Şimdi Ara

Alman arabası olmayan VW, yani jetta

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
45.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşa jetta bakmak için geçen vw bayisine gittik iyiden iyiye inceledik jettayı ve diğer modelleri. Araç donanım olarak harika, güvenlik namına ne varsa hepsi tüm donanım seviyelerinde standart, yani en baz versiyon bile 8 havayastığı, abs, ebd, vs. vs. standart. Tek farklılık dijital klima, jant vs gibi olaylarda. Bi de kapı iç kenarlarına yumuşakça bi plastikten koruma yapmışlar, izalasyona bayaa katkı sağlamış, ama sadece jetta da var, passatta dahi yok. Araç benim bayaa hoşuma gitti. Pazarlığa oturduk o noktada da bayii çok güzel bi indirim sundu ama arkadaş kararsız.

    Beni esas dumur eden nokta ise bayinin (bu arada satış temsilcisi değil, satış müdürü ilgilendi bizle) jettaların tümünün sadece ABD de yapıldığını söylemesi oldu. Yani demesine göre bundan sonra almanya da veya avrupanın herhangi bi yerinde jetta üretimi yokmuş ve olmayacakmış. Jetta ismine dönüşün nedeni de o imiş....







  • Bildiğim kadarıyla jetta meksikada üretiliyor
  • ben bir alman olsam ve jettanın meksikada üretildiğini bilsem imkanı yok jetta almazdım.
  • Jetta ABD'yi fethetti şimdi sıra Avrupa'da

    ABD'de 6 ayda 45 bin satan yeni Jetta Türkiye'de. Aracın 1.6 ve 2 litrelik modellerinin satılacağı Türkiye'de 1.6 modeli 34.300 YTL'den piyasaya çıkacak.

    O aslında bir Amerikalı. Meksika'da doğdu ABD'de büyüdü. Son 26 yılda yakaladığı yüksek satış rakamları ona ABD'de en çok satılan Avrupalı araç unvanını kazandırdı. Bu yüzden aracın yeni modeli dünyada piyasaya çıkmaya hazırlanırken ABD'de Mart ayından beri satılıyor. Gelen son rakamlara göre araç son 6 ayda tam 45 bin adet sattı. Evet sözünü ettiğimiz araç Alman Volkswagen şirketinin sessiz kahramanlarından Jetta. Daha doğrusu yeni Jetta. İlk olarak 1979'da Jetta adıyla üretilen ardından Jetta II, Vento ve 1998 yılından itibaren de Bora adıyla satışa sunulan Jetta asıl ismiyle geri dönüyor. Bu güne kadar tüm dünyada 6.6 milyon adet satan Jetta özellikle geniş iç hacimli aile arabalarının tutulduğu Türkiye, İngiltere, Avusturya, İtalya ve İspanya'da oldukça gözde. Jetta'nın son sürümü olan Bora Türkiye'de tam 42 bin adet sattı.

    Almanya'da ilkolarak basının karşısına çıkan yeni Jetta ise ilk bakışta Golf'ün sedan versiyonu gibi duruyor. Aracın krom radyatör ızgarasının haricinde ön görünüşü Golf'ün neredeyse aynısı. Yeni Jetta'nın yan ve arka görünüşü ise Passat'ın çizgilerini anımsatıyor. Ancak aracın asıl dikkat çekici özellikleri sportif tasarımı ve boyutları. Bora modelinden 4.6 santim daha geniş ve 17.8 santim daha uzun olan yeni Jetta iç hacim bakımından oldukça cömert. Özellikle arka koltukta oturanlar oldukça geniş bir alana sahip. Aracın 527 litrelik inanılmaz büyüklükteki bagajı ise Jetta'yı hem aile hem de sürekli yolculuk yapmayı seven bekarlar için ilginç hale getiriyor. Araç 5 Eylül'den itibaren Türkiye'de bayilere dağıtılacak. Jetta'nın 7 farklı motor seçeneği olacak. Türkiye'ye ise 1.6 lt. 102 hp Primeline Manuel Vites ile 2.0 FSI 150 hp Comfortline modelleri gelecek.




  • asla öyle deme
    biz bunu amerkadaki bir arkadaşla tartıştık(bu forumda)
    bende bir dönem amerikada bulundum.
    olay sandığın gibi değil
    meksika bu işte bayağı ileride.
    tabiki bir almanya kadar değil ama bir ispanya imaltı gibi düşün.....
    meksika imalatlarının çoğu amerikan alt yapılı ve denetimi destekli.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaiser şoze

    ben bir alman olsam ve jettanın meksikada üretildiğini bilsem imkanı yok jetta almazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 26 Mart 2006; 3:10:09 >
  • Walla ben de bayaa bi süre bulundum ABD de ama şu kadarını söyliyeyim:

    Bırakın amerikalı işçilerin yaptığı arabayı, çim biçme makinesi bile alınmaz. Adamlar araba işinden anlamıyolar.
  • adamlar zırt pırt uzaya çıkıyorlar ama arbabaları beş para etmez öylemi.
    desene alternatif bir taşıt geliştiriyorlar o zaman.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla ben de bayaa bi süre bulundum ABD de ama şu kadarını söyliyeyim:

    Bırakın amerikalı işçilerin yaptığı arabayı, çim biçme makinesi bile alınmaz. Adamlar araba işinden anlamıyolar.
  • Özel birtakım araçlar haricinde (ne bileyim corvette vs hariç) bi tane düzgün arabalarını göster adamların. Yani büyük araba yapma konusunda rakip tanımıyolar, bi de pikap konusunda başarılı sayılırlar (dı, artık pikap olayında da japonlara kaptırdılar). Özellike orta ve küçük araba olarak yaptıkları 5 düzgün model say. Olayın teknoloji boyutu apayrı bişey, ama sağlamlık ve güvenilirlik boyutunda japonların epey gerisindeler.
  • sen ne yaptı hocam
    adamlar teknolojiyle tüm dünyaya kafa tutuyorlar.
    ayrıca en dayanıklı araçlar alman amerikan araçlarıdrı.
    japonların araçları ince sac üzerine kurulmuş hassas araçlardır....
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Özel birtakım araçlar haricinde (ne bileyim corvette vs hariç) bi tane düzgün arabalarını göster adamların. Yani büyük araba yapma konusunda rakip tanımıyolar, bi de pikap konusunda başarılı sayılırlar (dı, artık pikap olayında da japonlara kaptırdılar). Özellike orta ve küçük araba olarak yaptıkları 5 düzgün model say. Olayın teknoloji boyutu apayrı bişey, ama sağlamlık ve güvenilirlik boyutunda japonların epey gerisindeler.
  • olay saç kalınlığıyla bitiyosa sovyet dönemi araçlar amerikan arabalarına sağlamlıkta beş basar. sağlam=güvenilir=reliable şeklinde düşünün olayı
  • Uzaya çıkmak bir kriter ise Ruslar'ın Lada'sı yeryüzünün en iyi aracı olmalıydı. Araçların kalitesini uluslar ve onların ihtiyaçları belirler. Amerikan üretimi araçlar teknik olarak Alman araçlarına nazaran çok zayıftır. Özellikle yol tutuş ve sürüş özellikleri fiyaskodur. Tabi bu biraz da ihtiyaç ve kültür ile alakalı.
    Abd vatandaşları kültür ve zeka olarak vasat özellikler gösterip hayatlarının tüketime dayalı olması, kullanışlılık ve kalite yerine gösterişi tercih etmeleri otomobil üretimlerine de yansımıştır.
    Ayrıca Sovyetler'in ve Abd'nin uzaya daha erken çıkabilmesi İkinci Dünya Savaşı ganimetlerindendir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irvine

    Uzaya çıkmak bir kriter ise Ruslar'ın Lada'sı yeryüzünün en iyi aracı olmalıydı. Araçların kalitesini uluslar ve onların ihtiyaçları belirler. Amerikan üretimi araçlar teknik olarak Alman araçlarına nazaran çok zayıftır. Özellikle yol tutuş ve sürüş özellikleri fiyaskodur. Tabi bu biraz da ihtiyaç ve kültür ile alakalı.
    Abd vatandaşları kültür ve zeka olarak vasat özellikler gösterip hayatlarının tüketime dayalı olması, kullanışlılık ve kalite yerine gösterişi tercih etmeleri otomobil üretimlerine de yansımıştır.
    Ayrıca Sovyetler'in ve Abd'nin uzaya daha erken çıkabilmesi İkinci Dünya Savaşı ganimetlerindendir.

    DOĞRU SÖZE NE DENİR?




  • walla hocam 2,5 yildir almanyada yasiyorum. Almanyada bu süre icinde de bircok sehir gezdim ve gördüm, ama 1 tane bile WV jetta görmedim. Büyük bir WV servisi var yasadigim sehirde ,oradada yok !!! . 4 ay önce türkiyeye gelmistim ve ilk defa orada gördüm Jettayi. Meger WV jetta diye bir araba cikarmis.
  • bu adamlar polonyaya fabrika dikiyorlar.orada artık ne üretirlerse..

    jetta amerikan,sorum şu peki golf ne malı?

    alman diye biliyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irvine

    Uzaya çıkmak bir kriter ise Ruslar'ın Lada'sı yeryüzünün en iyi aracı olmalıydı. Araçların kalitesini uluslar ve onların ihtiyaçları belirler. Amerikan üretimi araçlar teknik olarak Alman araçlarına nazaran çok zayıftır. Özellikle yol tutuş ve sürüş özellikleri fiyaskodur. Tabi bu biraz da ihtiyaç ve kültür ile alakalı.
    Abd vatandaşları kültür ve zeka olarak vasat özellikler gösterip hayatlarının tüketime dayalı olması, kullanışlılık ve kalite yerine gösterişi tercih etmeleri otomobil üretimlerine de yansımıştır.
    Ayrıca Sovyetler'in ve Abd'nin uzaya daha erken çıkabilmesi İkinci Dünya Savaşı ganimetlerindendir.


    Hocam süper özetlemişsin yav takdir ettim


    Golf ALman.


    Jetta Meksikalı.

    Çok birşey değişeceğini sanmıyorum.

    Dünya için Türkiyede üretilen bir aracın prestijini düşünün. Hiç satmaması lazım...


    Ama bir firma ona logosunu koyuyorsa demekki güvendiği birşey var...


    Hele bu firma VW ise...




  • yukarıdan amerikalı olduğu manası çıkıyor da ondan söyledim ben de bilmiyorum..

    vw meksikada üretiliyor diye korkmayın..
    çünkü siz zannetmeyin ki onlar fabrikayı dikip gerisini meksikalı mühendislere ve işçilere bıraktığını..

    çok sıkı bir denetim ve fabrikanın üst düzey yöneticileri atama + makina parkı gibi her konuda adamlar tepelerinden ayrılmıyor.
    eğer onların istediği birşey göz ardı edeilir de müşterilerin bu konudan dolayı çıkacak problemlerde onlara bir şikayet giderse fabrikanın vay haline..

    aynısını bize de yapıyorlar..

    toyota ülkemizde yan sanayisini bile tabiri caizse terbiye etti..

    reno,fiat üretime ordan her türlü karışıyorlar,yapılacak testlerine standartlarına kadar onlar belirliyor.

    fabrika ismi vermeyeceğim Bursada gezdiğim fabrikalardan biri vw,reno,toyota ve fiata parça basıyor.

    toyota haricindekiler sen bu parçayı bana üret derken ve üretilirken,toyota sen bu parçayı bana benim isteidiğim yöntemlerle üreteceksin diyor
    ve onun üretim hattı ayrı..

    burada önemli olan markadır.

    hyundai almanyaya fabrika kursa nasıl daha kaliteli olamayacaksa,mercedes de ülkemize fabrika kurarsa daha kalitesiz olmayacak.

    bir fabrika kurulduktan sonra da neyin nasıl yapılacağına dair milyonlarca avroluk eğitimler veriliyor ilk önce kendi yöneticilerini getiriyor,bu işler öyle tahmin edilen gibi basit değil..




  • Ama Çin Malı ve Japonya malı nasıl farkediyorsa illa montajda farklar olacak...

    İşçi eğitimi, işçinin sosyo ekonomik durumu da buna etken...


    Çin de adam mutsuz, ayda 30 dolara ağır şartlarda çalışıyor, bu yüzden Çinde kalişte üretimi düşük...

    Ne kadar Çin malı aldığım elektronik varsa ki SOny vs. dir kesinlikle kalitesiz...

    Mesela İspanya malı Pioneer kalitesiz...


    Yani aynı değil ama emre. senin dediklerin doğru.


    En üst kademede Toyota da Japonlar var. Çok sıkı eğitim var işler çok sıkı. Bu nedenle Toyota Adapazarı fabrikası 0 hata ile araç üretiyor. Belki Japonya fabrikası bile 0 hata değildir yani...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oligarşi

    Ama Çin Malı ve Japonya malı nasıl farkediyorsa illa montajda farklar olacak...

    İşçi eğitimi, işçinin sosyo ekonomik durumu da buna etken...

    Çin de adam mutsuz, ayda 30 dolara ağır şartlarda çalışıyor, bu yüzden Çinde kalişte üretimi düşük...

    Ne kadar Çin malı aldığım elektronik varsa ki SOny vs. dir kesinlikle kalitesiz...

    Mesela İspanya malı Pioneer kalitesiz...

    yani aynı değil ama emre. senin dediklerin doğru.

    En üst kademede Toyota da Japonlar var. Çok sıkı eğitim var işler çok sıkı. Bu nedenle Toyota Adapazarı fabrikası 0 hata ile araç üretiyor. Belki Japonya fabrikası bile 0 hata değildir yani...



    sony lerde benim de başıma gelen şey malezya mallarının da daha iyi olduğu bu konuda katılıyorum..
    ama otomobil başka birşey.sen bir mp3 oynatıcısını kalitesiz yaparsın başın ağrımaz satışların düşer çin malı olanını almayıp bulursan japonunu alırsın.ama sony ye laf etmezsin çinlilere laf edersin.

    otomobilde bu noktada fark var,çünkü can güvenliği sözkonusu,çünkü o markanın imajı sözkonusu.yanlış monte edilmiş bir havayastığı o markanın imajını yokeder,ödeyeceği olası tazminat kaç araçtaki karını yokeder, işte bu noktada cesaret edemiyorlar risk almaya.

    montaj konusunda da durum şu fransadaki reno fabrikasından daha az montaj hatalı araç çıkar.
    bizim insanımızın daha becereiksiz olduğundan değil,onların otomasyonunun daha yüksek oranda olduğundan.

    örnek:
    bizim meganeların camlarını işçilerimiz takarken,onlarınkini robotlar takıyor.

    tabiki boyut hassasiyeti robotdaki kadar olamaz.bu noktada da bu şekliyle hak veriyorum.




  • yanlış montajdan falan bahsediliyor ama zaten üretim bandı denen bi teknoloji var. İnsan eli çok az değiyor zaten araca. Herşeyin yeri belli tek yapılması gereken oda bazı noktalarda vida sıkmak. Ha avrupada üretilmiş ha afrikada zaten adam almanyadaki fabrikanın aynısını oraya kuruyor. Ayrıca işçilik hatalarını minimuma indirecek şekilde dizayn ediliyor artık tüm parçalar. Bu şekilde hem hızlı hemde kusursuz üretim elde ediyor. Eğer hata yapmak işçinin elinde ise zaten o fabrikanın bir amacı olmaz ki ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: byurt

    yanlış montajdan falan bahsediliyor ama zaten üretim bandı denen bi teknoloji var. İnsan eli çok az değiyor zaten araca. Herşeyin yeri belli tek yapılması gereken oda bazı noktalarda vida sıkmak. Ha avrupada üretilmiş ha afrikada zaten adam almanyadaki fabrikanın aynısını oraya kuruyor. Ayrıca işçilik hatalarını minimuma indirecek şekilde dizayn ediliyor artık tüm parçalar. Bu şekilde hem hızlı hemde kusursuz üretim elde ediyor. Eğer hata yapmak işçinin elinde ise zaten o fabrikanın bir amacı olmaz ki ....


    aynı fabrikayı kurmuyor..
    aynı kapasitede olmuyor..

    yukarıdaki örneğime ek örnek..

    pejonun ispanyadaKİ fabrikasında yüksek rakam kapasitesinde partner üretiliyor ve otomasyon had safhada..

    bizim partnerler ise punta kaynağına varana kadar el emeği göz nuru.hiç otomasyon yok(boyada kısmi).

    bu noktada işçilik maliyetlerinin düşüklüğü cazip kılıyor..

    artık ülkemizde de asgari ücretli bir işçinin maliyeti 700dolarlara dayandı..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.