< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Ağır bakım hakkında.
-
-
Tamamen kullanıma bağlı. Bilindiği gibi milyon km yapıp kapak açmayan da var, 300-400.000 km motor bitirende.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 19 Haziran 2022; 15:5:5 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kullanım koşulları, bakım gibi çok değişkenleri olan bir konu. Yukarıda arkadaşın dediği gibi milyon kilometre gören de var 300 binde su koyveren de var.
-
Şehiriçi 100.000 km ile uzun yol 100.000 aynı değil, nereden baksan şehiriçi kullanılan araç en az 2 kat daha fazla devir çevirmiştir. Aslında araçlarda km sayacı yerine bir de devir sayacı gibi bir şey olması lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok fazla değişken var ama genel olarak bir araç eğer en geç 10 bin km de bir düzgün malzemeler ile bakım görmüş ise en az 500 bin km sorunsuz hizmet eder. Toyota gibi atmosferik motora sahip araçlar ise 1 milyon ve üstünü zorlar.
-
1987 Ford Taunus 2 bin km.de bir shell 10-40 ile yağ değişimi ve iki yağ değişiminde filtre değişimi ile 25 senede 677 bin km yol yaptım, rektifiye isteyince arkadaşa devrettim
-
Aslına bakılırsa 10.000 km kuralı Türkiye için geçerli bir alışkanlık diye düşünüyorum.
2005 yılında Ankara Grup Volvo da çalışırken, Volvo benzinli otomobillerini 20.000 km, dizel araçlarını ise 15.000 km veya bir yılda bir çağırıyordu. Hangisi önce dolarsa.
Öte yandan ben Hollanda’da yaşıyorum. Burada arabamı BMW yetkili servisine götürdüm. Bir sonraki bakım km’sini 25.000 olarak güncellediler.
Yine günlük kullanım için Vw Golf 6 satın aldım. Vw servisi, bakım km’sini 15.000 km olarak uzatmıştı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ingilterede zorlu şartlar 20bin rahat trafik 30bin km . 10bin bakımı insan yolmaktan başka birşey değil. ayrıca çevreye de zarar.
-
Çok fazla etken var bakım sürelerinin belirlenmesi ile alakalı, yazayım dersem saatler alır sadece bir tanesini söyleyeyim. Tabi Avrupa'nın şartları farklı bizim şartlarımız farklı, her ülkenin bakım aralıkları farklıdır.
Ülkemizde trafiğe kayıtlı araç sayısı 25 milyon kadar, bunun yaklaşık yarısı büyükşehirlerde ve araç yaş ortalamamız da yaklaşık 14 oldukça yaşlı. Yani hem araçları çok sıkışık trafikte kullanıyoruz ( Normal bir şehirde otomobil 10 km yolu 15 dk alır, fakat İstanbul'da çoğu zaman bu 1 saat civarında oluyor. Yani aynı araç, gidilen yol aynı ama motorun çalışma saati arasında dağlar kadar fark var, tabi bu iki araçta 10 bin kmde bir bakıma giriyor), diğeri de araçlardan beklediğimiz hizmet yaşı ki bu da minimum ülkemizde 20 yaş yani bakıma çok daha önem verilmesi gerekiyor. Bu sadece bir neden, daha bunun gibi en az 30 kadar faktör var bu süreleri belirlerken.
Fakat en nihayetinde şu da var, bu süreler tavsiye edilen bakım süreleridir. Buna uymazsanız sizin bileceğiniz iş sonuçta sadece motor garantiden çıkar tüm araç değil. Eğer 10 bin km az diyorsanız zaten sorun olmayacağına göre haliyle garanti de önemli olmuyor sizin için, zaten sorun çıkmayacak teorinize göre. İsterseniz 50 bin km de bir bakım yaptırın ( tek şart aracı satarken bunu alıcı kişiye de söyleyin yalnız). Kaldı ki ülkemizde belli yaştan sonra bakım zamanlarının atlanması çok yapılan birşeydir. Ondan dolayıdır ki sanayi de Rektefiyeciler randevulu çalışırlar, yapacak birşey yok birileri aracını hor kullanacak ki sanayiciler ekmek yiyecek. 300 bin km civarında sandığınız dan çok daha fazla motor rektefiyeye uğruyor ki normalde iyi bakım yapılsa çoğu motor 500 bin km ve üstünü görür ki 1 milyon civarını zorluyor çoğu da.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 13 Temmuz 2022; 0:35:5 >
-
Sanıyorum bir yanlış anlaşılma oldu. Benim için bakım oldukça önemli benim ifade etmek istediğim herkes ağzına dolamış bir 10.000 km ama bunun altını bir çok kişi dolduramıyor. Neden 10k da bakıma sokmam gerekiyor diye soruyorum. İnternete öyle yazıyor diyor.
Kaldı ki hemen hemen tüm otomobil üreticileri Türkiye ve Türkiye gibi ülkelerdeki zor şartları göz önünde bulundurarak, servis sürelerini kısa tutuyorlar.
Günün sonunda bir otomobil 300.000 km rektefiyecinin yolunu tutuyorsa, bu bilinçsizlik ve cahillikle doğru orantılıdır.
Sanmayın ki burada bütün otomobiller günü gününe bakıma giriyor. Bir çok kişi nerde trak orada bırak mantığında olan insanlar buna rağmen özellikle dizel otomobillerin bir çoğu milyon km yakındırlar.
Ben arabamı sattığımda, alan kişi servis ve bakım kayıtlarını incelediğinde bana sen çok kazınıyor olmasın dedi. Neden böyle düşündüğünü sorduğumda, ben asla arabamı 13.000 km önce bakım götürüp para harcamazdım dedi.
Üç tür kullanıcı var. Sadece arabaya biner yolda kaldığı anda arabayı götürür hurdalığa atar
Sadece bakım dan bakıma servise gider yağ, su değiştirir başka da para harcamaz.
Çok azınlıkta da olsa benim gibi arabayı fabrika kondisyonunda tutmaya çalışmak için hiç bir masraftan kaçmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 22 Temmuz 2022; 17:43:56 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
"benim ifade etmek istediğim herkes ağzına dolamış bir 10.000 km ama bunun altını bir çok kişi dolduramıyor. " bunun çıkış yeri otomotiv bakım sektörünün evrensel bir kuralı olan 6 bin milde bir yağı değişecek kuralına dayanır. Bu tecrübenin çıkış ülkesi de Amerika'dır ki ABD'ki zaten araçların en çok km yaptığı yerde orası, eğer bir aracı uzun yıllar boyunca kullanmak istiyorsan bu km de bir bakıma sokman şarttır, bunu herkes kabul etmiştir artık, sektörün duayen isimleri için bunu tartışmak bile gereksiz. Bilimsel olarak da zaten orada çıkan yağı analize göndermek çok ucuz sayılır, oradan da defalarca adamlar bunu doğrulayabiliyorlar.
Fakat istediğin kadar altını doldur ülkemizde sonuçta inanmak isteyen istediği gibi inanır ülkemizde. Ben zaten otomobil sektöründeyim, öyle nerede tırak bırakçıların hiç milyon km yaptığını görmedim. Belki istisna olmuştur ama onların çoğu 300 bin kmyi bile geçemez ki çoğu 250 binden sonra haşat durumuna geçiyor, dizel ise hiç şansı yok zaten. Hiç girmez ise enjektörden turboya başlarsın revizyona.
Dediğim gibi ne kadar bakımsız araç benim için daha iyi. Herkesin kafasına göre hareket etmesi bana iş kazandırır. Bakımda kazanacağın para belli ama artık büyük arızaya geçmiş aracın faturası ustalığa bakar. Hele bu pahalılıkta zaten yaptırmaktan başka çaresi de yok. Euro 6 ve sonrasında zaten eski kafa ile bakım yapmaya devam edenin cüzdanına kuvvet derim, bakımsızlığı veya kalitesiz bakımdan dolayı çıkan arızalara biz bile inanamıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 22 Temmuz 2022; 21:33:27 >
-
dizeller için 200 bin km civarı dpf katalizör egr enjektör pulu keçesi vs. vs. mecbur bir şeyler isteyecek. bunlar olması gereken şeyler kayışın ömrü varsa bunların da var. gerekli bakımlar yapıldıktan sonra blok çatlatan conta yakan sekman kıran pek görmedim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X