Şimdi Ara

97 OKTAN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR ŞU YENİ ÇIKAN 97 OKTAN BENZİNDEN kullanan var mı ?
    fark var mı denildiği gibi daha uzun götürüyor mu? yada başka zararı varmı ?



  • Benim Cmax dizel fiesta benzinli bizim hatun öyle fiesta ile fazla km yapmıyordu o yüzden kontrol edemiyorduk.

    Diğer forumlarda kullananlar başlangıçta total 97 için çok iyi demişlerdi ama bir süre sonra bozdu dediler. yani düzensiz çalışma falan olmuş. Fakat PO 97 için çıktığından beri kullanan herkes çok iyi ve kesin daha az yakıyor demişlerdi.

    Ben de bizim hatun tatildeyken fiesta ile (haziranda) bir kez tam depo denedim ve BP 95 ile 600 km gidebildim.

    Yaklaşık 10 gündür kontrol için PO97 ile kullanıyorum ..Şu an 470 km yol yapmış durumdayım ve menzil 170 olarak görünüyor yani söylenidği gibi 40 km (yaklaşık %6-7) daha fazla gidebileceğim gibi görünüyor.

    Ancak BP98 (ultimate) fiyatını anormal düşürmüşler 2.91 olmuş . PO veya Totalin 97 oktanı fiyatına BP 98 satıyor bundan sonra onu deniyeceğim..
  • ben opet 97 kullanabilirim ancak yakıt güvencesi olayı var
    ama daha önce 98 den memnun kalmamıştım aksine benzin sanki daha çabuk bitiyordu ,97 farklı bir ürün sanırım.

    bence bp ninkide 97 dir pahalı diye artık satmayacağını söyledi bana opet yetkilisi adam neden 98 satıp zarar etsin
  • demek deneyen yok yada cevap vermek isteyen yok hangisi acaba?
  • Bu konuya çok kereler açıklık getirildi. Motor 95 oktana ayarlıysa 97-98-100 oktan benzin kullanmanın hiç bir faydası olmadığı gibi zararı bile olabilir. Yakıt tüketimi azalmak bir tarafa artabilir. 95 oktana ayarlı motorun çalışma düzenini bozabilir, verimini düşürebilir.

    Bu oktan olayı benzinin kalitesi ile ilgili veya içerdiği güçle enerjiyle ilgili birşey değil. Silindirle piston arasında sıkışan yakıtın parlama zamanının gecikmesi için düşünülmüştür. Bu da niye gereklidir. Çünkü sıkıştırma oranı yüksek olan yeni nesil benzinli motorlarda 95 oktanlık benzin yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle oluşan yüksek basınçta ateşlemeyi beklemeden kendi kendine erken parladığından bunun yerine 98 oktan yakıt kullanılarak bu kendi kendine parlama olayının önüne geçilmiştir. Motorun vuruntu diye tabir edilen verimsiz, düzensiz çalışması engellenmiştir. Hepsi bu !!!

    Aracın kullanma kılavuzunda ya da yetkili servisince önerilen oktan dışında yakıt kullanmanın hiç bir ama hiç bir faydası yoktur. Bilakis pahalı benzin kullanarak boş yere zarara girilmiş olunur.

    Katık olayına gelince, katıklarla formülüze edilmiş yakıt kullanmak faydalıdır. Yakıt tüketimi ve motoru korumak adına katıklı benzin kullanmak çok faydalıdır. Ancak sürekli ve üzun kullanımlar sonucu bu faydalar ortaya çıkar. 95 oktan kullanması gereken motorlar için V-power 95 katıklı ideal bir yakıttır. Yakıt tüketimini düşürür.

    SON SÖZ: Marifet oktanda değil katıktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    Bu konuya çok kereler açıklık getirildi. Motor 95 oktana ayarlıysa 97-98-100 oktan benzin kullanmanın hiç bir faydası olmadığı gibi zararı bile olabilir. Yakıt tüketimi azalmak bir tarafa artabilir. 95 oktana ayarlı motorun çalışma düzenini bozabilir, verimini düşürebilir.

    Bu oktan olayı benzinin kalitesi ile ilgili veya içerdiği güçle enerjiyle ilgili birşey değil. Silindirle piston arasında sıkışan yakıtın parlama zamanının gecikmesi için düşünülmüştür. Bu da niye gereklidir. Çünkü sıkıştırma oranı yüksek olan yeni nesil benzinli motorlarda 95 oktanlık benzin yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle oluşan yüksek basınçta ateşlemeyi beklemeden kendi kendine erken parladığından bunun yerine 98 oktan yakıt kullanılarak bu kendi kendine parlama olayının önüne geçilmiştir. Motorun vuruntu diye tabir edilen verimsiz, düzensiz çalışması engellenmiştir. Hepsi bu !!!

    Aracın kullanma kılavuzunda ya da yetkili servisince önerilen oktan dışında yakıt kullanmanın hiç bir ama hiç bir faydası yoktur. Bilakis pahalı benzin kullanarak boş yere zarara girilmiş olunur.

    Katık olayına gelince, katıklarla formülüze edilmiş yakıt kullanmak faydalıdır. Yakıt tüketimi ve motoru korumak adına katıklı benzin kullanmak çok faydalıdır. Ancak sürekli ve üzun kullanımlar sonucu bu faydalar ortaya çıkar. 95 oktan kullanması gereken motorlar için V-power 95 katıklı ideal bir yakıttır. Yakıt tüketimini düşürür.

    SON SÖZ: Marifet oktanda değil katıktadır.


    tek bişey sormuştum ama sorumun dışından her konuyu anlatmışsın sağol :)

    97 oktan kullandın mı ??? soru bu kullanmadıysanız bişeyler anlatmanıza gerek yok ben sadece kullanıp memnun olan yada olmayan birinden cevap almak istiyorum ama yinede teşekkürler vakit ayırdığınız için

    bu arada 97 oktanla 95 oktan arasında fiyat farkı sadece 1 kuruş (2.90 biri 2.91 biri Bodrum Opet'te ) yani fiyat farkı yok...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay


    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    Bu konuya çok kereler açıklık getirildi. Motor 95 oktana ayarlıysa 97-98-100 oktan benzin kullanmanın hiç bir faydası olmadığı gibi zararı bile olabilir. Yakıt tüketimi azalmak bir tarafa artabilir. 95 oktana ayarlı motorun çalışma düzenini bozabilir, verimini düşürebilir.

    Bu oktan olayı benzinin kalitesi ile ilgili veya içerdiği güçle enerjiyle ilgili birşey değil. Silindirle piston arasında sıkışan yakıtın parlama zamanının gecikmesi için düşünülmüştür. Bu da niye gereklidir. Çünkü sıkıştırma oranı yüksek olan yeni nesil benzinli motorlarda 95 oktanlık benzin yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle oluşan yüksek basınçta ateşlemeyi beklemeden kendi kendine erken parladığından bunun yerine 98 oktan yakıt kullanılarak bu kendi kendine parlama olayının önüne geçilmiştir. Motorun vuruntu diye tabir edilen verimsiz, düzensiz çalışması engellenmiştir. Hepsi bu !!!

    Aracın kullanma kılavuzunda ya da yetkili servisince önerilen oktan dışında yakıt kullanmanın hiç bir ama hiç bir faydası yoktur. Bilakis pahalı benzin kullanarak boş yere zarara girilmiş olunur.

    Katık olayına gelince, katıklarla formülüze edilmiş yakıt kullanmak faydalıdır. Yakıt tüketimi ve motoru korumak adına katıklı benzin kullanmak çok faydalıdır. Ancak sürekli ve üzun kullanımlar sonucu bu faydalar ortaya çıkar. 95 oktan kullanması gereken motorlar için V-power 95 katıklı ideal bir yakıttır. Yakıt tüketimini düşürür.

    SON SÖZ: Marifet oktanda değil katıktadır.


    tek bişey sormuştum ama sorumun dışından her konuyu anlatmışsın sağol :)

    97 oktan kullandın mı ??? soru bu kullanmadıysanız bişeyler anlatmanıza gerek yok ben sadece kullanıp memnun olan yada olmayan birinden cevap almak istiyorum ama yinede teşekkürler vakit ayırdığınız için

    bu arada 97 oktanla 95 oktan arasında fiyat farkı sadece 1 kuruş (2.90 biri 2.91 biri Bodrum Opet'te ) yani fiyat farkı yok...


    Bir ara kredi kartına kampanya vardı. Aldığım istasyona güvenmediğim için 97 oktan benzin aldım. Çünkü normal kurşunsuz benzine ne karıştırıyorlar, kaçak yakıtmı ne olduğu bilinmez, en azından 97 oktan yeni çıktı düzembazlık yapmazlar diye düşünüp kredi kartının hatrına aldım.

    Tabiki hiç bir fark göremedim V-power 95 le. Yalnız şu var, bildiğim kadarıyla po'nun 97 oktanında geliştirilmiş katık kullanılıyor. Normal kurşunsuzunda aynı katıklar yok. Bu yüzden bir fark olabilir. Yani katıksız kurşunsuzla 97 arasında farkı oktan değil 97 deki katıklar doğurur.

    Gelelim ayrıntılı açıklamanın nedenine. Ne yazıkki bizim insanımız bazı çarpıtmalara karşı çok savunmasız kalıyor. Sanki 100 oktan deyince daha güçlü kuvvetli, daha enerjik yakıt geliyor akıllarına. Yakıt tasarrufu diye binlerce mıknatıslı alet sattılar. Bunlar faso fiso. Reklamlardaki çarpıtmalara aldatmacalara kanmamalı.




  • az önce 5. vitesa dlı programda bunun testini yaptılar normal benzin bp nin şu motor hacmini artırıyo diye saçmaladğı yüksek oktan benzinle shell in 100 oktan benzinini

    yeni clio 3 benzinlede aynı deyeri verdi

    golf gtı normal benzinle diyer benzinler arasında 5 bg fazladan verdi ama bunun günlük kullanım için bişey ifade etmeyeceyini gereksiz olduğunu söylediler

    ama subaru imprezada normal benzinle yüksek oktan shell benzini arasında 15 bg fark ettirdi galiba tam hatırlayamadım şimdi


    anlayacağınız yüksek oktan benzin ancak yüksek oktanı yakabilecek kadar verimli bir motorda işe yarıyor bizim araçlar için çokta luzumlu deyil hatta fazladan verdiyiniz paraya yazık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    az önce 5. vitesa dlı programda bunun testini yaptılar normal benzin bp nin şu motor hacmini artırıyo diye saçmaladğı yüksek oktan benzinle shell in 100 oktan benzinini

    yeni clio 3 benzinlede aynı deyeri verdi

    golf gtı normal benzinle diyer benzinler arasında 5 bg fazladan verdi ama bunun günlük kullanım için bişey ifade etmeyeceyini gereksiz olduğunu söylediler

    ama subaru imprezada normal benzinle yüksek oktan shell benzini arasında 15 bg fark ettirdi galiba tam hatırlayamadım şimdi


    anlayacağınız yüksek oktan benzin ancak yüksek oktanı yakabilecek kadar verimli bir motorda işe yarıyor bizim araçlar için çokta luzumlu deyil hatta fazladan verdiyiniz paraya yazık


    anladığım kadarıyla zararı yok
    97 oktan ile 95 arasında fiyat farkı yok bu arada hatırlatayım.




  • nasıl yok pompadaki fiyat farkı ne o zaman yada hangi firma fiyat farkı almıyor ben bilmiyorum valla
  • bu bir furya arkadaslar inanmayın eger 97 oktan sayısıysa bu onun yanmaya baslamadan ne kadar sıkıstırılabılecegını gosterır. yanı sıkıstırma oranıyla alakalı bır durum. arabanın sıkıstırma oranıda kapak yada sılındırler modıfıye gormeden degısmeyecegıne gore,özellıklede beyınlı araclarda gonderılen yakıt mıktarı aracın en bastan programlanan oktan sayısına gore hesaplandıgından bu sadece bır aldatmaca. bıraz daha acarsak 95 oktana gore bır araca(dusuk sıkıstırma oranlı) 98 oktan koymak sadece fazladan para vermektır cunku sınırı zaten zorlamaz. ancak 98 oktana gore ayarlanmıs(yuksek sıkıstırma oranlı) bır araca 95 oktan koyarsanız bu sıkıstırmaya dayanamayan yakıt vaktınden once tutusmaya baslayacak . once bıraz seslı sonra bıraz detonasyonlu(vuruntulu) calısacak supaplar bu duzensız yanmadan nasıbını alacak kurum baglayacak ve özellıgını yıtırecek. ama hemen moralınızı bozmayın bu yaklasık bır 30000 km sonra olusur:)
  • 97 oktan benzinin yararı olmazsa zararı da olmaz.Fiyatları da neredeyse olduğuna göre,eğer fark hissediyorsan 97 kullan.

    Clio 3'ün fark vermemesinin nedeni tabii ki sıkıştırma oranının düşük olmasıdır.Golf gti gibi bir araçta 5 bg farketmesi,Impreza'da 15 farketmesi de performans araçlarında sıkıştırmanın da yüksek olmasından kaynaklanıyor.

    Vw'nin fsi motorlarının sıkıştırması benzinli motor için yüksek sayılan 11.5-12 seviyesinde.Fsi motorlarda 97 kullanılmalı,ama sıkıştırma 10.5 ve altında motorlar için 95 ile 97-98 arasında hiç fark olmayacaktır.Olsa da akaryakıtın kalite farkından olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    nasıl yok pompadaki fiyat farkı ne o zaman yada hangi firma fiyat farkı almıyor ben bilmiyorum valla


    1 ykr ye fiyat farkı diyorsan kabul fark var.
    şu an benim gittiğim istasyonda 97 95 den sadece 1 ykr daha pahalı

    bu arada 97 den bahsediyoruz 98 den değil dikkatinizi çekerim.
    pardon 3 ykr muş :)

    www.opet.com.tr
    IIS 7.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
    http://www.opet.com.tr/tr/pompafiyatlari.asp


    www.opet.com.tr
    IIS 7.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
    http://www.opet.com.tr/tr/97oktan.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 1 Eylül 2006; 8:59:02 >




  • tekrar söylüyorum PO97 ile BP95 e göre daha az tüketim oluyor 1.4i fiestada ..Kendim denedim oradan biliyorum..
  • total excellium 97oktan tavsiye ederim...tabi benzini aldıgnız istasyon da önemli
  • en iyisi bi kere alıp kendim deniyim fark görmezsem 97 ye devam ederiz uzun vadede farek ediyomuş çünki
    daha kötü olursa vazgeçerim olurbiter
  • ben 95 ten şaşmiyicam şimdilik memnunum gerek yok 97 ye filan o kadar yeni teknoloji arabamda yok zaten
  • ben 10 gün önce şehirlerarası yolda opetten 97 oktan benzin aldım..daha önce 95 oktan kullanıyordum..arabam(2006 fusion 1.6i) opet yakıt güvence sistemine dahil olduğundan mecburen opetten alıyorum benzini..95 oktan benzin ile 4500 km yaptıktan sonra 600 km de 97 oktan benzinle yaptım..97 oktan almamın sebebi pompa görevlisinin 95 oktan benzinin pompanın deposuna daha yeni doldurulduğu ve dipteki tortunun şu anda yüzeyde olduğuna yönelik ikazıydı..ben 600 km boyunca 95 ile 97 oktan benzin arasında ne motor çalışması,ne performans ne de tüketim açısından hiçbir fark belirleyemedim..belki sürekli kullanımda bir fark yaratabilir..ama ben pek zannetmiyorum çünkü ford un o motorları 95 oktan benzine ayarlı..ama yine de deneyip görmekte fayda var..
  • oh bee sonunda kullanan biri çıktı sağol...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    ben 10 gün önce şehirlerarası yolda opetten 97 oktan benzin aldım..daha önce 95 oktan kullanıyordum..arabam(2006 fusion 1.6i) opet yakıt güvence sistemine dahil olduğundan mecburen opetten alıyorum benzini..95 oktan benzin ile 4500 km yaptıktan sonra 600 km de 97 oktan benzinle yaptım..97 oktan almamın sebebi pompa görevlisinin 95 oktan benzinin pompanın deposuna daha yeni doldurulduğu ve dipteki tortunun şu anda yüzeyde olduğuna yönelik ikazıydı..ben 600 km boyunca 95 ile 97 oktan benzin arasında ne motor çalışması,ne performans ne de tüketim açısından hiçbir fark belirleyemedim..belki sürekli kullanımda bir fark yaratabilir..ama ben pek zannetmiyorum çünkü ford un o motorları 95 oktan benzine ayarlı..ama yine de deneyip görmekte fayda var..


    şimdi daha uzun kullanmış olmalısın durumda bir değişiklik var mı acaba?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.