Şimdi Ara

[AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ.. (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.208
Cevap
9
Favori
70.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    bahsettigin konu hakkinda bir bilgim yok.acikcasi gpu mimarisinden fazla anlamam daha cok islemciden anlarim.kart ciktiginda mimari degisiklikler hakkinda bir baslik ya da konu acilir konu hakkinda bilgili arkadaslar da katilirsa biz de bir seyler ogrenmis oluruz.ben baska bir konudan bahsedeyim ve bu konu hangi cozunurluk olursa olsun oyun oynayanlari ilgilendiren bir durum.amd'nin heterojen sistem mimarisi (hsa) diye bir icadi var kar amaci gutmeyen acik kaynak vs baska sirketler de destek veriyor.bizi simdilik ilgilendiren kismi temel olarak nvidia physx gibi bir sey islemci icindeki gpu fizik hesaplamalarini yapiyor.konsollar jaguar islemci kullandigi icin bu olay konsollarda dolayisi ile konsol port oyunlarinda olacak.bu dalga yeni kaveri islemcilerde de olacak.yukarida verdigim linklere bakarsan compute units 32'den 44'e cikmis.muhtemelen yeni serideki kartlar ki tahiti pitcarin gibi gpulari da bastan yaparlarsa hepsinde bu hsa denen sey olacak.ben ozet gectim bu baslikta detayli anlatilmis.

    http://forum.donanimhaber.com/m_79858250/tm.htm

    http://hsafoundation.com/

    sayfanin altinda katilanlar var.haber olarak arattiginda surekli samsung da katildi haberi cikiyor ama baya katilan varmis su anda.

    Tamam da bu fizik hesaplamalarını yapan mimariyle Samsung'un ne alakası var? Telefonlarında mı kullanılacak veya dizüstü bilgisayarlarında falan mı? O değil de AMD'nin fizik motoru mu deniyor tam bilmiyorum ne deniyor ama Havok adında PhysX tarzı bir fizik motoru vardı zaten. Ki bence AMD fizik motoru konusunda nVidia kadar başarılı olamaz. Zira nVidia yazılım konusunda AMD'den daha başarılı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Şubata kadar üst seviye gpu gelmeyecek doğru ama kart gelecek o kart buraya gelecek neo

    />
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Alabilirler, çünkü Nvidia'nın yolundan daha hızlı şekilde ve daha temiz ileriyorlar gibi geliyor(GPU yapısı mesela GCN 1.0 = Fermi gibi. Ama ne Fermi'deki kadar ağır sorunlarla uğraşmak zorundalar, ne de ilerlemek için Fermi >> Kepler geçişindeki kadar radikal değişim yapmak zorundalar. Fermi'de GPU'yu daha fazla büyütmek daha da çok soruna açacağı için heralde mecburdular bu tarz değişime. Keplerde Compute performansı faln değişken, daha fazla falso yemeye müsait vs. gibi. Bu yeni GPU'ya GCN 2.0 dersek, Kepler'deki SM >> SMX değişimine benzeyebilir. Daha fazla birimi yüksek shader frekansı kullanıp, bide bu SM'lerde çalıştırılacak komutları hazır hale getiren Scheduler yapısı faln aynı tutup Fermi'yii daha da büyütmek heralde zor ki değiştirdiler. Yüksek frekanslı Shader yerine daha çok birim getirdiler güç tasarrufu oldu, Fermi'deki donanım-tabanlı-inceleme yapan Scheduler yapısını değiştirdiler driver/compiler üstünden ipucu-önbilgi alan Scheduler yapısına geçtiler güç tasarrufu yaptı vs.) .

    GPU yapısı aşağıdaki ss gibi bişey ise eğer, baya bi radikal değişim olablir.

     [AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ..

    Şimdiki 1 CU >> 4 SIMD, her SIMD >> 16 Vektör SP, yani 1 CU >> 64 SP gibi bi yapıda.

    Bu ss'de ki hali karışık. 4 ana işlem Grubu ve her grupta 11 SIMD mi var? SS'de CU denen şeylerde yatayda ve normalde o şekilde algılamamız lazım (LDS , L1 faln yatayda, aynı CU'da olmasını isteyeceğimz şeyler). O zman da eski usul 11 CU ve her CU'da 4 SIMD var deriz. Ama SS'de 128bit bellek kontrolcü demişler mesela, üstelik de 1 2 3 4 diye 4 lü grup şeklinde göstermişler. SIMD'leri de aynı grup içinde göstermişler. böyle olunca da ayrıca bi daha farklı bi şekilde gruplama mı var diye anlam çıkıyor.

    Bi 1CU >> 4SIMD , 11 CU >> 44 SIMD şeklinde gruplama var, bi de 1 Grup >> 11 SIMD, 4 Grup >> 44 SIMD diye gruplama var. L2'yi de 128bit kontrolcüyü de, bu 11 li SIMD grubuna ait gibi göstermişler.

    Belki çizen yanlış anlamış öyle çizmiştir bizde hiç üstüne hikaye annatıyoruzdur o da olabilir. Ama bu SS'deki gibi olursa Grid-Array tarzı çapraz çalışabilen bi yapı olabilir. Mesela normal şartlar altında 1 CU >> 4 SIMD'den oluştuğundan, bu SIMD'ler aynı L1, LDS, texture cache vs. ortak kullandığından ve bizdeki 7000lerdeki GCN 1.0 gibi olduğunu varsayalım. 1 CU'ya komut/komut dizisi yolluyorsun, eski usul çalışıyor, eski usul CU yapısındaki gibi. SIMD'ler burda yatay entegrasyon şeklinde bi modelle çalışıyor. Şimdiki GCN 1.0'daki gibi

    Bir de yeni varsayım, bu üst paragraftakine ilave olarak, 4 ana Grup var, SIMD'ler bu şekilde dikey olarak gruplanarak çalışabiliyor, dikey entegrasyon gibi. Komut geldiği zaman, her CU'dan 1 SIMD'e veriliyor bu görev. Böylece 1 CU >> 4 SIMD'de işlenmek yerine, 1 Grup >> 11 SIMD üstünde işleniyor.

    11 CU x 4 SIMD vs. 4 Grup x 11 SIMD sonuçta aynı değilmi diye sorarsak, eğer çalıştırılmak istenilen şeyler arasındaki ilişki / bağımlılık bu çalışma şekillerinin verimini etkileyebilir belki. 11 ana thread grubu olarak (11 işlemci gibi)11 görev verip, bunun her birini SIMDlere atamak, GCN 1.0'daki dağıtıcı/arbiter 'ın belki daha az verimle çalışmasına yol açıyordur (karışık iş yüklerinde). Bunun yerine aynı görevi 4 Ana Grupa ayırıp, işleme modu olarak daha fazla SIMD'i kullanmak belki verim olarak daha fazla şey katıyordur.

    Bu tarz bi yapı, az sayıda ağır görevi daha fazla kaynak ile yapma, veya daha hafif farklı sayıda görevleri kaynakları heba etmeden daha fazla sayıda kaynakla yapma gibi avantaj verebilir belki.

    SS hikaye gerçek değilse bizde üstünden fantazi yapmış oluruz orası ayrı.


    Senin sorduğunla direk alakası yok yukardakilerin ama dolaylı olarak var.

     [AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ..

    SS'de GPU gösterim yapıları arasında direk erişimden bahsediyor. Bunun detayı belli değil ama Nvidia'nın GPU Direct olayı gibi de olabilir (kartların P2P şeklinde direk diğerinin ram alanını serbest ve hızlı olarak adreslemesi, GPU'nun direk load/store yaparak yani. 2. GPU'daki shader'ın 1. GPU'daki bellek alanına yazmak için dolaşarak istekde bulunarak değil de, kendi kartından okuma yapmak ister gibi davranması). Eğer böyle bişey varsa, ilerde GPU Direct'in network üstünden diğer bilgisayarların GPU'suna direk ulaşıp işlem yapması gibi şeyler de getirebilirler(bunu HPC için Mellanox ile Infiniband erişimi için ortak çalışarak yaptı Nvidia, özel driver altyapısı vs. ).

    Diğer taraftan da, eğer kartlar için yeterli buffer falan ayarlanabiliyorsa kartlar arasında sadece bitmiş ekranda gösterilecek final resmin transferi gerçekleşir. Bu da sadece çözünürlük x renk derinliği(1920 x 1200 x 24 bit vs. gibi) kadar bi bantgenişliği ihtiyacı ister. Yani bantgenişliği sorun olmayabilir.

    PCI-e latency için endişesi olanlar var. PCI-e 3.0 ile 2.0 arasında latency farkı var (PCI altyapısındaki sinyalizasyon / kodlama yapısı farklı diye. 2.0'da %20 civarında ilave overhead oluşuyor, 3.0 bu yüzden latency açısından daha avantajlı). 2.0 için de latency'nin sorun yapabileceğinden endişe edenler var. Net bişey diyemiyoruz ama sonuç olarak herşeyi yapıp da PCI latency yüzünden kare atlama, stutter, Fcat'de kötü sonuç gibi şeylerle yüzyüze kalmak istemezler. Eğer önceki paragraftaki gibi sadece framebuffer içeriği yani final edilmiş ekrana basılacak resim gönderilecek ise latency'den etkilenme olayı da hiç olmayabilir.

    2 kart CF için hiç sorun olmayacağından bahsetti David Baum, dha fazlasını bilemiyoruz ama yazılanlar + fikir jimnastiği "sorunsuz işletiyor olabilirler" 'e daha fazla ağırlık kazandırıyor(yukarda GPU yapısı için CF ile alakalı olabilir dedim ya, 4 Grup 11 SIMD şeklinde 2 kart devrede iken çalışır mesela onun için uzattım )

    @rezes 1920 core Gk110 'da neredeyse 780 kadar bişey olur çıkarsa. O da ilginç konumda olabilir.

    amd tesslatiıon motorunu simd içinemi yoksa sm kümesinin dışında bir yerdemi bulunduruyor nvidia polymorp adıyla 32lik 4lü sm kümesinin altında her birine ekliyordu..

    amdnin tek smde 64core yapması tek döngüde 2kat işlem ile daha az alanda daha yüksek alu performansını artırır
    r290da kaç mb l2 tampon bellek var göremedim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Aynı şey Nvidia sürücüleri için de geçerli maalesef. Düşük seçeneklerde %13 performans artışı var demek üst seviye kartlar için alakasız oluyor.

    Yine muğlak ve alakasız konuşuyorsun. Tebrikler!

    Benim söylediğim şeyle senin söylediğinin ne alakası var? Söylediğim her şeye muhalif olmak için illa her mesajıma cevap yazmana gerek yok.

    Daha kolay anlaman ve konuyu alakasız yerlere çekmemen için şöyle söyleyeyim:

    - AMD'nin HD5000 serisinden beri yeni çıkacak her kartında über çözünürlükler gösterilip, "aha işte yeni kart böyle" denmeye çalışılıyor. 1080p çözünürlükte ve bu kartların üst seviye olmaları sebebiyle 2560 çözünürlüklerde testler sunmak yerine, yine 3 monitör testine girişmişler. İyi. Sen de konuyu, "Nvidia'nın sürücülerinde de öyle oluyor" falan diyerek en ufak alakası olmayan bir noktaya çekmeye çalışmışsın.

    Gerçi bu test sonuçları AMD kaynaklı değil sanırım. O da bir gelişmedir. Ama en son HD7970 için yayınlanan test sonuçlarını düşününce, inşallah forumu terkeden üyeler olmaz yine diyeyim.

    Son hatırladığımda ekran kartının görevi, çözünürlüğü yükseltmekti. Seçenekleri düşürmek değil. Söylediğime karşılık, alakası olan herhangi bir içerik sunmuyorsun her zamanki gibi.

    buyur canım; yeni seriye gerek kalmadan suyundanda koyduk

     [AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ..


    , to play games at 4K you’re going to need a top-end system, one that features SLI GeForce GTX 770s, GTX 780s




  • hangı karıtın hngı kartı gecıcegı benım ve bızım ıcın önemli olmamalı
    ne kadar ucuza o kadar iyi performans alıcağımız olmalı asıl sonuç.

    her halukarda bu akrtlar çıkınca gorucez akı ve karayı .
    olan bız Turkiyeden kart alan Tüketicilere olucak.

    tamam yapsın titan ayarında yda daha iyi 1080p için kart amd vede dahada ucuz olsun alınabilcek gibi bir fiyatta olsun. herkes alsın.
    zaten önceki aylarda yaşadık titan ve 780 olayını 4 gb 770 ler bıle cok buyuk fıyatta satılmakta ıken kim istemez aynı kalıteyı performansı daha ucuza alayı.
    insana deli derler almınmıyor almıyor ıse kullanıcılar.
    biz boşuna kıçımızı yırtıyoruz burda . kusra bakmayın amiyane tabir oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaLVaToRe_V -- 2 Ekim 2013; 3:42:22 >
  • yani tatlı tatlı çözmek en güzeli meseleyi kimse kimsenin yaşını bilmeden liseli demesi yanlış ki artık şu liseli tabirini aşalım zaten şimdiki nesil bizimkiyle bir olmaz zaten. Performans olarak diyorsunuz pek bilmem ancak gtx 780 alacağım beklemek de bir yandan istiyorum neyse şuan benim kafam iyi :) siz bilgilendirin bizde bilgilenelim artık :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OvernightSensation

    yani tatlı tatlı çözmek en güzeli meseleyi kimse kimsenin yaşını bilmeden liseli demesi yanlış ki artık şu liseli tabirini aşalım zaten şimdiki nesil bizimkiyle bir olmaz zaten. Performans olarak diyorsunuz pek bilmem ancak gtx 780 alacağım beklemek de bir yandan istiyorum neyse şuan benim kafam iyi :) siz bilgilendirin bizde bilgilenelim artık :)

    cuda, physix ve 3d vision ile alakınız yok ise,
    1.5 ay bekleyınız bu yenı akrtlar gelıcek. fiyatları da uygun olursa performasnlarıda iyi.
    neden bu kartlardan almayasınız.

    sunuda surada yazayım her nekadar amd surucu problemlı densede,
    ben kartı aldığımdan beri nvidiada sorunlar yasadımi ve halende çıkan su tarıhtekı drıver ılede sorunalr yaşanmakta.
    ama amd cephesinden ben olumsuz bır gorus duymadım bılmıyorum. su an gecıcı amd kart kullnamktayım vede memnunum.

    yanı artık amd drıverlarda degıl , nvdia drıverlarda sorun var.
    objektif olarak son kullnıcı olarak bunu aktarmak istedim.
    zaten bu yazdıklarımıda kimse inkar edemez.




  • o zaman bu kadar bekledik bayramdan sonrasını da bekleriz vision fizik felan işim olmaz 2 3 parça fazla görecem diye gereksiz yere fazla para bayılmanın gereği yok o halde. Beklerim biraz nasılsa kartlar duruyor en kötü ihtimalle fiyatları düşer oda bana yarar teşekkürler hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OvernightSensation

    o zaman bu kadar bekledik bayramdan sonrasını da bekleriz vision fizik felan işim olmaz 2 3 parça fazla görecem diye gereksiz yere fazla para bayılmanın gereği yok o halde. Beklerim biraz nasılsa kartlar duruyor en kötü ihtimalle fiyatları düşer oda bana yarar teşekkürler hocam.

    cebımızdeki paray dusunmelıız, kolay kazanılmıyor,
    o yüzden size ben kafadan R9 290 onerıcem.(R9 290X değil bir alt versionu) vede gtx 780 ayarında az yada cok orasını bılemıcem bu sekıl olacak. fıyatıda makul gelır ıse neden alınmasın.
  • pekala ne zaman gelir bu kart bu bayramdan çok sonrasını bulmaz umarım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OvernightSensation

    pekala ne zaman gelir bu kart bu bayramdan çok sonrasını bulmaz umarım?

    1.5 ay sürer dusuncesındeyım.
  • Şöyle bir video buldum araştırırken altında şu bilgiler yazılmış

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uR1Cy75DOXE

    Testler sırasında sık kullanılan Dirt 3 oyunu yine karşımızda fakat burada ufak bir detay var. Oyun üç adet 4K monitör ile oynanmakta.

    AMD yine güzel iş çıkartmış gibi şuana kadarki veriler ışığında..bekleyip göreceğiz bana göre NVIDIA en büyük kozlarından birinin üstüne çok ciddi şekilde oynuyor. Oyun firmaları ile sıkı ilişkiler kurup oyunların kendi kartlarına vvereceği desteği artırma yönünde ciddi atılımlara girmiş gibi, bu sefer savaş çok daha zorlu geçecek.. Konsolların gücünü de arkasına almasıyla bu yönde baya yol katetmiş gibi..

    Ya şu donanımhaber in forumlarında video eklemek ne kadar zor hep hata mesajı çıkıyor. deli oluyorum ne yapalım link ekleyelim bizde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TURK-ŞAD -- 2 Ekim 2013; 10:18:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demircibu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Aynı şey Nvidia sürücüleri için de geçerli maalesef. Düşük seçeneklerde %13 performans artışı var demek üst seviye kartlar için alakasız oluyor.

    Yine muğlak ve alakasız konuşuyorsun. Tebrikler!

    Benim söylediğim şeyle senin söylediğinin ne alakası var? Söylediğim her şeye muhalif olmak için illa her mesajıma cevap yazmana gerek yok.

    Daha kolay anlaman ve konuyu alakasız yerlere çekmemen için şöyle söyleyeyim:

    - AMD'nin HD5000 serisinden beri yeni çıkacak her kartında über çözünürlükler gösterilip, "aha işte yeni kart böyle" denmeye çalışılıyor. 1080p çözünürlükte ve bu kartların üst seviye olmaları sebebiyle 2560 çözünürlüklerde testler sunmak yerine, yine 3 monitör testine girişmişler. İyi. Sen de konuyu, "Nvidia'nın sürücülerinde de öyle oluyor" falan diyerek en ufak alakası olmayan bir noktaya çekmeye çalışmışsın.

    Gerçi bu test sonuçları AMD kaynaklı değil sanırım. O da bir gelişmedir. Ama en son HD7970 için yayınlanan test sonuçlarını düşününce, inşallah forumu terkeden üyeler olmaz yine diyeyim.

    Son hatırladığımda ekran kartının görevi, çözünürlüğü yükseltmekti. Seçenekleri düşürmek değil. Söylediğime karşılık, alakası olan herhangi bir içerik sunmuyorsun her zamanki gibi.

    buyur canım; yeni seriye gerek kalmadan suyundanda koyduk

     [AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ..


    , to play games at 4K you’re going to need a top-end system, one that features SLI GeForce GTX 770s, GTX 780s

    Ortada bir saçmalık var ki; tartıştığım konu ile senin söylediğin aynı şey...




  • trueaudio ses olayi sadece 290x 290 ve 260x modellerinde var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    Valla orada ne yazıyor bilmiyorum, İngilizce'm yok. Ama ben gördüğüm kadarıyla AMD'nin doku filtrelemede nVidia'ya oranla daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

    Etleri daha bir etimsi iyiymiş Şu kaplama konusunu kanıtlarsan sevinirim. Zamanında bu geyikler yüzünden 4850 kullandım ama Wow da bir fark görememiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagataykoroglu -- 2 Ekim 2013; 11:16:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    bahsettigin konu hakkinda bir bilgim yok.acikcasi gpu mimarisinden fazla anlamam daha cok islemciden anlarim.kart ciktiginda mimari degisiklikler hakkinda bir baslik ya da konu acilir konu hakkinda bilgili arkadaslar da katilirsa biz de bir seyler ogrenmis oluruz.ben baska bir konudan bahsedeyim ve bu konu hangi cozunurluk olursa olsun oyun oynayanlari ilgilendiren bir durum.amd'nin heterojen sistem mimarisi (hsa) diye bir icadi var kar amaci gutmeyen acik kaynak vs baska sirketler de destek veriyor.bizi simdilik ilgilendiren kismi temel olarak nvidia physx gibi bir sey islemci icindeki gpu fizik hesaplamalarini yapiyor.konsollar jaguar islemci kullandigi icin bu olay konsollarda dolayisi ile konsol port oyunlarinda olacak.bu dalga yeni kaveri islemcilerde de olacak.yukarida verdigim linklere bakarsan compute units 32'den 44'e cikmis.muhtemelen yeni serideki kartlar ki tahiti pitcarin gibi gpulari da bastan yaparlarsa hepsinde bu hsa denen sey olacak.ben ozet gectim bu baslikta detayli anlatilmis.

    http://forum.donanimhaber.com/m_79858250/tm.htm

    http://hsafoundation.com/

    sayfanin altinda katilanlar var.haber olarak arattiginda surekli samsung da katildi haberi cikiyor ama baya katilan varmis su anda.

    Tamam da bu fizik hesaplamalarını yapan mimariyle Samsung'un ne alakası var? Telefonlarında mı kullanılacak veya dizüstü bilgisayarlarında falan mı? O değil de AMD'nin fizik motoru mu deniyor tam bilmiyorum ne deniyor ama Havok adında PhysX tarzı bir fizik motoru vardı zaten. Ki bence AMD fizik motoru konusunda nVidia kadar başarılı olamaz. Zira nVidia yazılım konusunda AMD'den daha başarılı.




    hsa olayi sadece oyunlarda fizik hesaplayan bir sey degil cesitli kullanim amaclari var.ben bizi ilgilendiren kismini yazdim ki sadece oyun degil destekli programlarda da kullanilacakmis.onumuzdeki yillarda bu olayi cesitli durumlarda gorecegiz.havok amd'nin degil intel'in fizik motoru ama islemci ile yapiliyor physx gpu.motor havok da olsa islemci degil islemci icindeki gpu yapacak bence daha basarilir olur physx'den cunku lisans sorunu yok daha cok oyun destekler.



    su goruntu kalitesi tartismasinda ben de bir sey soyleyeyim surekli amd kart kullanip sonra nvidia kart alip bu ne bicim goruntu la diye iade eden bir arkadas vardi forumda.test baska insan gozu deneyimi baskadir bu tip karsilastirmalar yapmis insanlari bulup cagirmak lazim.




  • Hangi kart iyi olacak bilmem ama,bana oyunları yüksek çözünürlük ve kalitede oynatıp ucuz olan kart hangisiyse o benim için kraldır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    trueaudio ses olayi sadece 290x 290 ve 260x modellerinde var.

    Peki SP benzeri bir ozellik var mi?
  • AMD'ye karşı kanım ilk defa bu kartla birlikte ısınmaya başladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demircibu


    amd tesslatiıon motorunu simd içinemi yoksa sm kümesinin dışında bir yerdemi bulunduruyor nvidia polymorp adıyla 32lik 4lü sm kümesinin altında her birine ekliyordu..

    amdnin tek smde 64core yapması tek döngüde 2kat işlem ile daha az alanda daha yüksek alu performansını artırır
    r290da kaç mb l2 tampon bellek var göremedim?

    Rasterizer da geometri de SIMD blokları dışında eski/yeni mimarilerde hep öyle. Nvidia'da öyle, sadece SIMD bloklarına/bloklarından iletişim şekilleri faln farklı. Nvidia'da Poly de ufak bi SIMD grubu gibi bişey, ama SIMD içnde değil o da. Tasarım / üretim / yer tasarrrufu açısından avantajı var ayrı yerlerde olunca. Üretim sırasında birbirinin aynısı tekrarlayan yapıları bi arada üretmek daha az yer kaplıyor. Heterojen yapıları bi araya sıkıştırmak yer kaybı / üretim problemi yaratıyor, o yüzden SIMD bloklarını bi arada rasterizer/geometri/command vs. gibi front end kısımları farklı yerde.

    Detayları ile ilgili bişey yok. Çizen adam GCN'den hareketle çizmiş onu. 2x 16'lı SIMD grubu diye temelden hareket etmiş. Belki 4x 16 şeklinde olacaktı ama 4x 11 şekline indirgenmek zorunda kalınmıştır.

    GCN de CU içindeki L1/LDS dışında, 4 CU başına ilave komut ve data için cache var (instruction + scalar data). Belki bu 4 lü gösterimde alakası vardır.




  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.