Şimdi Ara

Aklıma gelen bir konu-Yokuşta aracın Kaçırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde konu okuyordum, benim balatalar bitmeye yakındı.

    İşte araç yokuşta kaçırırsa, ya balata bitiktir, veya kompresyon kaçağı vardır gibisinden yorumlar yapılıyordu.

    Neyse tesadüfen bir kaç yerde bu konu karşıma çıktı, uzmanlar diyor ki yeni araçların yokuşta hafif tık tık kaçırması normal, zaten araç durması için el freni denilen bir icat var araç viteste bırakılmaz, kaç kiloluk aracı 400-500cc lik bir pistona emanet ediyorsunuz, aracın kendi ataletinden, ağırlığından araç hareket edeblir bu normal..


    Bu konuyu tartışalım diyorum... 5000 km de yeni araçalr bile tık tık ilerleyebilirmiş dediklerine göre...


    Aracın 1. viteste sabit kalması eski araçların tasarımdan vs. dolayı eskilerin bildiği eski bir durummuş



  • Araç viteste bırakılmalı,aksine inişte bıraktıysan geri viteste;yokuşta bıraktıysan 1.viteste bırakıp ve sana da katılıyorum kesinlikle el frenini de sonuna kadar çekilmelidir.Bir husus da:İnişte veya yokuşta tekerleklerin toparlanık olmaması lazım.Yolun durumuna göre sağa veya sola doğru kırık olaması aracın güvenliği açısından da önemlidir diye düşünüyorum.

    Aracı viteste bırakmak bir nevi el frenine de yardımcı olmaktır çünkü,ya el fireninin halatı koparsa bunu da düşünmek lazım.
  • motor çalışıp araçta viteste iken birlikte senkronize çalışan okadar çok mekanik parça varki, eğimli yolda araç viteste durduğunda bu parçalar birbirlerine direnç sağlayıp aracın eğimden dolayı kendi ataletine zor yenik düşüyor bu yüzden araç tık tık azda olsa kayıyor...
  • Yani bir aracın yokuşta TIK TIK kayması, onun motorunun bitmesiyle alakalı değildir???


    Mesela atıyorum piston alt ölü noktada kalsa, bir miktar basıncı yenene kadar aracın hareket etmesi normaldir diye düşünüyorum, daha doğrusu basınç eksikliğinden dolayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 13 Haziran 2008; 17:54:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Yani bir aracın yokuşta TIK TIK kayması, onun motorunun bitmesiyle alakalı değildir???


    Mesela atıyorum piston alt ölü noktada kalsa, bir miktar basıncı yenene kadar aracın hareket etmesi normaldir diye düşünüyorum, daha doğrusu basınç eksikliğinden dolayı


    Bildiğim kadarı ile; aracı yokuşta stop edip, el frenini çekmeden viteste bıraktığında tık tık tık ilerliyorsa motorda sorun vardır. Eski yeni araç fark edermi, sanmıyorum. Park için en iyisi, aracı vitese alıp debriyajı bırakmadan el frenini çekip, frenden bırakıp aracın ağırlığını el frenine verdikten sonra debriyajı bırakmaktır.
  • subaptan kaçırma yani boşluk varsa az dik yerdende tık tık araç kayar ama yok efendim aracım sıfır km ve çok dik rampadan kaçırıyopr diyorsan oda normaldir.
  • Yok sıfır değil...

    Herhangi bir araçta , yokuş aşağı aracın tık tık kaçması normal diye duydm :)

    Normal deilmi :=)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Yani bir aracın yokuşta TIK TIK kayması, onun motorunun bitmesiyle alakalı değildir???


    Mesela atıyorum piston alt ölü noktada kalsa, bir miktar basıncı yenene kadar aracın hareket etmesi normaldir diye düşünüyorum, daha doğrusu basınç eksikliğinden dolayı


    Bildiğim kadarı ile; aracı yokuşta stop edip, el frenini çekmeden viteste bıraktığında tık tık tık ilerliyorsa motorda sorun vardır. Eski yeni araç fark edermi, sanmıyorum. Park için en iyisi, aracı vitese alıp debriyajı bırakmadan el frenini çekip, frenden bırakıp aracın ağırlığını el frenine verdikten sonra debriyajı bırakmaktır.



    Benim bildiğim kadarıyla da, araç frene basılı vazitte stop edilir, uygun vitese geçirilir, sonra ayak frenden çekilir ve pistondaki boşluk alındıktan sonra (hafif bir kayma), el freni çekilir...




  • otomatik kullanıcıları:
    önce el freni çekin sonra ayağınızı frenden çekin...
    Nasılsa P modunda diye şanzıman yük bindirmeyin....
  • stop ederim, 1 e takarım, sırası ile debriyaj ve frenden ayağımı çekip arabayı vitese oturturum ve el frenini çekerim. El frenini muhakkak çekerim zira arkadaşımın broadway' i 1. viteste 1 saat bekledikten sonra yık tık diye diye öndeki arabaya vurmuştu...Bu yüzden hem vitese oturturum hem de el frenini çekerim.
  • herkes önce vites sonra el freni demiş ama doğrusu önce el freni sonra vitese takmak şeklinde olmalı.

    el freninin üstesinden gelebileceği bir yükü motor-aktarma ikilisine yıkmak doğru değil nitekim ikisinin yenileme- onarım maliyetleri hakkında dünyalar kadar fark var.

    zaten aksi yapıldığında vites bırakılan vitesten zorlanarak çıkar, bu da sağlıklı bir işlem olmadığının göstergesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Haziran 2008; 21:33:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boldshark


    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Yani bir aracın yokuşta TIK TIK kayması, onun motorunun bitmesiyle alakalı değildir???


    Mesela atıyorum piston alt ölü noktada kalsa, bir miktar basıncı yenene kadar aracın hareket etmesi normaldir diye düşünüyorum, daha doğrusu basınç eksikliğinden dolayı


    Bildiğim kadarı ile; aracı yokuşta stop edip, el frenini çekmeden viteste bıraktığında tık tık tık ilerliyorsa motorda sorun vardır. Eski yeni araç fark edermi, sanmıyorum. Park için en iyisi, aracı vitese alıp debriyajı bırakmadan el frenini çekip, frenden bırakıp aracın ağırlığını el frenine verdikten sonra debriyajı bırakmaktır.



    Benim bildiğim kadarıyla da, araç frene basılı vazitte stop edilir, uygun vitese geçirilir, sonra ayak frenden çekilir ve pistondaki boşluk alındıktan sonra (hafif bir kayma), el freni çekilir...


    O zaman ağırlığı motora vermiş olursun. Benim dediğim şekilde el freninde olur yük.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen


    quote:

    Orjinalden alıntı: boldshark


    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Yani bir aracın yokuşta TIK TIK kayması, onun motorunun bitmesiyle alakalı değildir???


    Mesela atıyorum piston alt ölü noktada kalsa, bir miktar basıncı yenene kadar aracın hareket etmesi normaldir diye düşünüyorum, daha doğrusu basınç eksikliğinden dolayı


    Bildiğim kadarı ile; aracı yokuşta stop edip, el frenini çekmeden viteste bıraktığında tık tık tık ilerliyorsa motorda sorun vardır. Eski yeni araç fark edermi, sanmıyorum. Park için en iyisi, aracı vitese alıp debriyajı bırakmadan el frenini çekip, frenden bırakıp aracın ağırlığını el frenine verdikten sonra debriyajı bırakmaktır.



    Benim bildiğim kadarıyla da, araç frene basılı vazitte stop edilir, uygun vitese geçirilir, sonra ayak frenden çekilir ve pistondaki boşluk alındıktan sonra (hafif bir kayma), el freni çekilir...


    O zaman ağırlığı motora vermiş olursun. Benim dediğim şekilde el freninde olur yük.


    Katılıyorum. Yük şanzımana değil el frenine verilmelidir. Önce araç stop edilir. Debriyajdan ayak debriyajda ve frende basılı durumdayken el freni çekilir. Sonra ayak frenden çekilir ve yük el frenine biner. Daha sonra ayak debriyajdan çekilir ve el freninin kaçırması durumunda aracın 2. garantisi olan aracı viteste bırakma durumu ortaya çıkmış olur. Vites seçimi ise rampa aşağı geri vites, rampa yukarı 1. vites olmalıdır.




  • eklemek istedigim bir sey var kişin el frenini souna kadar abanıp cekmeyın.fren disklerine zarar veriyor demisti tanıdıgım bir usta
  • Arkadaşlar bu söylentinin haklı ve haksız yanları var ancak bir tarafa doğru diyemeyiz.
    Aracınızı rampa aşşağı bırakırsınız. ve genelde kural burun rampa aşağıysa geriye burun rampa yukarıysa 1 e takıp bırakmaktır. ama nasıl bir rampada? ilk olarak araç yükü ve rampanın açısı çok önemlidir. örneğin araçta yük yok ve eğim fazla değilse 1. viteste durur. ancak rampa eğimi fazla veya yük varsa ister 0 km bir motor olsun isterse 300.000 km de bir motor olsun kaçırır. bu sebeple her kaçıran araç için motor veya debriyaj bitik demek yanlış olur. taaki şu duruma kadar;

    Her akşam aracınızı park ettiğiniz bir rampa var ve aracınız burada 1. viteste kaçırmıyor. ve aracınızın km si arttı veya debriyajda problem varsa o rampada kaçırabilir. ancak dediğim gibi bir çok etken yüzünden bu olay değişiklik gösterir.


    en ideali rampaya patk ederken aracı burun yönünün tersi vitese almak 1 veya geri ye el frenini çekmek ve tekerleri aracın herhanghi bir hareket etme durumunda kaldırıma gelecek şekilde çevirmektir.


    cenkmavi

    Uzun süredir araç arızaları ile uğraşıyorum fakat böyle bir durum ne gördüm nede duydum. kampanalı frenlerde zaten böyle bir durum yok ancak arka diskli frenlerdede zannetmiyorum ama araştırıcam. ustan tahminimce el frenini fazla çekme sonucu el freni halatının kopması olayını anlatmıştır. yoksa yeni araçlarda elektrikli park freni kullanılmakta ve bu sabit bir basınçla fren sistemine müdahale etmekte bu yüzden böyle bir aksaklık olsa bunlarda olmazdı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.