Merhaba arkadaşlar Kardeşim ilk aracını almak istiyor ehliyeti yeni sürüş bilgisi yok. Suv araç istiyor beğeniyor otomatik vites Ağır hasar kayıtlı araç bakıyor , sebebi ise nornal 2nci el araba alsada ben bunu sürterim vururum araba gene ağır hasarlı olabilir diyor. Bundan dolayı ağır hasarlı bakıyor. Örnek Seat arona 2022 , 1.280bin tl (45BİN DE) böyle bir 2nci el aracın pert olanına ne kadar vermek lazım Bu aracın pert olanı aynısı 950 bin tl olsa almak mantıklımı sizce Not: yazdıklarınızın ekran resmini alıp kardeşime göndereceğim , teşekkür ederim. not 2 : arkadan kazalı airbag açmamış araba bakıyor < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihan -- 12 Eylül 2024; 22:16:37 > |
Ağır hasar kayıtlı araç almak




-
-
Aracın nasıl toplandığını bilmiyorsunuz Allah korusun büyük bi kaza vs olsa araç kardeşinizi koruyabilcek mi veya hava yastıklarını açacak mı açarsa düzgün bi şekilde açar mı?
sürekli arıza vs verirse kardeşiniz uğraşabilir mi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
şu kafadan çıkın artık. kardeşiniz kendini değersiz biri olarak görüyorsa alsın ağır hasarlı. Allah korusun vurdu mu bari direkt gider öbür tarafa. bende 2006da ehliyet almıştım aracım yok diye kullanmıyordum. sıfır araç aldım 2021de, özel derste aldım iyi bi hocadan. youtubeda sağlam kanallar var. dikkat ede ede öğrendim bi yere de vurmadım çok şükür 3 senedir. her yere de girer çıkarım. arabada güvenlik önemli
-
Kazayı bir defa yaparsın bir defa hava yastığı ve emniyet kemeri lazım olur. Dirençle kandırılmış çalışır mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ağır hasar kayıtlı araç almak yerine boyalı ve değişeni fazla olan uygun fiyatlı araç almak daha mantıklı bence. Herkes kasko yapmaz. Kasko yapan yerler yüksek fiyat ister.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Develerium -- 12 Eylül 2024; 18:46:49 > -
Her ağır hasarlı araç bir değil ama çoğunluğu airbag açmıştır ve hakkıyla tamir edilmediği için bu araçlar ucuz oluyor. Ayrıca ön taraftan kazalı ise muhtemelen o aracın sürüşü tat vermez. 1mn civarı para vercekse hiç ağır hasarlı araçlara bakmasın ama bütçen atıyorum 400-500k'dır o zaman mantıklı olabilir çünkü o fiyatta ağır hasarlı olmayan arabadan da zaten çok bir güvenlik beklemezsin.
-
Arkadaşlar merhaba
Cevap için teşekkürler.
Eklemeyi unutmuşum
Arkadan kazalı airbag açmamış araç bakıyoruz
@metintasci
@büdününkasi
@m_kucukaksoy
@develerium
@cricet
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ağır hasarlı araç alınmaz. Yarı fiyatına satıyorsa alınır. 100 bin düşüğe satıyor diye ağır hasarlı araç alınmaz.
Acemi şoförüm diye ağır hasarlı istiyeceğine, boyalı değişen olan araba baksın madem. Ağır hasarlı olmasına gerek yok.
-
Ağır hasarlı araç piyasası da laşka oldu hasarsızla aynı fiyatlar yazılıyor nasıl yapıldıkları belli değil öte yandan ağır hasarlı olmayıp bir iki değişeni olan yetkili servisde tamir görmüş aynı fiyata araçlar var onu alırdım
Bu arada Seat arona değil perti hasarsız olanını da almazdım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir araç neden ağır hasarlı olur onu yazayım. Sonrası almak ya da almamak size kalsın.
Diyelim ki 1 milyonluk bir araba kaza yaptı. Bu araba kasko firması tarafından kazadan önceki durumuna getirilmek zorunda. Bireysel kullanıcının böyle bir zorunluluğu yok. O yüzden bireysel kullanıcının cepten yaptıracağı bir arabayı yetkili servise çekip layığı ile onartması düşük ihtimal. Biz kasko üzerinden gidelim.
Kasko aracı yetkili servise çektirdi diyelim. Yetkili servis hasarlı en ufak parçayı dahi değişim yazar ve kasko firması buna itiraz edemez çünkü kazadan önceki haline getirmek zorunda. Tampon arkasındaki köpük bile yazılır. Haliyle liste biraz kabarır. Zaten "Sigorta şişirmesi" diye yazılan şişirme de aslında budur. Aracın layığı ile onarılmasıdır.
Diyelim ki yetkili servis 400 bin liralık bir masraf çıkardı. Kasko firması aracı hasarlı haliyle kaça satabilir bunun tespitini yapar. Diyelim ki aracı hasarlı haliyle 650 bine satabiliyor. O zaman araç sahibine 1 milyon ödeyip (Buradaki pazarlığı hesaba katmıyorum gereksiz dallanıp budaklanmasın), arabayı 650 bine satarsa 350 bin lira zararla dosyayı kapatır. Aksi takdirde 400 bin lira ödeme yapması gerekecekti. Buradan şunu anlıyoruz, bu araba layığı ile onarılır ise sağlamından pahalıya geliyor. Bu arabayı alan kişiler ise bu arabadan kâr edebilmek için bu arabayı sadece görüntüyü kurtaracak kadar onarır. Yani o tampon arkası köpükler falan yerine konulmaz. Sonra en ufak tampon dokundurmasında tamponununuz kırılır. Sadece görünen yerler onarılır görünmeyen yerlere hiç el sürülmez. Çünkü adam o arabayı 650 bine aldı, en fazla 850-900 bine satabilecek (Çünkü artık ağır hasar kaydı işlendi), o arabayı bırakın 350-400 bin lira harcamak, 200 bin lira harcarsa bile zararda sayılır. O yüzden olabilecek en ucuz şekilde onarılır. Araç arkadan kazalı olsa da fark etmez, belki önden kazada günü kurtarır ama onarım kalitesi konusunda şu Audi güzel bir örnek:
Smoke Motionyoutube
https://www.instagram.com/smoke_motion/ -Audi A6 3.0 TDI Quattro | Ağır Hasar Kayıtlı | Long-Term | Heavy Damagehttps://www.youtube.com/watch?v=L40GE7DNEfw&feature=youtu.be
-
hocam güzel bilgiler teşekkürler. yetkili serviste yapılmış ise ağır hasarlı araç almak daha güvenli olur diye anladım.
bu durumda satıcından istenilmesi gereken şey yetkili servis raporu olup olmadığı.
-
Ben bu kafayı tam anlamıyorum. İlla araba aldın acemisin diye kaza yapmak garanti mi? Değişen boyalı alınır da ağır hasarlı mantıklı değil.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ağır hasarlı da alınabilir bol bol boyalı da.
ağır hasarlıda dikkat edin kasko yapmak isterse çok yüksek rakam çıkabilir, kaskosuz kullanmak zorunda kalabilir.
az bi fark varsa boyalı ama ağır hasarlı olmayan tercih edilebilir. fark çoksa ağır hasarlı alınır binilir.
-
Herkes kafasına göre bişey yazmış durmuş. Kimisi agır hasar kayıtlı alacagına boyalı degişenli al diyor. Kimisi alınmaz airbag açmaz ölürsün kazada diyor. Bilmiyorlar ki piyasada agır hasar kayıtlı geçmeyip airbag açıp şase podyeleri işlemli airbag direnç işlemli binlerce araba var.
Kendim şuan bindigim araç agır hasarlı. Hasarlı şekilde alıp kendim toplattım. Kim gelirse gelsin 1 kapı degişen harici araçta agır hasar oldugunu asla anlayamaz. (tramer sorgulama dışı)
Aracın düzgün toplandıgını biliyorsanız veya usta birisine baktırdıysanız fiyatta piyasadan kaale degecek kadar düşükse agır hasar kayıtlı araç alınır.
-
Ağır hasarlı araç alınmaz arkadaş. Aracın motorunu, elektrik aksamını, kaporta aksamında neler olduğunu, hava yastığı açıp açmayacağını bilemezsin. Ayrıca sana sürekli sorun çıkarır, sanayiden çıkamazsın.
Alacaksan dedikleri gibi boyalı ve değişeni olan ama hasar kaydı olan, hasar kaydı da yetkili serviste onarımı yapılmış araç alabilirsin. Çok yüksek hasar kaydı çıkıp yetkili servis onarımı olan, bütün parçaları orijinal parçalarla değiştirilmiş olan arabalara bakın derim.
Ama ağır hasarlı olan veya boyalı olup da hasar kaydı olmayan araçlardan koşarak uzaklaşın derim.
-
Arkadaşa araba bakarken ağır hasarlı otomatik Jazz dikkatimi çekti.
Zira ilanda ağır hasar sebebinin şase ucundaki sensörün değişmesi nedeniyle kayıtlara girdiğini yazıyordu.
Arkadaşa ilan sahibini aramasını söyledim, telefonda da aynı bilgiyi teyid edinde arkadaşa "Derhal feribota atlayıp gidiyorsun Bandırma'ya ve arabayı alıp geliyorsun" dedim.
Arkadaş aynı gün arabayı piyadaki emsallerinin yüzde 40 daha ucuzuna aldı ve memun bir şekilde kullandı...
-
Konu ağır hasarlı araç ise, ince eleyip sık dokumalısınız. İlanlarda, nette her yazana veya bir ortamda her söylenene de inanmayın. İşini hakkıyla yapan bir ekspere, bu araba ağır hasarlı enine boyuna detaylıca inceleyin demeniz sizin çıkarınıza olur. Güvenlik, şakaya ihmale gelmez. Bir hava yastığı bile belki yıllarca lazım olmaz, yıllar sonra bir kere lazım olur onda da çalışır olmalı ki sonradan pişman olmayasınız.
-
Ben bilmeden ağır hasarlı araç almıştım. Her yağmurda ön cam su sızdırırdı.
Arkadaşımın servisi ağır hasarlı bir vectra’yı toplamıştı. Araç akordeon gibiydi. Topladıktan sonra ise ruhsatını görmesen ve sıfır deseler inanırsın. O derece. Ama 120den sonra sola çekiyordu ve buna çare bulamadılar. Alan galerici bunu bilerek aldı. Muhtemelen söylemeden satmıştır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bizde ağır hasar kayıtlı Subaru var. Adamlar içinden geçmiş.
Ben değil ağır hasar kayıtlı. Boyalı bile araba almam.
Motor mekanik yeni parça ile değişir düzelir ama kaporta asla.
Satarken de karnın ağrır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X