Şimdi Ara

Alman mı Japon mu? (Anket Eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
105
Cevap
0
Favori
14.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

Alman mı Japon mu? (Anket Eklendi)


(En Son Oy Tarihi: 22.7.2024)
Giriş
Mesaj
  • 8 10 yaşında bir otomobil alma niyetim var. Beğendiğim ve almayı düşündüğüm modellerden hem Fransız hem Alman hem de Japon modeller var.
    Güvenlik ve sağlamlıktan ötürü Japon Honda-Toyota ve Alman VW grubu markaları arasında kalmıştım ki birisi çıkıp yedek parça fiyatları ve tamir masrafı olarak Japonların VW grubundan çok daha pahalı olduğunu söyledi.
    Yani Allah korusun motor yenileme gibi bir durumla karşı karşıya kaldığında veya mekanik ve kaporta parçalarında Almanların daha ucuz olduğunu söyledi.
    Fikri olan?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Bende astra h, bir abimde Avensis, diğerinde auris var.

    Bende sürekli arıza var, abilerim sanayiye çok nadir gider.

    Gitse bile LPG arızalarından dolayı genelde uğrarlar.

    Ben sürekli sanayideyim. Yıllanmış araçta sorun istenmiyorsa japondan şaşmamak lazım ama gene de şans işi.

    Japonlarda donanım yok ondan arıza çıkmıyor diyenin ağzına kürekle vururum. Abimin 8-9 yıllık avenssiste anahtarsız giriş ten elektronik parka, bir çok donanım mevcut.

    Almanlar bile Japonlara göre dayanıksız. Net.
    Alman arabaları hey yönden Japon arabalarından daha iyiyse neden dünyanın en çok satan markası bir Japon?



    Ayrıca Japonların arıza yapmamasını, arabalarında turbo olmamasına bağlamışsınız ama sizin turbolu Japon otomobilleri hakkında gram bilginiz yok. Bahsettiğim motorlar da öyle 1.4-1.5-1.6 turbolu 150hp arabalar da değil. +300hp fabrika çıkışlı ve modifiye ile +1000hp'ye çıkartılıp parça kırmadan kullanılan üniteler.



    Siz ve sizin gibiler Japon otomobillerini 1.4 Corolla'dan, Alman otomobillerini de M, Amg, Rs serisi ve Porsche'den ibaret sandığınız sürece forumda böyle saçma yorumlar görmeye malesef devam edeceğiz.
    10 aracım oldu, 2 Fransız, 2 italyan, 2 Alman , 2 Japon, 1 Kore ve 1 de Amerikan.

    Fransızlar çok dayanıksız ve beni sürekli sanayiye götürdü.

    İtalyanlar çok şık görünümlü, sportif ruhlu ancak Fransız'lardan da dayanıksızdı.

    Almanlar; güven veren, konforlu ancak ruhsuzdu. Çok da dayanıklı olduğu söylenemez, sanayiye gidiyorduk durduk yere.

    Japonlar; basit, güvenli, konforsuz ancak çok sağlamdı. 1 kere dahi sanayiye gitmedim.

    Chevrolet: (Amerikan) Sanayiye abone etti beni, ama sevimliydi.

    Son aracım Hyundai , Kore malı. 7 ay oldu ancak henüz masraf yok, konfor ve kalite de yok.

    Sorunuzu kendime soruyorum, şimdi alsam Alman mı Japon mu alırdım? Bu kadar deneyimden sonra tercihim Japon olurdu. Çünkü sanayiye gidip ustayla muhatap olmak istediğim en son şey. 0 km almak isteseydim belki cevabım Alman olurdu
    Su 80 yillik turbo teknolojisini nimet sananlar cok degisik bir zihin yapisindalar.



    Turbo dedigin otomobil ureticilerinin;



    "ya simdi kim ugrasacak hem verimli hem performansli hem uzun omurlu motor yapmakla siradan bir motora cakalim turboyu varsin yag yaksin, varsin lspi sorunlari olussun, varsin tüketiciler ilerleyen km lerde turbo ve intercooler sorunlari ile bogussun, garanti bitene kadar cortlamasin yeter. nasil olsa turboyu teknolojik bir sey sanan bir suru tuketici var hem adi da kulaga cok hos geliyor turbo turbo"



    mantigi ile belirli periodlarda isitip isitip önümüze attiklari 80 yillik bir teknoloji.

    Ben cocukken chuck norrisin filmleri vardi 80 yapimi filan o adamin arabalari hep turboluydu. Karasimsek te turboluydu.

    Turbo yeni bir sey degil yani. Tabi gozunu tsi ile acmis 18-20 yasindaki arkadaslar bilmez bunlari.



    Ama bizim vatandas saniyorki turbo cok teknolojik daha yeni icat oldu.



    Cift kavramayi iyi bir şey sananlarla turboyu teknoloji sananlar genelde ayni kisiler oluyor ayrica. Ikiside uzun vadede tuketiciye kaziktir.

    Cift kavrama matah birsey olsa simdi yeni yeni tekrar ureticilerin lutfetmesiyle geri gelen tam otomatik sanzimanlarin buyuk puntolarla reklamlari yapilmazdi.

    Zira cogu tuketicinin gozu aci tecrubelerle de olsa acildi. Cift kavramanin ne buyuk bir tuzak oldugunun farkina vardilar.

    Bu turbocu tayfadan da zamanla dogru yolu goren cok olacak ta is isten gecmis olacak.

    Tabi bu dediklerim turbo benzinliler icin gecerli. Dizelde olay farkli.


    Hayirli gunler
    Evet haklısın e36 ae101'den çok daha üstün bir araçtır ama ben sadece aynı dönemin araçları olduğu için örnek verdim.



    Arıza konusuna gelirsek Japonlar her iddiaya girerim almanlardan daha az sorunsuzdur sebebi ise elektronik ve mekanik parçalarının Almanlara göre daha az ve daha basit olmasıdır. Dediğim gibi bugün yanlanmamış,zorlanmamış e36'yı getir en az bir kere maf sensöründen dolayı tamir görmüştür. Aynı dönemin Mercedes'leri bmw'lere göre daha sorunsuzdur ama yinede japonlar kadar değildir bugün elektronik ve şanzıman arızaları baş gösteriyor sanayide araştırın.



    Tekrar diyorum Alman araçlarını severim ama sorunsuzluk açısından bir japon değildir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Alman mı Japon mu?

    Araba alırken karşılaştığın en önemli kararlardan biri, Alman arabalar mı yoksa Japon arabalar mı alacağına karar vermektir. Her iki ülkenin otomobil endüstrileri de yüksek kaliteli ve güvenilir araçlar üretmektedir, ancak her birinin kendine özgü güçlü ve zayıf yanları vardır.

    Güvenilirlik

    Japonya, uzun yıllardır güvenilir otomobilleriyle ünlüdür. Japon arabaları, genellikle Alman muadillerinden daha düşük bakım maliyetlerine sahiptir. Örneğin, Toyota, 2021'de J.D. Power tarafından en güvenilir otomobil markası seçilmiştir.

    Kalite

    Hem Alman hem de Japon arabaları yüksek kalite standartlarında üretilir. Bununla birlikte, Alman arabaları genellikle daha lüks malzemeler ve daha gelişmiş özellikler sunar. Ancak bu kalite farkı daha yüksek bir fiyatla gelir.

    Maliyet

    Genel olarak, Japon arabaları Alman arabalarından daha uygun fiyatlıdır. Bu, özellikle bütçesi sınırlı olanlar için önemli bir faktördür. Ancak, Alman arabalarının üst düzey modelleri çok daha pahalı olabilir.

    Performans

    Performans söz konusu olduğunda, Alman arabaları genellikle Japon arabalarından daha iyi performans gösterir. Alman otomobil üreticileri, güçlü motorlar ve gelişmiş süspansiyon sistemleri konusunda uzmanlaşmıştır.

    Özellikler

    Alman arabaları, genellikle daha fazla özellik ve teknoloji sunar. Isıtmalı koltuklar ve deri döşeme gibi lüks özellikler Alman arabalarında daha yaygındır. Japon arabaları ise genellikle daha pratik özelliklere odaklanır, örneğin daha geniş iç mekanlar ve daha iyi yakıt verimliliği.

    Hangi Ülkenin Otomobilleri Sizin İçin Uygun?

    Alman mı yoksa Japon mu karar vermek, kişisel tercihlerine ve ihtiyaçlarına bağlıdır. Güvenilirlik, kalite, maliyet, performans ve özellikler sizin için önemli faktörlerse, Alman ve Japon arabalarını karşılaştırmanız ve sizin için en uygun seçeneği belirlemeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • japon'u pahalı olsa bile, 2-3 yılda cortlamaz. uzun ömürlüdür.
  • Japon araçları çok daha sağlam, güvenilir ama ikinci elde önemli olan temizliği.



    Temiz kullanılmış, iyi bakılmış alman Vw bile olsa bakımsız japona tercih edilebilir. Bence japon alman yerine temiz araç bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 aracım oldu, 2 Fransız, 2 italyan, 2 Alman , 2 Japon, 1 Kore ve 1 de Amerikan.

    Fransızlar çok dayanıksız ve beni sürekli sanayiye götürdü.

    İtalyanlar çok şık görünümlü, sportif ruhlu ancak Fransız'lardan da dayanıksızdı.

    Almanlar; güven veren, konforlu ancak ruhsuzdu. Çok da dayanıklı olduğu söylenemez, sanayiye gidiyorduk durduk yere.

    Japonlar; basit, güvenli, konforsuz ancak çok sağlamdı. 1 kere dahi sanayiye gitmedim.

    Chevrolet: (Amerikan) Sanayiye abone etti beni, ama sevimliydi.

    Son aracım Hyundai , Kore malı. 7 ay oldu ancak henüz masraf yok, konfor ve kalite de yok.

    Sorunuzu kendime soruyorum, şimdi alsam Alman mı Japon mu alırdım? Bu kadar deneyimden sonra tercihim Japon olurdu. Çünkü sanayiye gidip ustayla muhatap olmak istediğim en son şey. 0 km almak isteseydim belki cevabım Alman olurdu
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Alman araçları her yönden Japon ve Fransız ve Kore araçlarından üstün olmakta beraber, Japon araçlarına arıza yapabilecek turbo gibi katma değerei yüksek parçalar olmadığı için eskise bile sorun çıkarma ihtimali azdır

    Alman Japon Fransız Kore sıralaması vardır TEORİK
  • Evde 3 aracım da japon, hatta aynı marka,

    kardeşimdeki araç 2009 model, yarı otomatik, 60bin'de aldım. 5yılda 160bin km ye yaklaştı. Bir kere servise yazılım güncelleme için gittim sebebi de şanzımanın alman malı olması idi

    kendi şahsi aracım 2011 model, manuel, direkt made in japan , 90bin km'de aldım. 106bin'e yaklaştı 9ayda. lpg taktırdım. bugün de işlettim. şimdilik bir derdimiz yok. Kullanan arkadaşlarımdan da sorun sıkıntı duymadım.

    anneme aldığım 2005 model otomatik araç düzenli bakımları yapılmış, 260bin km'de aldım. tek sıkıntısı üzerindeki konya malı atiker lpg parçaların 9yılda ömürlerini doldurmalarından ötürü lpg kitinde parça değişimi oldu. şu anda araba 267bin km civarında. şanzıman motor açılmamış. motor saat gibi, yağ eksiltme vs. yok... kliması püfür püfür çalışıyor.

    annemle, kendi aracımda malezya malı yan sanayi bolca bulunuyor, uygun fiyata buluyorum. sanmıyorum alman araçlarının bu araçların parçaları kadar uyguna yedek parçası olsun. tamam yetkili servis pahalı vs. deniyor da sanki alman malı, opel filan alsan yetkili servise sokacaksın...

    Arkadaşıma 2015te idi sanırım 70bin km'de benzinli opel astra h aldık. gazı bitik klima çalışmıyor denildi. meğer kompresör arızalı imiş. bobin vs.tamir edildi. sol arka rulman arızalı idi. kullanıma da bağlı olabilir ama ben daha hiçbir aracımda rulman değiştirmedim. sonra tekrar bozuldu bu sefer radyatör fanı arızalanmış. ona masraf edildi. digital klimanın sıcak soğuk ayarı çalışmıyor. 2000tl istiyorlar tamiri için bütün konsol sökülecekmiş.

    75bin gibi brc tüp takıldı. 100bin gibi oksijen sensörü bozuldu. yine o civarlarda üstün alman mühendisliği motorun üstüne sıcak yere beyin koyduğu için boğaz kelebeği beyni arızalandı. araba gaz yemiyordu...

    şu anda 121bin'de sol ön rulman da gitmeye başlamış. virajlarda uçak kalkıyor aracın içinden. bütün kapı döşemeleri attı. pres imiş alman kalitesi çıktı hepsi...

    neden astra h'ler bu sorunlarıyla bilinirken bu kadar tutuyor

    annemin aracı da 2005 model, arkadaşımın astra da, annemin sadece tavanda ufaktan bi matlaşma varken, arkadaşımın kaput, tavan, bagaj dik güneş gören bilimum yerlerden vernik atığı var. taklalı muamelesi olacak diye boyatamıyor da


    Japona masraf eden, ya bitik araba almıştır, ya adam gibi bakmamıştır. Başka türlü japona masraf edemezsin.
    Japona biniyorum ben diye yılda 2bin km yapıyorum 3-4yılda bir motor yağı değiştiriyorum hehehe diyen zır cahil bile gördüm..

    tamam araba japon da onu süren eski sahipleri böyle çin malı çakallardan olablir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    Alman araçları her yönden Japon ve Fransız ve Kore araçlarından üstün olmakta beraber, Japon araçlarına arıza yapabilecek turbo gibi katma değerei yüksek parçalar olmadığı için eskise bile sorun çıkarma ihtimali azdır

    Alman Japon Fransız Kore sıralaması vardır TEORİK
    "Katma değeri yüksek" derken, bilmediğin bir kavramdan bahsettiğine nedense eminim.

    Konuya dönersek; 15 yıl hiç arıza çıkarmaya Peugeot 206 da biliyorum, 2 haftada 1 mutlaka sanayiye uğramanı isteyen Auris de...
    Araçtan bağımsız hareket edersek, Japon araçların yedek parçaları Alman araçların yedek parçalarından daha pahalı değildir. Genelde insanlar yorumlarına eklemez ama bahsedilen durum, yani yedek parça fiyatı söz konusu olduğunda Japonların parçalarının pahalı olduğunu kanıtlamak adına piyasada çok az bulunan araçların, Aksaray'daki yan sanayi parçacılardaki parça fiyatları ile, Almanların en çok satılan araçlarının yedek parçalarını kıyaslarlar. Böyle bir durumda, doğal olarak Japonların parçaları daha pahalı olur.
    Eğer orjinal yedek parça kullanacaksan, ki önerilen budur, yerli otomobillerin parçaları bile ucuz değildir. Ama yan sanayi kullanacaksan, çok satılan araçlara yönelecek ve yedek parçadaki bolluğu fırsata çevirmeye çalışacaksın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 8-10 ve daha yüksek yaşta bakılıyorsa doğrudan Japon araçları seçilir. W124 Mercedes hariç
  • webbie kullanıcısına yanıt
    O zaman sana bir soru, 1.0 TFSI katma değeri mi daha yüksektir yoksa 1.6 VVTi mi katma değeri yüksektir ?

    15 Yıl arıza yapmayan Peugeout'a rastlamak çok ender belki imkansıza yakındır. Dayanak ve gerekçesi olan kaynak gösterilmiş yorumlar yapmanı öneririm.

    Benim yedek parça ile ilgili bir görüşüm olmamasına rağmen bu konudan bahsetmişsin. Yedek parça yan sanayisi ülkemizde gün geçtikçe gelişiyor bu nedenle marka ayrımı gözetmeksizin yan sanayi parçaların artık pahalı olduğunu söylemek doğru olmaz.

    Bilimsel gerçeklere değil şehir efsanelerine itibar eden, kahvehane muhabbetleri sırasında her duyduğuna inanan biri olduğunu düşünüyorum.

    Bu arada Peugeot'u doğru yazman beni şaşırttı, tebrikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    O zaman sana bir soru, 1.0 TFSI katma değeri mi daha yüksektir yoksa 1.6 VVTi mi katma değeri yüksektir ?

    15 Yıl arıza yapmayan Peugeout'a rastlamak çok ender belki imkansıza yakındır. Dayanak ve gerekçesi olan kaynak gösterilmiş yorumlar yapmanı öneririm.

    Benim yedek parça ile ilgili bir görüşüm olmamasına rağmen bu konudan bahsetmişsin. Yedek parça yan sanayisi ülkemizde gün geçtikçe gelişiyor bu nedenle marka ayrımı gözetmeksizin yan sanayi parçaların artık pahalı olduğunu söylemek doğru olmaz.

    Bilimsel gerçeklere değil şehir efsanelerine itibar eden, kahvehane muhabbetleri sırasında her duyduğuna inanan biri olduğunu düşünüyorum.

    Bu arada Peugeot'u doğru yazman beni şaşırttı, tebrikler.
    "Katma değer" ne demek sence?
    Bahsettiğin katma değer kavramını bir aracın turbosu ile nasıl bağdaştırdın?




  • Su 80 yillik turbo teknolojisini nimet sananlar cok degisik bir zihin yapisindalar.



    Turbo dedigin otomobil ureticilerinin;



    "ya simdi kim ugrasacak hem verimli hem performansli hem uzun omurlu motor yapmakla siradan bir motora cakalim turboyu varsin yag yaksin, varsin lspi sorunlari olussun, varsin tüketiciler ilerleyen km lerde turbo ve intercooler sorunlari ile bogussun, garanti bitene kadar cortlamasin yeter. nasil olsa turboyu teknolojik bir sey sanan bir suru tuketici var hem adi da kulaga cok hos geliyor turbo turbo"



    mantigi ile belirli periodlarda isitip isitip önümüze attiklari 80 yillik bir teknoloji.

    Ben cocukken chuck norrisin filmleri vardi 80 yapimi filan o adamin arabalari hep turboluydu. Karasimsek te turboluydu.

    Turbo yeni bir sey degil yani. Tabi gozunu tsi ile acmis 18-20 yasindaki arkadaslar bilmez bunlari.



    Ama bizim vatandas saniyorki turbo cok teknolojik daha yeni icat oldu.



    Cift kavramayi iyi bir şey sananlarla turboyu teknoloji sananlar genelde ayni kisiler oluyor ayrica. Ikiside uzun vadede tuketiciye kaziktir.

    Cift kavrama matah birsey olsa simdi yeni yeni tekrar ureticilerin lutfetmesiyle geri gelen tam otomatik sanzimanlarin buyuk puntolarla reklamlari yapilmazdi.

    Zira cogu tuketicinin gozu aci tecrubelerle de olsa acildi. Cift kavramanin ne buyuk bir tuzak oldugunun farkina vardilar.

    Bu turbocu tayfadan da zamanla dogru yolu goren cok olacak ta is isten gecmis olacak.

    Tabi bu dediklerim turbo benzinliler icin gecerli. Dizelde olay farkli.


    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 3 Ağustos 2018; 12:44:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • capon kullananlar araba değilde bali felan çekiyolar heraldekafalar çok değişik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon dost Alman düşman... başına.

    Mesele sanayiye gitmemek ise herkes Japon diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alman var mesela Mercedes bmw porche alman var opel, vw

    Orta sinif icin sorunsuz toyota en iyisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende astra h, bir abimde Avensis, diğerinde auris var.

    Bende sürekli arıza var, abilerim sanayiye çok nadir gider.

    Gitse bile LPG arızalarından dolayı genelde uğrarlar.

    Ben sürekli sanayideyim. Yıllanmış araçta sorun istenmiyorsa japondan şaşmamak lazım ama gene de şans işi.

    Japonlarda donanım yok ondan arıza çıkmıyor diyenin ağzına kürekle vururum. Abimin 8-9 yıllık avenssiste anahtarsız giriş ten elektronik parka, bir çok donanım mevcut.

    Almanlar bile Japonlara göre dayanıksız. Net.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Alman arabaları hey yönden Japon arabalarından daha iyiyse neden dünyanın en çok satan markası bir Japon?



    Ayrıca Japonların arıza yapmamasını, arabalarında turbo olmamasına bağlamışsınız ama sizin turbolu Japon otomobilleri hakkında gram bilginiz yok. Bahsettiğim motorlar da öyle 1.4-1.5-1.6 turbolu 150hp arabalar da değil. +300hp fabrika çıkışlı ve modifiye ile +1000hp'ye çıkartılıp parça kırmadan kullanılan üniteler.



    Siz ve sizin gibiler Japon otomobillerini 1.4 Corolla'dan, Alman otomobillerini de M, Amg, Rs serisi ve Porsche'den ibaret sandığınız sürece forumda böyle saçma yorumlar görmeye malesef devam edeceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha evet birde oyle bir geyik, yalan var. Japonda Donanim yokmuş, ondan ariza olmuyormuş😂

    Neyi yok yol bilgisayarimi, asr mi, yagmur far sensörü mü bu da ayri zırva.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Alman arabaları hey yönden Japon arabalarından daha iyiyse neden dünyanın en çok satan markası bir Japon?



    Ayrıca Japonların arıza yapmamasını, arabalarında turbo olmamasına bağlamışsınız ama sizin turbolu Japon otomobilleri hakkında gram bilginiz yok. Bahsettiğim motorlar da öyle 1.4-1.5-1.6 turbolu 150hp arabalar da değil. +300hp fabrika çıkışlı ve modifiye ile +1000hp'ye çıkartılıp parça kırmadan kullanılan üniteler.



    Siz ve sizin gibiler Japon otomobillerini 1.4 Corolla'dan, Alman otomobillerini de M, Amg, Rs serisi ve Porsche'den ibaret sandığınız sürece forumda böyle saçma yorumlar görmeye malesef devam edeceğiz.
    2.0 motordan 400 hp cikaran stok evo var. Mr 400mu ne kodu unuttum simdi.



    Bu arkadaslar bilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu isimde biri için tabii ki japon...
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Fq-400. Bu motora 3 yıl 60bin km garanti bile veriyorlar. Hatta fq-440 bile var ama dediğiniz gibi bu arkadaşlar bilmeyeceği için efsanevi turbo beslemeli japonları sayma gereği duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.