Şimdi Ara

'AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR ' Saçmalığı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
3
Favori
9.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ağır arabada her tekerleğe düşen ort ezme kuvveti daha fazla olduğu için esnek lastiğin asfalt aralarına daha iyi dolması sonucu artan bir yol tutuşu olabilir. Buna en iyi örnek zımpara yüzeyine sürtülen ahşap düşünülebilir. Şöyle ki; ahşap hafifçe temas ettiği zımpara yüzeyinde kolayca kayabilir ama aynı ahşabın üzerine uygulanan basıncı artırdığımızda sürtmek imkansız hale gelebilir. Çünkü ahşap yüzeyindeki mikro girinti çıkıntılara ilk durumda zımparanın ince dişleri giremezken basıncı (zımpara yüzeyine bastırma) artırdığımız ikinci durumda zımparanın ince dişleri artık ahşabın mikro girinti çıkıntılarına girebilmiştir ve bu durum sürtmeyi büyük oranda zorlaştırır. Ağır arabanın lastik üzerindeki etkisi sonucu lastik ve asfalt arasındaki ilişki, ahşap ve zımpara yüzeyi arasındaki ilişkiye benzerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seker1adam kullanıcısına yanıt
    Merkezkaç kuvveti artacak burada haklısınız ancak kilo farkından dolayı lastiklerin yola yaptığı basınç artacak bu da lastik-zemin arasındaki sürtünmeyi arttıracaktır böylece yolda kalması kolaylaşacak.

    Olayı basit seviyedeki teorik formüle döktüğümüzde mv2/r = kmg çıkıyor yanılmıyorsam. Gecenin bu saatinde saçmalamıyorsam tüm değişkenler sabit tutulduğunda kütlenin bir önemi yok.

    Yanlış bilgi varsa affola.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alırsan ford olursun lord.

    alırsan dasiya gelirsin taklaya..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Her şeyi aynı ağırlığı fazla olan araç mı iyi yol tutar yoksa hafif olan mı

    Merkez kaç kuralı işler.



    Bir yerde sabit durun. Birinin elinden tutun etrafınızda 360 derece döndürün. Daha sonra bir çocuğu aynı şekilde döndürmeye başlayın. Ağır olan yetişkin merkezden kopma eyilimi göstermeye başlar ve kollarınızı zorlar. Hafif olan çocuğu ise merkezinizde daha kolay tutarsınız kollarınızı zorlamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuş deyince aklima Focus ve Fiesta gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: niketnac

    Ağır arabada her tekerleğe düşen ort ezme kuvveti daha fazla olduğu için esnek lastiğin asfalt aralarına daha iyi dolması sonucu artan bir yol tutuşu olabilir. Buna en iyi örnek zımpara yüzeyine sürtülen ahşap düşünülebilir. Şöyle ki; ahşap hafifçe temas ettiği zımpara yüzeyinde kolayca kayabilir ama aynı ahşabın üzerine uygulanan basıncı artırdığımızda sürtmek imkansız hale gelebilir. Çünkü ahşap yüzeyindeki mikro girinti çıkıntılara ilk durumda zımparanın ince dişleri giremezken basıncı (zımpara yüzeyine bastırma) artırdığımız ikinci durumda zımparanın ince dişleri artık ahşabın mikro girinti çıkıntılarına girebilmiştir ve bu durum sürtmeyi büyük oranda zorlaştırır. Ağır arabanın lastik üzerindeki etkisi sonucu lastik ve asfalt arasındaki ilişki, ahşap ve zımpara yüzeyi arasındaki ilişkiye benzerdir.

    Araç statik ise dediğin doğru ama 30km/saat hızın üstüne çıkıldığı anda o lastiği fazla ezen ağırlıkla başetmek zorlaşır. Lastiği ezen fazla ağırlık virajda, frenlemede işleri zorlaştırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ağırlık merkezinin aşağıda olduğu aero olarak yere oldukça yakın araçlar iyi yol tutar
    yardımcı diğer aero parçalarla geniş tekerler downforce üreten spoiler vs parçalarla.
    özetle bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marslan1999

    Merkezkaç kuvveti artacak burada haklısınız ancak kilo farkından dolayı lastiklerin yola yaptığı basınç artacak bu da lastik-zemin arasındaki sürtünmeyi arttıracaktır böylece yolda kalması kolaylaşacak.

    Olayı basit seviyedeki teorik formüle döktüğümüzde mv2/r = kmg çıkıyor yanılmıyorsam. Gecenin bu saatinde saçmalamıyorsam tüm değişkenler sabit tutulduğunda kütlenin bir önemi yok.

    Yanlış bilgi varsa affola.

    Aslında çok detaylı bir konu bu durum sadece tek bir faktöre bağlı değil yani



    Şimdi otomobilin 10 ton olduğunu düşünürsek bahsettiğiniz gibi merkezden ayrılma durumu 1000 kg araca göre zor olacaktır teoride öyle gibi gelebilir ama durum aslında böyle değil.



    araç yere yapışık şekilde gitmiyor lastiklerin üzerinde gidiyor ve lastiklerde esneme durumu söz konusu bu esneme ile birlikte virajı dönerken lastiklere daha fazla yanal kuvveti ağır olan araç uygular buda virajı dönmeyi oldukça zorlaştırır.





    Formula 1 araçları 600 kilo ve çok yüksek hızlarla viraj alıyorlar. Yola tutunabilmesi için özel lastiklere sahipler buna rağmen 60 turluk yarışta lastik değişimi yapıyorlar çok yüksek hızla viraj aldıkları için lastikler erkenden yıpranıyor.



    Mesela 600 kilo degilde 2000 kg olsa muhtemelen daha fazla lastik değişimi olacak ağır araç yüksek hıza çıktığında viraj dönerken lastiklere daha fazla yanal baskı uygular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ağır arabanın merkezkaç kuvveti daha fazladır yani yol tutuş için dezavantajdır
  • seker1adam kullanıcısına yanıt
    F1 araclarinda duruma gore 1000kg nin uzerinde downforce oluyor.Aciklama yarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    F1 araclarinda duruma gore 1000kg nin uzerinde downforce oluyor.Aciklama yarim.

    Ben araç ağırlığından bahsettim downforce dediğin olay yere bastrma kuvveti ile alakalı aracın aerodinamik yapısından kaynaklanan bir durum yol tutuş için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seker1adam kullanıcısına yanıt
    Downforce de agirliktir,ancak tum degiskenler ve elemanlar ona gore ayarlanmistir.Nasil herhangi bir cisimi saga sola kaydirmakmi kolaydir yoksa uzerine dik olarak bir kuvvetmi uygulandiginda kolaydir.

    Normal hayatta kullanilan araclar icin bu tabiki genel olarak gecerli degildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: niketnac

    Ağır arabada her tekerleğe düşen ort ezme kuvveti daha fazla olduğu için esnek lastiğin asfalt aralarına daha iyi dolması sonucu artan bir yol tutuşu olabilir. Buna en iyi örnek zımpara yüzeyine sürtülen ahşap düşünülebilir. Şöyle ki; ahşap hafifçe temas ettiği zımpara yüzeyinde kolayca kayabilir ama aynı ahşabın üzerine uygulanan basıncı artırdığımızda sürtmek imkansız hale gelebilir. Çünkü ahşap yüzeyindeki mikro girinti çıkıntılara ilk durumda zımparanın ince dişleri giremezken basıncı (zımpara yüzeyine bastırma) artırdığımız ikinci durumda zımparanın ince dişleri artık ahşabın mikro girinti çıkıntılarına girebilmiştir ve bu durum sürtmeyi büyük oranda zorlaştırır. Ağır arabanın lastik üzerindeki etkisi sonucu lastik ve asfalt arasındaki ilişki, ahşap ve zımpara yüzeyi arasındaki ilişkiye benzerdir.

    Araç statik ise dediğin doğru ama 30km/saat hızın üstüne çıkıldığı anda o lastiği fazla ezen ağırlıkla başetmek zorlaşır. Lastiği ezen fazla ağırlık virajda, frenlemede işleri zorlaştırır.

    Artan ağırlık işleri zorlaştırır olayını burada birçok arkadaş dile getirmiş ancak olay aslında öyle değil. Ağırlığın artması sürtünme kuvvetini artırır ancak araca olan "etkisini" değiştirmez. Tekerlek sayısı da değiştirmez. Olayı sadece ağırlık-sürtünme olarak ele alırsak, hızları aynı olan kamyon ile bisikletin teorik olarak durma mesafesi aynıdır. Pratikte değişiklik olması diğer etkenlere (lastik cinsi, rüzgar vs) bağlıdır. Aslında yol tutuşu dediğimiz olayın onlarca teknolojisi var. Bağımsız süspansiyon, denge çubuğu, aerodinamik, lastik kalitesi bunlardan bazıları.



    Benim tahminim eğer böyle bir şey varsa, aynı yılda üretilen iki arabadan genellikle ağır arabaların pahalı araba olması ve pahalı olmalarının sebebi daha iyi teknolojiler ve arge ile geliştirilmiş olmaları sonucu önemli noktaların (güvenlik, yakıt tüketimi, motor ömrü, tabi ki yol tutuşu) ucuz yani hafif arabalara göre daha etkili olmasından kaynaklıdır.



    Ağırlık etken olsaydı basit bir örnekle, 2000 model clio araca beş kişi binince araç daha kısa mesafede dururdu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niketnac -- 22 Kasım 2017; 11:44:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • narrator12 kullanıcısına yanıt
    çünkü yarış arabasının yüksek ivmeli hızlanması gerekiyor da ondan. sapla samanı karıştırmayın

    hem yol tutuş sadece virajda söz konusu değildir özellikle türkiyede bozuk yollarda (kasis,çukur vb.) savrulmamaktır.

    1280 kg olan kendi aracımda geçen gün 100 le giderken aracın sol tarafı yağmur birikintisine girdi, sağ taraf kalk gidelim diyo sol taraf otur oturduğun yerde diyor. aynı araç 1000 kg olsaydı balerin gibi döncekti.
  • Hyundai Starex i olan biri araba savurmasın diye arkaya ağır bir şey koyuyordu, boş olduğunda savuruyormuş, bende çivicin arkasına stepne yanına boşluğa arkanın tam ortası 10 kg yangın tüpü koydum, hem yangına etkili çözüm, hem basar savurmaz, jant lastikleri genişlettim faydası oldu 195 60 15 lastik 7 kalınlığı jant, araba 1050 kg

    civicde önceki bahsettiğim savrulmayı bristone 175 65 15 lastik 5,5 kalınlıkda jantda olmuştu, bunları çıkardım.

    bahsettiğim 98 caddy michelin 175 65 14 lastik 5.5 kalınlıkda jantla boş araba savrulmuyor daha iyi yol tutuyordu 10 yıl bunu denedim. araba 1300 kg

    michelinden başka lastikde yol tutuşda zayıflama gördüm, çıkma lastiklerle denemeler yaptım.

    deneme sonuçları doğruyu verir,

    bilimsel belgesellerde bile teori olarak değil pratikde denemelerde yapıp gösteriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 22 Kasım 2017; 12:42:44 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 km/saat hızla sert bir viraja girdiğinizde merkezkaç kuvveti aracın yere uyguladığından çok daha yüksek oluyor. Araç hızlandıkça ağırlığı azalır hem de inanılmaz seviyelerde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır arabanın avantajı bir tek karlı ve de yağmurlu ortamlarda işe yarar. Ama sen gidip fabrikanın taktığından daha geniş yanaklı bir lastik takarsan o avantaj da ortadan kalkar. Ağırlık kadar ağırlığın aracın neresinde toplandığı da önemlidir. Ön arka dağılımının iyi olması ve olabildiğince aşağıda olması idealdir.
  • Bu arada "araca çimento torbası atıyorum süfer oluyo"cu arkadaşlar, o durum aracın ağırlığı arttığı için değil, süspansiyon çöküp sertleştiği için. Araca hiç ağırlık koymadan spor (sert) süspansiyon takarsanız aynı etkiyi alırsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu mantığın nedeni, segment yükseldikçe arabaların yol tutuşunun artması ve markalarında segment yükseldikçe arabaların donanım ve konforu için bir şeyler ekleyince arabanın ağırlığının artması. Halbuki bir Formula 1 aracı 600 kg civarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • k2fg9 kullanıcısına yanıt
    süspansiyondan kasıt, yay ve amartisör olarak 2 ayrı parça değişmesi sertleşmesi gerekir, biri değişse yeterli gelmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.