Şimdi Ara

AMD Mantle Hakkında Her Şey (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.339
Cevap
19
Favori
63.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EMRES754

    quote:

    Orijinalden alıntı: karamelemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: EMRES754

    Son günlerde iki önemli konu bence kartların çıkışından daha önde.

    1.Mantle
    2.g sycn

    İkiside adam edildiğinde kullanıcının kazancağı uygulamalardır

    İkisini de aynı anda kullanamamak çok kötü ne yazık ki...

    AMD ve Nvidia, yaptıkları geliştirmeleri kendilerine has kılmaya başlıyor. Yarın bir G-Sync istediğinde, Nvidia için özel olarak üretilmiş monitörlerden alman gerekecek ve fiyatlarının 1000 liradan aşağı olacağını zannetmiyorum ne yazık ki...

    Mantle yazılımsal olduğu için böyle bir külfeti yok ama kaç oyundan kaçının Mantle ile birlikte çalışacağını kestirmek güç. Yeni çıkacak oyunların yarısı bile desteklese çok iyi aslında. Şu anlık elimizde Frostbite 3'ten başka bir şey yok ne yazık ki.

    Mantle'ın en büyük artısı FPS'i artırmak değil, CPU kullanımını düşürmek olacak. Bunu da özellikle FX-8350 gibi çok çekirdekli ama düşük IPC'li işlemcilerinin darboğaz yapmaması için yaptıklarını düşünüyorum.

    Mantle sadece amd için doğru fakat diğeri bi cihaz olcağı için amd ilede kullanılcağını düşünüyorum

    Nvidia'nin driver'i gerekiyor ve Nvidia bu ozelligi kendine ozel kilmak icinden elinden geleni yapacaktir.
    AMD'nin ya kendisi benzeri bir sey gelistirecek ya da gayriresmi hack'ler filan cikmasi lazim.




  • 11 kasim apu13 konferansinda 13 kasimda yeni kaveri islemci kullanarak bf4 mantle demo rendering artik ne yapacaklarsa olacakmis.

    http://www.techpowerup.com/193616/amd-to-unveil-next-generation-apus-on-november-11.html

     AMD Mantle Hakkında Her Şey




  • Kaveri 832 SP ile gelirse herkes ters köşe olur sanırım. Tabi onu besleyecek bi ram lazım o da var.
  • Peki gpgpu alanında, ardışık iki kernel uygulamasında bir dizi bilgiyi gpu-içi bellekte(local memory) tutmak mümkün olacak mı? Şu anda bir kernel bittiğinde yeni kernel çalışmaya başlamadan önce local-mem bilgileri siliniyor. Silinmeme seçeneği eklenebilirse bazı programlar 3-4 kat hızlanır gibi geliyor.
  • quote:

    AMD announced today that Cloud Imperium Games, Eidos Montreal and Oxide Games are the latest game developers will be using its latest API, Mantle, in order to optimize the way PC games are developed as a means to ‘extract maximum performance from a modern graphics architecture that spans desktop PCs, notebooks and consumer devices like tablets‘.


    http://www.dsogaming.com/news/amd-mantle-news-cloud-imperium-eidos-montreal-oxide-will-support-it/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=amd-mantle-news-cloud-imperium-eidos-montreal-oxide-will-support-it




  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

    quote:

    AMD announced today that Cloud Imperium Games, Eidos Montreal and Oxide Games are the latest game developers will be using its latest API, Mantle, in order to optimize the way PC games are developed as a means to ‘extract maximum performance from a modern graphics architecture that spans desktop PCs, notebooks and consumer devices like tablets‘.


    http://www.dsogaming.com/news/amd-mantle-news-cloud-imperium-eidos-montreal-oxide-will-support-it/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=amd-mantle-news-cloud-imperium-eidos-montreal-oxide-will-support-it

    gayet yeni bir haber saat bile olmayabilir yani o kadar yeni ama ilk mesajdaki linkte 11 kasimda yeni duyuru yapilacak diyordu demek ki konferans oncesi yapalim demisler.bu sekilde firmalarla anlasmaya devam ederlerse gelip gecici bir teknoloji olmaz diye umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 4 Kasım 2013; 18:33:52 >




  • favorilere ekledim merakla takip edeceğim konuyu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Peki gpgpu alanında, ardışık iki kernel uygulamasında bir dizi bilgiyi gpu-içi bellekte(local memory) tutmak mümkün olacak mı? Şu anda bir kernel bittiğinde yeni kernel çalışmaya başlamadan önce local-mem bilgileri siliniyor. Silinmeme seçeneği eklenebilirse bazı programlar 3-4 kat hızlanır gibi geliyor.

    %100 emin değilim ama senin istediğin şey doğru anladıysam global senkron gibi bişey. OpenCL global senkron olayını desteklemiyormuş, asm seviyesinde uğraşabileceksen bariyer komutları faln varmış (ds_gws_barrier diye).

    Edit: bunların bi kısmı OpenCL 2.0 da olacak sanırım

    Edit: baştan yazacağımı sonradan yazayım, non-volatile flag gib bişey istiyrsun kilitlemek için. LDS'yi o şekilde kilitleme imkanı yok bildiğim kadarıyla. Konsolda belli cacheleri kilitlemek için yapılar var deniyor PS4'de. Ne kadar farklı bilmiyorum ama bizde yok doğru biliyorsam, isa pdf'sinde yazmıyor.

    LDS atomics işine yararsa fpmin max compare&swap gibi LDS atomics ler ile yapabilirsin belki, ama OpenCL karşılığı varmı onu da bilmiyorum.

    L1 / constant cache volatile olmadan kullanılabiliyorsa (invalidate edilmeden sabit kalarak) küçük de olsa kullanılabilir belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 4 Kasım 2013; 20:00:07 >




  • Bugün üç oyun geliştiricisidaha Mantle kullanacağını açıklamış
    Cloud Imperium Games, (“Star Citizen" ı geliştiren ekip)
    Eidos-Montréal™, (THIEF i geliştiriyor daha evvelde DEUS EX: HUMAN REVOLUTION ı geliştirmiş)
    a part of the Square Enix® Group,
    Oxide Games (64 bit çok çekirdekli işlemciler için Nitrous denilen bi oyun motorunu geliştiriyormuş)


    kaynak:http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amds-revolutionary-mantle-2013nov4.aspx

    edit: daha evvel yukarda da yazılmış ben görmedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hatta -- 4 Kasım 2013; 19:37:07 >




  • Star Citizen büyük balık hatta balina. Herkes kendi yanında istiyor. Mantle ile ilginç olacak. Cryengine ile bağlantısız olarak mı Mantle'a destek verilecek nasıl olacak orası ilginç ve soru işareti bence. Cryengine Mantle'ı desteklerse temelden sağlam bi yandaş almış olacaklar yanlarına.

    Stardock / Oxide gaming >>> Nitrous Engine için değişik bişeyler peşindelermiş, oyuncunun 10 bin mertebesinde üniteleri kontrol edebileceği motor üstünde çalışıyorlarmış. Mantle ile bu iyileşirse güzel tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Peki gpgpu alanında, ardışık iki kernel uygulamasında bir dizi bilgiyi gpu-içi bellekte(local memory) tutmak mümkün olacak mı? Şu anda bir kernel bittiğinde yeni kernel çalışmaya başlamadan önce local-mem bilgileri siliniyor. Silinmeme seçeneği eklenebilirse bazı programlar 3-4 kat hızlanır gibi geliyor.

    %100 emin değilim ama senin istediğin şey doğru anladıysam global senkron gibi bişey. OpenCL global senkron olayını desteklemiyormuş, asm seviyesinde uğraşabileceksen bariyer komutları faln varmış (ds_gws_barrier diye).

    Yani boşuna hayal kurmayayım Teşekkürler.

    Evet, istediğim şey için CPU olarak örnek vereyim:

    1. thread işlemini bitirene kadar L1 - L2 cache de izler bırakıyor, sonraki thread de bu izleri kullanarak hiç ana belleğe ulaşmadan hallediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 4 Kasım 2013; 19:51:28 >




  • mantle sayesinde yeni nesil konsolların %80 performansı pc de alınabilecek ps3 ün dahi şu zamanda neler yapabildiğini düşünürsek bu çok iyi bir rakam
    bunu ben demiyorum mantle ı kullanan oyun yapımcısı diyor
  • r290x'leri satabilmek için yemde olabilir bu mantle olayı, çıkmadan ne olduğu belli olmadan sırf mantle var diye r290x ve 280x'e hemen atlanmamalı bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tersol

    r290x'leri satabilmek için yemde olabilir bu mantle olayı, çıkmadan ne olduğu belli olmadan sırf mantle var diye r290x ve 280x'e hemen atlanmamalı bence

    Mantle sadece 290 ve 280 ile alakalı bir olay değilki, GCN mimarili tüm kartları kapsıyor 7 serisinden bu yana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

    quote:

    Orijinalden alıntı: tersol

    r290x'leri satabilmek için yemde olabilir bu mantle olayı, çıkmadan ne olduğu belli olmadan sırf mantle var diye r290x ve 280x'e hemen atlanmamalı bence

    Mantle sadece 290 ve 280 ile alakalı bir olay değilki, GCN mimarili tüm kartları kapsıyor 7 serisinden bu yana.

    Mantle %kaç verirse ben de aynı miktarda oc yapacağım karta. Verimsiz oyunda kartı ısıtmayı sevmiyorum.




  • Şu anda Tom's Hardware (co.uk) sitesinde AMD'nin 6 yöneticisi üyelerin kendilerine sordukları soruları yanıtlıyorlar. Özellikle Mantle ile ilgili önemli ipuçları vermekteler. Sözlerinden kısa başlıklar şu şekilde:

    http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-1863987/official-amd-radeon-representatives.html#

    - Mantle Graphics Core Next mimarisine sahip tüm kartlarda çalışacak, 7730 gibi giriş seviye kartlar dahil
    - Mantle ile ilgili asıl rakamlar 11-13 kasımdaki etkinlikte açıklanacak. Bu kadar büyük bir çabayı %3-4 performans için harcamıyoruz.
    - Açıklanan daha fazla oyun ve geliştirici yakında duyurulacak
    - Mantle FPS'yi arttırmak için de aynı FPS'de görüntü kalitesini arttırmak için de kullanılabilir.
    - Mantle kendi başına ayrı bir grafik API'si, bu nedenle günümüz efektlerini aynen verebilmek zorunda ancak bunun dışında oyun firmalarıyla hazırlayacağımız yeni efektleri de ekleyebileceğimiz şekilde yeniliklere açık bir yapıda olacak.
    - Mantle'ın avantajı diğer API'lerin yapamadığı şekilde donanımla özel olarak iletişim kurabilmesi.
    - Mantle oyun geliştiricileri tarafından talep edildi, biz onları Mantle'ı kullanın diye ikna etmeye çalışmıyoruz.
    - Steam OS ile ilgili Valve ile görüşmelerimiz sürüyor.
    - CPU'nun "bottleneck" durumlarında ve Multi-GPU ölçeklemelerde Mantle'ın olumlu etkileri olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Şu anda Tom's Hardware (co.uk) sitesinde AMD'nin 6 yöneticisi üyelerin kendilerine sordukları soruları yanıtlıyorlar. Özellikle Mantle ile ilgili önemli ipuçları vermekteler. Sözlerinden kısa başlıklar şu şekilde:

    http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-1863987/official-amd-radeon-representatives.html#

    - Mantle Graphics Core Next mimarisine sahip tüm kartlarda çalışacak, 7730 gibi giriş seviye kartlar dahil
    - Mantle ile ilgili asıl rakamlar 11-13 kasımdaki etkinlikte açıklanacak. Bu kadar büyük bir çabayı %3-4 performans için harcamıyoruz.
    - Açıklanan daha fazla oyun ve geliştirici yakında duyurulacak
    - Mantle FPS'yi arttırmak için de aynı FPS'de görüntü kalitesini arttırmak için de kullanılabilir.
    - Mantle kendi başına ayrı bir grafik API'si, bu nedenle günümüz efektlerini aynen verebilmek zorunda ancak bunun dışında oyun firmalarıyla hazırlayacağımız yeni efektleri de ekleyebileceğimiz şekilde yeniliklere açık bir yapıda olacak.
    - Mantle'ın avantajı diğer API'lerin yapamadığı şekilde donanımla özel olarak iletişim kurabilmesi.
    - Mantle oyun geliştiricileri tarafından talep edildi, biz onları Mantle'ı kullanın diye ikna etmeye çalışmıyoruz.
    - Steam OS ile ilgili Valve ile görüşmelerimiz sürüyor.
    - CPU'nun "bottleneck" durumlarında ve Multi-GPU ölçeklemelerde Mantle'ın olumlu etkileri olacak.

    gayret bile gostermiyoruz mal kendisini satiyor demisler diyorsun.directx'i bypass eden api ve bedava yaparsan normal tabi sasirmiyorum.isin icine steam girerse desteklemeyen motoru doverler zaten ama microsoft ne der bu ise hani amd bir yandan da directx'e alternatif icat etmedik severiz ms'yi gibi aciklamalar da yapiyor aralarinda milyar dolarlik anlasma var xbox one yuzunden.su xbox one mantle desteklemeyecek olayi da yalan.konsolun kendisi dx11.2 tabii ki desteklemez ama oyun xbox+pc seklinde yapiliyorsa mesela pc versiyonunda mantle olabilir xbox oyunu mantle kullanamayiz diye bir sey yok.




  • konferansin baslamasina saatler kala...

    bir ay oncesinden baslik actik ayiptir yeni olay gibi yarin baslik acarsaniz.
  • Baya merak ediyorum ne çıkacak bu mantle.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.