Şimdi Ara

90 Derecelik Viraja Max kaç km ile hızla girebilirsiniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
8.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru gayet açık, 90 Derecelik Viraja Max kaç km ile hızla girebilirsiniz ?, Bu açıda virajı aldığınız süratınız, ve araç modelinizi yazarsanız daha iyi olabilir.
    Virajı Keskin ve yumuşak olarak ikisinide göz önünde bulunduralım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arınç -- 26 Ekim 2009; 22:16:38 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    90 Derecelik Viraja Kaç Km ile Girilir?

    Güvenli ve verimli sürüş için virajlara uygun hızda girmek çok önemlidir. 90 derecelik keskin virajlarda aşırı hız yapmak araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açabilir. Peki, 90 derecelik viraja kaç km ile girilmelidir?

    Viraja Kaç Km ile Girilir?

    90 derecelik viraja güvenli bir şekilde girmek için uyulması gereken hız sınırı, yol koşullarına ve aracın özelliklerine bağlı olarak değişebilir. Genel bir kural olarak, aşağıdaki hız sınırlarına uyulması önerilir:

    • Kuru Yol: 30-40 km/s
    • Islak Yol: 20-30 km/s
    • Buzlu veya Karlı Yol: 10-20 km/s

    Viraja Kaçla Girilir?

    90 derecelik viraja girmeden önce hızı kademeli olarak azaltmak ve virajın başında belirtilen hız sınırlarına uymak önemlidir. Ani hız değişikliklerinden kaçınılmalı ve viraj boyunca sabit bir hızda ilerlenmelidir.

    Virajların Hız Sınırı

    Virajların hız sınırı genellikle yol kenarındaki trafik işaretleri ile belirtilir. Bu işaretler yoksa, yukarıda belirtilen genel hız sınırlarına uyulmalıdır. Virajların tehlike derecesi, eğimleri, görüş mesafesi ve yol genişliği gibi faktörler de göz önünde bulundurulmalıdır.

    Güvenli bir sürüş için virajlara uygun hızda girmek, araç kontrolünü korumak ve kazaları önlemek çok önemlidir. Virajlarda aşırı hız yapmak ciddi sonuçlara yol açabileceğinden, her zaman belirli hız sınırlarına uyulmalı ve yol koşullarına dikkat edilmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 90 derece ama keskin mi yumuşakmı?
  • Bunu belirleyecek o kadar çok faktör var ki...

    -90 derecelik virajın uzunluğu ne kadar?

    -virajın yarıçapı ne kadar?

    -yol eğimlendirilmiş mi?

    -yolun genişliği ne kadar?

    -aracın lastikleri, aerodinamiği, yol tutuşu geliştirilmiş mi ?

    Bunlar sadece birkaçı... Liste uzar gider...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 26 Ekim 2009; 22:16:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    90 derece ama keskin mi yumuşakmı?
    Keskin ve yumuşak olarak ikisinide göz önünde bulunduralım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Keskin ve yumuşak olarak ikisinide göz önünde bulunduralım.

    Alıntıları Göster
    10-20 arası mahalle aralarında ise.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Keskin ve yumuşak olarak ikisinide göz önünde bulunduralım.

    Alıntıları Göster
    20-150 arası
    şöförüne ve haletiruhiyene göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apuskal

    20-150 arası
    şöförüne ve haletiruhiyene göre

    Alıntıları Göster
    espli alfa 156 ile 90km ile yumusaksa rahat giriliyor.. x5 le 100 km ile giriliyor...

    yokl tutusta hangisi daha iyi daha cozemedim zorlansa alfada 100 le girer ama x5 cok onden kayma yasatiyor korkutuyor limit asimlarinda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 26 Ekim 2009; 22:30:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    90 derece ama keskin mi yumuşakmı?
    90 derecelik viraj var, 90 derecelik viraj var.

    viraj yarıçapı da önemli.
    yani, örneğin ; dik kesişen iki yol olarak düşünürsek; yol ne kadar genişse siz çizginizi o kadar yumuşatabilirsiniz. bu da pratikte minimum direksiyon hareketi anlamına gelir.

    devamında pozisyon alınması gereken başka bir durum yoksa, virajı "en dıştan, en içe sonra tekrar en dışa" şeklinde alırsınız, bu kuralı uygularken dönüş yarıçapınızı ne kadar büyütebilirseniz hızınız da o denli yüksek olabilir viraja girerken, viraj içinde ve çıkışında.

    ayrıca asfalt durumu, lastiklerin asfalt uygunluğu vb faktörler de var fakat esas belirleyici olan bu üstteki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 26 Ekim 2009; 22:35:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    90 derecelik viraj var, 90 derecelik viraj var.

    viraj yarıçapı da önemli.
    yani, örneğin ; dik kesişen iki yol olarak düşünürsek; yol ne kadar genişse siz çizginizi o kadar yumuşatabilirsiniz. bu da pratikte minimum direksiyon hareketi anlamına gelir.

    devamında pozisyon alınması gereken başka bir durum yoksa, virajı "en dıştan, en içe sonra tekrar en dışa" şeklinde alırsınız, bu kuralı uygularken dönüş yarıçapınızı ne kadar büyütebilirseniz hızınız da o denli yüksek olabilir viraja girerken, viraj içinde ve çıkışında.

    ayrıca asfalt durumu, lastiklerin asfalt uygunluğu vb faktörler de var fakat esas belirleyici olan bu üstteki.

    Alıntıları Göster
    Böyle soru olmaz.

    Sayın O.B.K 'nin dediği kriterleri yazmanız lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    90 derecelik viraj var, 90 derecelik viraj var.

    viraj yarıçapı da önemli.
    yani, örneğin ; dik kesişen iki yol olarak düşünürsek; yol ne kadar genişse siz çizginizi o kadar yumuşatabilirsiniz. bu da pratikte minimum direksiyon hareketi anlamına gelir.

    devamında pozisyon alınması gereken başka bir durum yoksa, virajı "en dıştan, en içe sonra tekrar en dışa" şeklinde alırsınız, bu kuralı uygularken dönüş yarıçapınızı ne kadar büyütebilirseniz hızınız da o denli yüksek olabilir viraja girerken, viraj içinde ve çıkışında.

    ayrıca asfalt durumu, lastiklerin asfalt uygunluğu vb faktörler de var fakat esas belirleyici olan bu üstteki.

    Alıntıları Göster
    Başlığı açan arkadaşım kusura bakmasın ama;
    Verdiğiniz bilgiler ışığında muadil araçların bu hızlarla viajlara girip tehlikeli sonuçlar oluşturmasına, kazalara ve yaralanmalara ve hatta ölümlere yol çabilirsiniz!
    Ben bu nedenle aracımla virajlara kaç max km ile girdiğim bilgisini vermeyeceğim, zaten böyle bir paylaşım bence riskli ve gereksiz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    Başlığı açan arkadaşım kusura bakmasın ama;
    Verdiğiniz bilgiler ışığında muadil araçların bu hızlarla viajlara girip tehlikeli sonuçlar oluşturmasına, kazalara ve yaralanmalara ve hatta ölümlere yol çabilirsiniz!
    Ben bu nedenle aracımla virajlara kaç max km ile girdiğim bilgisini vermeyeceğim, zaten böyle bir paylaşım bence riskli ve gereksiz...


    Alıntıları Göster
    sorunun amaci nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    sorunun amaci nedir?

    Alıntıları Göster
    Sorunun amacı aslında şudur'ki; hangi araç bu tür virajlarda daha stabil denge sağlıyor süratini dengeliyor ve sorunsuzca o virajdan girip çıkabiliyor , burada bilgi alışverişi yapmaktayız, ben burada 100km ile viraja giriyorum desem 100km ile virajı alacak çıkmaz herhalde canını sokakta toplamamıştır, bunlarıda soramıycak isek, hiç girmeyelim otomotiv bölümüne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Sorunun amacı aslında şudur'ki; hangi araç bu tür virajlarda daha stabil denge sağlıyor süratini dengeliyor ve sorunsuzca o virajdan girip çıkabiliyor , burada bilgi alışverişi yapmaktayız, ben burada 100km ile viraja giriyorum desem 100km ile virajı alacak çıkmaz herhalde canını sokakta toplamamıştır, bunlarıda soramıycak isek, hiç girmeyelim otomotiv bölümüne.

    Alıntıları Göster
    20-30 arasidir,

    canimi sokakta bulmadim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    20-30 arasidir,

    canimi sokakta bulmadim.

    Alıntıları Göster
    Altımda Jetta GT varsa 160-170 le girerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    90 derecede aklıma dik üçgenin 90'ı geliyor, oda mahalle aralarında olur sanırım , ona da 12-20 ile girerim ki öteki taraftan cemaat ile 4 kolluyla çıkmıyayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KemalKSK

    90 derecede aklıma dik üçgenin 90'ı geliyor, oda mahalle aralarında olur sanırım , ona da 12-20 ile girerim ki öteki taraftan cemaat ile 4 kolluyla çıkmıyayım.

    Alıntıları Göster
    eğim yoksa fizik yardımıyla şöyle bulabiliriz:

    Vmax= √(kgr) ...

    Vmax=Viraja girilebilecek max hız
    k=tekerlekle yol arasındaki sürtünme kuvveti
    g=yerçekimi ivmesi (g≅9,8 m/sn2)
    r=virajın yarıçapı

    gerisini de siz bulun artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bunu belirleyecek o kadar çok faktör var ki...

    -90 derecelik virajın uzunluğu ne kadar?

    -virajın yarıçapı ne kadar?

    -yol eğimlendirilmiş mi?

    -yolun genişliği ne kadar?

    -aracın lastikleri, aerodinamiği, yol tutuşu geliştirilmiş mi ?

    Bunlar sadece birkaçı... Liste uzar gider...



    Bu soruların cevabı bilinmeden başlıktaki soruya cevap verilemez. 90 derece olan ama farklı yarıçapa sahip iki virajın birini 10 km. hızla zor dönerken diğerini aynı araba ile 180 km/sa ile dönebilirsin mesela...

    Senin soru, bir veya iki bilinmeyenli denklemi bırak 10-20 bilinmeyenli olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bunu belirleyecek o kadar çok faktör var ki...

    -90 derecelik virajın uzunluğu ne kadar?

    -virajın yarıçapı ne kadar?

    -yol eğimlendirilmiş mi?

    -yolun genişliği ne kadar?

    -aracın lastikleri, aerodinamiği, yol tutuşu geliştirilmiş mi ?

    Bunlar sadece birkaçı... Liste uzar gider...



    Bu soruların cevabı bilinmeden başlıktaki soruya cevap verilemez. 90 derece olan ama farklı yarıçapa sahip iki virajın birini 10 km. hızla zor dönerken diğerini aynı araba ile 180 km/sa ile dönebilirsin mesela...

    Senin soru, bir veya iki bilinmeyenli denklemi bırak 10-20 bilinmeyenli olmuş.

    Alıntıları Göster
    Ben focus 1 ile 90 la girdim ama çıkamadım :)
    Yolda kum varmış :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucanhoroz -- 26 Ekim 2009; 23:24:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Dönemem beceremıyorum..


    serhat bey bu pazar bi pist aktivitesi olmuş istanbul parkta 6 serileri falan yanlayıp duruyo biri spin atıyo hatta kuleden bi arkadaş videoya çekmiş. oralardamıydınız??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vagabondm


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Dönemem beceremıyorum..


    serhat bey bu pazar bi pist aktivitesi olmuş istanbul parkta 6 serileri falan yanlayıp duruyo biri spin atıyo hatta kuleden bi arkadaş videoya çekmiş. oralardamıydınız??


    Evet ıkıtane 6 serısı vardı zaten

    ancak ben yanlamadım Best LAP peşindydim :)

    o videoyu bana ulaştırabılırsen veya o gun ile ilgili video varsa elinde haber edersen sevınırım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.