tepkisini ölçün...Allah korusun sizin ve benim bahsettiğimiz durumu yaşamadım ama hiç olmazsa kendimizi psikolojik olarak da hazırlamalıyız bu konulara.Ufak bir bilgi,tecrübe sevdiklerinizin erkenden sizi bırakmasınız önler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    %60-65 eğimli bildiğin felaket derece dik bir yokuştan aşağı 190 km hızda inerken frene sonuna kadar bastığımda, abs devrede dümdüz durdum......yani abs varsa takla atılmıyor......diğer araçları bilemeyeceğim......

    %60 - %65 eğimli yol olmaz tekrar bir düşünün... bakımlı bir araç frene basınca çizgisinden sapmadan durur ama yoldaki pürüzlerden dalgalanmalardan dolayı savrulabilirsinizde limitleri zorlarsanız.
  • %60 ha

    ek: gözünde canlandıramayanlar için %60 şu oluyor
     Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real_ETA -- 5 Mart 2010; 20:31:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    @asas1200
    Zaten o tarz eğimin olduğu yollarda rampa sonunda mutlaka "Çıktığınız Vitesle İniniz" diye bir uyarı levhası vardır.

    Tutup ta yokuş aşağı gaza basıp;sonra frene asılma diye..



    32 yaşındayım daha bu levhadan hiç görmedim.


    Ben de 32 yaşındayım. Bu levhalardan birçok defa gördüm ama o levhalar ağır vasıtaları hedef alıyor. Çünkü o levhaları gördüğüm yerlerin çoğunu ben turbo dizel aracım ile 5. vites çıkabiliyorum zaten. Bu durumda inerken de 5. viteste inmem gerek. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    %60 ha

    ek: gözünde canlandıramayanlar için %60 şu oluyor
     Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ?


    Bu daha çok %30 gibi olmuş dostum. Alt kenarla hipotenüs arasındaki açıyı ölçmen lazım. %60 çok daha dik olur. Hatta bırakın arazi araçlarını TANK bile zor çıkar...




  • yokuş aşağı takla atmak eğer yokuş sonunda viraj varsa ve siz son sürat iniyorsanız fren yapıp o viraja girersenin haliyle aracın arkası çok rahat kontrolden çıkar kesilerek takla atarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vwag -- 5 Mart 2010; 20:49:18 >
  • 45 derece %100 eğim olarak kabul edilir. %60 eğim de 27 derecedir. Biraz araştıralım, ondan sonra sallayalım...
    Bu arada, 27 derece az bir eğim değildir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    %60 ha

    ek: gözünde canlandıramayanlar için %60 şu oluyor
     Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ?


    Bu daha çok %30 gibi olmuş dostum. Alt kenarla hipotenüs arasındaki açıyı ölçmen lazım. %60 çok daha dik olur. Hatta bırakın arazi araçlarını TANK bile zor çıkar...


    hocam yanlış bilmiyor isem arazide hesaplanırken eğim=h/L*100 formülü var. benim çizdiğimde de h (dikey kenar) 0.6 birim L(yatay kenar) 1 birim. yanılmadığımı sanıyorum fakat insalık hali tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    45 derece %100 eğim olarak kabul edilir. %60 eğim de 27 derecedir. Biraz araştıralım, ondan sonra sallayalım...
    Bu arada, 27 derece az bir eğim değildir...



    evet 45 derece yuzde yuz egimdir dogrudur , fakat yuzde 60 lık egim yaklasık 31 derecedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA



    hocam yanlış bilmiyor isem arazide hesaplanırken eğim=h/L*100 formülü var. benim çizdiğimde de h (dikey kenar) 0.6 birim L(yatay kenar) 1 birim. yanılmadığımı sanıyorum fakat insalık hali tabi

    Estağfurullah...Ben öyle hesaplandığını bilmiyordum. Ama mantıken ve göz var nizam var derler ya işte o hesap gördüğüme göre değerlendiriyordum.

    Neyse, her halukarde 60 derece de olsa 30 derece de olsa bir araba için çok dik olduğu gerçeğini değiştirmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asas1200

    Bizdede suzuki G.vitara var fakat babamda yılların şöförü şehirlerarası yollarda aşağıya doğru eğimli yollarda gaza basılmaz diyor bir fren yaparsan takla atarsın diyo atarmıyız atmaz mıyız ...



     Anayolda yokuş aşağı fren yapmak ?


    Atmazsın kardeşim.

    Bir arabaya bu şekilde takla (parande) attırmak için arka amortisörlerin içinde yere 90 derece açıyla yukarı ivmelenecek şekilde iki tane güdümlü füze rampası konuşlamak gerekir heralde, o kadar zor !




  • Takla atma riski artar tabi ama arkanın havalanıp da parende atması değil olay.

    Araç yokuş aşağı ivmelendiği için yer çekim ivmesi olan 'g' daha büyük katsayıyla çarpılarak aracı zaten yokuştan aşağı doğru daha güçlü çekiyor. Fren yaptığınız zaman da yolun eğimine, aracın yüküne, standardındaki ağırlık dağılımına, süspansiyon sistemine göre değişkenlik gösterecek şartlarda aracın ağırlığı öne bindiği için arka taraf çok hafifliyor dolayısıyla da aracın arkasının kopması çok kolaylaşıyor ve spin atmaya çok elverişli bir durumda oluyor.

    Abs'den ziyade fren dağılım sistemleri önemli böyle bir durumda Ebd gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Takla atma riski artar tabi ama arkanın havalanıp da parende atması değil olay.

    Araç yokuş aşağı ivmelendiği için yer çekim ivmesi olan 'g' daha büyük katsayıyla çarpılarak aracı zaten yokuştan aşağı doğru daha güçlü çekiyor. Fren yaptığınız zaman da yolun eğimine, aracın yüküne, standardındaki ağırlık dağılımına, süspansiyon sistemine göre değişkenlik gösterecek şartlarda aracın ağırlığı öne bindiği için arka taraf çok hafifliyor dolayısıyla da aracın arkasının kopması çok kolaylaşıyor ve spin atmaya çok elverişli bir durumda oluyor.

    Abs'den ziyade fren dağılım sistemleri önemli böyle bir durumda Ebd gibi.

    tamam bunun pek tabii doğruluk payı var ama soru onu sormuyor,
    ayrıca esas önemli olan sizin gaza basıp basmadığınız değil "süratinizin büyüklüğü" ve frenlerin "nasıl" çalıştığı .. buna ek olarak amortisör ve süspansiyon ayarları + ağırlık dağılımı da önemlidir, sayısız değişken var. Hatta benzin deposundaki sıvının çalkantısının bile etkisi vardır !..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 5 Mart 2010; 22:19:25 >




  • Böyle durumlarda iyi bir teknik direksiyon ve freni alternatifli kullanmaktır. Yani yüksek direksiyon açısı ve yüksek fren kuvveti aynı anda tehlikelidir, hatta çok düşük hızlarda bile. Tehlikeli eğimlerde direksiyon eğim yönüne bakmalıdır (viraj eğimini de dikkate almak gerekir), bu sırada fren sert olabilir. Sapma varsa veya ani bir engel, direksiyonu hızla düzeltirken mutlaka freni bırakın veya hafifleştirin.

    http://www.youtube.com/watch?v=dMi1CfWCrxU
    bu reklam videosunda 2:43'ten itibaren frenin nasıl yapılması gerektiği ağır çekimde görünüyor.

    Bir de direksiyonu okumayı bilmek lazım, yol hissi aslında yoldaki pürüzlerin bize anlatılması değildir.Tehlikesiz zamanlarda direksiyonu her zaman sıkı sıkı tutmayın, aracın doğal ataletini, direksiyonun nereye dönmek istediğini anlayın. Böylece eğimlerin, virajların derecesi de anlaşılabilir.

    1 Süspansiyon içeri doğru girip çıkan tekerlekler değiildir, üç boyuttaki hareketlerini anlamak gerekir.
    2 Direksiyon da ön tekerlekleri klepe gibi sağ sol yapan basit bir vana değildir onun da lastik tabanına göre üç boyutlu bir hareketi vardır.
    3 Fren sistemi de arkaları daha önce aktive eden aynı zamanda da süspansiyon üzerinde baskı oluşturan bir mekanizmadır.
    4 Bir de lastikler var.

    Videonun sonrasında süspansiyonu ve direksiyonu 3 boyutlu okumayı öğrenmiş bir sürücü görünüyor. Aracın yönünden, atalet yönünden, süspansiyon kuvvetlerinden, direksiyonun pozisyonundan her an haberi olduğunu gösteriyor.




  • Neyse ki eğim işi çözülmüş, hadi ben alışığımda bizim off-road grubundan forumu tanımayanlar bu yazılanları görseler nereleriyle güleceklerini bilemezlerdi.

    Konuya dönecek olursak, ön frenler 6 piston kaliper arkalar kampana olursa bir ihtimal kıçını kaldırabilir arabanın. Yoksa kafayı yere basar basar ama ağırlık noktası daha öne kolay kolay gelmez.

    Ayrıca,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 5 Mart 2010; 23:19:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    %60-65 eğimli bildiğin felaket derece dik bir yokuştan aşağı 190 km hızda inerken frene sonuna kadar bastığımda, abs devrede dümdüz durdum......yani abs varsa takla atılmıyor......diğer araçları bilemeyeceğim......


    Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp.

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1CHMB_trTR347TR347&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=e%C4%9Fim




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.