Şimdi Ara

Aisin 6 ileri otm sanzimani kullanan modeller. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
2
Favori
35.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    mondeo mk4 tdci ve mk5 1.5ecoobost aisin 6 ileri ama ford nedense verim alamıyor bu şanzımanlardan sorun yazılım mı motor mu neyse artık.
    Şanzıman eskidi artık. Şimdi artık tam kilitlenen tork konvertörlü otomatikler var ZF, EAT6 gibi. Ayrıca çift kavramalar çok daha verimli. Yalnız şehir içinde dur kalk trafikte kullanılacaksa bu şanzımanlar hala en iyi seçim. Çünkü bu iş için yapılmışlar. Çift kavramalar bu tür kullanımda cortluyor.
    _____________________________
  • mini r56 jcw

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Ne kadar ekmek o kadar köfte.
    3 kuruşa 5 köfte olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: white without pressure

    Tüm opel modellerinde 2. nesil aisin şanzıman var. Astranın 1.4 150 beygir olanları ve yeni insigniada 3. nesil start stoplu şanzıman var.

    Peugeotun eat 6 şanzımanı da 3. nesil aisin şanzımanı.

    Volvo ve bmw nin önden çekişli modelleri de 3. nesil şanzımanı kullanıyor.
    İnsignia da Aisin değil, genel motor 6T45 şanzıman kullanılıyor yazıyor her yerde emin misiniz?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    İnsignia da Aisin değil, genel motor 6T45 şanzıman kullanılıyor yazıyor her yerde emin misiniz?

    Alıntıları Göster
    Insignia'da hem Aisin, hem de GM-Ford şanzıman kullanılıyor.

    İşin ilginç yanı Aisin biraz sıkıntılı, GM-Ford'un tork konvertörlüsü daha sağlam ve sorunsuz, ayrıca daha pürüzsüz çalışıyor.
    _____________________________
  • Şanzıman çok iyi ama nedense bazı 3008 kullanıcıları eski ve yeni kasada sıkıntılarını ifade etmişlerdi.
    Sanırım işin içine dizel motorlar girdimi (örnek Hdi, BlueHdi) en iyi şanzıman bile sıkıntı çıkarabiliyor. Benzinli uyumu ise harika (T3 Volvo).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 9 Mayıs 2018; 11:40:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • Psa grubunda kullanılan eat6 adlı şanzıman aisindir.

    Bmw nin önden çekişli modellerinde yani 2 serisi active tourer ve x1 benzinli modellerinde aisin var.

    Volvoda 2015 yılından beri kullanılan 6 ve 8 ileri geartronic şanzımanlar aisindir.

    Opelde psa grubu motorlarının olduğu 6 ileri şanzımanlar aisindir. yani crossland x ve grandland x te aisin var. astra, insignia ve mokka x de aisin yok. tam bilgim yok ama insignia da 2 litre motorlardaki 8 ileri şanzıman da aisin olabilir.
    _____________________________
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Mekaniksel olarak kilitlenen şanzımanlar (lock-up clutch) bayağı uzun süredir var. Benim 2001 model aisin şanzımanda da var.

    DSG yoğun trafiğe gelmiyor, arazi kullanımına gelmiyor, en büyük avantajı dediğiniz gibi çok seri ve verimli çalışması. Ama bunu da anca otobana çıkınca rahatça sunabiliyor. E otobana çıkınca tam otomatiğin de pek eksik bir yanı kalmıyor. Yani f/p açısından tam otomatik tork konvertörlü araçlar hala bir numara.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Bu arada volvo 1956'dan beri (daha eski de olabilir) aisin tam otomatik şanzımanları kullanır. Arada farklı markalardan aldığı da olmuştur (ford, GM gibi) ama model gamındaki otomatiklerin %90'ı aisin'dir.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Tek başına şanzıman önemli değil. Onun kadar bağlandığı motor ve kalibrasyon da önemli. Ne kadar iyi bir şanzıman da olsa sonuçta bazı fizik kuralları var, klasik tork konvertörlü olduğundan torktan haliyle bir miktar yiyor ve küçük hacim motorlarda o kadar ipeksi çalışmıyor. Bunu bizzat psanın 1.2turbo motorunda deneyimledim. Kağıt üstünde o motor güzel değerlere sahip. Ancak sonuçta küçük hacimli olduğundan belirli limitlere sahip ve o değerleri belirli devirlere çıkmadan rahat veremiyor. Bu da şanzımanın biraz daha kaba çalışmasına sebep oluyor. Motorun şanzımana tam yetemediğini hissediyorsunuz yüksek ivmelenmelerde. Bana göre uyum olarak 1.2turbo blue hdi o kadar iyi değil.

    Öte yandan 1.6 blue hdi, hem daha hacimli hem de çok daha torklu oldğundan şanzıman onda ipek gibi çalışıyor. Motor bağırmaya gereke duymuyor, tork bandı da çok güzel yayılmış rayındaki lokomotif gibi sarsmadan ilerliyor. Ani tork patlaması hissetmiyorsunuz. Bu açıdan imkanım olsa blue hdi+eat6 kombineli bir peugeot almayı isterdim. Zaten bana göre ağırkanlı yapıları gereği turbo olsun olması tork konvertörlü otomatik şanzımanları en aşağı 1.6 hacim motorlara vermek lazım. Hacim ne kadar büyük o kadar iyi.
    _____________________________




  • Hala Insignia'da Aisin yok diyenler var.

    Bende 2011 ve 2013 model 2 Insignia var, 2011 modelde Aisin, 2013 modelde GM-Ford var.

    Aisin :
    www.automobile-catalog.com
    Detailed specs review of 2008 Opel Insignia (4d) 2.0 CDTI (130) automatic offered since November 2008 for Europe
    http://www.automobile-catalog.com/car/2008/2534975/opel_insignia_4d_2_0_cdti_130_automatic.html
    - Aisin AF40-6 (AW TF-80SC)

    GM-Ford :
    www.automobile-catalog.com
    Detailed specs review of 2013 Opel Insignia (4d) 1.6 SIDI Turbo (170) automatic offered since June 2013 for Europe
    http://www.automobile-catalog.com/car/2013/2537330/opel_insignia_4d_1_6_sidi_turbo_170_automatic.html
    - GM 6T45
    _____________________________




  • otomatik araba alıyorsam ZF8hp den başka otomatik almam
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Peugeot 208 EAT6. 1.2 Turbo 110 beygir versiyonu B sınıfının en iyi motor şanzıman kombinasyonu

    1.0 110 hp dsg ibiza varken çöp

    Sebebini de yazarsanız seviniriz bilgi sahibi oluruz

    Teknik verilere bakarak anlayabilirsiniz.DSG ve 1.0 tsi daha verimli,hem performans hem yakıt

    Alıntıları Göster
    Verim farkı %10 en fazla hadi %40 falan olur anlarım buna rağmen abartılı bir şekilde Çöp demek?



    DSG ile aman ışıklarda kaldım ısınmasın yok kırılmasın yok söyle yapayım böyle kullanayim diye kanser olmuştum video izliyordum nasıl sorunsuz kullanırım diye. Varsın daha kötü olsun Das Auto dan kafam rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RooT_TooR

    Bu mesaj silindi.
    Sebebi ne söyler misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    İnsignia da Aisin değil, genel motor 6T45 şanzıman kullanılıyor yazıyor her yerde emin misiniz?

    Alıntıları Göster
    Siz yazana kadar emindim ama şu an ben de baktım öyle yazıyor gerçekten. Bilemiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnarok.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Peugeot 208 EAT6. 1.2 Turbo 110 beygir versiyonu B sınıfının en iyi motor şanzıman kombinasyonu

    1.0 110 hp dsg ibiza varken çöp

    Alıntıları Göster
    Size aynen katılıyorum. Peugeot 208 yeni Ibiza'nın yanına konup karşılaştırılmaz bile. B sınıfında Ibiza, Polo ve Fiesta şu anda diğerlerinden çok farklı, ama Fiesta ve Polo'nun Türkiye'ye gelen versiyonları 2 havayastıklı tabutlar olduğu için geriye şu anda alınacak en mantıklı B sınıfı araç olarak Ibiza kalıyor. Peugeot 208 eğer Ibiza!nın yarı fiyatına satılmaya başlarsa değerlendirilebilir. Kalite farkı bu kadar net. Peugeot sahiplerinin kızması bu gerçekleri değiştirmiyor.
    _____________________________
    Astra HB 1.4 AT6 Dynamic Neptün Mavisi




  • Suzuki Vitara gayet memunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • RooT_TooR kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevabınız için. Servise başvurdunuz mu ve çözümleri ne oldu acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Insignia'da hem Aisin, hem de GM-Ford şanzıman kullanılıyor.

    İşin ilginç yanı Aisin biraz sıkıntılı, GM-Ford'un tork konvertörlüsü daha sağlam ve sorunsuz, ayrıca daha pürüzsüz çalışıyor.

    Alıntıları Göster
    Haklısınız ancak ataleti daha yüksek bu pürüzsüzlüğü tork konvertörünün tolerasyonuna bağlı, yani size 1-1,5 Lt yakıt ve performansl düşüklüğü olarak geri dönüyor, izlenimler bu yönde.

    makyajlı insignia da kullanmıştım biraz ağır abi nazlı(narinlik manasında değil) bir şanzıman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Haklısınız ancak ataleti daha yüksek bu pürüzsüzlüğü tork konvertörünün tolerasyonuna bağlı, yani size 1-1,5 Lt yakıt ve performansl düşüklüğü olarak geri dönüyor, izlenimler bu yönde.

    makyajlı insignia da kullanmıştım biraz ağır abi nazlı(narinlik manasında değil) bir şanzıman

    Alıntıları Göster
    Farklı motorlar olduğu için karşılaştırma çok sağlıklı olmayabilir ama her 2 şanzıman da ağır kanlı olmakla birlikte, Aisin zaman zaman sarsıntılı geçiş yapabiliyor. GM-Ford'un vites geçişleri neredeyse hiç bir zaman hissedilmiyor, kastettiğin "pürüzsüzlük" buydu.

    Ayrıca Insignia forumlarında da edindiğim izlenim sıkıntı çıkaran şanzımanların Aisin olduğu yönünde, tabii bu durum makyajlı kasaların daha yeni olması ve daha az satılması ile ilgili de olabiir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RooT_TooR

    Bu mesaj silindi.
    Öncelikle geçmiş olsun, çok can sıkıcı bir durum.

    Ancak durumu Peugeot'ya yıkmak bana biraz haksızlık gibi geliyor. Şanzıman iyi olunca "Aisin çok iyi iş çıkarmış" diyoruz; başarısız olunca "Peugeot'nun beceriksizliği" diyoruz ki bence doğru bir yaklaşım değil. (Genel yaklaşımı söylüyorum, sadece sizi kastetmiyorum.) Şanzımanın Aisin'den siparişle alındığını da düşünmüyorum, gerekli noktalarda mutlaka teknik destek de alınmıştır. Yani ortada bir sıkıntı varsa bu 2 firmanın da hatasıdır.

    Sizin araçtaki problem diğer 3008'lerde de var mı? Testlerde çok beğenilen bir araç ve şanzıman, sizin araca özel bir sorun olmasın?

    NOT : Marka fanatikleri saçma yorumlar yapmasın diye belirtme gereği duydum, Peugeot sahibi değilim, şu sıralar araç değiştirme niyetim de yok.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.