Şimdi Ara

Akü Şarj Redresörü + Akümülatör + Modifiye Sinüs İnverter

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yaptığım aramalarda aklımdaki soruya yanıt bulamadım ve sizlerle paylaşmak istedim. Evime kurmayı düşündüğüm DVR kayıt cihazının ve gece görüş kameralarının, elektrikler kesikken de uzun süre çalışabilmesi için bir sistem tasarlamayı düşünüyorum. Bu iş için 1500 VA UPS' ler bile yetersiz kalıyor (30 dk.' dan daha uzun süreli kesintiler için) ve 1500 VA üzerinde kapasiteye sahip UPS' ler de çok pahalı. Jeneratörlerin ise yakıt masrafı çok yüksek. Ben de aşağıda şemasını çizdiğim sistemi kurmayı düşünüyorum:

     Akü Şarj Redresörü + Akümülatör + Modifiye Sinüs İnverter


    Bu işi tek başına yapan, yani inverter+redresör içeren ve kendisine bağlı olan cihazları, şebekede elektrik varken şebekeden besleyip aynı anda aküyü şarj eden, elektrikler kesilince de aküden faydalanarak inverter ile besleyen cihazlar var, ancak fiyatları maalesef uçuk.

    Bense tasarladığım sistemde bir araba aküsü olsun istiyorum. Redresör sürekli aküyü beslesin, akü doluyken kapansın; bu arada inverter de aküden AC220V elde etsin istiyorum. Redresörün ve inverter' in güçleri yakın olursa ve inverter' e maksimum 200W yükleme yaparsak bu sistem sağlıklı çalışır mı? Alıcı cihazlar kesintisiz olarak inverter' den beslendiği, şebekeyle hiç muhatap olmadıkları için şebekedeki düşük-yüksek gerilimden etkilenmiyor olmaları da bu sistemin avantajı olarak görülebilir mi? Bu sistem redresör+inverter ile 300 TL civarında bir maliyete sahip olacak gibi görünüyor... 60Ah akü ile, UPS' ten çok daha uzun süre dayanacağı da kesin.

    Konuya hakim arkadaşların görüşlerini bekliyorum, teşekkür ederim...







  • Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim hocam. Şarjlı inverter' lerin 1000W gücünde olanlarından bir tane almaya karar verdim, dediğiniz gibi daha mantıklı bir seçim olacak...
  • Akü seçiminiz doğru değil, aküyü kapasitesinin sonuna kadar kullanacaksanız oto aküsü(starter akü) kısa sürede kullanılamaz hale gelir. Eğer kurşun-asit akü alacaksanız mümkünse Taksi Aküsü alın. 60Ah kapasitede olanlarıda var.
     Akü Şarj Redresörü + Akümülatör + Modifiye Sinüs İnverter



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 25 Eylül 2012; 0:40:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Buğra bey;
    akü seçimi yanlış olmuş derken eğer tavsiye ettiğim sulu aküden bahsediyorsanız;

    Siz de bilirsiniz ki günümüz tekniğinde yapılan % 100 inverter belirli akü gerlimi altında çalışmayı durduruyor.(Genelde 10,5V)
    İşte sizin bahsettiğiniz derin deşarj problemi ortadan kalkıyor.

    Sonra,evet jel akülere göre avantajları daha az olsa da en büyük ezici üstünlüğü jele göre 2-3 kat düşük maliyetli olması,anlık demerajı 2-3 kat fazla olması düşünülürse kaliteli bir sulu akü neden olmasın değilmi?



    Mehmet Ali Abi sulu akü bir kaç kere 10,5 Volt gibi düşük bir değere gelirse bir daha o aküden hayır gelmez. 10,5 Volt değerine düşen akü zaten bitmiş demektir. Anlık demeraj akımı sulu aküde daha fazla olabilir ama kuru bir aküde örneğin 60 Ah kapasitede olan kolaylıkla 200 Amper akım verebilir anlık olarak. Sulu akünün tek avantajı ucuzluğu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32


    Buğra bey,Genelde akülerin deşarj alt sınır voltajı 10,5 V. gibi bilinir.Sulu,kuru yada jelde olsa bu voltaja kadar inebilir demek istiyorum.
    Peki bir sulu akü sizce kullanımda kaç voltaja kadar inebilir?Ya da alt sınır voltajını siz kaç biliyorsunuz?


    Mehmet Ali Abi;
    Sulu akünün kullanım amacı kısa süreli yüksek akım vermektir. Yani yükü 10-20 saniye besleyip jeneratöre transfer edecekseniz olur, sürekli kullanımda uygun değildir.
    Sürekli şarj-deşarj yapılırsa kısa sürede kullanılamaz hale gelir.(Şarj tutmaz)
    Deşarj alt sınırı hücre başına 1,8 Volttur 12 Volt aküde 1,8 X 6 =10,8 Volttur ancak bu duruma aküyü 7-8 defa getirirseniz artık o aküden hayır gelmez. Zaten 10,8 Volta düşen aküde 20-30 Amper akımı bile veremez.

    Normalde değerleri şöyledir;

    12,60 Volt %100 Şarjlı
    12,40 Volt %75 Şarjlı
    12,20 Volt %50 Şarjlı
    12,00 Volt %25 Şarjlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32


    Buğra bey,Genelde akülerin deşarj alt sınır voltajı 10,5 V. gibi bilinir.Sulu,kuru yada jelde olsa bu voltaja kadar inebilir demek istiyorum.
    Peki bir sulu akü sizce kullanımda kaç voltaja kadar inebilir?Ya da alt sınır voltajını siz kaç biliyorsunuz?


    Mehmet Ali Abi;
    Sulu akünün kullanım amacı kısa süreli yüksek akım vermektir. Yani yükü 10-20 saniye besleyip jeneratöre transfer edecekseniz olur, sürekli kullanımda uygun değildir.
    Sürekli şarj-deşarj yapılırsa kısa sürede kullanılamaz hale gelir.(Şarj tutmaz)
    Deşarj alt sınırı hücre başına 1,8 Volttur 12 Volt aküde 1,8 X 6 =10,8 Volttur ancak bu duruma aküyü 7-8 defa getirirseniz artık o aküden hayır gelmez. Zaten 10,8 Volta düşen aküde 20-30 Amper akımı bile veremez.

    Normalde değerleri şöyledir;

    12,60 Volt %100 Şarjlı
    12,40 Volt %75 Şarjlı
    12,20 Volt %50 Şarjlı
    12,00 Volt %25 Şarjlı

    Göz başına 1.8 volttur, yani 12 volt akü için 10.8 volttan aşağı inilirse, akü sertleşmeye/sülfatlaşmaya başlar.

    Bu nedenle otomobil inverterleri, 10.5-11 volt civarı devre dışı kalırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M. Reha -- 27 Eylül 2012; 21:28:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32


    Buğra bey,Genelde akülerin deşarj alt sınır voltajı 10,5 V. gibi bilinir.Sulu,kuru yada jelde olsa bu voltaja kadar inebilir demek istiyorum.
    Peki bir sulu akü sizce kullanımda kaç voltaja kadar inebilir?Ya da alt sınır voltajını siz kaç biliyorsunuz?


    Mehmet Ali Abi;
    Sulu akünün kullanım amacı kısa süreli yüksek akım vermektir. Yani yükü 10-20 saniye besleyip jeneratöre transfer edecekseniz olur, sürekli kullanımda uygun değildir.
    Sürekli şarj-deşarj yapılırsa kısa sürede kullanılamaz hale gelir.(Şarj tutmaz)
    Deşarj alt sınırı hücre başına 1,8 Volttur 12 Volt aküde 1,8 X 6 =10,8 Volttur ancak bu duruma aküyü 7-8 defa getirirseniz artık o aküden hayır gelmez. Zaten 10,8 Volta düşen aküde 20-30 Amper akımı bile veremez.

    Normalde değerleri şöyledir;

    12,60 Volt %100 Şarjlı
    12,40 Volt %75 Şarjlı
    12,20 Volt %50 Şarjlı
    12,00 Volt %25 Şarjlı

    Göz başına 1.8 volttur, yani 12 volt akü için 10.8 volttan aşağı inilirse, akü sertleşmeye/sülfatlaşmaya başlar.

    Bu nedenle otomobil inverterleri, 10.5-11 volt civarı devre dışı kalırlar.

    Hocam devre dışı kalması güzel bişeyde mesela %100 kapasiteden %25 kapasiteye kadar sürekli şarj deşarj yaptırılırsa sulu akünün ömrü çok azalır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    6v ışıldak şarj devresi
    15 yıl önce açıldı
    6Volt 7AH Akü Şarj etmek
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32


    Buğra bey,Genelde akülerin deşarj alt sınır voltajı 10,5 V. gibi bilinir.Sulu,kuru yada jelde olsa bu voltaja kadar inebilir demek istiyorum.
    Peki bir sulu akü sizce kullanımda kaç voltaja kadar inebilir?Ya da alt sınır voltajını siz kaç biliyorsunuz?


    Mehmet Ali Abi;
    Sulu akünün kullanım amacı kısa süreli yüksek akım vermektir. Yani yükü 10-20 saniye besleyip jeneratöre transfer edecekseniz olur, sürekli kullanımda uygun değildir.
    Sürekli şarj-deşarj yapılırsa kısa sürede kullanılamaz hale gelir.(Şarj tutmaz)
    Deşarj alt sınırı hücre başına 1,8 Volttur 12 Volt aküde 1,8 X 6 =10,8 Volttur ancak bu duruma aküyü 7-8 defa getirirseniz artık o aküden hayır gelmez. Zaten 10,8 Volta düşen aküde 20-30 Amper akımı bile veremez.

    Normalde değerleri şöyledir;

    12,60 Volt %100 Şarjlı
    12,40 Volt %75 Şarjlı
    12,20 Volt %50 Şarjlı
    12,00 Volt %25 Şarjlı

    Göz başına 1.8 volttur, yani 12 volt akü için 10.8 volttan aşağı inilirse, akü sertleşmeye/sülfatlaşmaya başlar.

    Bu nedenle otomobil inverterleri, 10.5-11 volt civarı devre dışı kalırlar.

    Hocam devre dışı kalması güzel bişeyde mesela %100 kapasiteden %25 kapasiteye kadar sürekli şarj deşarj yaptırılırsa sulu akünün ömrü çok azalır.

    O kadarda değil efendim, otomobil aküleri -30 -40 derece soğuklarda marş basmak için tasarlanıyor.

    Marş demek, soğukta anlık 300-400 amper akım çekmek, yeni bir akü en az 300-500 çevrim derin deşarja dayanabilir.

    Garanti olsun derseniz, ''Marin Tipi'' akü biraz daha iyi olur.

    Yıllardır, UPS'lerimde çıkma/yeni sulu aküler kullanırım, en az 2-3 yıl dayanıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32


    Buğra bey,Genelde akülerin deşarj alt sınır voltajı 10,5 V. gibi bilinir.Sulu,kuru yada jelde olsa bu voltaja kadar inebilir demek istiyorum.
    Peki bir sulu akü sizce kullanımda kaç voltaja kadar inebilir?Ya da alt sınır voltajını siz kaç biliyorsunuz?


    Mehmet Ali Abi;
    Sulu akünün kullanım amacı kısa süreli yüksek akım vermektir. Yani yükü 10-20 saniye besleyip jeneratöre transfer edecekseniz olur, sürekli kullanımda uygun değildir.
    Sürekli şarj-deşarj yapılırsa kısa sürede kullanılamaz hale gelir.(Şarj tutmaz)
    Deşarj alt sınırı hücre başına 1,8 Volttur 12 Volt aküde 1,8 X 6 =10,8 Volttur ancak bu duruma aküyü 7-8 defa getirirseniz artık o aküden hayır gelmez. Zaten 10,8 Volta düşen aküde 20-30 Amper akımı bile veremez.

    Normalde değerleri şöyledir;

    12,60 Volt %100 Şarjlı
    12,40 Volt %75 Şarjlı
    12,20 Volt %50 Şarjlı
    12,00 Volt %25 Şarjlı

    Göz başına 1.8 volttur, yani 12 volt akü için 10.8 volttan aşağı inilirse, akü sertleşmeye/sülfatlaşmaya başlar.

    Bu nedenle otomobil inverterleri, 10.5-11 volt civarı devre dışı kalırlar.

    Hocam devre dışı kalması güzel bişeyde mesela %100 kapasiteden %25 kapasiteye kadar sürekli şarj deşarj yaptırılırsa sulu akünün ömrü çok azalır.

    O kadarda değil efendim, otomobil aküleri -30 -40 derece soğuklarda marş basmak için tasarlanıyor.

    Marş demek, soğukta anlık 300-400 amper akım çekmek, yeni bir akü en az 300-500 çevrim derin deşarja dayanabilir.

    Garanti olsun derseniz, ''Marin Tipi'' akü biraz daha iyi olur.

    Yıllardır, UPS'lerimde çıkma/yeni sulu aküler kullanırım, en az 2-3 yıl dayanıyorlar.



    Yazdıklarım akü firmalarının teknik bilgileri. Derin deşarjdan kasıt kısa sürekli yüksek akım çekmek değilde akü kapasitesini sonuna kadar veya sonuna yakın kapasiteye kadar kullanmak anlamında kullanılıyor hocam. Akü kapasitesini çok düşürmüyorsanız 2-3 yıl dayanır neden olmasın. Ama burada arkadaş uzun süreli bir kesintide aküyü sonuna kadar kullanacak. Mesela karavan üreticileride kuru akü kullanıyor.




  • Efendim, kuru akü tabiki birinci tercihtir, her gün elektrik kesiliyorsa ve akü sonuna kadar boşalırsa sulu akü tabiki daynamaz.

    Yılda 10-20 defa elektrik kesintisinde 2-3 yıl dayanabilir sulu akü. Benim sistemimde, 2 tane 60 amper sulu akü var, 2 yıldır 700-800 watt yük altında olağan kesintilerde sorun çıkartmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Efendim, kuru akü tabiki birinci tercihtir, her gün elektrik kesiliyorsa ve akü sonuna kadar boşalırsa sulu akü tabiki daynamaz.

    Yılda 10-20 defa elektrik kesintisinde 2-3 yıl dayanabilir sulu akü. Benim sistemimde, 2 tane 60 amper sulu akü var, 2 yıldır 700-800 watt yük altında olağan kesintilerde sorun çıkartmıyorlar.



    Tabi hocam dediğin gibi. Taksi aküleri derin deşarja biraz daha dayanıklıymış bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Aslında konuyu uzatmamak babından yazmamıştım.Şimdi sizler yazınca yazma zorunluluğu hissettim.

    Buğra bey;Konuyu açan arkadaşın elektrikler gittiğinde diye yazdığını hatırlatırım.
    Elbette sulu akü plakaları daha ince dolayısıyla şarj-deşarj döngüsüde daha az sayılı üretilir.Yani bir jel akü ile aynı döngü sayısına ulaşır demiyorum elbette.Evet bunlar genel de bilinen konular.

    Sayın M.Reha'nın yazdığı gibi yılda kaç defa elektrikler uzun süreli gider,velev ki,kısa süreli günde 5-8 defa gitse gelse de sulu aküde problem değil.Çünkü mevcut kapasitesi % 90 üstünde iken zaten elektrik gelir ve devreden çıkar.

    Maliyet,bilhassa akü maliyeti göz ardı edilecek miktar değil ki hocam.Ör;Tır kamyonları için sıfır 5 adet almış 1'i kalmış 200 amper aküyü 280 tl.ye almıştım.Hadi buyurun kuru aküyü yada jel aküyü bu fiyatın 2 katına alın.Alamayız değilmi?

    Genelde önemli olan maliyet ve göz ardı edilemez,herkesin bütçesi jel almaya müsait değildir,döngüsü az kullanımlarda da daha ekonomik olur diye düşünüyorum.





    Doğru kısa süreli kullanımlarda daha ekonomiktir. Ama soruyu soran arkadaşa öncelikle en doğru bilgiyi vermemiz gerekir. Daha sonra yorumları okuyup kendisi yorumlayacaktır diye düşünüyorum. Bir de sulu akü kullanmayın dememin sebebi konuyu açan arkadaşın özellikle 30 dk' dan uzun kullanımlar diye belirtmesi. Benim sanki 3-4 saat elektrik kesintileri yaşanıyor gibi düşünmeme neden oldu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.