|
Bildirim
|
Okumayin bilgisiyle zehirliyor.
|
Her şeyi aynı ağırlığı fazla olan araç mı iyi yol tutar yoksa hafif olan mı
|
50 kere anlattık hafif arabanın daha iyi yola tutunduğunu ve bastırma kuvvetinin aracın ağırlığına bir etkisi olmadığını. Hala daha ülkemiz oto sanayicisi(işi araba olan adamlar) momentum'un ne olduğunu anlayamadı... Caddy ile viraja giriyormuş hey Allah'ım.
|
Son olarak da kendi yorumumu yazayım. Yol tutuşunda, diğer tüm parametreler aynı iken artan ağırlık dezavantaj getirir.
+Ağır arabanın ağırlık transferi fazla olur. Ağırlık transferiyle üstüne aşırı yük binen lastiğin sürtünme katsayısı düşüş yaşar. Aynı şey frenler için de geçerli. Teker sürtünmesi azalınca fren performansı da düşer. +Ağır aracın ön ve arka aks polar ataleti yüksektir. Viraja girmek için direksiyon kırdığınızda kafasını aniden sokamaz. Geç tepki verir. Arkası kaydığı zaman gülle gibi savrulur, kontra ile falan tutamazsın. (bu yüzdendir ki dünyada drift namına genelde en çok tutulan araçlar, nissan 180-200sx'lerdir) +Bizim milletin çoğu düz yol gazcısı. Bomboş yol bulur, gaza dibine kadar basar( bunu 15 yaşında çocuk da yapar, zor zeminde veya virajlı yolda yapacaksın ki bileğini göreceğiz) , rampa aşağı 200-220 görür, rüzgardan da etkilenmiyorsa "bah araba ne güzel yapışıyor yola" . Girsene hadi 180 ile viraja ? Ya da dar yolda 60-70 ile viraj dene bakalım o ağır araba nasıl yığılıyor yana ve seni yoldan çıkarıp atıyor. Ağır aracın tek avantajı, eğer boyutları çok büyümeden ağırlığı artmışsa, yanal rüzgardan az etkilenmesidir. Bir diğer husus: Ağır araç diye basitleştiremem ama süspansiyon sisteminin ağırlığı, aracın kalan kütlesine oranla hafifse (kasa ağır-tekerler ve salıncaklar vs hafifse) yoldan gelen darbeler şasiyi daha az etkiler. Bu da yüksek hızda etkilenmiyormuş hissi oluşturur. Fakat bu, görece pahalı arabalarda mümkün. Öyle binek araçta o kadar kasmazlar bu olaya( bknz: unsprung mass/ sprung mass) Buna güvenip torsiyonlu golf ile gazlarsan, arka süspansiyonun ağırlığı fazla olduğu için bam güm hissedersin. |
Yorumlar cahillik akıyor maşallah.Sana benzer bir arkadaşım var.97 model Transporter kullanıyor.140 ile keskine giriyormuş,değerlendirsene bu yorumu bakalım neler diyeceksin.
Konuya gelirsek,alakasız.Süspansiyon kalitesi,aerodinamik,lastiklere kadar değişen durum. Yere yakın araç daha iyi yol tutabilir ama.Keza bir Linea ile Symbolü düşünün. Her iki aracın da yükseklikleri,süspansiyon kalitesi,aerodinamiği vs. etkenler önemlidir. |
Kiloyla araba alanlar bunu beğenmedi
Ağırlık fazladan yükten başka birşey değil bana göre, mühendisler araçları hafifletmek için boşuna o kadar çaba harcamıyor. |
Fb7 kasa Honda aracın sanırım, ağırlık transferlerinde çapraz salınım yapıyor. Onlarda kökenleri tee Ek'lara dayanan düzenli olarak iyileştirilen antik bir altyapı var kötü değiller ama salınırlar, rüzgar falan yerse gezerler, ani frenlerde dalar çıkar yatarlar dinamik araçlar değiller. 2000-2010 arası japonların tembellik, yatış döneminin yadigarı mamüller bunlar.
Yeni Civic'de bu altyapı komple değişti, hatta bir dolu kaporta sorunu olmasına rağmen yol tutuşun dinamiklerin eskisiyle alakası yok, çoğu Alman otomobilinden de ötedir. Dalga geçmeden olabilecek en tatlı munis şekilde yazdım bak, bir daha kaporta alamanda iyi caponda zayıf ondan tutmuyo gibi şeyler yazma Konuya gelince bir otomobilde ağırlık sadece başka bir araçla kaza yaparken avantaj olabilir (teorik olarak). Belki birde karlı zeminlerde çekiş avantajı. Bunun dışında safi zarardır, hiçbir olumlu tarafı yoktur. Freni yorar, performansı düşürür, lastikleri yorar, yol tutuşu kararsız hale getirir, ani hareketlerde tepkiler zayıflar, süspansiyon üzerine ağırlık çöktüğü için çalışma mesafesi kısalır ve daha kısa aralıklarda görev yapan damping rebound ayarları ve daha pahalı süspansiyon gerektirir. Alırsın arabanı bir yolda tek kişi gazlarsın, limit denersin fren yaparsın vs. Birde çok abartmadan 3-4 orta ağırlık kişiyi doldurursun aracına aynı şekilde denersin görürsün her anlamda neler kaybettiğini. Fakat gözünüzü seveyim tutup da "5 serisi coh ağır guvvetli yola yabışıyo, Polo neyim hafif ucuyo" yazmayın adamı cinnete getirmeyin, hasta etmeyin. Alakasız maliyetlerle, alakasız kalitede parçalarla, mühendislikle, test süreçleriyle, lastiklerle, aerodinamiyle vsbsvs üretilmiş araçlar karşılaştırılmaz. Golf 6'ya bakarsın, sonra hafifletilmiş 7'ye bakarsın. Gülle gibi Astra J'ye bakarsın, sonra K'ya bakarsın, eski 308'e birde hafifletilmiş yenisine bakarsın, hafiflik nasıl her anlamda işe yarıyormuş misler gibi görürsün. |
Bu senaryoda hafif olan araç daha iyi tutunur.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIME -- 21 Kasım 2017; 22:2:27 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 21 Kasım 2017; 22:38:26 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|