Şimdi Ara

7-8Lt yakıt tüketimi olanlar ne kullanıyor acaba? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
3
Favori
9.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furion07

    megane 2 dci 80 bg ile "ortalama" yakıt tüketimini aşırı kasarak 4.8'e düşürebildim ki fabrika verisi 5.7 şehir içi 4.1 şehir dışı. Rampada azcık basınca hemen 11-12 lt yakıyor. Normal bir dizelin şehir içi 6 litre yakması için özel bir çaba lazım zaten 6 litre altı yakan azınlıktadır. 3 sene evvel clio 2 dci 65 bg vardı o da 5.5 civarı yakıyordu.

    rampada azıcık basınca olan tüketim anlık olmasın hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kragen

    Hangi TSI bu?

    1.4 DSG 160 hp kaplumbağa
  • zx6r kullanıcısına yanıt
    1.0 1.2 1.4 farklı farklı beygir motorlar var. Dediğiniz düşemez evet. Ama 1.0 ve 1.2ler 6 civarı yakabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Şehiriçi hiçbir araba 5 litre yakmaz. İddasini ispatlayanin elini öperim. Yalan söylüyorsunuz.

    Dünyanın en az yakan fransiz dizellerimi, multijetleri ( hatta b segmentli olanlari palio , albea, symbol vs) hiçbiri şehiriçi 5 litre yakmiyordu.



    Siz cevre yolunda git geli şehiriçi diye hesaplıyorsunuz.



    Adam utanmadam diyor ki suberb 1.4 tsi şehir içi 6 litre diyor.. insan azıcık utanır, edep olur haya olur. 40 yaşına gelmiş hâlâ yalan söylüyor.

    El yapımı 2 kişilik boş ağırlığı 400-500 kilo olan , 0.6 yeni nesil turbo dizel motora sahip, 10 kw'likte elektrik moturuna sahip bir araç şehir içinde 5 litre yakalabilir sanırsam

    Onun dışında evet mevcut b segmentlerinin bile böyle bir tüketim gösterebilmesi için ancak hybrid dizel olması lazım galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kragen

    1.0 1.2 1.4 farklı farklı beygir motorlar var. Dediğiniz düşemez evet. Ama 1.0 ve 1.2ler 6 civarı yakabiliyor.

    manuelse nispeten olabilir. DSG yakıyor yani..
  • *Designer* kullanıcısına yanıt
    Mustang niye 10 litre yakamaz senin arabanın motorundan çok daha verimli motora sahip...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix


    quote:

    Orijinalden alıntı: furion07

    megane 2 dci 80 bg ile "ortalama" yakıt tüketimini aşırı kasarak 4.8'e düşürebildim ki fabrika verisi 5.7 şehir içi 4.1 şehir dışı. Rampada azcık basınca hemen 11-12 lt yakıyor. Normal bir dizelin şehir içi 6 litre yakması için özel bir çaba lazım zaten 6 litre altı yakan azınlıktadır. 3 sene evvel clio 2 dci 65 bg vardı o da 5.5 civarı yakıyordu.

    rampada azıcık basınca olan tüketim anlık olmasın hocam?

    kusura bakmayın eksik yazmışım anlığı kastetmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugünkü yol güzergahımız, Kartal Acıbadem arası, 17 km toplam süre 2 saat 23 dk, ortalama tüketimim euro 6 dizel start stopla 9.2lt, bu aracın fabrika verisi 4 lt.



    İstanbulda yaşamayan şehir içi trafiği bilmeyen buraya gelip yok şu kadar nasıl yakıyorsunuz demesin lütfen. Anadolunun bozkırlarında çevre yolunda 60-70 ve birkaç hızla yapılan testler geneli kapsamamaktadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2000 motor dizel. Şehiriçi sakin kullanım 9 litre civarında.

    Uzun yolda da 5.5 6 litre civarında.

    Fakat uzamam gerekirse senin bir tarafından ter akarken ben 200'e dayanmış olurum. Sen yokuşta 4e düşerken ben 6. viteste 120 sabit ilerlerim.

    1500km yolu fazla yorulmadan gidebilirim. Hatta yolun sonunda uyumadan güne 2-3 saat daha devam edebilirim ki ara tatilde öyle oluyor.

    Aracımın yakıtından şikayetçi değilim. Keşke bu kadar ağır olmasaydı diyorum sadece. Boş hali 1701kg.
  • 1.2 atmosferik benzinlilerde bile 6 litre zar zor görülürken turbo beslemeli benzinli motorla 6 litre yakılması bana pek inandırıcı gelmiyor. Bende 1.4 atmosferik fiesta vardı eskiden. Onda bile 6.8 litrenin altını göremedim ve hiç trafiğe bile girmeden kullanırdım arabayı. Bu bahsettiğiniz değerler dizel araçlarda oluyor genelde. Dizelin benzine göre daha yavaş yanması gerekiyor yani tsi ve tdi motorlarda aynı değerleri elde etmek imkansıza yakın. Şehir içi 5.5 - 6.5 arası rakamlarda gezen çok dizel aracımız oldu, ama hiç benzinli görmedim. Hele turbo beslemeli hiç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Nafaryus -- 16 Aralık 2017; 23:41:57 >
  • Shell benzini ile şehiriçinde 12 lt. yakan aracımn total benzini ile 10lt. şehiriçi yakıyor.
    Araç 1.5 ford mondeo otomatik benzinli.
  • At arabası al. Yakıtı düşürecem diye fazla uğraşmayın arabayla. Fakir karışımda çalışırsa bi zaman sonra motora ciddi zararlar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Nafaryus L kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.2 atmosferiklerin turbolulardan daha fazla yakmasının sebebi düşük devirlerdeki cansızlığı ve sonuç olarak yeterince çabuk ivmelenmemeleri sebebiyle kullanıcıları devirli kullanıma zorlamaları. Turbolu araçlar 1500-2000 devirde maksimum torku verdikleri için bu devir aralığında vites yükseltseler bile yeterli performansı sağlıyolar. Atmosferik kullanırken 3000 devirin altında vites yükseltmek yeterli olmuyor bu da fabrika verilerinin çok üstünde tüketim değerleri görmemize neden oluyor.



    İbiza 1.0 ecotsi ile %75 sehiriçi tüketim ortalamam:





    7-8Lt yakıt tüketimi olanlar ne kullanıyor acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lord Nafaryus L kullanıcısına yanıt
    Yalnız atmosferikler daha fazla yakar. Yarın unutmazsam resim atarım sabah Beylikdüzü-Kadıköy arası tüketimi. Tahmini 5 lt olur yokuş inmeli güzergah çünkü. Karma tüketimi 5.5-6 lt arası görüyorum hep nadiren 4.5 gördüğüm bile oluyor ama geneli söylemek lazım sonra forumda laf ediliyor.
  • Lord Nafaryus L kullanıcısına yanıt
    Genel olarak bakarsak sakin, normal kullanımlarda 1.2 turbo bir motor, 1.2 atmosferik motora göre az yakar, çünkü turbo sayesinde alt devirlerde araç kullanılabilir.



    Ama iş perofmanslı kullanıma, devir çevirmeye geldi mi 1.2 turbo motorun yakıtı atmosferiği geçer, turbo bu tarz sürüşte yakıtı artırır. Yani böyle turbo motorlu araçlarda makas çok açık olur, atmosferik motoru ne kadar zorlarsan zorla yakacağı bellidir zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 Mivec Mitsubishi Asx, şehir içi 8 küsürlerde geziyor. Haftasonu kullanıyorum genelde, kullanırken de tadını çıkarırım; gaza altında yumurta var gibi bastıktan sonra bisiklete binmek daha mantıklı, en azından temiz hava alırsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ducato 2.3 jtd 11.2 litre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adana sadece sehir ici ortalama 19 km/s yakıt 6.5 lt.arac yeni ibiza 1.0 ecotsi s&s.istanbul trafiği gibi olmasa da trafik yogun.bir önceki aracım 80lik megane 2 sedandı ortalamam aynı hızla 5.7-5.9 ltydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OXMOXTOX -- 17 Aralık 2017; 0:46:3 >
  • Aracım full trafik istanbul şehir içinde 13.5 litre benzin 16 litre LPG,

    Uzun yolda 9 litre benzin 11 litre LPG yakıyor, memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anxiolytic

    Hocam 1.2 atmosferiklerin turbolulardan daha fazla yakmasının sebebi düşük devirlerdeki cansızlığı ve sonuç olarak yeterince çabuk ivmelenmemeleri sebebiyle kullanıcıları devirli kullanıma zorlamaları. Turbolu araçlar 1500-2000 devirde maksimum torku verdikleri için bu devir aralığında vites yükseltseler bile yeterli performansı sağlıyolar. Atmosferik kullanırken 3000 devirin altında vites yükseltmek yeterli olmuyor bu da fabrika verilerinin çok üstünde tüketim değerleri görmemize neden oluyor.



    İbiza 1.0 ecotsi ile %75 sehiriçi tüketim ortalamam:





    7-8Lt yakıt tüketimi olanlar ne kullanıyor acaba?

    Motoruna göre değişir. Yenil nesil 1.2 puretech motorlu 208 ler de atmosferik olmasına rağmen torku alt devirlerde veriyor. Böylelikle az yakıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.