Şimdi Ara

AMD Mantle Hakkında Her Şey (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.339
Cevap
19
Favori
63.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok degerli bilgiler var.Takip etmek lazım.
  • @Rubisco

    Tamam, şimdi daha iyi anladım. Çok teşekkür ederim, iyi geceler.
  • İstediğiniz açıdan yaklaşın ama AMD hakikaten büyük oynuyor. Şu slayt olayı özetler:
     AMD Mantle Hakkında Her Şey

    AMD'nin zaten HSA takımında dümenine aldığı firmalar mobil sektörün 2/3'ünü oluşturuyor. Dikkatinizi çekerim, İntel'in eski emekli olan Paul Otellini'si "Çok geç kaldık" demişti 2008'de firmanın yönünü mobil sektöre döndürme niyetini elim pişmanlık içeren bir şekilde izah ettiğinde. Bilişim ticaretinin tekel firmasının lideri bunu söyleyen...
    Intel bildiğiniz gibi şu an 14nm'de. Bilinen silikon çiplerin 11nm'ye kadar kullanılabilir ömrü olduğu söyleniyor. Intel'in egemen olduğu Silikon elementi üzerine bilgi birikiminden farklı olan Galyum-Hafniyum bileşiklerine dayalı transistör tasarımına geçmesi için çok ciddi bir girişim engeli bulunuyor. Her ne kadar çok parası olsa da IBM'in 2012'de çoktan test sürüşü yapan 9nm kademesindeki karbon nanotüp yapılı transistörlerinden önce çıkamayabilir.
    Kaynak
    Teknolojide bir şey üstünken, hele karbon nanotüp transistörlerin silikon transistörlere 100 kat hızlı olduğu gibi bir avantaj göz önüne alınınca, Microsoft'un Bill Gates'i ve Intel'deki market ekibinin sektörde benimsenme akışını "yetmez ama evet" gibi belirsiz ama sağkalıma dayalı eski taktik ile aynı şekilde elde etmesi pek kolay değil. Herşey tabak gibi ortada, IBM ikinci defa bir "kişisel bilgisayar" atılımı yaptığı zaman her halde piyasada kala kala bir tek mobil bilişim kalacak.
    Durum böyle iken, AMD ayağını çok sağlam zemine atmak gayreti içerisinde, ARM'nin küçük kardeşi olmaya çalışıyor. Microsoft ile zaten arası iyi, DirectX diye Mantle'ı bir yandan pazarlayacak. Mobil bilişimdeki bütün şirketlere de %10 özel sosunu pazarlayacak tıpkı ATi zamanındaki sürücü seti geliştirme temsilcileri "Size sağladığımız geliştirme altyapısı ile programlarınızı %90 verime çekebilirsiniz, kalanı için de müsaadenizle ben destek olayım, hem sizin hem benim işim olmuş olsun" diye birlikte çalışma modelini şu anda tam 2.1 Milyar telefon için anlaşmaya imza atarak uygulamış olacak.
    Heterojen Sistem Hızlandırma olayının kartmış, bellekmiş aslında hiç o kadar "donanıma kapalı" dar bir ufku yok yani, gördüğünüz gibi. Hiç Nvidia ile karıştırmayın AMD'yi: adamlar tüm gelecek tasarıları şekillendiriyor. Egemen şirket olmak gayreti içerisindeler. Hatta, öyle ki; nasıl şimdi tüm ciddi mobil donanım üreticisi markaların neredeyse bir tane Quallcomm Snapdragon 800 işlemcili telefon ya da tablet çıkarmasından bile daha yaygın bir nüfuz olacak altyazılım çeşitliliğine.
    Bu çıksın, ARM'nin küçük kardeş kalır AMD'nin yanında. Android kullanıcılarının bile benimseme hızını aşacak. Apple... belki AMD, Apple'a karşı bile gelirleriyle bir süre yarışabilir.
     AMD Mantle Hakkında Her Şey




  • tonight is the night
    mantle ın kaderi belli oluyor
    her kartta fps olarak %10 bile fark olsa bu bütün kartların neredeyse bir üst klasmana çıkacağını gösterir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 13 Kasım 2013; 3:15:54 >
  • kaynak : Jerry Jackson, NotebookReview Editor
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=7009&asrc=EM_NLN_24806675&uid=16013332&utm_medium=EM&utm_source=NLN&utm_campaign=20131112_AMD+Unveils+Kaveri+at+Developer+Summit_egreen

    AMD Geliştirici Zirvesinde Kaverinin Peçesini Kaldırıyor

    AMD ve ortakları , Geliştirici Zirvesinde , AMD nin Heterogeneous System Architecture (HSA) temelli yeni kuşak APU ları
    hakkında etkileyici birkaç şey söylediler .

    AMD nin Global Business Units ( Küresel İş Birimleri ) nin Senior Vice President i ( Kıdemli Başkan Yardımcısı ) ve
    General Menager i Lisa Su, açılış konuşmasını yaptı ; mesaj açıktı :

    AMD , ( geleneksel çok çekirdekli CPU ları ve bir ayrık çok çekirdekli grafik işleme unitesini tek bir çip üzerinde
    birleştiren ) Accelerated Processing Units (APUs) i , smartphonelardan serverlara kadar uzanan bir pazarı domine etmek
    ( pazara hakim olmak ) üzere konumlandırmakta .

    AMD 2013 de , kendi grafik ürünlerinin hem PS4 ve hem de Xbox One next-gen oyun konsollarında tercih edilmesi ile
    ( diyeyim ) etkileyici bir başarının keyfini sürdü ( sürmekte ) . Bunlara bir de sayıları gittikçe artan ve " AMD APUs
    inside ( AMD APUs içerir ) " etiketli ( diyeyim ) tabletler , PC ler ve serverlar ilave edildiğinde coşkulu olmak için
    çok şey var .

    ( Yukarıda bahs edilen ) Bu pazar hakimiyeti stratejisinin büyük bir bölümü yazılım geliştiricilerin HSA yı
    kucaklamalarına ( benimseyip destek vermelerine ) dayanmakta . Yazılımcılar , her gün yaptığımız işleri dramatik olarak
    ( dişe dokunur , gözle farkedilir şekilde ) hızlandırmak için APU nun paralel işlem gücü avantajından istifade eden
    uygulamaları kodlamak zorundalar . İşin hakikati şu ki ; parallel processing ( paralel işlem ) için gerekli olan
    donanım yıllardır var , lakin yazılımcılar APU lar tarafından sunulan hız kazanımları avantajları için gerekli olan
    karmaşık kodlar ( ı derlemek , yazmak ) için oldukça güçlük çektiler .

    İşte bu ; AMD nin Kaveri kod adlı yeni kuşak APUsu ile 2014 de değişiyor .

    Kaveri : AMD geliştiricileri Steamroller ile çarpıyor ( etkiliyor )

    Kaveri nin bir süredir gündemde olması bir sır değil . AMD bir yıldır bu işlemci hakkındaki detayları azar azar
    sızdırmakta zaten , fakat Lisa Su sahnede ( ki sunumunda ) daha da fazlasını açıkladı .
    Sahnede sunulan Kaveri versiyonu , bir önceki Bulldozer/Trinity ailesinden geliştirilmiş 4 "Steamroller" CPU çekirdekli
    bir versiyon . Kaveri yi özel kılan şey ise dual decode , daha fazla cache , işlemci çekirdekleri ile cache arasında
    daha fazla ( geniş ) buffer ve hem single thread performansı ve hem de üstün multi-thread performanslarını mümkün kılan
    çeşitli özelliklere sahip olması .


    Daha da önemlisi , Kaveri ; geliştiricilerin paralel işlem avantajlarından yararlanabilen uygulamalar kodlamasını
    ( yapmasını , yazmasını , geliştirmesini ) oldukça kolaylaştıran heterogeneous Uniform Memory Access (hUMA)
    yı kullanmakta . Son olarak , geliştiriciler karmaşık ( zor ) kodlama yazılımlarını öğrenmek zorunda kalmadan
    ( yazılımlarla boğuşmadan ) oldukça hızlı uygulamalar sunabilecekler ( yazabilecekler , kodlayabilecekler ) .

    Kaveri sunumu AMD nin vermeye çalıştığı mesaj ile uyumlu gözüküyor ( diyeyim ) : HSA çözümü ( ve bilhassa APUs ) ,
    geliştiriciler için hayatı kolaylaştıran donanım ölçeklendirmesini kolayca sunmakta . Geliştiricilerin bugün yüzyüze
    olduğu büyük ( zorlayıcı ) problemlerden bir tanesi şu ki : sadece bir görev ( iş ) yapmak isteseniz bile--mesela bir
    video sıkıştırma işi gibi-- geliştirici olarak smartphonelar , tabletler için çok(lu) uygulamalar kodlamalısınız ve
    dahi PC ler ve serverlar için bunlardaki işlemcilerin farklılıklarını göz önüne alarak başka başka
    uygulamalar kodlamalısınız .

    AMD ve ortakları bir ölçeklendirilebilir işlem çözümü sunuyor ki , geliştiriciler sadece bir uygulama ( kodlama ) ile
    bütün APU-destekli cihazlarda çalışabilecek bir ürün ortaya koyabilsin ( diyeyim ) .

    İşte fikir bu...gerçekleşecek mi bekleyip göreceğiz bakalım .


    Steamroller Hasıraltı mı Edilecek ?

    Akıllı cihaz ve PC pazarı , AMD APU gibi System On a Chip (SOC) çözümlerinin tarafına kayarken ,
    pazarın hali hazırdaki durumu AMD için pek lehte değil .
    Elbette , bir önceki nesil AMD APU ları iyi idi ve Kaveri daha iyi gözüküyor , ve lakin AMD , tüketici pazarının büyük
    bir bölümünde bir alt ( düşük ) seviye alternatifi olarak " hasır altı edildi " . Şu anda AMD ortaklarının birkaçı
    (HP, Samsung, Dell, ASUS, vs.) bir fark dışında birbirlerinin tamamen aynısı olan çeşitli pc ler sunmaktalar :
    İntel işlemcili pahalı olan ve nisbeten az pahalı olan AMD APU lu .

    Maalesef , AMD ürünlerinin daha ucuz olmasının sebebi ; PC üreticilerinin nisbeten düşük performans sunan AMD nin
    "lower-end APUs inside" çözümlerini kullanmaları . AMD nin İntel işlemcilerinin performansları ile rekabet edebilecek
    ( hatta geçebilecek ) APU lara sahip olmamasından ötürü değil , fakat tüketicilerin o high-end APU lu ürünleri
    genellikle görememelerinin sebebi ; üreticilerin AMD çözümlerini özellikle düşük seviye ( pazarı ) için bir alternatif
    olarak sunmaları .

    Eğer AMD , geliştirici-dostu , akıllı cihazlardan serverlara kadar uzanan APU destekli bir pazar rüyasınının gerçeğe
    dönüştüğünü görmek istiyorsa ; üreticilerin AMD yi yalnız ve yalnız düşük bütçeli kullanıcılar için sunması geleneği
    değişmek zorunda .

    İronik olarak , smartphonelar ve tabletler AMD nin high-end APU larının PC ler ve serverlarda kullanılmasında yardımcı
    olabilirler. Çoğu smartphonelar ve tabletler ARM işlemcileri (bir diğer HSA ortağı) kullanmaktalar ve bu tüketicilerin
    çok da umurlarında değil . Haddi zatında çoğu kullanıcılar smartphoneda veya tablette hangi işlemcinin bulunduğunu
    sormuyorlar bile ; sadece düzgün çalışıp çalışmadığını ve istedikleri uygulamaları çalıştırıp çalıştıramayacağını
    bilmek istiyorlar . Bu tür bir işlemci-bilinmezli ( diyeyim ) pazar ; AMD nin , ana PC üreticilerini en ucuz APU larla
    düşük bütçeli PC ler ve notebooklar üretmek yerine , "high-end APUs inside" lı premium PC ler ve notebooklar üretmeğe
    ikna edebilmesine olanak tanıyabilir .

    Sözün sonunda ( diyeyim ) , AMD donanıma sahip ve şimdi geliştiriciler de APU lar üzerinde CPU lardan çok daha hızlı
    çalışan "supercharged" uygulamaları geliştirebilmek için gereksinim duydukları araçlara sahipler . Şimdi AMD
    ortaklarının APU lu daha etkileyicili ürünleri 2014 te sunmalarını beklemek durumundayız .




  • AMD sahaya çıkmadan önce baya bi atmosfere girdi ve bizide o atmosferin içine soktu. Şimdi tüm bu gelişmelerin, beklentilerin ardından bir fx faciasına benzer durum çıkmaz umarım. Ama şu iddiaları ve beklenilenleri okudukça gaza gelmiyorumda değil. Bir umutla hepimiz daha ucuza, daha güçlü donanımlar bekliyoruz Yüzümüzü kara çıkarma AMD bu kanı temizle




  • basligin basindan beri bu diyeceklerim konusuldu ama mantle kesinlikle ekran kartlarina +%10 fps katan bir sey degil oyle olsa bu kadar tantanasini yapmazlardi.gcn mimarisinde yeni surucu donemi matalyst diye cikarirlardi zaten surucu icinde gelecek.50 fps alirken 55 fps alirdik nvidia performans surucusu diyor zaten bu olaya.mantle ile konsol+pc icin yapilan oyunlar daha kolay programlanabilir pc'de konsol port faciasi yasamayiz daha guzel grafik imkani var sistemi rahatlatma olayi var yeni bir API yani bu surucu degil oyle kurdum 100 aliyordum 107 aldim nalet olsun amd diye gelen olur kesin ama sormak lazim bu dalga olmasaydi ps4 icin olup sonra port olsaydi gta4 gibi surunseydin de 110 fps alsan daha mi iyiydi ya da daha kotu grafikle 120 fps alsaydin?ya da 130 alirken islemci yuzunden min fps dusuk olsaydi?

    % fps artisi hesabina girerseniz yanlis yaparsiniz ki sweetfx profil ornek resimlerindeki gibi acik kapali diye de sunum yapmazlar calistigini gosterecekler isterse 1 fps fazla alsin min fps kac onu gosterseler yeter o yuzden kaveri degil de fx islemci olsaydi keske dedim cunku kaveri hileli olabilir l3 cache filan olmasa da streamroller.win altinda dx harici dx'i bypass eden API diyorum bu onemli bir olay rubisco anliyor o yuzden baslik icin bu kadar vakit harcadi ama f/p kullanicisi hala fps diyor demek ki amd bu dalganin pazarlamasini tanitimini dogru yapamamis.zaten hic ugrasmasin bf4'ten sonra cikacak nfs mirror's edge 2 gibi oyunlar kullanici tarafindan test edilince bu olayin notu verilip cok daha etkili bir tanitim yapilacak kulaktan kulaga.




  • Dünkü Mantle sunumu basına kapalı gerçekleşmiş ama Dice, vb grupların bugünki Mantle sunumları açık gerçekleşecek. Yine de dünkü kapalı oturumdan ilk bilgiler sızmaya başladı:

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey  AMD Mantle Hakkında Her Şey

     AMD Mantle Hakkında Her Şey

    http://www.hardware.fr/news/13445/apu13-amd-mantle-premiers-details.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 13 Kasım 2013; 8:27:57 >




  • Bu arada yeni 200 serisi alacaklar biraz beklesin derim:

     AMD Mantle Hakkında Her Şey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bu arada yeni 200 serisi alacaklar biraz beklesin derim:


    bu mantle destegi butun 7000 serisine 7730'da bile olacak diyorlar ama ben ilk basta iyi guzel de hangi model ve sonrasinda para edecek demistim 7850 imis modelin ismi ya da 270 de diyebilirsiniz.mumkunse 2gb'si 450'ye yakin yani pek de ucuz bir is degilmis bu icat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 13 Kasım 2013; 8:48:45 >
  • Bu tablo kart yanında "bundle" olarak verilecek oyunlarla ilgili. Yoksa GCN serisinin en düşük seviyeli kartı bile Mantle destekli olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bu tablo kart yanında "bundle" olarak verilecek oyunlarla ilgili. Yoksa GCN serisinin en düşük seviyeli kartı bile Mantle destekli olacak.

    illa ki olacak ben olmayacak demedim ama hala bu icat 7850 altinda para etmeyecek pek diyorum.yazilim destegi iyi hos ama normalde bf4 oynatamayan 1gb 7770'e bu icat geldi diye cosmayacak ama 2gb 7850 rahatlasa zaten cosacagindan anlatmak istedigim bu yani 7850 alti kullananlar fazla heyecan yapmasin hele ki bf4'te cunku bu motorla yapilacak diger oyunlarin ayni sekilde olacagini sanmiyorum bf serisi ariza cikarmakta bir numaradir.
  • E tabii ki hocam, zaten ben oyun geliştiricilerinin Mantle gibi bir imkanı daha fazla performans için kullanacaklarını sanmıyorum. Bugüne kadarki eğilimleri hep daha fazla grafik efekt olduğundan Mantle'ı da bu yönde değerlendireceklerdir. Tabi bir de orta seviye kartlarda performans artışı gelse ne olur, şahsen %10 gibi bir getiri bekliyorum, bu durumda 30fps aldığım bir oyunda 33fps almaya başlamasam çok farketmeyecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    E tabii ki hocam, zaten ben oyun geliştiricilerinin Mantle gibi bir imkanı daha fazla performans için kullanacaklarını sanmıyorum. Bugüne kadarki eğilimleri hep daha fazla grafik efekt olduğundan Mantle'ı da bu yönde değerlendireceklerdir. Tabi bir de orta seviye kartlarda performans artışı gelse ne olur, şahsen %10 gibi bir getiri bekliyorum, bu durumda 30fps aldığım bir oyunda 33fps almaya başlamasam çok farketmeyecek.

    italyanlar gibi akdeniz insani oldugumuz icin cabuk heyecan yapiyoruz ve yuksek beklenti icine giriyoruz.hayalimiz gibi olmuyor hicbir zaman biraz daha kotu bile olsa olmadi begenmedim diyoruz normalde daha cok begenilmesi gereken bir seyi.g-vsync diye koptu herkes anlarmis gibi bekleyecem, alirim cikinca diye fiyat vs hic dusunmeden.saniyorlar ki 350 liraya aldiklari 60hz aoc'ta olacak o dalga ama 400 lira olacak boyle dusunen var ciddiyim.ben bu mantle olayindaki beklentileri dusureyim de varsin iyi ciksin ben kotu olayim.




  • Inşallah amd gerçekten performans artışı yapar ve bizde ucuza ekran kartı ve işlemci alabiliriz. Rekabetten dolayı ama iş amd olunca biraz sicili kabarık. Buldozer mimarisi ortada ama şu oyunlara destek bir çıksın incelemeler gelsin umarım dediği gibi artış vardır. Çünkü artık ekran kartı ve işlemci Fiyatları baya bir uçtu rekabet olursa Normal seyrine iner... Buda tüm kullanıcılara yarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • APU içine ne kadar rop ne kadar tmu koyduklarını belirtmemişler. Mantle ile oyun karelerini çizdirirken bunu donanımsal(rop,tmu) değil de yazılımsal olarak mı yaptıracaklar acaba? Mümkün mü? Mümkün ise donanımsal hızlandırmaya göre ne kadar yavaş olur?
  • Bu nvidia physx gib birşey mi olucak pek çözemedim doğrusu bu nedir tam olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: epyhon

    Bu nvidia physx gib birşey mi olucak pek çözemedim doğrusu bu nedir tam olarak

    3dfx glide gibi olacak.
  • Bu akşam Türkiye saati ile 18:30'da PS4 ile ilgili bir sunum, 23:15'te ise mantle ile Battlefield 4 sunumu var. heyecanla bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pireee

    Bu akşam Türkiye saati ile 18:30'da PS4 ile ilgili bir sunum, 23:15'te ise mantle ile Battlefield 4 sunumu var. heyecanla bekliyoruz.

    o saattedir de gecen seferki gibi canli sunum olacak mi ya da aciklama yapilacak mi?bu konferans gecenki gibi tribunlere degil gelistiricilere ozel bir sey oldugu icin daha ciddi yani senin benim sunum anlayasindan farkli olabilir.game sisteme elemanin biri oturup paso oynamayabilir ki oyle yapmazlar bence bf4 render demo diyor cunku.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.