< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
camı kırınız düğmeye basınız sonrada kaçınız
|

1 Mobil
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
camı kırınız düğmeye basınız sonrada kaçınız
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 19 Haziran 2022; 15:5:5 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
Kullanım koşulları, bakım gibi çok değişkenleri olan bir konu. Yukarıda arkadaşın dediği gibi milyon kilometre gören de var 300 binde su koyveren de var. |
|
_____________________________
2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000) 2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000) 2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...) |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Çok fazla değişken var ama genel olarak bir araç eğer en geç 10 bin km de bir düzgün malzemeler ile bakım görmüş ise en az 500 bin km sorunsuz hizmet eder. Toyota gibi atmosferik motora sahip araçlar ise 1 milyon ve üstünü zorlar. |
|
_____________________________
|
|
1987 Ford Taunus 2 bin km.de bir shell 10-40 ile yağ değişimi ve iki yağ değişiminde filtre değişimi ile 25 senede 677 bin km yol yaptım, rektifiye isteyince arkadaşa devrettim |
|
_____________________________
2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate
2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15 Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910 |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
Alet vtec değil savaş açıyor sanki... Bir honda kullanıcısı
|
|
ingilterede zorlu şartlar 20bin rahat trafik 30bin km . 10bin bakımı insan yolmaktan başka birşey değil. ayrıca çevreye de zarar. |
|
_____________________________
|
|
Çok fazla etken var bakım sürelerinin belirlenmesi ile alakalı, yazayım dersem saatler alır sadece bir tanesini söyleyeyim. Tabi Avrupa'nın şartları farklı bizim şartlarımız farklı, her ülkenin bakım aralıkları farklıdır. Ülkemizde trafiğe kayıtlı araç sayısı 25 milyon kadar, bunun yaklaşık yarısı büyükşehirlerde ve araç yaş ortalamamız da yaklaşık 14 oldukça yaşlı. Yani hem araçları çok sıkışık trafikte kullanıyoruz ( Normal bir şehirde otomobil 10 km yolu 15 dk alır, fakat İstanbul'da çoğu zaman bu 1 saat civarında oluyor. Yani aynı araç, gidilen yol aynı ama motorun çalışma saati arasında dağlar kadar fark var, tabi bu iki araçta 10 bin kmde bir bakıma giriyor), diğeri de araçlardan beklediğimiz hizmet yaşı ki bu da minimum ülkemizde 20 yaş yani bakıma çok daha önem verilmesi gerekiyor. Bu sadece bir neden, daha bunun gibi en az 30 kadar faktör var bu süreleri belirlerken. Fakat en nihayetinde şu da var, bu süreler tavsiye edilen bakım süreleridir. Buna uymazsanız sizin bileceğiniz iş sonuçta sadece motor garantiden çıkar tüm araç değil. Eğer 10 bin km az diyorsanız zaten sorun olmayacağına göre haliyle garanti de önemli olmuyor sizin için, zaten sorun çıkmayacak teorinize göre. İsterseniz 50 bin km de bir bakım yaptırın ( tek şart aracı satarken bunu alıcı kişiye de söyleyin yalnız). Kaldı ki ülkemizde belli yaştan sonra bakım zamanlarının atlanması çok yapılan birşeydir. Ondan dolayıdır ki sanayi de Rektefiyeciler randevulu çalışırlar, yapacak birşey yok birileri aracını hor kullanacak ki sanayiciler ekmek yiyecek. 300 bin km civarında sandığınız dan çok daha fazla motor rektefiyeye uğruyor ki normalde iyi bakım yapılsa çoğu motor 500 bin km ve üstünü görür ki 1 milyon civarını zorluyor çoğu da. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 13 Temmuz 2022; 0:35:5 > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 22 Temmuz 2022; 17:43:56 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
"benim ifade etmek istediğim herkes ağzına dolamış bir 10.000 km ama bunun altını bir çok kişi dolduramıyor. " bunun çıkış yeri otomotiv bakım sektörünün evrensel bir kuralı olan 6 bin milde bir yağı değişecek kuralına dayanır. Bu tecrübenin çıkış ülkesi de Amerika'dır ki ABD'ki zaten araçların en çok km yaptığı yerde orası, eğer bir aracı uzun yıllar boyunca kullanmak istiyorsan bu km de bir bakıma sokman şarttır, bunu herkes kabul etmiştir artık, sektörün duayen isimleri için bunu tartışmak bile gereksiz. Bilimsel olarak da zaten orada çıkan yağı analize göndermek çok ucuz sayılır, oradan da defalarca adamlar bunu doğrulayabiliyorlar. Fakat istediğin kadar altını doldur ülkemizde sonuçta inanmak isteyen istediği gibi inanır ülkemizde. Ben zaten otomobil sektöründeyim, öyle nerede tırak bırakçıların hiç milyon km yaptığını görmedim. Belki istisna olmuştur ama onların çoğu 300 bin kmyi bile geçemez ki çoğu 250 binden sonra haşat durumuna geçiyor, dizel ise hiç şansı yok zaten. Hiç girmez ise enjektörden turboya başlarsın revizyona. Dediğim gibi ne kadar bakımsız araç benim için daha iyi. Herkesin kafasına göre hareket etmesi bana iş kazandırır. Bakımda kazanacağın para belli ama artık büyük arızaya geçmiş aracın faturası ustalığa bakar. Hele bu pahalılıkta zaten yaptırmaktan başka çaresi de yok. Euro 6 ve sonrasında zaten eski kafa ile bakım yapmaya devam edenin cüzdanına kuvvet derim, bakımsızlığı veya kalitesiz bakımdan dolayı çıkan arızalara biz bile inanamıyoruz. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 22 Temmuz 2022; 21:33:27 > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
|