Şimdi Ara

3D render sırasında Ekran kartının önemi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dün arkadşlarla konuşurken render tuşuna bastıktan sorna bütün iş CPu yani işlemciye bağlı olduğunu ekran kartının pekde önemi olmadığını söyledi.Bende madem öyle ozaman quadro gibi ekran kartları ne işe yarıyor dedim.Öyle kaldı.

    Sizce nedir işin aslı?



  • renderda ekran kartının işlevi pek değil hiç yoktur. quadro ekran kartı tek başına bir işe yaramaz directx driverları kullanılırsa üst sınıf oyun kartları ile başabaştır diyebilirim. ama quadro için geliştirilmiş özel maxtreme driverlarını kullandığınızda farkı anlarsınız. farkı anlarsınız derken basit bir sahnede değil tabiki. en azından 3-5 milyon poligondan oluşan yoğun sahnelerde viewportta akıcı şekilde modeli evirir çevirir model üzerinde çok rahat çalışırsınız.

    Ama bu konuda şöyle bir sorun var. nvidia 3dsmax 2010 için maxtreme driverlarını çıkartmadı. çıkartmayacağıda söyleniyor. bu durumda quadro ekran kartının ne anlamı kaldı bende bilmiyorum. quadro fx3700 ekran kartım var directx driverları ile çalışıyorum. evdeki 8800gts kartımdan daha iyi bir performans vermiyor. max2009'da maxtreme driverları ile en az %50 daha iyi performansla çalışıyordu.
  • Ekran kartı çalışırken işimizi görür. Yani viewportta.. Real time işlerde.. Preview alırken falan.. Render olayında neredeyse tamamen cpu önemli. Render kasası kurup ekran kartı takmayanlar var.
  • Anladım peki Render almak için en iyi fiyat/performans CPU nedir?
  • Q9550
    http://www.thgtr.com/cpu/charts/index.html?modelx=33&model1=1146&model2=1162&chart=634



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 26 Ağustos 2009; 1:23:35 >
  • http://www.tr3d.com/index.php?f=4&oku=4632&basla=0&id=forum

    burada yapılan testleri incelersen biraz fikir edinebilirsin. 4 çekirdekli i7 işlemciler renderda 8 çekirdekli workstationlara yakın performans veriyorlar. eğer bu işi profesyonel olarak yapıyorsan fiyat performansta i7'lerin rakibi yok.
  • Evet inceledim Peki bu Cuda vs olayı nedir Ekran kartını kullanarak rendera destek olmuyor mu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu arada mac de Snow leopard'a Tm işlemler için ekran kartınıda kullanan Open CL özelliği gelmiş.
    Flashplayer da bile ekran kartını kullanıyor.

     3D render sırasında Ekran kartının önemi?
  • Flash ekran kartını kullanır zaten. Bu arada mayada ekran kartının x mb ını da kullan şeklinde seçebiliyorduk yanlış hatırlamıyorsam. Maxte var mıydı hatırlamıyorum. Yalnız ekran kartının çok sağlam olması ve bu seçeneği bilinçli seçmek gerekiyor aksi takdirde ekran kartın yanabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Capt. Jack Sparrow

    Flash ekran kartını kullanır zaten. Bu arada mayada ekran kartının x mb ını da kullan şeklinde seçebiliyorduk yanlış hatırlamıyorsam. Maxte var mıydı hatırlamıyorum. Yalnız ekran kartının çok sağlam olması ve bu seçeneği bilinçli seçmek gerekiyor aksi takdirde ekran kartın yanabiliyor.


    Mayada bir seçenei aktif edince ekran kartı yanıyorBunu ilk defa duydum.Nedeni neymiş?

    Bu arada 32 bit ile 64 bit işletim sisteminin render sırasındaki performans etkisi ne olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BİG KİNG

    Dün arkadşlarla konuşurken render tuşuna bastıktan sorna bütün iş CPu yani işlemciye bağlı olduğunu ekran kartının pekde önemi olmadığını söyledi.Bende madem öyle ozaman quadro gibi ekran kartları ne işe yarıyor dedim.Öyle kaldı.

    Sizce nedir işin aslı?

    Merhaba;

    SolidWorks'dan bir örnek vermek gerekirse, Quadro ekran kartı kullanırsan çalışma yaparken bile ekranda render'li halini görebiliyorsun çalışmanın. Yani, normal bir ekran kartın varsa eğer, çaılşmanı normal olarak çizip sonra render alıyorsun, Quadro varsa, render'li hali ile çalışıyorsun.

    Render işini işlemci yapar ama Quadro kartlarda özel driverler olduğu için render'e katkı yaparlar. Çünkü programlar Quadro kartlarla çalışmaya uygun olarak hazırlanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.r.t -- 30 Ağustos 2009; 13:23:49 >




  • hardware render özelliği (yani ekran kartı işlemcisini kullanarak render) mayadada, 3dsmaxtede farklı şekillerde var. mayada hw kullanarak çok hızlı render alınabiliyor. 3ds maxte viewportta hw shader özelliği aktive edilerek mevcut ışıklara göre gölgeler ve render edilince nasıl görüneceğine bakılabiliyor. ama bu oyunlardaki directx özelliğinden öte birşey değil. kalite çok düşüktür. sadece render almadan önce renderın nasıl görüneceği hakkında fikir verir. yoğun bir sahnede çalışıyorsanız ve render en az 30dk sürüyorsa bu özelliklerle saniyeler içerisinde son duruma bakıp ışık ve malzeme ayarları yapmak çok büyük avantaj sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BİG KİNG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Capt. Jack Sparrow

    Flash ekran kartını kullanır zaten. Bu arada mayada ekran kartının x mb ını da kullan şeklinde seçebiliyorduk yanlış hatırlamıyorsam. Maxte var mıydı hatırlamıyorum. Yalnız ekran kartının çok sağlam olması ve bu seçeneği bilinçli seçmek gerekiyor aksi takdirde ekran kartın yanabiliyor.


    Mayada bir seçenei aktif edince ekran kartı yanıyorBunu ilk defa duydum.Nedeni neymiş?

    Bu arada 32 bit ile 64 bit işletim sisteminin render sırasındaki performans etkisi ne olur?


    Nedeni işte ekran kartın yetersiz gelirse aşırı yüklenmekten yanıyor.


    32 bit ile 64 bit arasında neredeyse 2 kata yakın fark oluyor.




  • Eğer yazılım destekliyor ise yani "GPU Hardware Acceleration" özelliği var ise Quardro ve/veya FireGL serilerindeki workstation ekran kartları, eğer yazılım Cuda desteği var ise, Tesla, Quardro ve Geforce ( destekleyen modeller ) gpu render işlerinde yükü kısmen/tamamen üzerine alır.

    Eğer işlemci tabanlı bir çözüm arıyorsanız, çoklu çekirdek ve threat ı yüksek olan modellere doğru yönelin, Corei7 920 stok değerlerde bile Qx9xxx serilerinden çok daha iyi performans vermekte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    Eğer yazılım destekliyor ise yani "GPU Hardware Acceleration" özelliği var ise Quardro ve/veya FireGL serilerindeki workstation ekran kartları, eğer yazılım Cuda desteği var ise, Tesla, Quardro ve Geforce ( destekleyen modeller ) gpu render işlerinde yükü kısmen/tamamen üzerine alır.

    Eğer işlemci tabanlı bir çözüm arıyorsanız, çoklu çekirdek ve threat ı yüksek olan modellere doğru yönelin, Corei7 920 stok değerlerde bile Qx9xxx serilerinden çok daha iyi performans vermekte.


    Peki farkı görebileceğimiz bir test verisi var mı?
  • Render işi kullandığın kartın driver' ıyla alakalıdır. Standart nvidia ve ati' ler cpu ya yük bindirirken nvidia quadro ve ati fire gl bu işin sahip oldukları sürücülerle bu işleri kendileri yaparlar ve tabiiki çok daha rahat ve kolay yaparlar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilgicekici
    Merhaba;

    SolidWorks'dan bir örnek vermek gerekirse, Quadro ekran kartı kullanırsan çalışma yaparken bile ekranda render'li halini görebiliyorsun çalışmanın. Yani, normal bir ekran kartın varsa eğer, çaılşmanı normal olarak çizip sonra render alıyorsun, Quadro varsa, render'li hali ile çalışıyorsun.

    Render işini işlemci yapar ama Quadro kartlarda özel driverler olduğu için render'e katkı yaparlar. Çünkü programlar Quadro kartlarla çalışmaya uygun olarak hazırlanmıştır.


    ilgiçekici arkadaşımızın küçük bir hatası olmuş aslında o görüntüler tam render'li sayılmaz solidworks' un realview özelliği sayesinde mümkün olan bir durum fakat normal kartlarda performans düşümüne neden olacağında sadece performans kartlarında aktive ediliyor. Bu özellik Solidworks 2009' un photoview 360 (sp3 itibariyle kullanılabilir) renderer'inde her kart için aynı mesela yada inventor kullanırsanız ordada normal bir kartlada mevcut bir özellik yani prof. ekran kartlarına has birşey değil bunu belirteyim.
    Eğer istersen realview hack yapıp kendi kartınla' da kullanabilirsiniz.Ati için tavsiye etmem problem çıkartan bir durum, nvidia içinse performans nedeniyle sadece Geforce -600 uzantılı seriler ve üstleri ve GT-GTS gibi uzantılı olanları tavsiye edilir...




  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 20 Ekim 2009; 15:59:37 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.