arkadaşlar piston adedinin önemi.nedir. mesela bu 3 piston iyi değildir.ömrü az olur efsaneleri var. 4 piston ideal midir.? 8 valf- 16 valf-12 valf ve 20 valf arabalar var bunların farkı nedir.
lpg ile uyum hangisinde fazladır. yakıt tüketimi ilişkisi nasıldır.. valf motor ömründe uzamayamı neden olur.....
Çok piston her zaman iyidir, daha fazla güç demek, doğal olarak da daha fazla fiyat demek. 3 piston az yakar, chip tuningli 3 silindir TDI 4 silindir gibi iş yapar. Tek testisli erkeğin iş yapabileceği gibi (daha önceki bir mesajımda da yazdım). Valf sayısı genelde motorun üretildiği yıllarda geçerli olan imalat tarzını yansıtır. İlginçtir ki eskiden düşük valf sayılı motor üreten VW bir anda yüksek valf sayılı motor üretmiş ama sonra uysal hale gelerek tarihi Führer motoru dışında kendini akıma bırakmıştır.
Bir de motorun eksantrik sayısı var ki iyi ki onu da karıştırmamışsınız. Tek, çift, dört eksantrik, 1-16 silindir, 6-60 valf. Et döner siparişi vermek bile bu kadar zor değildir (tek ve yağsız pide ekmeğine, pilavlı, domatesli ve soslu, acısız, tuzlu).
her silindirde en az 1 emme, 1 eksoz valfi olmalı. Kaç silindir varsa valf sayısı ile çarpın, ortaya 6-8-12-16-20-24-32-48-60 valf çıkar. Genelde yoksul halk en az 6 ve en fazla 16 valf görür. Tesadüfen 20V DOHC motorlu bir VW alırsanız Hanya ve Konya'dan sonra üç emme valfini de görürdünüz. Ama aileden, hanımdan veya ganyandan zenginseniz 8, 10 veya 12 silindiri ve 30'dan fazla valfi de görürsünüz. Hatta jet motorlu araba alırsanız bunların hepsini unutabilirsiniz.
Genelde benzinli motorların hepsi silindir ve valf sayısına bakmadan LPG'ye uygundur ama gidip doğrudan püskürtmeli birşey alırsanız işiniz zor...
biraz karışık olmuş ama teşekkürler. şu an güncel olarak kullanılan motorlar 8v. 16v. genelde. mesela clio symbollerde 1.4 8 valf ve 1.4 16 valf. var. aralarında muhakkak fark vardır. aynı teknoloji motor iseler tabiki. misal 2001 model atmosferik bir motor kullanan skoda fabia. 1.4 lt motordan 101 hp. güç elde ediyor. yine 1.4 8v. bir renault clio 75 hp. güç elde ediyor. arada 26 beygir fark var. hadi diyelim daha az olsun bu fark neden kaynaklı. olabiliyor. hacim aynı iken...
kimi 1.2 lt. motordan 60 hp. güç alırken.. ( atmosferik) kimi 1.2 lt. motordan 75 veya 80 hp. güç elde ediyor..
madem bundan daha fazla güç elde ediyorsunuz. neden 50 hp veya 65 hp. olsunki... olmuşken 90-100 hp. güç elde edilebilirdi.... belki 60 hp.de ihtiyacı karışılıyor ama mesele sadece ihtiyaç değil demek ki. sadece ihtiyaç olsa idi. o zaman brodwayde işimizi görürdü.( motor olarak). piston adedi kadar. iston genişliğininde konu üzerinde etkisi olmalı.???? ....... .................................................... 1- 8 valf veya 16 valf neden seçilmelidir.? 2- valf sayısında azalma motor ömründede mi azalmadır.? 3- mesela fabia 1.2'de 3 piston olduğu belirtiliyor.. 3 pistonun farkı 4 pistona göre güçü karşılamak için daha fazla iş ve çaba mı gerektirecektir.. 4- piston sayısının motor ömrü üzerinde etkisi nedir.
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Çok piston her zaman iyidir, daha fazla güç demek, doğal olarak da daha fazla fiyat demek. 3 piston az yakar, chip tuningli 3 silindir TDI 4 silindir gibi iş yapar. Tek testisli erkeğin iş yapabileceği gibi (daha önceki bir mesajımda da yazdım). Valf sayısı genelde motorun üretildiği yıllarda geçerli olan imalat tarzını yansıtır. İlginçtir ki eskiden düşük valf sayılı motor üreten VW bir anda yüksek valf sayılı motor üretmiş ama sonra uysal hale gelerek tarihi Führer motoru dışında kendini akıma bırakmıştır.
Bir de motorun eksantrik sayısı var ki iyi ki onu da karıştırmamışsınız. Tek, çift, dört eksantrik, 1-16 silindir, 6-60 valf. Et döner siparişi vermek bile bu kadar zor değildir (tek ve yağsız pide ekmeğine, pilavlı, domatesli ve soslu, acısız, tuzlu).
her silindirde en az 1 emme, 1 eksoz valfi olmalı. Kaç silindir varsa valf sayısı ile çarpın, ortaya 6-8-12-16-20-24-32-48-60 valf çıkar. Genelde yoksul halk en az 6 ve en fazla 16 valf görür. Tesadüfen 20V DOHC motorlu bir VW alırsanız Hanya ve Konya'dan sonra üç emme valfini de görürdünüz. Ama aileden, hanımdan veya ganyandan zenginseniz 8, 10 veya 12 silindiri ve 30'dan fazla valfi de görürsünüz. Hatta jet motorlu araba alırsanız bunların hepsini unutabilirsiniz.
Genelde benzinli motorların hepsi silindir ve valf sayısına bakmadan LPG'ye uygundur ama gidip doğrudan püskürtmeli birşey alırsanız işiniz zor...