Şimdi Ara

Anadolu sigortanın değer kaybı ayıbı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
3
Favori
4.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kurallara uygun olarak park etmiş olduğum 2014 model Toyota Yaris Style Skypack Multidrive S - Camtavan aracıma, Anadolu Sigorta şirketi tarafından zorunlu trafik sigortası yapılmış olan aracın gelip çarpması sonucu maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmiştir. Gerekli belgeler ve tutanakları hazırladıktan sonra aracımı Samsun ili yetkili servisi Toyota Derindere Koçak Otomotiv firmasına teslim ederek tamir işlemlerini yaptırdım. Sigorta şirketlerinin Kaza tespit tutanağı incelemesinde karşı tarafın %100 kusurlu olduğu kanaatine varılmış, Araç sürücüsü de bu konuda kusurlu olduğunu sözlü olarak kabul ettiğini belirtmiştir.

    Bu işlemler neticesinde daha önceden kusursuz, hasarsız olan aracımda;
    Sol ön kapı değişim ve boya,
    Sol arka kapı değişim ve boya
    Sol ön çamurluk onarım ve boya
    Sol marşbiyel onarım ve boya
    Sol orta direk onarım ve boya,
    Sol arka çamurluk onarım ve boya işlemleri yapılmış ve araç teslim alınmıştır.

    Samsun ilinde bulunan bir eksper şirketinden 300 TL. Fatura bedeli karşılığında aracımda oluşan değer kaybının hesaplanmasını talebinde bulundum. Değer kaybı tespit raporu düzenlenerek tarafıma teslim edilmiş ve aracımda 5.030,87 TL.lik maddi değer kaybı olduğu kanaatine varılmıştır. Ayrıca Yetkili satış ve servis yetkilileri ile de şifahen yaptığım görüşmede aracımda minimum 5.000 TL. değer kaybı olduğu bilgisini aldım.

    Hazırlatmış olduğum değer kaybı tespit raporunu karşı tarafın sigorta şirketi olan Anadolu Sigortaya gönderdim. Sigorta şirketi tarafından sonuca dair tarafıma yazılı hiçbir belge ulaştırılmamış olup, kendilerini arayarak durum hakkında bilgi istediğimde; değer kaybı tespiti için durumu bir ekspere yöndendirdiklerini ve eksper aracımın piyasa değerini 41.000 TL olarak baz alıp hesaplamalarını yaptığını ve bana 1.381,00 TL. değer kaybı ödeyeceklerini ayrıca bana ödenecek değer kaybı tazminat tutarından (174,33 TL.) Değer kaybı ekspertiz rapor ücreti mahsup edileceği bilgisini öğrenmiş bulunmaktayım. Daha sonra Anadolu Sigorta tarafıma 1.381,00 TL ödeme yapmıştır. Oysa bu olay öncesinde herhangi bir hasarı, kazası, boyası ve arızası bulunmayan, tüm bakımalarını yetkili serviste yaptırdığım, 2014 model Toyota Yaris Style Skypack Multidrive S – Cam tavan - 17.000 Km. aracımın İnternet araç satış sitelerinden piyasa değerinin 55.000 – 58.000 TL. Fiyat aralığında olduğunu bilmekteyim. Türkiye Sigorta Birliğinin 2017 Araç kasko değer listesinde de 1441117 kodlu aracımın Rayiç değeri 56.083 TL. olarak görünmektedir.

    Tüm bu bilgiler doğrultusunda mağduriyetim olan
    5.030,87 TL. Değer kaybı tazminat tutarı,
    300,00 TL. Aslı Anadolu sigortada bulunan değer kaybı ekspertiz raporu fatura bedeli
    100,00 TL. Sigorta Tahkim Komisyonu başvuru ücreti olmak üzere;

    toplam Beşbin Dört Yüz Otuz Türk Lirası Seksen Yedi Kuruş (5.430,87 TL) alacağımdan tarafıma yapılan 1.381,00 TL. düşüldüğünde eksik yapılan 4.049,87 TL ödeme ve ayrıca oluşabilecek dava masraflarının da karşı taraftan tahsil edilmesi hususunda 09.02.2017 itibariyle Sigorta tahkim Komisyonuna başvuruda bulundum.







  • Merhaba hocam,

    Internette 55-58 bin TL bandında ise rayiç bedeli 52-55 bin TL civarıdır, 41 bin TL'yi nasıl baz almışlar merak ettim doğrusu, sebebini sigorta şirketine sordunuz mu?

    Bu aralar krizden dolayı tüm sigorta şirketlerinden sorun var,başka bir platformda 3453 TL'lik hasar için hiç açıklama yapmadan 1000 TL ödeme gönderen dosya gördüm.
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    3 Yetkili satıcıdan biri 50.000 diğer 2 si 52.000 TL değer söyledi. Bu bağlamda aracın en kötü ihtimal değeri 50.000 TL ki bunu bayi söylüyor piyasada muhakkak 2-3 bi,n fazla eder.

    Sigorta şirketi zaten arayıp sorarsanız cevap alıyorsunuz yoksa hiçbir bilgi vermiyorlar.Neden 2 eksper arasında bukadar fark olduğunu sordum bilemediklerini bunu ekspere sorun dediler. Ekspere sorduğumda araca 41.000 değer biçtiklerini söylediler yanlış olduğunu söylediğimde yeniden değerlendirlmesini talep edin dediler. ayrıca buradaki ekspere 41.000 üzerinden hesaplama yaptırdığımda 3.950 Tl rakam çıkıyor yine onların dedikleri tutmuyor. Sigorta şirketini arıyorum yeniden hesaplansın diyorum otohasar@anadolusigorta.com a mail gönderin diyor. Maili gönderip benim yaptırdığım ekspertizde daha yüksek yazdım. 1 gün sonra

    Sayın Yetkili,
    Mail de aracınız için dışarıda değer kaybı tespiti yaptırdığınızı belirtmişsiniz. Değer kaybı eksper raporunuzu tarafımıza iletilmesi rica olunur.

    şeklinde bir mail aldım. Ve yaptırdığım ekspertizi gönderdim. anladım ki bu iş olacak gibi değil doldurdum evrakları gönderdim tahkim kurumuna bakalım ne olacak.




  • toprak_55 kullanıcısına yanıt
    Hocam sigorta şirketi ve eksper hiç bir zaman sigortalıya net cevap vermezler kurumsal cevap verip geçiştirirler, poliçenizi yaptırdığınız acenteyi devreye sokun müdahil olsunlar.
    Siz müsteşarlığa şikayette bulunmuşsunuz artık cevap beklemek lazım.
  • Burada size düşen tek şey tahkim komisyonu başvurusu, çünkü şahsen yapılıyor yada vekalet verdiğiniz avukatınız tarafından.

    Acentenizin ödediğiniz expertiz ücreti dahil hakkınızı araması lazım.
  • Bu işleri sigorta acenteleri takip etmezler diye düşünüyorum. Ben kendi işimi kendim takip ediyorum. Sigortacıda böyle bir teklifte bulunmadı zaten bulunsa da kabul etmem, yol göstermesini ister kendi işimi kendim yapardım.
  • Arkadaşlar buraya yazdıklarımı ihtiyacı olanlara yol göstermesi için yazıyorum, aynı zamanda başından bu tip olay geçenlerden de fikirerini bekliyorum.

    Dün Sigorta tahkim komisyonundan biriyle görüştüm.

    Bizim yapmamız gereken ilk önce sigortaya isteğimizi belirten bir yazı ile başvurmuş olmak ve bu başvuraya istinaden kısmı bir ödeme bile yapılsa 15 gün bekleme süresini doldurmak. Bu süreden önce Tahkim komisyonuna başvurursanız başvurunuz kabul olmuyor. Ayrıca sigorta şirktleri müşteriyi kaale almadıkları için cevap verme tenezzülünde bulunmuyorlar. Sizin takip etmeniz gerekiyor. Ve firmadan gelen mailleri asla silmeyin. Başvurnuz inceleniyor maili benim kurtarıcı mailim oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprak_55

    Arkadaşlar buraya yazdıklarımı ihtiyacı olanlara yol göstermesi için yazıyorum, aynı zamanda başından bu tip olay geçenlerden de fikirerini bekliyorum.

    Dün Sigorta tahkim komisyonundan biriyle görüştüm.

    Bizim yapmamız gereken ilk önce sigortaya isteğimizi belirten bir yazı ile başvurmuş olmak ve bu başvuraya istinaden kısmı bir ödeme bile yapılsa 15 gün bekleme süresini doldurmak. Bu süreden önce Tahkim komisyonuna başvurursanız başvurunuz kabul olmuyor. Ayrıca sigorta şirktleri müşteriyi kaale almadıkları için cevap verme tenezzülünde bulunmuyorlar. Sizin takip etmeniz gerekiyor. Ve firmadan gelen mailleri asla silmeyin. Başvurnuz inceleniyor maili benim kurtarıcı mailim oldu.

    Konunun takipçisiyim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle geçmiş olsun ,



    Buraya bilgilendirme amaçlı bir kaç şeyde ben eklemek isterim.



    Bir kaza olduktan sonra diğer kaybı raporunu asla karşı şirketin eksperinden istemeyin. Sigortacınız bunu öneriyorsa dinlemeyin.



    Kendiniz bir rapor hazırlatın Ve PTT iadeli taahhütlü olarak karşı tarafın sigorta şirketine gönderin lütfen.



    Size 15 gün içerisinde cevap verilmek zorundadır. Ödenen tutar rapordan düşük ise farklı bir rapor ile cevap verilmek zorundadır size.



    Bu süre zarfında parasını ödeyerek danışmanlığını temin ettiğiniz sigortacınızın bu işleri takip etmesi gerekir.



    Etmiyorsa zaten sigortacınız değildir , çalışmayı bırakınız.



    Gelen tutara itirazı sigorta tahkim Heyetine gitmeden sigortacılık genel müdürlüğüne de yapabilirsiniz. Müdürlük gereken işlemi yapmaz ise tahkim konuya müdehale edecektir.



    Yine bu tür durumları sizler değil , sigortacılarınızın takip etmesi gerekir.





    Değer kaybının eksik ödenmesinde en büyük hata profesyonellikten uzak işlem ya da hatalı yönlendirilen sigortalıdır.



    Bu nedenle dostlar lütfen sigortacılarınızı iyi seçiniz.



    Sizin de işleminizi sigortacınızın takip edip , etmediğini merak ettim.



    Ettiyse sizin yerinize bir işlem yaptı mı acaba konuyu çözmek için?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Takip den kastınız exper raporunu hazırlayan exper in takibi mi yoksa sigorta yaptığımız acente de ki yetkili mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mertbil M kullanıcısına yanıt
    Eksperiniz yetkili değildir hocam.

    Acenteniz resmi yetkilidir.Raporun gönderilmesinden tutun , karşı şirketle görüşülmesine kadar tamamen acentenizin ilgilenmesi gerekir.
  • arkadaşlar bu işlerde suistimal çok olabiliyor. Babam sigortacısına arabasının muayenesini yaptırmış, 2 yol sonra farkına vardık ki sigortacı sahte etiket yaptırıp ruhsata yapıştırmış aslında araç 2 yıldır muayenesiz geziyormuş. Ben eşeğimi sağlam kazığa bağlarım derseniz (ki ben öyleyim) kendim takip ederim. Ayrıcada Bu anadolu sigorta bana halen bir evrak göndermedi ki sigortacım ne nıfatla bunu alabilir merak ediyorum.
  • Bende bugun tahkime basvurdum siz sonuc aldıniz mı 1 ayda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahkim hakim ataması yaptı beklemedeyiz, yoğunlu çokmuş, haziranı bulur diye duydum.
  • toprak_55 kullanıcısına yanıt
    Hocam sigortacının muayene yaptığını ilk defa duydum.Maalesef dolandırıcıymış kendisi.

    Tahkim bu aralar bazı sarsıntılar geçiriyor. İnşallah kısa sürede çözüm alırsınız ancak 6 aylık bir süreç olabilir bilgilerinize sunarım.
  • Tahkimden 28 Haziran 2017 Anadolu sigortanın değer kaybı ayıbı gelen cevap benden yana idi. Ödediğim tüm masrafları ve değer kaybı için talep ettiğim tutarı sigorta şirketi ödedi. Ne zaman ödeme yapacaklarını bile müşteri hizmetlerini arayıp öğrenebilmem 3 gün sürdü. Anadolu Sigortanın müşteri memnuniyetine verdiği değer sıfır.
  • Merhabalar, geçmiş olsun. Şunu öğrenmek istiyorum değer kaybı araçta oluşan hasar tutarına göre mi belirleniyor yoksa aracın değerine göre mi ?

    Aynı olay başıma geldi tramer sonuçlandı%100 haklıyım şimdi araç yapılacak. Ben bir expere gidip değer kaybı mı hesaplatmalıyım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mexalon M kullanıcısına yanıt
    Hasar tutarı temel etken hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprak_55

    Tahkimden 28 Haziran 2017 Anadolu sigortanın değer kaybı ayıbı gelen cevap benden yana idi. Ödediğim tüm masrafları ve değer kaybı için talep ettiğim tutarı sigorta şirketi ödedi. Ne zaman ödeme yapacaklarını bile müşteri hizmetlerini arayıp öğrenebilmem 3 gün sürdü. Anadolu Sigortanın müşteri memnuniyetine verdiği değer sıfır.

    hayirli olsun.

    ugrasmadan is yurumuyor maalesef. boyle calisan her firmayi ifsa edecegiz ki akillansinlar.




  • Arkadaşlar aracımda 2230 tl hasar kaydı oluştu. Sol çamurluk sol ön kapı sol arka kapının ucu ve maçpiyerin 4 de 3ü düzeltilip boyandı. jant bükülmüş lastik yarılmış durumda. Youtube da videoları olan bu işte çok iyi olduğunu anlatan Orhan Doğan isminde bir avukat var onunla görüştüm vekalet veriyorsunuz tüm masrafları biz karşılıyoruz ve aldığımız paradan % 25 alıyoruz dedi ama kararsızım. Kendi imkanlarımla eksper tutup şahsi olarak mı ilerlesem yoksa uğraşmayıp direk avukata mı versem işi bilemedim? Ayrıca bu avukat alınacak değer kaybının oluşan tramer miktarı ile ilgisi olmadığını ve benim 3 ila 4 bin TL alacağımı söyled. Fikirlerinizi bekliyorum. Allah'a emanet olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.