Şimdi Ara

99 corolla rölanti problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
12.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkese merhaba

    aracım 99 model corolla enjeksiyonlu 1.3 motora sahip öncelikle araçtan çok memnunum ama sürekli karşılaştığım bir problem canımı sıkmaya başladı. araç rölantide dengesizlik yapıyor rölanti kendikendine yükselip alçalıyor ve bu çok belirgin bir şekilde oluyor. boğaz kelebeğini temizletip rölantisini yükselttik ama yine aynı şeyi yapıyor benzinde bunu çok hafif yapıyor ama araç lpg de iken daha fazla yapıyor ayrıca gaza ilk bastığımda hemen yemiyor zor toparlıyor sanki hava veya yakıt almıyor gibi bi boğuluyor sanki yüksek devirlerde sorun yok. kalkış sırasında rölanti dengesizlik yaptığı için zor durumda kalabiliyorum çok gaza basmam gerekiyor ve hareket halindeyken debriyaja basmaktan korkuyorum artık çünkü birkaç defa stop etti giderken. bu sorunun sebebi ne olabilir ? bu araçlarda maf sensörü varmı onu temizletirsem ne faydası olur direksiyonu çevirirken de rölanti yükseliyor acaba bu normal bir durum mu yardım ederseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.







  • kardeşim 1.3 corollanın klasik problemidir.lpg yi biraz arttır.birde lpg sadece romano güzel sonuç veriyor.kocaelinde veya yakınsan erdem usta toyotacı otosanayi temsa karşısı birde aracı ona göster.
  • motor rölantideyken gaza bastığımda sanki zor toparlıyor kendini bazeen çok iyi hiçbi sorun yok. yani bu sorunu arada bir yapıyor enjektörlerden mi acaba yoksa bujilerden olabilirmi. tüm parçaları tek tek değiştirip de büyük masraflara girmek istemiyorum şimdi. olabilecek şeyleri nedenlerini anlatırasnız ben en azından tamirciye giderken daha bilinçlı olurum. bu arada mersindeyim tamirci tavsiye edecek arkadaşlar varsa bekliyorum
  • 99 model 1.3 enjeksiyonlu corolla larda klasik problemlerden bitanesidir.lpg li araclarda belli bir zamandan sonra siboplar sıkılık yapar sibop ayarı gerekebilir.kocaelide Zirve oto erdemi bende tavsiye ederim
  • bujileri deiştirdim benzinde bir problem yok şu anda arac lpgde iken rölanti bazen dalgalanıyor arac boş viteste hareket halindeyken bunu daha çok yapıyor. nedeni ne olablir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdagli

    öncelikle herkese merhaba

    aracım 99 model corolla enjeksiyonlu 1.3 motora sahip öncelikle araçtan çok memnunum ama sürekli karşılaştığım bir problem canımı sıkmaya başladı. araç rölantide dengesizlik yapıyor rölanti kendikendine yükselip alçalıyor ve bu çok belirgin bir şekilde oluyor. boğaz kelebeğini temizletip rölantisini yükselttik ama yine aynı şeyi yapıyor benzinde bunu çok hafif yapıyor ama araç lpg de iken daha fazla yapıyor ayrıca gaza ilk bastığımda hemen yemiyor zor toparlıyor sanki hava veya yakıt almıyor gibi bi boğuluyor sanki yüksek devirlerde sorun yok. kalkış sırasında rölanti dengesizlik yaptığı için zor durumda kalabiliyorum çok gaza basmam gerekiyor ve hareket halindeyken debriyaja basmaktan korkuyorum artık çünkü birkaç defa stop etti giderken. bu sorunun sebebi ne olabilir ? bu araçlarda maf sensörü varmı onu temizletirsem ne faydası olur direksiyonu çevirirken de rölanti yükseliyor acaba bu normal bir durum mu yardım ederseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.

    arkadaşım birincisi kelebeğin oradaki 8 somunlu civatanın ordan sanırım rolantiyi yükselttin ,onu iyi yapmamışsın onun ayarı o kadar hassaski bende boğazı temizledikten sonra rolanti yükselmişti düşürdüm ama bayağı bir uğraştım eski haline getirmek için yani milimetrik bir olay ,
    ikincisi 4e-fe motordan bahsediyoruz onda maf sensoru yok , ayrıca bujileri değiştirdik diyorsun genelde 20 lira civarı olduğundan tek tırnak buji takarlar bu motorlara ama kataloğa bakacak yada servise soracak olursan buna önerilen buji çift tırnaklı bujidir
    bence sen önce iyi anlayan biryerde gaz ayarına baktır sonra emme manifoltunun oralardan biryerden extra hava alan bir yer olabilir , yada kaputu aç ya akünün kutubunun tekini sök yada kaputu açınca sigortaların orada ECU sigortasını sök yarım saat 1 saat bekle ,bunlarıda kontrol et yada ettir birde aracı bilgisayara bağlat bakalım bir hata yada hatalar varmı ,ilk aklma gelen bunlar olmadı yine yaz yardımcı olmaya çalışırım (aynı sorun bende de vardı gaz ayarından basıncını ayarlattım ve dediğim gibi rolanti yi de ayarladım hassas bir şekilde şuanda çok hafif bir oynama var onuda takmıyorum kafaya ve ellmekte istemiyorum artık bıktığımdan dolayı daha beter olmasın diye ..




  • bujileri taktırdım ama ustayı da taktığı bujileri de pek gözüm tutmadı. araç gaza basınca ve gazdan çekince silkeeleme sorunu da yapıyor. yakıtı normal yani fazla yakmıyor hatta çok az yakıyor. mersinde toyotacı bir yer fakat onlar da beni başka yere yönlendirdi. anlayacağınız burada ustalara güvenemiyorum şusu busu deişecek demeyi biliyorlar sadece. daha önceden bu sorunu yaşamış arkadaşlarım varsa yardımcı olabilirlerse bilgimiz olsunda bari kazık yemeden çözelim.
  • aynı araçtan bende de var kardeşim 99 model corolla 1.3 terra.

    aracın herşeyi iyi güzel de bu lpg rölanti sorunu beni bezdirdi. bazı ustalar corollaların genelinde bazıları da bu modelinde lpg ayar tutmuyor diyor.

    lpg sistemi düz olduğu için de ayarsızlık olduğu söyleniyor. sıralı sistemin problemi kesin çözeceğinden emin olsam direk taktırıcam ama emin de değilim geçen bi lpg ustası sıralı da alsan problem yaşarsın dedi.

    şu an çaresiz kalmış durumdayım.

    araç hareket ederken benzinden lpg'ye geçiyosa çok yığdırma yapıyor o da ayrı bi problem. yüksek viteste araç zorlanıyorsa mesela viraj alıyosun vites 2 yada 3teyken motordan maytap patlar gibi pat pat sesler geliyo ve ortalığı pis bir lpg kokusu sarıyor bu önceden yoktu yenilerde başladı.
  • benim araçta atikerin sıralı sistem var. gaz kokusu hiç olmadı performans olaarak da iyi. ama sıralı da olsa rölanti sorunu yaşıyorsunuz bunun mutlaka bir sebebi vardır. bence basit bir parçanın arızasındandır potansiyometre olabilir. elektrik aksamıyla ilgili bişey de olabilir bobin veya buji kabloları. tüm bu parçaları değiştirmek istemediğim için daha önceden bu sorunla karşılaşmış arkadaşlar varsa fikir sunarlarsa iyi olacak yoksa biz rölanti sorunu yaşamaya devam edeceğiz malesef.
  • 99 Corolla var, LPG'de daha belirgin olmak üzere (MTM/BRC sıralı) rölantide dalgalanma vardı, son bakımda (24 kasım) buji ve kablolarını değiştirdikten sonra biraz düzelmişti ama klima taktırdıktan sonra özellikle motor soğukken 5/5,5 rpm'e kadar düşüyor. Bendeki lpg beyni eski olduğu için, brc smart dı galiba, müdahele edemiyorlar. Beyin değişecek diyor lpg'ci, motorcu sübap ayarı diyor :) Triger değişimi geldi, gittiğimde sübap ayarını da yaptırırsam buraya yazarım.
  • aracımı sırf bu problem yüzünden sattım canavar gibi çok sevdiğim corollam 118.000 km de 14bin tl ye sattım.

    bunlarda kronik ve yapılamıyor servise götürmedim ama ben potansiyometreden şüpheleniyordum. bobin de olabilir. ama benim araç sürekli deil arada bir dalgalanma yapıyordu.
  • Ben satmaya kıyamadığımdan paraya kıyıp klima taktırdım :) Motor tam ısınana kadar 2 günde 1 klimada lpg ye geçtikten sonra stop etme eğilimi var şuan. Gün içinde bir sıkıntı yok. Bakım zamanı geldi zaten, triger seti ayarlayabilirsem uygun fiyata tüm bakımlarını aradan çıkartacağız mecburen. Ona rağmen klimada sıkıntı olursa can sıkar
  • arkadaşlar lpg rolenti ayarı beyinde ki çıkıntılı ayar vidası ile ayarlanır.Tabi öncelikle hava filtresini önüne giren havayı azaltmak için bant yada plastik boğaz takılmalıdır.Yoksa istediğin kadar ayar yap tutmaz. Boğaz genişliği 2-3 parmak geçebilecek kadar olmalıdır. Ayrıca beyinden motora giden üzerinde musluk benzeri elle ayarlanabilen plastik vana, gaza bas bırak yapılırken tam boğulmaya başladığı anda durulmalı ve rahatlatmak için çok az açılmalıdır.

    artık rolenti ayarını kendiniz bile yapabilirsiniz.

    gelelim benzinde veya gazda rolentinin dengesiz şekilde düşüp yükselmesine(devir kadranının aşağı yukarı sallanıp durması). büyük ihtimalle araçta otomatik jigle vardır.Ve rolenti ayar vidasına yapılan bilinçsiz müdahale sonucunda oluşmuştur. Düzeltmek için araç benzinde iken ( termos en az bir kez açılıp kapanmış olmalıdır) vidayı samunundan gevşetin sıcak motorda küçük dokunuşlarla gaz vererek vidayı geriye döndürmeye başlayın ve her defasında rolentiyi kontrol edin . devir aşırı düştükten sonra gaza hiç dokunmadan vidayı yavaşça sıkın rolentinin kendine geldiğini düşündüğünüz noktada bir kez gaz verin bırakın eğer normalse samunu sıkılaştırın (dikkat edin vida da dönmesin)
    rolenti vidasının fazla sıkılması benzinde rolentinin sallanmasına neden olur.
    Bu arada belirtmekte fayda var patlama sorunu ateşleme sorunudur. Yani buji kablosunu orjinal veya mga gibi güçlü bir marka olması genellikle sorunları çözer. 12 yıldır 1.33cc corolla enjeksiyonlu aracım tek nokta gaz ile çalışmaktadır. aracım 5 tllik küçük boru ve 15 liralık yaylı kapakla şu an 105hp kompotest değerleri. Stok değer 86hp.

    Gelelim gazda patlama sorununa ...BUji ,buji kablosu vs arızalı değilse bunlara masraf yapmayın.Sıralı sistem sorunu %90 çözer ama masraf yapmadan halletmek te kısmen mümkündür.
    baştan itibaren öncelikle ilk paragraf yapıldıktan sonra benzinde rolenti ayarı çok az yükseltiniz(1000 devrin biraz üstünde).Aracı stop edip tekrar benzinde çalıştırınız eğer rolentide anormallik yoksa aracı gaza alıp gaz beynin de ki rolentiyi de ayarlayınız gazda rolenti 1000 devirde sabit kalıyorsa patlama sorunu neredeyse ortadan kalkmaktadır.

    binde de bir anca başınıza gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrah8230 -- 19 Temmuz 2019; 11:12:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah8230

    arkadaşlar lpg rolenti ayarı beyinde ki çıkıntılı ayar vidası ile ayarlanır.Tabi öncelikle hava filtresini önüne giren havayı azaltmak için bant yada plastik boğaz takılmalıdır.Yoksa istediğin kadar ayar yap tutmaz. Boğaz genişliği 2-3 parmak geçebilecek kadar olmalıdır. Ayrıca beyinden motora giden üzerinde musluk benzeri elle ayarlanabilen plastik vana, gaza bas bırak yapılırken tam boğulmaya başladığı anda durulmalı ve rahatlatmak için çok az açılmalıdır.

    artık rolenti ayarını kendiniz bile yapabilirsiniz.

    gelelim benzinde veya gazda rolentinin dengesiz şekilde düşüp yükselmesine(devir kadranının aşağı yukarı sallanıp durması). büyük ihtimalle araçta otomatik jigle vardır.Ve rolenti ayar vidasına yapılan bilinçsiz müdahale sonucunda oluşmuştur. Düzeltmek için araç benzinde iken ( termos en az bir kez açılıp kapanmış olmalıdır) vidayı samunundan gevşetin sıcak motorda küçük dokunuşlarla gaz vererek vidayı geriye döndürmeye başlayın ve her defasında rolentiyi kontrol edin . devir aşırı düştükten sonra gaza hiç dokunmadan vidayı yavaşça sıkın rolentinin kendine geldiğini düşündüğünüz noktada bir kez gaz verin bırakın eğer normalse samunu sıkılaştırın (dikkat edin vida da dönmesin)
    rolenti vidasının fazla sıkılması benzinde rolentinin sallanmasına neden olur.

    Gelelim gazda patlama sorununa ...BUji ,buji kablosu vs arızalı değilse bunlara masraf yapmayın.Sıralı sistem sorunu %90 çözer ama masraf yapmadan halletmek te kısmen mümkündür.
    baştan itibaren öncelikle ilk paragraf yapıldıktan sonra benzinde rolenti ayarı çok az yükseltiniz(1000 devrin biraz üstünde).Aracı stop edip tekrar benzinde çalıştırınız eğer rolentide anormallik yoksa aracı gaza alıp gaz beynin de ki rolentiyi de ayarlayınız gazda rolenti 1000 devirde sabit kalıyorsa patlama sorunu neredeyse ortadan kalkmaktadır.

    binde de bir anca başınıza gelir.

    Usta açıklaman gerçekten aydınlatıcı ve anladığım kadar ayarların motor sıcakken yapılmasının doğru olduğu yönünde algıladım.Benim 97 Klimasız GLİ modeli LPG de sıralı sistem değil BRC nin eski versiyonu deyimde siz ne anlarsanız anlayın fakat hiç bir sıkıntısı yok.İlk marşda benzinle çalıştıkdan sonra gaza yüklendiğimde 3000 devirde LPG ye geçiyor motor ısınana kadar stop etdim edecem şeklinde motor ısındıkdan sonra devir biraz yükseliyo motor rahat çalışıyor söylediğiniz ayarları yaparsam düzelirmi ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: op_dede

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrah8230

    arkadaşlar lpg rolenti ayarı beyinde ki çıkıntılı ayar vidası ile ayarlanır.Tabi öncelikle hava filtresini önüne giren havayı azaltmak için bant yada plastik boğaz takılmalıdır.Yoksa istediğin kadar ayar yap tutmaz. Boğaz genişliği 2-3 parmak geçebilecek kadar olmalıdır. Ayrıca beyinden motora giden üzerinde musluk benzeri elle ayarlanabilen plastik vana, gaza bas bırak yapılırken tam boğulmaya başladığı anda durulmalı ve rahatlatmak için çok az açılmalıdır.

    artık rolenti ayarını kendiniz bile yapabilirsiniz.

    gelelim benzinde veya gazda rolentinin dengesiz şekilde düşüp yükselmesine(devir kadranının aşağı yukarı sallanıp durması). büyük ihtimalle araçta otomatik jigle vardır.Ve rolenti ayar vidasına yapılan bilinçsiz müdahale sonucunda oluşmuştur. Düzeltmek için araç benzinde iken ( termos en az bir kez açılıp kapanmış olmalıdır) vidayı samunundan gevşetin sıcak motorda küçük dokunuşlarla gaz vererek vidayı geriye döndürmeye başlayın ve her defasında rolentiyi kontrol edin . devir aşırı düştükten sonra gaza hiç dokunmadan vidayı yavaşça sıkın rolentinin kendine geldiğini düşündüğünüz noktada bir kez gaz verin bırakın eğer normalse samunu sıkılaştırın (dikkat edin vida da dönmesin)
    rolenti vidasının fazla sıkılması benzinde rolentinin sallanmasına neden olur.

    Gelelim gazda patlama sorununa ...BUji ,buji kablosu vs arızalı değilse bunlara masraf yapmayın.Sıralı sistem sorunu %90 çözer ama masraf yapmadan halletmek te kısmen mümkündür.
    baştan itibaren öncelikle ilk paragraf yapıldıktan sonra benzinde rolenti ayarı çok az yükseltiniz(1000 devrin biraz üstünde).Aracı stop edip tekrar benzinde çalıştırınız eğer rolentide anormallik yoksa aracı gaza alıp gaz beynin de ki rolentiyi de ayarlayınız gazda rolenti 1000 devirde sabit kalıyorsa patlama sorunu neredeyse ortadan kalkmaktadır.

    binde de bir anca başınıza gelir.

    Usta açıklaman gerçekten aydınlatıcı ve anladığım kadar ayarların motor sıcakken yapılmasının doğru olduğu yönünde algıladım.Benim 97 Klimasız GLİ modeli LPG de sıralı sistem değil BRC nin eski versiyonu deyimde siz ne anlarsanız anlayın fakat hiç bir sıkıntısı yok.İlk marşda benzinle çalıştıkdan sonra gaza yüklendiğimde 3000 devirde LPG ye geçiyor motor ısınana kadar stop etdim edecem şeklinde motor ısındıkdan sonra devir biraz yükseliyo motor rahat çalışıyor söylediğiniz ayarları yaparsam düzelirmi ...

    Sizinkisi bence çok erken gaza geçmesi nedeniyle oluyor ...Eski araçları hatırlarsanız aracı çalıştırdıktan sonra 3-4 dakka bekletirlerdi ve aracı haraket ettirmeye kalkınca stop ederdi....Eğerki aracı hemen tüpe geçirmez biraz 2 dakika sonra geçerse sorun kalmaz sanırsam....reno 19 vardı eskiden o da öyle yapardı......




  • op_dede O kullanıcısına yanıt
    usta çok geç oldu ama başkalarına yardım olsun
    Düz sistem brc zaten devir yükselince direkt gaza geçer yapacak bişi yok . İyi yanı da var kötü yanıda
    neyse senin sonunun aynını bende yaşadım o yazdıklarımı yap 15 sn sürer devir daimin normale dönmesi soğukken Bu arada üstte ki yazıya ek olarak

    Eğer araç istop edilirken sanki motor bir tur daha atıyormuş gibi olan arkadaşlar varsa rolenti civatası çok sıkılmıştır yada avans ayarındandır.

    Sırf bu bilgiler emin olun 300-500 liralık servis parasına denk düşer. 8-9 anahtarla yapacağınız işlemlerle servise para vermeyin olmazsa gidin tabi ona diyecek yok :D
  • beyler bırakın buji buji kablosu map sensoru kelebek konum sensörü subab vs
    toyotalarda tek sorun benzin/lpg
    filtreden fazla hava girmesidir
    hava hortumunun içine bi tapa yerleştirin performans filtresi varsa tapanin ortasındaki delik çapı 4cm (+-1cm deneyerek bulunur)
    orjinal filtre kutusu ve filtre ile delik çapı 6cm (+-1cm deneyerek bulunur)(deliği her genişletip daraltmada mutlaka fitre kutusuna kortumu yerleştirip demeyiniz sonuçta filtreninde hava akımına etkisi vardır)

    eğer yine sıkıntı yaşarsaniz çap 3-4cm den başlayıp yavaş yavaş genişlete genişlete araciniza uygun delik çapını ayarlayiniz .
    mutlaka hava fitreinin hortum giriş çıkış bağlantı vs kontrol ediniz es kaza bi yerden fazla hava girişi mevcut olabilir.
    eğer ısınınca rolentide dalgalanma varsa büyük olasılıkla jigle/rolenti civatasi fazla sıktırilmistir .
    o civatanin ayarı tamamen gevşetip yavaş yavaş sıkılarak ve her rolenti normale dönünce stop edip tekrar start verilerek kesinleşir.
    (sıcak motorda 1000 devir ayarlayiniz)

    buradaki değerler 16valf 1.33 corolla için geçerlidir. motor vakfı x silindir hacmi ile değerler geometrik olarak doru orantılı değişir.
    1.6 motor için kısaca +1 bir çap artışı yapılması yeterlidir.

    herkese kolay gelsin boşa para dökmeyin....




  • Merhaba benim.1995.1.3.cevap. otomobilimvar.firenler. için.ustaya.götürdüm. araca.usta.bindi.çalıştırdı. tekleme. Var.dedi.test.sürüşuneçiktik.giderken.sorun.yok.dedi.ne.yapalımdedim.bujileri.değiştirelim.dedi.değiştirdik.tekleme. gitmedi.sibop.ayarı. yaptı ayarı.yaptı.yine.sorungitmedi.dedi.2.noldu. bujiyi. Çıkardı. Bugözçalşmiyor.dedi.sibop.arızası.belirtileri. yaktığını. Söyledi. Neyleyim. Araç. Gidişinde.sıkıntı. yok.devirsaatinde.düşme. ve.yükselme.yok.güç. kaybı. Yok.motorda.üfleme.ve.şıkır. sesi.yok.bu araca. binmelimiyim sibop.yakma.nedir.gözle.görülür.belirtileri.nelerdir.bana.yardımcı.olursanız.sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumakara555 -- 19 Şubat 2017; 17:27:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cumakara555 C kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun babamın arabada var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ROANTI DENGESIZDI KELEBEK BOGAZI TEMIZLENDI BUJI YENILENDI OLMADI SUBAPLAR YANI LPG KAYNAKLI EKZOS SUBAPLARI SIKILAŞIYORMUŞ 0.30 LUK DEĞER 0.5 LERE DUŞMÜŞ PULLARI TAŞLANDI 0.35 LERE AYARLANDI TITREME SOGUKKEN STOP ETME BOSA ATIP FRENE BASINCA STOP ETME DURDU... sorun genelde subaplar yanmamışsa ayarlanabılıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.