Şimdi Ara

3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
28
Favori
25.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
226 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım açtığın her konuya denk geldim. Aralarından en çok uzak doğu temalı bir tapınak bölgesi yapmıştın o hoşuma gitmişti.

    Tebrik ederim seni. Ben ne kadar programların çoğunu kullanabiliyor olsam bile hayal gücü ve yetenek sıfır olduğu için sonuç cin ali oluyor.

    Hem hoşuma gidiyor hem kıskanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Treth -- 17 Kasım 2019; 6:17:48 >
  • Oyun projelerinde görev alıyormusunuz?
    Çalışmıyorsanız yerinizde olsam sağlam Coder bir arkadaşla mobil oyun yapardım.Mobil oyun sektörü eskiye göre çok gelişti.Daha da gelişecek..Yıllar öncesinden bile diyordum sektör bu hale gelecek diye.Pastadan pay almakta geçikmeyin bu işe meraklı arkadaşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kangaetemo, kağıt kalemle resim çizme yeteneğine hiç ihtiyaç yoktur. 3D modelleme teknik bilgiler üzerine kurulu bir yetenek olduğu için sonradan öğrenme yolu ile kazanılabilen bir yetenek türü. Tabi resim çizme yeteneğiniz varsa, tablet kullanımında Photoshopten konsept tasarım çizimi yapmak, ya da 3D ortamda sculpting yaparak modelleme yapmak gibi noktalarda size hız kazandırır. Ama olmasa da büyük bir kayıp değil, benim de ressam düzeyinde resim çizme yeteneğim yoktur, ama iş modellemeye gelince her şeyi inşa edebiliyorum, sizde aynını yapabilirsiniz o yüzden.

    sametsurmeli, hocam biraz detaylı ve uzun yazacağım motivasyon konusunda: İlk olarak, sevdiğiniz bir konu da motive olmaya ihtiyacınız olmuyor, insan sevdiği şeye karşı zaten sürekli bir istek halindedir. Keyif alıyorsanız motivasyon sıkıntısı çekmezsiniz. Ama tembellik, üşengeçlik gibi dış etkenler çalışmaktan alıkoyabilir. Orada da irade devreye girecek, bende çoğu zaman üşenerek oturabiliyorum masaya sevdiğim şeyi yapacağım halde. Şeytan mı dürtüyor nedir kendime fayda sağlayacak bir iş olunca anlamsız bir üşengeçlik biniyor bazen omzuma, hatta uykum geliyor durduk yere. Ama aşıyorum onu, kendimi zorlayıp oturduktan sonra zaten artık kalkamıyorum başından. Yani başlarken iradeli olursan gerisi kendiliğinden geliyor bu birincisi.

    İkincisi, oyun oynamak beni baya motive ediyor. Teknik detayları güzel olan oyunlarda çevre tasarımını çok detaylı incelerim, durup ortamlarda gezerim boş boş etrafı incelerim, 3D sanatçılar nasıl çalışmış, çevre texture sanatçıları ne yapmış, irdelemeye çalışırım. Bu kendimi motive etmeme çok fayda sağlıyor.

    Bu tarz motivasyona güzel örneklerden biri PS4'deki God of War. GoW oynarken tapınakların içerisindeki duvarları çok inceledim, ulan adamlar nasıl bir çevre tasarlamışsa baktığın zaman PS4 gibi dandik donanımlı bir cihaz için çok fazla çevresel detay mevcut, yani ancak PC platformunda verirsin o kadar iyi detayları ama adamlar evirmiş çevirmiş yedirmiş. Bu aşağıdaki görselde duvarlara dikkat et, bir sürü ornamental işleme görürsün duvarlar üzerinde mesela:

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]


    Bunlar çok ön planda duran büyük yapılar olduğundan öncelikli assetler sınıfına giriyor. Her bir mimari yapı için ayrı birer sınıf şeklinde çalışmak performans açısından iyi bir seçim değil örneğin. Peki bunu bu konsolda nasıl başardılar diye çevreyi çok incelerdim. Beni gaza getirirdi hem araştırır hem çalışırdım. Sonra bu araştırmalarım sonucu GoW'un çevre sanatçılarından birinin Artstation profilini buldum.

    Cliff Schonewill - -https://www.artstation.com/artwork/XZ2L0 -- Bahsettiğim o detayların çalışmasını paylaşmış adam:

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]


    Yukarıdaki renderlerda paylaşmış mesela nasıl yaptıklarından bir kesit. Görünce anladım ki Trim Sheet yöntemini kullanmışlar bu tarz çevreler için. Normalde önceden bilip uyguladığım bir çevre kaplama yöntemidir Trim Sheet, ama bu şekilde her tarafa yedirmek aklıma gelmemişti. Bu kadar yoğun kullanmak üzere planlanmış bir çevre vardı yani ortada. İşte bu tarz şeyleri inceleyip arka planını araştırmak beni hem motive ediyor hem de sık sık yeni şeyler öğreniyorum. Dolayısıyla ikinci motivasyon yöntemi: oyun oynamak, incelemek ve arkasını araştırmak.

    Bir diğeri ise sevmediğim işi yapamıyor oluşum. Ben ciddi ve sistematik bir biçimde öğrenme yoluna girmeden önce 2-3 iş değiştirdim, hiç birinde de yapamadım. Sevmediğim zaman yapamıyorum, aşırı mutsuz oluyorum, yaşayan bir ölüye dönüşüyorum resmen. Bunun farkına vardığımda ya oyun sanatlarına adam gibi yönelirim ya da aç bir hayat sürerim dedim. Ailemle de konuştum onlarda anlayış gösterdiler, yani uzun bir süre bilgisayar başında oturup dışarıdaki bir işte çalışmıyor olmak normalde ailelerin katlanacağı bir şey değil, ama işin detaylarını ve yaptıklarımı gösterdiğimde onlarda anladılar ki ben bu yolda ilerlerim ancak, başka bir iş yapamam. Yurt dışında bir yere kapak atmak istiyorum Allah izin verirse, amacım bu şu an.

    Yani mutlu bir iş hayatı arayışı da motivasyondur. Herkesi motive eden farklı bir sebep bulunur yani, mühim olan başına geçip başlamak.

    BayRealist, Windows işletim sisteminde çalışıyorum.

    Ua-87, bu konuda Türkiye'de birkaç yerden teklif aldım ancak şu an freelance olarak çalışmaya devam edip, bu çalışma şekli üzerinden yurt dışına kapı aralamak istediğim için gitmek istemedim. İnternet üzerinden zaman zaman aldığım işleri yapıyorum, geri kalan vakitte yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum, bu esnada portfoli çalışmaları yapıyorum bu motor örneğindeki gibi. Ben 3A oyun sektörüne girmek istiyorum yani kısmet olursa.




  • Geldi yine iki gözümün çiçeği. Şu forumun ruhunu ayakta tutan ender kişilerden birisin kardeşim. Ellerine sağlık döktürmüşsün yine! . Kıyamet sonrası İstanbul çalışması gibi birde Kıyamet sonrası Ankara çalışması yapsan da gözlerimiz bayram etse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    Sanırım açtığın her konuya denk geldim. Aralarından en çok uzak doğu temalı bir tapınak bölgesi yapmıştın o hoşuma gitmişti.

    Tebrik ederim seni. Ben ne kadar programların çoğunu kullanabiliyor olsam bile hayal gücü ve yetenek sıfır olduğu için sonuç cin ali oluyor.

    Hem hoşuma gidiyor hem kıskanıyorum
    Teşekkürler, uzak doğu temalı benzer tarzda birkaç çalışmam olmuştu, şunları mı kastediyorsun:

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]


    Eğer bunlarsa evet biraz uzun bir projeydi ama sonuç ve atmosfer güzel oldu. Oynanabilir bir bölümdü burası, Unreal Engine 4 ile hazırlamıştım sahneler gerçek zamanlı çalışıyorlardı.

    Bu işle alakalı yeteneklerin genelinden fazlası sonradan kazanılabilen yetenekler, o yüzden teknik bilgi kazanmaya yoğunlaşınca geri planda görsel sanatlara yönelik bir yetenek kendi kendine gelişiyor zaten. Çünkü olay kağıt kalem ile ya da tablo ile resim çizmekle alakalı değil. Tabi bu işin genel ismine Oyun Sanatları ya da Dijital Sanatlar gibi, içerisinde sanat olan bir isim verildiği için insanların aklına doğuştan gelen yetenekler mi lazım acaba diye geliyor doğal olarak.

    Şöyle söyleyeyim, görsel zekanız iyiyse, sezgisel modelleme de iyi iş çıkarırsınız, ama bu bir zorunluluk değil. Aynı şekilde, kara kalem çiziminiz iyiyse, tablet ile photoshop'u iyi kullanır, iyi konsept çizimler yaparsınız ya da iyi 3D sculpting yapabilirsiniz, ama bu da bir zorunluluk değil. Yani bu yeteneklere sahip olmasanız da yine aynı değerde iş çıkarabiliyorsunuz ortaya, sadece atıyorum 5 gün daha geç çıkarırsınız hepsi bu.

    Bu motor çalışmasından kendimden iyi bir canlı örnek verebilirim bu bahsettiğim şeye. Bu motorun gerçek hayattaki halini hiç görmedim, sadece resimlerini buldum bir sürü. Hepsi belirli açılardan çekilmiş, bazısı yakın, bazısı uzak, genellikle hep yandan çekilmiş, fazla yüksek çözünürlüklü olmayan resimlerdi. Hatta konunun başında 2 tanesini paylaştım. O tarz resimler üzerinden motorun genel yapısını görebiliyordum sadece, ama motorun alt ve iç kısımlarında tonla irili ufaklı mekanik parça var. Bunların dibine gitmek gerekiyor ne olduğunu detaylıca görebilmek için, resimlerde böyle bir imkan yoktu.

    İşte burada sezgisel modelleme denilen şey devreye giriyor, orada olan şeyleri kötü açılardan biraz görüp, geri kalan kısmını uzamsal, boyutsal, olarak kendi aklından dolduruyorsun. Gerçek hayatta, hayatınız boyunca görerek tecrübe ettiğiniz nesneleri her boyutundan hayal ediyorsunuz, uzamsal muhakeme yapıyorsunuz yani. Sonra bunları modelleyerek 3D ortamda uygun forma sokuyorsunuz.

    Bu sanırım görsel zeka ile alakalı bir şey, bunu yapabiliyorum bu sayede işim çözüme kavuşuyor. Ama yapamasaydım işim yine çözüme kavuşurdu, belki bir parça daha fazla uğraşırdım, daha fazla deneme - yanılma yapardım, ya da KitBashing denilen bir yöntem var, alakasız olan başka tarzdaki objeleri modelleyip bir araya getirerek benzer sonuca ulaşıyorsunuz, bu şekilde yine iş çözülürdü.

    Anlayacağınız doğuştan gelen yetenekler birer avantaj olsa da birer zorunluluk değil, işin teknik detaylarını güzel öğrenen herkes yapabilir. Emin olun benim sizlere ekstradan hiçbir artım yok, hatta eksiğim vardır ama fazlam yok o kesin. O yüzden hevesi olan herkes konsantre olup başlasın yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    Teşekkürler, uzak doğu temalı benzer tarzda birkaç çalışmam olmuştu, şunları mı kastediyorsun:










    Eğer bunlarsa evet biraz uzun bir projeydi ama sonuç ve atmosfer güzel oldu. Oynanabilir bir bölümdü burası, Unreal Engine 4 ile hazırlamıştım sahneler gerçek zamanlı çalışıyorlardı.

    Bu işle alakalı yeteneklerin genelinden fazlası sonradan kazanılabilen yetenekler, o yüzden teknik bilgi kazanmaya yoğunlaşınca geri planda görsel sanatlara yönelik bir yetenek kendi kendine gelişiyor zaten. Çünkü olay kağıt kalem ile ya da tablo ile resim çizmekle alakalı değil. Tabi bu işin genel ismine Oyun Sanatları ya da Dijital Sanatlar gibi, içerisinde sanat olan bir isim verildiği için insanların aklına doğuştan gelen yetenekler mi lazım acaba diye geliyor doğal olarak.

    Şöyle söyleyeyim, görsel zekanız iyiyse, sezgisel modelleme de iyi iş çıkarırsınız, ama bu bir zorunluluk değil. Aynı şekilde, kara kalem çiziminiz iyiyse, tablet ile photoshop'u iyi kullanır, iyi konsept çizimler yaparsınız ya da iyi 3D sculpting yapabilirsiniz, ama bu da bir zorunluluk değil. Yani bu yeteneklere sahip olmasanız da yine aynı değerde iş çıkarabiliyorsunuz ortaya, sadece atıyorum 5 gün daha geç çıkarırsınız hepsi bu.

    Bu motor çalışmasından kendimden iyi bir canlı örnek verebilirim bu bahsettiğim şeye. Bu motorun gerçek hayattaki halini hiç görmedim, sadece resimlerini buldum bir sürü. Hepsi belirli açılardan çekilmiş, bazısı yakın, bazısı uzak, genellikle hep yandan çekilmiş, fazla yüksek çözünürlüklü olmayan resimlerdi. Hatta konunun başında 2 tanesini paylaştım. O tarz resimler üzerinden motorun genel yapısını görebiliyordum sadece, ama motorun alt ve iç kısımlarında tonla irili ufaklı mekanik parça var. Bunların dibine gitmek gerekiyor ne olduğunu detaylıca görebilmek için, resimlerde böyle bir imkan yoktu.

    İşte burada sezgisel modelleme denilen şey devreye giriyor, orada olan şeyleri kötü açılardan biraz görüp, geri kalan kısmını uzamsal, boyutsal, olarak kendi aklından dolduruyorsun. Gerçek hayatta, hayatınız boyunca görerek tecrübe ettiğiniz nesneleri her boyutundan hayal ediyorsunuz, uzamsal muhakeme yapıyorsunuz yani. Sonra bunları modelleyerek 3D ortamda uygun forma sokuyorsunuz.

    Bu sanırım görsel zeka ile alakalı bir şey, bunu yapabiliyorum bu sayede işim çözüme kavuşuyor. Ama yapamasaydım işim yine çözüme kavuşurdu, belki bir parça daha fazla uğraşırdım, daha fazla deneme - yanılma yapardım, ya da KitBashing denilen bir yöntem var, alakasız olan başka tarzdaki objeleri modelleyip bir araya getirerek benzer sonuca ulaşıyorsunuz, bu şekilde yine iş çözülürdü.

    Anlayacağınız doğuştan gelen yetenekler birer avantaj olsa da birer zorunluluk değil, işin teknik detaylarını güzel öğrenen herkes yapabilir. Emin olun benim sizlere ekstradan hiçbir artım yok, hatta eksiğim vardır ama fazlam yok o kesin. O yüzden hevesi olan herkes konsantre olup başlasın yeter.

    Alıntıları Göster
    Evet bunlardan bahsediyorum.

    Bu arada çalışmalarını sergilediğin bir profilin var mı?

    Bir arkadaşım var ben güney korede oyun firmasında çalışırken ( o zaman o çok ufaktı liseliydi) benden özenip beni takip edip oyun tasarımı üzerine eğitim almaya karar vermiş. Şu anda üniversitede alakalı bir bölümde okuyor. Hem bu arkadaşa göstereceğim. Hemde kız arkadaşım grafik tasarım dersleri alıyor ona göstereceğim. ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Hocam siz yazın motivasyon konusunda olsun çalışmalarınız olsun hayranlıkla dinler okurum gerçekten 3-4 yılda böyle profesyonel olmak büyük irade ve azmin sonucu olsa gerek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Treth kullanıcısına yanıt
    Evet bir artstation profilim mevcut:https://www.artstation.com/evren01
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    Evet bir artstation profilim mevcut:https://www.artstation.com/evren01
    Tamam teşekkür ederim. Umarım istediğin firmaya girebilirsin. Bu arada Çin de bir arkadaşım var oyun sektöründe çalışan gerekirse letişime geçmenize yardımcı olurum. ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam kazancınız ne durumda bu görsel şölen ile platformlara çıkan sahneleriniz tasarımlarınız var mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    Tamam teşekkür ederim. Umarım istediğin firmaya girebilirsin. Bu arada Çin de bir arkadaşım var oyun sektöründe çalışan gerekirse letişime geçmenize yardımcı olurum. ;)

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler, bu yardım teklifini unutmayacağım, baktım gönlümdeki yerler kısmet olmuyor kapını çalarım mutlaka bak!
  • Ne kadar sürdü hocam?
  • Çok ilgimi ceken bir is.Harika olmus yetenek var sizde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam çok özel değilse şöyle bir soru sormak isterim. Freelance işinden elle tutulur bir para kazanıyor musunuz?

    Mimari alanda mı iş alıyorsunuz yoksa bu tür modeller satıyor musunuz? Modellemeye hep merakım olmuştur bir iki yıl da uğraştım fakat türkiyede bu işe güzel ekmek yok gibi geldi. Yurtdışına çıkma hedefiniz gerçekleşene kadar tatminkar bir geliriniz var mı bunu merak ediyorum.
  • İnsan mısın birader?

    Şu forumda her çalışması beni heyecanlandıran tek adam sensin.

    Gerçekten bu kadar programı aktif olarak iyi kullanmak büyük başarı.
  • Şimdi uykudan uyandım. Foruma bakayım dedim. Senin konunu gördüm. Motoru ilk olarak gerçek sandım. Yok bu oyuncaktır muhtemelen diye düşündüm. Mükemmel yapmış dedim.

    Uykum açılınca sanal olduğunu anladım

    Gerçekten müthiş bir çalışma olmuş. Allah önünü açsın diyeyim.
  • Ben de çok beğendim yalnız kırmızı renk biraz motoru gölgelemiş ama tasarım müthiş farklı renk ile daha güzel olur. Elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam güzel işler çıkarmışsınız. Bende oyun yapıyorum unity de. Ama bir şeyi modellemeyi öğrenmek zor. Hazır assetler kullanarak bir kaç gün önce bir prototip yaptım.


    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]
    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]
    3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ulan ben çöp adam zor çiziyorum,
  • Tebrik ederim daha önce yaptığınız başarılı çalışmalardan sonra bunu görmek hiç şaşırtmadı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.