Şimdi Ara

Anahtarsız çalıştırmadaki güvenlik açığı aracınız çalınabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • "En güvenli otomobili koymuşlar, hırsız onu bile 1 dakikada çalabilmiş." hep bir şehir efsanesiydi. Geçtiğimiz günlerde Londra'da yaşanan olaydan sonra bu şehir efsanesinin birebir gerçek olabileceği konuşuluyor. Hikaye basit, lüks bir otomobil 1 dakika içerisinde hiçbir kaba kuvvet uygulanmadan "anahtarı hacklenerek" çalınıyor. Hikaye tüyler ürpertici ve bu teknik bir istisna da değil.

    Haber DailyMail üzerinden yayınlandı fakat bir süredir bu teknikle çalınan araçlar haberlere yansıyordu. Bu sefer ise hırsızlığın nasıl gerçekleştiğiyle ilgili bir video var.
    https://youtu.be/7xpcJd2i2WM


    İki kişi arabaya doğru hızla yaklaşıyor ve ellerinde gördüğümüz o siyah şey bir sinyal yükseltici.

    Birisi kapıyı açmaya çalışırken diğeri evin etrafında sinyal yükselticiyi konumlandırmaya çalışıyor, hepi topu 1 dakika içinde ise bir servet değerindeki otomobili çalıyorlar.

    Olayı soruşturan ekip bu yöntemle çalınan otomobillerin anahtarsız giriş/çalıştırma özelliğine sahip lüks otomobillerden oluştuğunu ve bu ekipmanların internet üzerinden $250 dolara bile bulunabileceğini açıklıyor.

    Güvenlik testlerine göre çok fazla model bu açığa sahip fakat olayların asıl ilgi çeken yanı hırsızların kullandığı yöntem.
    Bu hırsızlık tekniği anahtarsız giriş ve çalıştırma sisteminin zaaflarından faydalanıyor.

    Örnek verelim, bir restorandasınız, otomobiliniz restoranın girişinde park halinde ve anahtarınız da masanın üzerinde.
    Bu hayali senaryoda aracınızla gelişinizi gören ve sizi gözüne kestiren hırsız da tam arka masanıza konumlanıyor.

    Portatif denebilecek bir "sinyal alan artırıcı" ile anahtarınızın sinyal alanını birkaç katına çıkarıyor.

    Unutmadan, aracınız anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğine sahip. Bu özelliğe sahip olmayan bir otomobilin anahtarının sinyal alanı artsa dahi kapıları açıp çalıştırmak mümkün olmayacaktı.

    Anahtar sinyal alanı arttığında otomobil sizin yaklaştığınızı düşünerek kapılarının kilidini açıyor ve çalışmaya hazır hale geliyor.

    Diğer suç ortağı da kilidi açılan otomobile girip, hareket ediyor.

    Bu şekilde anahtar vasıtasıyla çalışan otomobil herhangi bir güvenlik uyarısı vermediği için hırsızlar rahatça olay yerinden uzaklaşıyor. Tabii yakıtı sonlanana dek..

    Eğer yakıt alırken otomobil çalışmaya devam ederse ve yakalanmazlarsa bu biçimde dünyanın öbür ucuna dek gidebiliyor hırsızlar. Belirtelim, bu senaryo temelindeki test uzman kontrolleri eşliğinde, otomobil güvenliği testleri de gerçekleştiren ADAC (Alman Otomobil Derneği) bünyesinde gerçekleştiriliyor.

    Bu yönteme karşı otomobillere markalar tarafından gelecek güncellemeler dışında bir önlem almak pek de mümkün görünmüyor. ADAC tarafından yapılan testlerde riskli olarak seçilen otomobillerin listesine aşağıdan ulaşabilirsiniz.
    https://www.adac.de/_mmm/pdf/Keyless_Liste-gepr%C3%BCfte-Fahrzeuge%20mit%20Motorr%C3%A4dern%2020171016_257944.pdf

    kaynak:https://onedio.com/haber/seytanin-aklina-gelmeyecek-yontemle-400-000-liralik-luks-otomobili-1-dakikada-calan-hirsizlar-791021







  • Anahtarsız giriş ve çalıştırma olan vag grubu araçlarda kapıyı açıp girsenizde araç çalışmıyor anahtar içeride değilse. Araç çalışırken Anahtar aracın içinden çıkınca da uyarı veriyor.

    Bu sinyal artıcı bunu da değiştirir mi acaba ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O zaman araç kumandaları geliştirilmeli cepteyken devre dışı olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    O zaman araç kumandaları geliştirilmeli cepteyken devre dışı olmalı.

    Bir tane ışık sensörüne bakar aslında da, işte...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Anahtarsız giriş ve çalıştırma olan vag grubu araçlarda kapıyı açıp girsenizde araç çalışmıyor anahtar içeride değilse. Araç çalışırken Anahtar aracın içinden çıkınca da uyarı veriyor.

    Bu sinyal artıcı bunu da değiştirir mi acaba ?

    Değiştiriyordur, değiştirmese araç çalışmaz zaten.(Sinyal arttığı için araç, anahtar içeride gibi algılıyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Anahtarsız giriş ve çalıştırma olan vag grubu araçlarda kapıyı açıp girsenizde araç çalışmıyor anahtar içeride değilse. Araç çalışırken Anahtar aracın içinden çıkınca da uyarı veriyor.

    Bu sinyal artıcı bunu da değiştirir mi acaba ?

    Değiştiriyordur, değiştirmese araç çalışmaz zaten.(Sinyal arttığı için araç, anahtar içeride gibi algılıyordur.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben kendi aracımda emniyet kemeri emniyetini kullanıyorum

    Fren pedalı emniyet kemerinden bilgi alıyor, böylece araç kemer takılı değil ise marş basmıyor.



    Ufak ama zaman kazandıracak bir yöntem.



    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracı otoparkçıya yada valeye verdikten sonra bu işin çözümü yok, diğer taraftan sinyal yükselticiden çok sinyal frekansı tarayıcıları ile anahtarın yaydığı kod yakalanarak ta yapılabilir bu iş.
  • Mağara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu olay zaten çoktandır var. Belgeseli bile yapıldı galiba.

    Araç lüks olunca mı dikkat çekti..

    Bizim arabanın da garip bir zaafı var galiba.

    Babam aracı vermiş birine, anahtar kendinde ama.

    Daha sonra aracı alan kişi stop ettirmiş(kalkış yapamamış) arabayı, sonra yine start tuşuna basınca çalıştırmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.