Şimdi Ara

'AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR ' Saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
3
Favori
9.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüzde insanların en çok hata yaptığı konulardan biridir . Batıl inançların başında gelir . Arabanın yol tutuşunun ağırlık arttıkça arttığı ..
    Direksiyonla süspansiyonun uyumundan başlayıp da,rüzgardan etkilenmeye,aracın motor/şanzımanına, aracın ağırlığı,aks genişliği,araç kullanıcısının direksiyon başındaki ani reaksiyonlarına kadar pek çok unsurdan etkilenen kavramdır yol tutuş.Yol tutuşu iyi otomobil daha çok halk arasında "viraja iyi giren,asfalt kenesi vs." tarzında tanımlanır.Genel bir yargı olarak açıklarsak yol tutuşu, viraj içerisindeki hızlanması, virajda ve düzlükte gücün yola hangi güçte ve kalitede aktarıldığıdır.
    Ağır olan aracın yan rüzgarlardan daha az etkilendiği gibi söylemleri sıkça duyuyoruz ama durum daha çok aracın yerden yüksekliği ve rüzgar direnci olarak düşünmek gerekmektedir. Günümüzde otomobiller önden ve yandan gelen rüzgarı üstünden geçirmeye çalışarak downforce yani yere basma kuvveti sağlamaya çalışmaktadır. bunun en bariz yöntemi araçlarımıza taktığımız spoilerler ile yere basmayı arttırmamızdır.

    Bu sayede hafif olan aracın yol tutuşu yere daha fazla basmasından dolayı daha iyidir.







  • Son olarak da kendi yorumumu yazayım. Yol tutuşunda, diğer tüm parametreler aynı iken artan ağırlık dezavantaj getirir.

    +Ağır arabanın ağırlık transferi fazla olur. Ağırlık transferiyle üstüne aşırı yük binen lastiğin sürtünme katsayısı düşüş yaşar. Aynı şey frenler için de geçerli. Teker sürtünmesi azalınca fren performansı da düşer.
    +Ağır aracın ön ve arka aks polar ataleti yüksektir. Viraja girmek için direksiyon kırdığınızda kafasını aniden sokamaz. Geç tepki verir. Arkası kaydığı zaman gülle gibi savrulur, kontra ile falan tutamazsın. (bu yüzdendir ki dünyada drift namına genelde en çok tutulan araçlar, nissan 180-200sx'lerdir)

    +Bizim milletin çoğu düz yol gazcısı. Bomboş yol bulur, gaza dibine kadar basar( bunu 15 yaşında çocuk da yapar, zor zeminde veya virajlı yolda yapacaksın ki bileğini göreceğiz) , rampa aşağı 200-220 görür, rüzgardan da etkilenmiyorsa "bah araba ne güzel yapışıyor yola" . Girsene hadi 180 ile viraja ? Ya da dar yolda 60-70 ile viraj dene bakalım o ağır araba nasıl yığılıyor yana ve seni yoldan çıkarıp atıyor.

    Ağır aracın tek avantajı, eğer boyutları çok büyümeden ağırlığı artmışsa, yanal rüzgardan az etkilenmesidir.

    Bir diğer husus: Ağır araç diye basitleştiremem ama süspansiyon sisteminin ağırlığı, aracın kalan kütlesine oranla hafifse (kasa ağır-tekerler ve salıncaklar vs hafifse) yoldan gelen darbeler şasiyi daha az etkiler. Bu da yüksek hızda etkilenmiyormuş hissi oluşturur. Fakat bu, görece pahalı arabalarda mümkün. Öyle binek araçta o kadar kasmazlar bu olaya( bknz: unsprung mass/ sprung mass) Buna güvenip torsiyonlu golf ile gazlarsan, arka süspansiyonun ağırlığı fazla olduğu için bam güm hissedersin.
    Yorumlar cahillik akıyor maşallah.Sana benzer bir arkadaşım var.97 model Transporter kullanıyor.140 ile keskine giriyormuş,değerlendirsene bu yorumu bakalım neler diyeceksin.

    Konuya gelirsek,alakasız.Süspansiyon kalitesi,aerodinamik,lastiklere kadar değişen durum.

    Yere yakın araç daha iyi yol tutabilir ama.Keza bir Linea ile Symbolü düşünün.

    Her iki aracın da yükseklikleri,süspansiyon kalitesi,aerodinamiği vs. etkenler önemlidir.
    Fb7 kasa Honda aracın sanırım, ağırlık transferlerinde çapraz salınım yapıyor. Onlarda kökenleri tee Ek'lara dayanan düzenli olarak iyileştirilen antik bir altyapı var kötü değiller ama salınırlar, rüzgar falan yerse gezerler, ani frenlerde dalar çıkar yatarlar dinamik araçlar değiller. 2000-2010 arası japonların tembellik, yatış döneminin yadigarı mamüller bunlar.

    Yeni Civic'de bu altyapı komple değişti, hatta bir dolu kaporta sorunu olmasına rağmen yol tutuşun dinamiklerin eskisiyle alakası yok, çoğu Alman otomobilinden de ötedir. Dalga geçmeden olabilecek en tatlı munis şekilde yazdım bak, bir daha kaporta alamanda iyi caponda zayıf ondan tutmuyo gibi şeyler yazma

    Konuya gelince bir otomobilde ağırlık sadece başka bir araçla kaza yaparken avantaj olabilir (teorik olarak). Belki birde karlı zeminlerde çekiş avantajı. Bunun dışında safi zarardır, hiçbir olumlu tarafı yoktur. Freni yorar, performansı düşürür, lastikleri yorar, yol tutuşu kararsız hale getirir, ani hareketlerde tepkiler zayıflar, süspansiyon üzerine ağırlık çöktüğü için çalışma mesafesi kısalır ve daha kısa aralıklarda görev yapan damping rebound ayarları ve daha pahalı süspansiyon gerektirir.

    Alırsın arabanı bir yolda tek kişi gazlarsın, limit denersin fren yaparsın vs. Birde çok abartmadan 3-4 orta ağırlık kişiyi doldurursun aracına aynı şekilde denersin görürsün her anlamda neler kaybettiğini. Fakat gözünüzü seveyim tutup da "5 serisi coh ağır guvvetli yola yabışıyo, Polo neyim hafif ucuyo" yazmayın adamı cinnete getirmeyin, hasta etmeyin. Alakasız maliyetlerle, alakasız kalitede parçalarla, mühendislikle, test süreçleriyle, lastiklerle, aerodinamiyle vsbsvs üretilmiş araçlar karşılaştırılmaz. Golf 6'ya bakarsın, sonra hafifletilmiş 7'ye bakarsın. Gülle gibi Astra J'ye bakarsın, sonra K'ya bakarsın, eski 308'e birde hafifletilmiş yenisine bakarsın, hafiflik nasıl her anlamda işe yarıyormuş misler gibi görürsün.



    Şu resimde gördüğün araba sence kaç kilodur ? Ben söyleyeyim . Hyundai Getz den sadece 100 kilogram daha fazla 1200 kg dır ! . Fakat bu arabanın yol tutuşunu ben 1.5 Tonluk Skoda octavia da bulamadım hocam . Ben bu arabanın 1200 kg olduguna asla inanmadım ilk başta. Daha sonra internetten teknik verilere bakınca hayretler içinde ikna oldum İnanmazsan sen de bakabilirsin . Resimdeki araç yol tutuşuyla konforuyla altın direksiyon ödülü almış Mazda 626 nın GE kasası
  • Ağır araba iyi yol tutar diye bir söylem pek duymadım ancak yere yakın ve ağır olup iyi yol tutan araçlar da var.



    Bknz. 500SEL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şeyi aynı ağırlığı fazla olan araç mı iyi yol tutar yoksa hafif olan mı
  • Ağır araba iyi arabadır mantığı 20. yy’da kaldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Agirlik merkezi asagida olan araba iyi yol tutar

    Arac altina alinan hava ,aerodinamigi ,agirlik merkezinin asagida olmasi, spoiler kullanilmasi vs etkiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIME -- 21 Kasım 2017; 22:2:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde bu konu yüzünden dilimde tüy bitti. Segment arttıkça araç ağırlaşır ve buna mükabil yol tutuş artar diye bir argümanla geldiler.



    Bu yanılgıyı yıkmak gerçekten zor. Yol tutuş kavramının da ne olduğu aslında tam olarak bilinmiyor. Yüksek süratlerde hızı hissetmeden seyahati yol tutuş olarak addedenler de var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon arabaları hafif, kasa sac vs ince hafifliğine sebep, bu araçlar çok kaza yapıyor, neden yapıyor ozaman ? yol tutuş zayıf
    Alman arabaları kasa sac kalın ağır araba ağır ve yol tutuş daha iyi, 98 caddy polo clasic kesilmesiyle yapılmış van daha iyi yol tutardı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kiloyla araba alanlar bunu beğenmedi

    Ağırlık fazladan yükten başka birşey değil bana göre, mühendisler araçları hafifletmek için boşuna o kadar çaba harcamıyor.
  • Arttırmaya çalıştığımız "downforce" aşağı yönlü bir kuvvet.

    Aracın ağırlığı da aşağı yönlü bir kuvvet.



    Hafif araç karbondan yapılmadıysa hacmen de küçük araçtır muhtemelen. Downforce yaratacak elemanlar da küçük olacaktır. Bu da daha az downforce demek.

    Pek ikna olmadım.



    Ama viraja aynı hızda giren 2 arabadan ağır olana merkezkaç kuvveti daha çok etkiler gibime geliyor. Formülü şu an hatırlamıyorum. Mass çarpanı vardı sanırım.



    Need for Speed oynarken bazı hafif araçların daha iyi viraj aldığını da hatırlıyorum.



    Akşam akşam aklım karıştı :)



    Beşiktaş'ı tebrik ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Japon arabaları hafif, kasa sac vs ince hafifliğine sebep, bu araçlar çok kaza yapıyor, neden yapıyor ozaman ? yol tutuş zayıf
    Alman arabaları kasa sac kalın ağır araba ağır ve yol tutuş daha iyi, 98 caddy polo clasic kesilmesiyle yapılmış van daha iyi yol tutardı.

    Corollaya bakarak Japonları değerlendirme. GT-R gibi bir efsane var, RX7 var, Lancer Evo var, WRX STI var...

    Japon da isterse çok iyi yol tutan araba yapabiliyor. Sen paradan haber ver... Alman babasının hayrına iyi yol tutan araba yapmıyor yada Alman olduğu için iyi araba yapmıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Japon arabaları hafif, kasa sac vs ince hafifliğine sebep, bu araçlar çok kaza yapıyor, neden yapıyor ozaman ? yol tutuş zayıf
    Alman arabaları kasa sac kalın ağır araba ağır ve yol tutuş daha iyi, 98 caddy polo clasic kesilmesiyle yapılmış van daha iyi yol tutardı.

    Okumayin bilgisiyle zehirliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Japon arabaları hafif, kasa sac vs ince hafifliğine sebep, bu araçlar çok kaza yapıyor, neden yapıyor ozaman ? yol tutuş zayıf
    Alman arabaları kasa sac kalın ağır araba ağır ve yol tutuş daha iyi, 98 caddy polo clasic kesilmesiyle yapılmış van daha iyi yol tutardı.

    "AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR " Saçmalığı


    Şu resimde gördüğün araba sence kaç kilodur ? Ben söyleyeyim . Hyundai Getz den sadece 100 kilogram daha fazla 1200 kg dır ! . Fakat bu arabanın yol tutuşunu ben 1.5 Tonluk Skoda octavia da bulamadım hocam . Ben bu arabanın 1200 kg olduguna asla inanmadım ilk başta. Daha sonra internetten teknik verilere bakınca hayretler içinde ikna oldum İnanmazsan sen de bakabilirsin . Resimdeki araç yol tutuşuyla konforuyla altın direksiyon ödülü almış Mazda 626 nın GE kasası




  • Ağır araba iyi yol tutarcıları eski Amerikanlara bindirmek lazım. Sabit akslı, kalın kaportalı 2 tonluk araçlara...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Yorumlar cahillik akıyor maşallah.Sana benzer bir arkadaşım var.97 model Transporter kullanıyor.140 ile keskine giriyormuş,değerlendirsene bu yorumu bakalım neler diyeceksin.

    Konuya gelirsek,alakasız.Süspansiyon kalitesi,aerodinamik,lastiklere kadar değişen durum.

    Yere yakın araç daha iyi yol tutabilir ama.Keza bir Linea ile Symbolü düşünün.

    Her iki aracın da yükseklikleri,süspansiyon kalitesi,aerodinamiği vs. etkenler önemlidir.
  • teneke1236737 kullanıcısına yanıt
    hondayı kasdediyorum daha çok, Japonların altıda yere yakın üstelik, ama çok kaza yapıyorlar, sürat hızlanma yüksek etkisi belki olur ama tek neden değil, çünkü ben civicle yolda hızlı gittiğimde savruluyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece şu konudaki yorumlar okunup kimin kaale alınıp alınmayacağı anlaşılabilir. Köşeme çekildim izliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    hondayı kasdediyorum daha çok, Japonların altıda yere yakın üstelik, ama çok kaza yapıyorlar, sürat hızlanma yüksek etkisi belki olur ama tek neden değil, çünkü ben civicle yolda hızlı gittiğimde savruluyor

    Yeni nesil Civic'i de dene. Her markanın her aracı aynı kalitede değil yada bir model sürekli aynı kalitede üretilmiyor... Mitsubishi Lancer da japon, Impreza da japon, Legacy de Japon...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    ABS olmasına rağmen ani frende yaşadım savrulmayı, şimdi arabaya korkumdan binmiyorum yatıyo araba 98 caddye dönüş yapmayı düşünüyorum daha iyi yol tutar ani frende filan savrulmazdı 10 yıl kullandım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    hondayı kasdediyorum daha çok, Japonların altıda yere yakın üstelik, ama çok kaza yapıyorlar, sürat hızlanma yüksek etkisi belki olur ama tek neden değil, çünkü ben civicle yolda hızlı gittiğimde savruluyor

    Valla etrafımda c sınıfı benim gibi viraj alan araç görmedim. Golf, focus frene basarak yavaşlıyor ve benden haliyle uzunları yiyor. Haa 160 170 ile giderken aşırı rüzgarda yalpalama olmuyor mu, oluyor orası ayrı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 21 Kasım 2017; 22:38:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Sen bırak Japonu,Caddy neymiş öyle yav?

    Kaçla giriyorsun sen öyle?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.