Şimdi Ara

Amazon Prime Türkiye [ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.004
Cevap
432
Favori
129.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 hafta
  • Cevaplayan Üyeler 423
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 13
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 54 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Favoriye Eklediklerim 432
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • BlackLead (57 mesaj) SMTZHR (28 mesaj) Wadjet (19 mesaj) TulparHAN (18 mesaj) serkanguzel_ (16 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (548 mesaj) Mobil (206 mesaj) Mini (71 mesaj) Uygulama (179 mesaj)
  • @
142 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Sıcak Fırsatlar >> Sıcak Fırsatlar Konu Dışı >> Amazon Prime Türkiye [ANA KONU]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1266 Mesaj

    şöyle bir durum olabilir mi acaba. Örnek veriyorum philips tv türkiye montajı olan bir ürün amazon kendi deposunda bu ürünü tutmak yerine philipsle anlaşıp direk onun en yakın deposundan kargolatıyor olabilir mi? Günlük üretim vs belli zaten amazon buna güveniyor ama bir şekilde üretim aksıyor(örneğin covid vakası) ve bu durumda ürün gecikiyor. Prime ile çoğu ile ertesi gün teslim olduğu için açıkcası bana bu çok daha mantıklı geliyor. Ana merkezden göndermek yerine o bölgedeki tedarikçiden ürünün teslimatını sağlatıyor.


    misal tuğba kuruyemişin evimden 1 km uzakta şubesi var. Kalabalığa girmemek için covid nedeniyle online sipariş verdim. Bana aydın merkez fabrikadan ürün kargolandı. Ptt kargo saağolsun 6 günde zor ulaştırdı. 3 gün izmir kargo merkezinde bekledi bu ürün. Halbuki direk şubedeb yollasa gün sonunda hem ürün bana ulaşmış olacak hemde onlar her siparişe ayrı kargo yapmaktansa tek kalemde şubeye mal getirecekti.

    |
    |
    serkanguzel_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    7884 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: jagatai

    şöyle bir durum olabilir mi acaba. Örnek veriyorum philips tv türkiye montajı olan bir ürün amazon kendi deposunda bu ürünü tutmak yerine philipsle anlaşıp direk onun en yakın deposundan kargolatıyor olabilir mi? Günlük üretim vs belli zaten amazon buna güveniyor ama bir şekilde üretim aksıyor(örneğin covid vakası) ve bu durumda ürün gecikiyor. Prime ile çoğu ile ertesi gün teslim olduğu için açıkcası bana bu çok daha mantıklı geliyor. Ana merkezden göndermek yerine o bölgedeki tedarikçiden ürünün teslimatını sağlatıyor.


    misal tuğba kuruyemişin evimden 1 km uzakta şubesi var. Kalabalığa girmemek için covid nedeniyle online sipariş verdim. Bana aydın merkez fabrikadan ürün kargolandı. Ptt kargo saağolsun 6 günde zor ulaştırdı. 3 gün izmir kargo merkezinde bekledi bu ürün. Halbuki direk şubedeb yollasa gün sonunda hem ürün bana ulaşmış olacak hemde onlar her siparişe ayrı kargo yapmaktansa tek kalemde şubeye mal getirecekti.

    En azından Amazon Türkiye'nin deposunda stok tutmadığını anlamış olduk .


    Yerli 250 TL'lik basit bir yumurta haşlama cihazını stok tutmuyorsa, bahsettiğiniz yerli philips tv için hiç stok tutmaz.


    Tamam stok tutsun ya da tutmasın. O durum amazon'u alakadar eder de, amazon'da satılan her bir ürünün kaç günde müşteriye ulaştırılacağı, sipariş aşamasında satış sayfasında açıkça yazıyor. Yani müşteri malı sipariş verirken, azami kaç günde eline ulaşacağını biliyor.


    Yani ilan edilmiş azami süre belli iken, amazon'un azami süreyi 2 'ye katlaması, hatta 2,5 kat süreye kadar geciktirmesi, firmanın işleyişi açısından bir sorun olduğuna işaret eder. Yani sipariş verilen bir ürüne "henüz gönderilmedi" diye bir statü verilmemeli, bana göre... Çünkü "henüz gönderilmedi" diye bir statü belirlenirse, neden gönderilmediği hakkında bir sebep yazılmalıdır.


    Amazon "henüz gönderilmedi" statüsü vermek durumundaysa, buna bir açıklık getirmesi gerekir.


    "henüz gönderilmedi" statüsü, zaten benim mantığıma da uymadı. Sipariş verdikten sonra silsile şöyle olur, bana göre...


    Ödeme alındı, Satıcı siparişi kabul etti, sevkiyata hazırlanıyor, sevk edildi.


    Ödemeye web sayfası aldı. Anlık bir zaman dilimini içeriyordu, yaşandı bitti.


    Satıcı siparişi kabul etti; amazon platformu içindeki satıcı, web sayfasına girdiğinde gelen siparişi gördü ve kendine tanınan süre içerisinde siparişi kabul etti ya da etmedi.( Bu süre amazon'da 24 saat diye aklımda kalmış. Yanlış ise, forumdaşlar düzeltsin lütfen )


    Sevkiyata hazırlanıyor ; işte zurnanın zırt dediği yere geldik. Satıcının stoğu yoksa, tedarik etmeye çalışıyor. Mal tedarikçilerde yoksa, satıcı malı temin etmek için harıl harıl piyasayı araştırmaya başlıyor. Tabi bir yerlerden bulup temin ediyor ama azami süre kat be kat aşılmış oluyor. Haliyle sipariş verenin de siparişi iptal etme hakkı var. "Henüz gönderilmedi" statüsünde iken, sipariş sahibi, iptal de edebilir. Ancak mala stok var diye ilan ettikten sonra, elinde olmayan ürünü tedarik etmeye çalışmak, tam Türk işi sisteme dönüyor.


    Eğer sağlayıcı( tedarikçi )'nın stoğunda mal kalmadıysa, amazon'da satılan ürünün stok durumu da otomatikman kapanmalıdır. Yani tedarikçi mal stoğu ile amazon web stokları arasında eşgüdümlü bir işleyiş olmalıdır.


    Tedarikçi - amazon arasında, stok seviyelerini otomatik güncelleyen bir işleyiş kurulamazsa( ki öyle görünüyor ), Türk işi sisteme dönülmüş olur ki, devamında işte böyle tırtlık yaşanır.


    Sizin kuruyemiş örneğini verdiği durum ise, ayrı bir tırtlık konusudur. Sipariş verdiğinizde otomatikman en yakın şubeden gönderilmesi gerekir. Ürün size en yakın şubede yoksa, web sayfası, süre yönünden sipariş sahibini uyarmalıdır.


    Hasılı, hasılı kelam; bu internetten ürün satın alma işleri çıktı. Yeterli stok tutmamaktan tut ta, kargo ile müşteriye ulaştırılıncaya kadar bir dizi sorunu da beraberinde getirdi. Diğer ülkelerde benzer sorunlar mutlaka vardır, oluyordur. Ancak bizdeki internet siparişleriyle ile ilgili sorunların, diğer ülkelerden daha fazla olduğunu anladım. En azından bide stok seviyelerinin otomatik güncellenmediğini görüp anlamış oldum.


    ***********

    ***********

    ***********


    Birde duruma, Amerika'da mukim büyük abi Amazon açısından bakarsak, Amazon'un zaten kendine ait dev depoları var. Firma fabrikalardan kendi depolarına sürekli mal alımı yapar/yapıyor. Sevkiyatı da kendi depolarından yapıyor. Amerika ziyaretimde görmüştüm.





  • Yüzbaşı
    609 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    No-FéAR


    İlk geldiği günden beri kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım hatta Almanya üzerinden gelen bir kargo bilgilerini gizleyerek ekran görüntüsünü paylaşayım, bugüne kadar aldığım tüm siparişlerde iki gün de gelen herhangi bir ürün olmadı. Şans işi prime yokken aldığım ürünlerde de sıkıntı yaşamadım.










    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |




  • Yarbay
    3770 Mesaj

    Belirtilen tarihin dışında teslim yapılırsa her hangi bir indirim veya ücretsiz ürün var mı? Sanki birileri bir şeylerden bahsetmişti ama bulamadım o sayfayı.

    |
    |
    serkanguzel_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7884 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: byJuck

    Belirtilen tarihin dışında teslim yapılırsa her hangi bir indirim veya ücretsiz ürün var mı? Sanki birileri bir şeylerden bahsetmişti ama bulamadım o sayfayı.

    Valla mı? O husustaki amazon kuralının detaylarına ulaşırsanız beni haberdar ediniz.


    Gerçi ben ürün kullanım amacına uygun çalışmıyor diye iade etmiştim.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3770 Mesaj
    |
    |
  • Binbaşı
    1266 Mesaj

    stok konusunda katılıyorum. En azından stokta var yerine hemen tedarik edilir gibi anlaşılır bişey olabilir. Amazonunda Türkiye şartlarını öğrenmesi gerek o kesin. Şuana kadar söylenenden geç 11.11 indiriminde aldığım tv geç gönderildi. Benim gibi forumda alan bir çok kişi benzer sorunu yaşadı ve ürün özelinde bişeydi aynı gün aldığım farklı kargolar denilen tarihte geldi. Hatta prime öncesi bile yaptığım tüm alışverişler gününden önce veya tam zamanında geldi.


    Yeri değil gerçi ama market alışverişi yapılan yerler bile güncel stok vermiyor çok basit işlem bile yapılmıyor. X markanın online alışverişde ürünü görüyorum(şube bazlı gösteriyor) Sipariş veriyorum bu ürün bizde hiç stok olmadaki diyor şube çalışanı. Geçtim stokta vardı bittiyi hiç olmayan ürünü bile koyuyorlar maalesef. Yılın bir zamanı gelmiş siteye eklemişler ama siteden çıkmıyor ürün.

    |
    |
    serkanguzel_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1737 Mesaj
    Amazon prime uygulamasını miboxa kurdum çok yavaş açılışı gezinme ne yapabilirim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    346 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hrnayn

    Amazon prime uygulamasını miboxa kurdum çok yavaş açılışı gezinme ne yapabilirim

    Sony Android TV'de de yavaş. Genel olarak prime video uygulaması androidtv de yavaş. Bi çözüm bulamadım alışmak gerek galiba




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3583 Mesaj
    Üyeliği iptal edeceğim bazı filmlerde altyazı yok netflix içeriği daha iyi



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2322 Mesaj

    Bu amazonda markaya göre filtreleme yapamıyorum bir türlü kafayı yedim 1 saattir :D. Mesela kaz tüyü mont bakıyorum 100 liralık naylon montlar çıkıyor.En azından markaya göre filtreleme yapayım diyorum solda birkaçtane marka yazıyor gerisini göremiyorum. Benmi beceremedim acaba. 3 Aydır boşa üye oluyoruz ne dizi film izliyorum nede bir iğne satın aldım :D

    |
    |
  • Binbaşı
    1289 Mesaj
    Amazon drive ve amazon photos da prime a dahil değil mi acaba? İndirdim, giriş yaptım, yeniden ödeme yap vs. Diyor,



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1970 Mesaj
    Amazon iki gün önceki kargomu bugün teslim edemedi. Bu ertesi gün teslimat son zamanlarda tutmuyor.
  • Yarbay
    3770 Mesaj

    Bugün o konuda yazdım onlara yoğunluk cart curt...
    |
    |
    OnurFB1453 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6192 Mesaj

    yok öyle bir şey

    |
    |
    byJuck kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1970 Mesaj
    Kolay gelsin müşteri hizmetlerini aradım bekleyenler arasında sıra numaranız 66 dedi kapattım:)
  • Yüzbaşı
    592 Mesaj

    Benim de kargom mesai saatlerinde gelmedi. Saat 16:30 da aradılar. "hocam çıktınız mı 😅 Dedim ben çıktım yarın getirin diye de istekte bulundum. Bakalım yarın yetişebilecek mi😅
    |
    |
    OnurFB1453 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    6192 Mesaj

    2 haftadır Amazon KolayGelsin ile her gün Ankaraya paketlerim gönderildikten ertesi gün teslim ediliyor 12 saatte teslim ettikleri oldu Gece 3 te çıkan kargoyu ertesi gün 13:00 da teslim ettiler şaşırdım

    |
    |
    OnurFB1453 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3770 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TulparHAN

    2 haftadır Amazon KolayGelsin ile her gün Ankaraya paketlerim gönderildikten ertesi gün teslim ediliyor 12 saatte teslim ettikleri oldu Gece 3 te çıkan kargoyu ertesi gün 13:00 da teslim ettiler şaşırdım

    2 hafta bekledim getirmediler aynı ürünün farklı rengini aldım yine 1 hafta oldu hala bekliyorum

    |
    |
  • Yüzbaşı
    639 Mesaj

    Arkadaşlar amazon prime video'yu apple tv üzerinden izlerken benim gibi sürekli hata alan var mı? ''Bir hata oluştu.Lütfen daha sonra tekrar deneyin.Daha fazla yardım için primevideo/videohelp adresine gidin.'' diye bir ibare çıkıyor.Hiçbir içeriği izleyemiyorum

Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Masal Oku
Bebek Oyunları
En ucuz kedi maması fiyatları
Webtures SEO;SEO Nedir?
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
1,016
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.