|
Zaten işlemesi gereken bir "sistem" işlememiş ve iki gün uğraştırmış, sonrasında da geciken bir hak tanıma gerçekleşmiş. Bu tip durumlarla karşılaşmışlığım var, Amazon daha Türkiye pazarına girmemişken başka alışveriş sitelerinde benzer olaylar yaşadım. Hakkım olan zar zor sağlanabildi diye hiçbirisini övmedim. Bu Amazon daha 6502 sayılı yasanın gereği olan seçimlik haklarımı tanımıyor, "değişim ve garanti işlemimiz bulunmamakta" diyerek savuşturuyor, ancak para iadesi yapabileceklerini söylüyor. Bunun övülesi bir yanı yok, aksine hukuksuzluğu "prosedürlerimiz böyle" diyerek meşrulaştırmaya çalışarak bu yanıyla yerilesi. "Prosedürümüz böyle" diyerek kanunda açıkça zorunluluk olarak koşulan şeylere kaç ülkede aykırılık gösterebilir tartışılır, bu akıl kârı değil. Firmalar hukuku tanıyor diye övülmez, elbette asgari olarak mevzuat çerçevesinde kalacaklar, bu bir zorunluluk. Bunun üzerine çıkarlarsa çıktıkları noktada takdiri hak ederler, Amazon'un bu konuda övülesi yanı ise cayma hakkı süresinin uzun olması, 14 günlük kanuni sürenin üzerine eklemiş olmaları. Amazon henüz ülkeye yeni giriş yapmış bir firma. Yeni firmaların bazı şeyleri "kendini sevdirme" amacıyla yaptıkları çok alışılagelmiş bir vaziyet. Hepsiburada'nın da yıllar önce kanuna uydu diye, bazen ise binin üstüne bir kattı diye bu tarz övgüler aldığını hatırlıyoruz. |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

önceki
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt






