Şimdi Ara

AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
2.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru açık ve net.
    AMD nin TressFX teknolojini sunmasından sonra oyunlarda ki bu yeni teknolojinin kendilerine getirisi ne olur? Özellikle çok iddialı bir slogan ile tanıtım yaptılar. ''PC oyunculuğunda gerçekciliğin yeni sınırı'' Gerçi daha ilk kullanacak oyun olan Tomb Rider bile çıkmadı ama çıkmadan düşünceleriniz nedir öğrenmek istedim. Nvidia PhysX ile umduğunu bulamamıştı. Sizce AMD bu yeni TressFX ile ne ölçüde söz sahibi olur oyunlarda ? / Ki son zamanlarda AMD oyun kapsamında bulunan oyunların sayısı artmaya başladı. Crytek de Crysis 3 te AMD ile çalışmıştı.
    Ben şahsen ne getirisi olur bilemem ama gayet güzel bir yenilik olduğu kanaatindeyim.

    Birkaç Örnek ;

     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)
     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)
     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)
     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)


    Ve Nvidia ' nın PhysX teknolojisi ;

     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)
     AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ? (BKNZ :/ Nvidia Physx)





    NOT : Bu 2 teknoloji karşılaştırma amacı ile değil sadece örneklendirme için koyulmuştur. TressFX i PhysX ile karşılaştırmıyorum. Herkesin bilgisine sunulur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drakeshark -- 26 Şubat 2013; 17:06:37 >







  • İyide tressfx'i physX ile karşılaştırmak çok bencilce olur amd çıkarttığı teknoloji sadece saçlardan ibaretken nvidianın teknolojisi tamamen oyunun genelini kapsıyo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyCoDeR -- 26 Şubat 2013; 17:04:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyCoDeR

    İyide tressfx'i physX ile karşılaştırmak ben çok bencilce olur amd çıkarttığı teknoloji sadece saçlardan ibaretken nvidianın teknolojisi tamamen oyunun genelini kapsıyo.

    Kesinlikle doğru. Anlatmak istediğim Nvidianın o fizik teknolojisi de umduğunu vermemişti yani bir karşılaştırma yok sadece örneklemek için koydum.
  • Oyuna tek katkısı böyle lüle lüle saçlar olacaksa tabii ki tutmaz. Ama saçtan daha da ötesi olarak oyunun hemen her yanında bir fark olursa, işte o zaman tutma şansı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Oyuna tek katkısı böyle lüle lüle saçlar olacaksa tabii ki tutmaz. Ama saçtan daha da ötesi olarak oyunun hemen her yanında bir fark olursa, işte o zaman tutma şansı var.

    Evet ilk akla gelen sadece saç mı oluyor doğru :) Ama bence özellikle TPS tarzı oyunlarda karakterin saçından tutun parmaklarına hatta ayağındaki botuna spor ayakkabısına kadar görsellik üst kısımda tutulmalı. Saç bunların başında geliyor bence göze çok hoş gelecektir.
  • physX'nin umduğunu vermemesi gibi durumunda olmadığını düşünüyorum çünki son zamanlarda bazı oyunlarda gerçekten çok iyi efekleri var tabi her oyunda olmaması bir eksi, ama bu gelişen teknolojiye yanıt vermeyen belkide oyun yapımcıları çünki çoğu çıkan oyunları ps3'e optimize etmek üstüne bide phsyX özelliğini ekleyip optimize etmek çok zor olsa gerek.
  • Madem baş çok önemli, o zaman baştan alalım. Eğer sadece saç içinse bu teknolojicik, yeni oyunlardaki FXAA, MXAA, TXAA seçenekleri gibi sadece bir seçenek olarak kalır gibime geliyor o zaman. Sadece Nvidia'nın fiziği için Nvidia kart alan sayısı bile hiçte fazla değilken, sadece bu teknolojicik için kimsenin AMD kart alacağını sanmıyorum. Beraberinde daha fazlasını sunması gerek. Yoksa pek zayıf kalır bu haliyle...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tabi bazı kişiler sadece görsel olarak görünüşünde işin ya da fanatiklik peşinde ve nvidia physx ile kaşılaştırlamaz görüşünde .Bilgi sahibi olmayan kişilerin yorumlarını es geçin eğer gerçekten durum değerlendirmesini okumak istiyorsanız


    Durumu matematiksel hesaplama yönünden incelediğinizde yani simulasyon olarak ele aldığınızda AMD nin geliştirdiği ve simule etmeye çalıştığı durum nvidia physx ile yapmaya çalıştığı şey ile aynı.Herhangi bir saç yığınını yani diğer bir anlamda binlerce piksel yığınını yerçekimi etkisi altında farklı kuvvetlere maruz kaldığında simule etmek ile nvidia nın physix ile cam parcaçıklarını,duvarları,sıvıları simule etmek arasında işlem hacmi bakımından çok fark yok.İki durumda gpu üzerine binen yük gerçek zamanlı işlenece ve işlem trafiği olabildiğince sıkışık olacaktır.

    Ancak şu anda şöyle bir durum var ki ,nvidia physx in su simulasyonu (oyun içindeki ) hariç parçalanma efektleri vs AMD tressfx teknolojisinin gerçek zamanlı saç simulesi arasında fark olacaktır.Katı cisimleri atomlarına kadar parçalanmadığı sürece simule etmek kolaydır.Nvidia bugüne kadar physx ile desteklediği oyunlarda cam,duvar gibi nesnelerin parçalanmasını simule etti ve bu durum çok fazla işlem gücü gerektirmeyecek şekilde büyük parçalarla işlendi.Bu durum AMD nin TressFX ile yapmaya çalıştığı saç simulesinden çok daha az işlem gücü isteyen bir iş yükü.Bir saç yumağını gerçek zamanlı simule etmek çok ciddi yük bindirir AMD ekran kartlarına.Ben bu konuda başarılı bir performans gösterleceğine inanmıyorum .Ancak oyunda görünen ekranda 2-3 NPC saç simulesi olursa sorun olmaz.Fakat bir RPG oyununda NPC ile zenginleştirilmiş bir alanda FPS nin yerlerde sürüneceğine garanti veriririm.İsterse 4 x 7970 olsun bi ekranda 25 den fazla uzun saçlı NPC olan bir ekranda NPC lerin hareketli olması koşuluyla ve ışıklandırmanın bu simulasyona katılması şartıyla şu anda Gpu işlem trafiğinin bu yükü kaldırabileceğine ihtimal vermiyorum.


    Tek bir saç teli için ( tek bir silindirik ya da dikdörtgen modellenmiş saç modeli için ) kullanılan poligon sayısını simulasyonun nesnelere çartığında gerçekci gözükmesi için oldukça fazla poligon içermesi gereklidir.Aksi durumda simule edilen saç oyunda vücut içine giren kaplama hatası dediğimiz durumlara neden olur.Bunun yanında saça sahip olan NPC nin de yüksek poligon sayısına sahip olması lazım ki saç tam anlamıyla simule edilebilsin.Oyunlarda kullanılan saç miktarı 100 .000 civarı dersek simule edilecek 100.000 nesnenin birbiriyle etkileşimi hız faktörü,yer çekimi,çevreden etkiyen kuvvetle yer değiştirmesi,bu durumlara göre çevredeki gerçek zamanlı ışık kaynaklarına verdiği tepkiler ve gölgelerin hesaplanması ve AA nın her bir saç teline uygulanması gibi durumlar gpu ya haddinden fazla yük getirecektir.Tomb raider da denenecek olan bu teknoloji ,oyun seçimi olarak çok harika bir iş çıkarmış. .

    Örneğin bu teknolojiyi GTA gibi açık alan bir oyunda kullanmak demek muhtemelen oyunu açıp şehiri gördüğünüzde oyunun kilitlenmesi demek anlamına gelecektir.




  • youtube aratırsanız nvidia saç similasyonu bulursunuz 2010 yılında yapmış, gtx460 üzerinde gösterilmişini ben diğer başlıkta link olrak vermiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Madem baş çok önemli, o zaman baştan alalım. Eğer sadece saç içinse bu teknolojicik, yeni oyunlardaki FXAA, MXAA, TXAA seçenekleri gibi sadece bir seçenek olarak kalır gibime geliyor o zaman. Sadece Nvidia'nın fiziği için Nvidia kart alan sayısı bile hiçte fazla değilken, sadece bu teknolojicik için kimsenin AMD kart alacağını sanmıyorum. Beraberinde daha fazlasını sunması gerek. Yoksa pek zayıf kalır bu haliyle...

    Bence bunu esas tanıtmalarının yani üstünde durmalarının nedeni bakın PS+ te sizi neler bekliyor demek. Yani öyle heralde. yoksa oyun içinde kimse saça başa bakmıyor.




  • zilyon sene önce vardı bu nvidiada

  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-FI

    zilyon sene önce vardı bu nvidiada



    İlk defa oyun içinde kullanılıyor. Bunca tantana o yüzden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    Tabi bazı kişiler sadece görsel olarak görünüşünde işin ya da fanatiklik peşinde ve nvidia physx ile kaşılaştırlamaz görüşünde .Bilgi sahibi olmayan kişilerin yorumlarını es geçin eğer gerçekten durum değerlendirmesini okumak istiyorsanız


    Durumu matematiksel hesaplama yönünden incelediğinizde yani simulasyon olarak ele aldığınızda AMD nin geliştirdiği ve simule etmeye çalıştığı durum nvidia physx ile yapmaya çalıştığı şey ile aynı.Herhangi bir saç yığınını yani diğer bir anlamda binlerce piksel yığınını yerçekimi etkisi altında farklı kuvvetlere maruz kaldığında simule etmek ile nvidia nın physix ile cam parcaçıklarını,duvarları,sıvıları simule etmek arasında işlem hacmi bakımından çok fark yok.İki durumda gpu üzerine binen yük gerçek zamanlı işlenece ve işlem trafiği olabildiğince sıkışık olacaktır.

    Ancak şu anda şöyle bir durum var ki ,nvidia physx in su simulasyonu (oyun içindeki ) hariç parçalanma efektleri vs AMD tressfx teknolojisinin gerçek zamanlı saç simulesi arasında fark olacaktır.Katı cisimleri atomlarına kadar parçalanmadığı sürece simule etmek kolaydır.Nvidia bugüne kadar physx ile desteklediği oyunlarda cam,duvar gibi nesnelerin parçalanmasını simule etti ve bu durum çok fazla işlem gücü gerektirmeyecek şekilde büyük parçalarla işlendi.Bu durum AMD nin TressFX ile yapmaya çalıştığı saç simulesinden çok daha az işlem gücü isteyen bir iş yükü.Bir saç yumağını gerçek zamanlı simule etmek çok ciddi yük bindirir AMD ekran kartlarına.Ben bu konuda başarılı bir performans gösterleceğine inanmıyorum .Ancak oyunda görünen ekranda 2-3 NPC saç simulesi olursa sorun olmaz.Fakat bir RPG oyununda NPC ile zenginleştirilmiş bir alanda FPS nin yerlerde sürüneceğine garanti veriririm.İsterse 4 x 7970 olsun bi ekranda 25 den fazla uzun saçlı NPC olan bir ekranda NPC lerin hareketli olması koşuluyla ve ışıklandırmanın bu simulasyona katılması şartıyla şu anda Gpu işlem trafiğinin bu yükü kaldırabileceğine ihtimal vermiyorum.


    Tek bir saç teli için ( tek bir silindirik ya da dikdörtgen modellenmiş saç modeli için ) kullanılan poligon sayısını simulasyonun nesnelere çartığında gerçekci gözükmesi için oldukça fazla poligon içermesi gereklidir.Aksi durumda simule edilen saç oyunda vücut içine giren kaplama hatası dediğimiz durumlara neden olur.Bunun yanında saça sahip olan NPC nin de yüksek poligon sayısına sahip olması lazım ki saç tam anlamıyla simule edilebilsin.Oyunlarda kullanılan saç miktarı 100 .000 civarı dersek simule edilecek 100.000 nesnenin birbiriyle etkileşimi hız faktörü,yer çekimi,çevreden etkiyen kuvvetle yer değiştirmesi,bu durumlara göre çevredeki gerçek zamanlı ışık kaynaklarına verdiği tepkiler ve gölgelerin hesaplanması ve AA nın her bir saç teline uygulanması gibi durumlar gpu ya haddinden fazla yük getirecektir.Tomb raider da denenecek olan bu teknoloji ,oyun seçimi olarak çok harika bir iş çıkarmış. .

    Örneğin bu teknolojiyi GTA gibi açık alan bir oyunda kullanmak demek muhtemelen oyunu açıp şehiri gördüğünüzde oyunun kilitlenmesi demek anlamına gelecektir.



    İyi ve ayrıntılı bir şekilde açıklamışsınız. Ben kesinlikle Nvidia nın physx teknolojisinin gereken ilgiyi görmemesini anlamıyorum. Tamam doğru söylüyorsunuz bir nesneyi atomlarına kadar parçalamıyorlar ama özellikle çoğu sahnede oyuna adapte eder oyuncuyu. Yani kim ateş altında iken siper alındığında gelen yüzlerce merminin o aldığınız siperi parçalamasını istemez ki ? Bu oyuna ciddi ölçüde gerçekçilik katar. Görünen üzere physx kapalı iken dağılma parçalanma etkisi az var değil hiç yok. Ne sallanan bükülen bayraklar kağıtlar ne tam anlamıyla hissedebildiğimiz patlama ve parçalanmalar. PhysX cidden iyi bir teknoloji idi fakat pek tutmadı. Bu gerek ps3 optimizesi gerek tek nvidia ile sınırlı kalması vs.

    TressFX i AMD tasarlarken tüm bunları düşünmüşlerdir. Özellikle dediğim ve sizin de verdiğiniz örnek gibi TPS oyunları. En can alıcı örnek GTA olacak açık dünyanın dibine vuran oyun. Ve Tressfx teknolojisini kullanırsa oyun bizde onu açarsak dediğiniz gibi fps yerlerde sürünür mü acaba açıklamanıza göre kesinlikle öyle olacak ama amd nin bunu öngördüğü aşikar. Yoksa bu kadar iddialı bir şekilde ne tanıtırdı ne tasarlardı bence. Sadece kahramanların saçının yapılması ya da sahne başına bir kaç insanın saçlarının yapılması için tasarlamış olamazlar değil mi? Ama fps ye etki edeceği kesin fps leri üst düzey kartlarda yerin dibine çekecekse dediğiniz gibi amd zaten hiç bir şey bekleyemez ki bu teknolojiden yanlış mı düşünüyorum ?




  • http://www.youtube.com/watch?v=GigdgLLfNj8
    ps3 vakti zamanınga nvidia 88** ile çıksaydı bir çok oyunda physx görebilirdik yazık oldu.
    inşallah ps4 de amd gpuya nasip olur benzer fizikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-FI

    zilyon sene önce vardı bu nvidiada



    Vardı ama herhangi bir oyun içinde göremedik ? Yapmışlarsa yapmışlardır diyebileceğim bir şey yok. Amaç rekabet değil anlayın artık bunu sadece fikirleri almak düşünceleri paylaşmak. İsterse 10 trilyon yıl önce yapmış olsun nvidia bunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Madem baş çok önemli, o zaman baştan alalım. Eğer sadece saç içinse bu teknolojicik, yeni oyunlardaki FXAA, MXAA, TXAA seçenekleri gibi sadece bir seçenek olarak kalır gibime geliyor o zaman. Sadece Nvidia'nın fiziği için Nvidia kart alan sayısı bile hiçte fazla değilken, sadece bu teknolojicik için kimsenin AMD kart alacağını sanmıyorum. Beraberinde daha fazlasını sunması gerek. Yoksa pek zayıf kalır bu haliyle...

    Evet işte benimde düşündüğüm şey sadece FXAA gibi bir seçenek olarak mı kalacak yoksa herkesin rahatça kullanabileceği sistemini yetirebileceği ve zevkle kullanmak isteyeceği bir alternatif mi olacak. Malum çoğu PC oyuncusu FXAA TXAA gibi seçenekleri ya low da açıyor ya da açmıyor sistemleri gereği. Ama bu teknolojininde kartları yoracağı belli. Gerçi şuanda sadece böyle saç üzerine ise pek büyük bir şey beklemek doğru olmaz herhalde dediğiniz gibi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_venom

    http://www.youtube.com/watch?v=GigdgLLfNj8
    ps3 vakti zamanınga nvidia 88** ile çıksaydı bir çok oyunda physx görebilirdik yazık oldu.
    inşallah ps4 de amd gpuya nasip olur benzer fizikler.


    Umarım dediğiniz gibi olur. PS4 te bu ve bunun gibi teknolojiler görebiliriz. Bu tarz fikirler uygulanabilir olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drakeshark -- 26 Şubat 2013; 18:13:17 >




  • Sonunda fark etmek için monitörün içine girmeye gerek kalmayacak bir teknoloji geliştirmişler. (AMD için konuşmuyorum genel olarak).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ripskill

    quote:

    Orijinalden alıntı: X-FI

    zilyon sene önce vardı bu nvidiada



    Vardı ama herhangi bir oyun içinde göremedik ? Yapmışlarsa yapmışlardır diyebileceğim bir şey yok. Amaç rekabet değil anlayın artık bunu sadece fikirleri almak düşünceleri paylaşmak. İsterse 10 trilyon yıl önce yapmış olsun nvidia bunu.

    Arkadaş vermişte fanatik olduğu için vermiş ne olduğu nasıl olduğu hakkında en ufak bir fikri yok zaten



    Örnek ;




    Bu simulasyon 2005 yılına ait bir simulasyon. O zaman Cuda nerede ? .O zaman bu simulasyon işlemciler üzerinden hesaplanıyordu.3D render için neden birçok sanatçı ,kuruluş render farm ,workstation ya da çoklu işlem gücüne sahip işlemci istiyor sanıyorsunuz


    Nvidia şöyleymiş böylemiş,Amd şöyleymiş böylemiş papağan gibi tekrarlıyorlar. Yazdıkları savundukları şey hakkında en ufak fikre sahip değiller.




  • quote:

    AMD TressFX ile umduğunu bulabilir mi ?

    kapalı standart olarak bulamaz.
    bu saatten sonra açık standart olmayan bir teknoloji oyun geliştiricilerinin işini fazlasıyla zorlaştırdığı için kabul göremez.
    oyunlar üretici şirketlerin kartlarını farklı şekilde kullanacak tarzda üretilemmeyecek kadar karmaşık ve komplike bir şekil aldı.
    kart üreticileri bundan sonra anca donanıma, sürücülere ve standart teknolojilere yatırım yapabilir.
    gerisi yalan bence, en iyi örneği de nVidia Physx.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 26 Şubat 2013; 18:49:14 >
  • Nvidia oyunun geneline fiziksel olayları yedirdiği doğru ancak AMD için bunlar ilk.Batman Arkham City de fizik açtığımda yerde bulutlar oluşuyor karakteri hareket ettirdiğimizde o yöne doğru dağılma hissi veriyor.Bana kalırsa bu fizik olayları tamamen yalan.Belli aralıklarla oluşturulan patternler ile bu efektler sağlanıyor da olabilir.

    Saç olayı bence güzel olmuş , eskisi gibi geometrik saçlar görmeyiz en azından
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.