Şimdi Ara

65.000 kmdeki aracın silindir kapak contası değişirmi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
5.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Pejo 206-207-307 gibi araçlarda erkenden conta yakma gibi problemler yaşanabiliyor, seneler içinde çevremde çok sık gördüm. Problem büyümeden çözmekte fayda var. Ancak başka bi ustaya da gidip gösterin, o da aynısını söylerse ilk ustaya gidip sürekli orda devam edin. Narin araç bunlar maalesef.

  • Benimki 90 binde yanmıştı 😢

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt

    masraf ne kadar açtı hocam ? araç neydi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarıyla önden uyarı yapmış. Güvenip güvenmemek size kalmış ama 2krş kar edeyim derken 200krş dan da olmayın hocam. Arkadaşların dedigi gibi yetkili servise ya da expertize gösterip teyit ettirin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiğiniz kilometrelerde hararet görmeyen bir motorun üst kapak contasının yanması imkansıza yakın bence. Yağ soğutucuyu kontrol ettirin büyük ihtimal sorun bundan kaynaklı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • erenfb1907 kullanıcısına yanıt

    1.5 crdi era + triger değişmişti. 4 sene önce 3 bin lira tutmuştu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok soğuk havalarda,

    Sürekli kısa mesafe kullanımda,

    Kalitesiz yağ kullanımında,

    Yağ kapağı üzerinde biraz tahin rengi birikinti olması normaldir.


    Ancak yağda ve suda renk değişimi yada ciddi eksilme varsa o zaman durum sıkıntılıdır. Acilen müdahale edilmesi gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YawuzS -- 22 Nisan 2022; 16:50:35 >
  • erenfb1907 kullanıcısına yanıt

    Sen eksperlerde vr bosch servisinde silindir kapak conta testi var onu yapti 30-50 tl ye yaparlar. Para koparmaya calismis adam benzinli motorda kolay kolay yanmaz conta. Yagda eksiltme yok ve genlesme kabinda yag parcacik yuzmuyorsa bosa masraf etme.

    206 motorlari narin ve yapisi geregi biraz devirli calisiyorlar. Hararetine ve suyuna dikkat et bin gitsin. Hararet yaptirmadigin ve yagsiz birakmadigin surece korkma basini agritmaz. Silindir kapagi yanan arac su eksiltir,beyaz duman atar ve suya yag karistirir her turlu kendini belli eder.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç eski daha önce ufakta olsa hararet yapmış ve üst kapak artık görevini yapamıyor. Km ile alakalı bir durumdan ziyade soğutma ile alakalı bir durum. Araç yaşı ilerledikçe böyle şeyler normal.
    Motor suyunda az yağ olması kısa vadede sorun çıkarmaz ancak sen aracı kullandıkça basınçtan dolayı sızıntı artacak. Su kanalındaki yağda kolay gitmiyor. Bidon falanda değiştirmek zorunda kalacaksın ileride yağ artınca. Vakit kaybetme
    Contayıda orjinal al yan sanayi alma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Benzinli.atmosferik araçlarda yağ soğutucusu olmaz. Birde arkadaş üstkapak conta etrafında da sızıntı var yazmış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil kullanıcısına yanıt

    Yanlış bilgi.


    Benzinli atmosferik araçlarda da yağ soğutucusu olur.


    Hatta soğutucu patlayınca ve parça bulunamayınca iptal edilip içinden düz boru takılır ki sistem çalışmasa da kaçak olmasın.


    Kastedilen sulu sistem soğutucular aslında yağı soğutmaktan ziyade çalışma sıcaklığını hızlıca optimum sıcaklığa ulaştırma için kullanılıyor çünkü hızlı ısınan motor oksijen sensörünü aktifleştirip zengin karışımı bitirerek fazla yakıtı engeller ve daha az kirletici egzoz gazı salınımına sebep olur. Yani = tasarruf ve çevreci.

  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Radyatörlü yani su soğutmalı yağ soğutucusundan bahsediyorum. 206 da su soğutmalı bir soğutucu yok. Ayrıca arkadaş kapakta yağ var yazmış.

    Soğutucudan olsa zaten bukadar az yağ da olmaz. Daha önce başıma gelen bir olay.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil kullanıcısına yanıt

    Yanlış bilgi diye yazdığım şey; atmosferik benzinlilerde yağ soğutucu olmamasına yönelik mesajınız. Bu yanlış bilgidir. Atmosferik benzinlilerde yağ soğutucu olabilir.


    206 için var yok ayrı mevzu.


    Evet, soğutucuda kaçırma olsa muhtemelen direkt fark edilecek bir karışma olurdu muhtemelen.


    Contadan kaçak olması düşük ihtimal. Araç ısınınca su ve yağ basıncı yükseldiği için yağ-su karışması da net şekilde görülür. Öyle hafiften yağlı gibi görüntü olması çok çok düşük bir ihtimal.


    Daha kesin gözlem için soğutma suyu komple boşaltılır, 1-2 kez güzelce temizlenerek yeniden soğutma suyu eklenir ve tekrar gözlemlenir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Benzinli.atmosferik araçlarda yağ soğutucusu olmaz. Birde arkadaş üstkapak conta etrafında da sızıntı var yazmış.

    206’daki durumu bilmiyorum ama atmosferik benzinli araçlarda su soğutmalı yağ soğutucular var, hatta birden fazla olan araçlar dâhi var. Peugeot konusundaki bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Ayrıca yağlanma konusuna gelince külbütör contasından gelen yağ ile silindir kapak contasından gelen yağ çoğu zaman karıştırılıyor amaç yanlış bilgi vermek değil iyilik yapabilmekti.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    O kaçak testlerine inanan var mı ya ?

  • berkay_53 kullanıcısına yanıt

    O kacak testleri gercek sonuclar veriyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    İşin içinde olmadığınız için öyle zannediyorsunuz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    1.2 16v palio aracımda kaçak testine göre conta yanık.

    su eksiltme yok. hararet yok. hortum şişirme yok. suya yağ, yağa su karışması yok.

    tüm silindirlere sıkıştırma zamanında pozitif basınç testi yaptım. sıkıntı çıkmadı.

    kompresyon testi yaptım sıkıntı çıkmadı.

    yılan kamerayı silindire saldım sıkıntı yok.

    emme ve egzoz tarafından pozitif basınçla kontrol edildi sıkıntı yok.

    soğutma sistemi pozitif basınçla test edildi sıkıntı yok.

    bu testler yapıldığından beri 6 ay geçti hala araç yağ gibi çalışıyor.

  • Bariz bi şekilde renk degistirdi mi sıvı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.