|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf 16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf |
Sadece okumakla yetmiyor. 1985 yılı Eylül ayında amcamın oto tamirhanesinde 3 hafta çalıştım. Benzin içtim (depodan hortumla çekerken, kimseye söyleme), yüzümü sıcak ama pis motor yağıyla yıkadım (yağ tapasını sökerken altında durmamak gerektiğini o zaman anladım). "Tatlı-Sert" sıkmanın ne olduğunu, "Altını Beslemek" termininin de alkol almadan önce yenilen yemekten farklı bir anlama geldiğini o zaman öğrendim. Eski Amerikan arabalarının köpek kulubesi, yan yana konulmuş V8 motorlarının da hela taşı olarak kullandıldığını orada gördüm. Çırak-Kalfa-Usta, Harçlık-Haftalık-Dayak... Tavsiye ederim, çok muhteşem bir deneyim. |
Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf 16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez. HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı. http://forum.donanimhaber.com/m_25710078/mpage_1/key_//tm.htm
|
|
8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Fark
Motorların verimliliğini ve performansını belirleyen önemli bir faktör, valf sayısıdır. 8 valf ve 16 valf, içten yanmalı motorlarda yaygın olarak kullanılan iki valf konfigürasyonudur. İşte bu iki konfigürasyon arasındaki temel farklar:
Silindir Başına Valf Sayısı:
Silindirin Doluluk Oranı:
Güç ve Tork:
Yakıt Verimliliği:
Fiyat:
Uygulamalar:
Örneğin, 1999-2003 yılları arasında üretilen Renault Megane 1'de hem 8 valf hem de 16 valf motor seçenekleri mevcuttu. 8 valf motor, daha düşük güç ve tork üretirken, 16 valf motor daha yüksek performans ve yakıt verimliliği sunuyordu.
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
![]() |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
![]() |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
![]() |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/ Pm ile soru cevaplanmayacaktır. |
|
_____________________________
Opel Vectra 1.9 CDTİDesign sütçü Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|