Şimdi Ara

308 NEDEN TUTULMUYOR? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
203
Cevap
2
Favori
22.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46
    ...

    otomobilde rijitlik ne demek, açıklayabilir misiniz?

    Oku:

    http://forum.donanimhaber.com/m_28680618/tm.htm

    Renolarda çok görülen, kullanım süresine bağlı olarak aracın kendini bırakması, sesler gelmesi, stabilitesini kaybetmesi vs..

    tanımadığınız kişilerle emir kipi kullanarak mı konuşuyorsunuz

    Kırıcı olduysam kusura bakma,

    Okuyunuz:

    şeklinde düşünün.

    Alıntıları Göster
    Alışılagelmiş, "marka fanatiklerinin doluşacağı ve mantığa, rakamlara dayanmadan bol keseden sallayacağı bir konu başlığı daha" diye düşünerek girdim, yanılmamışım.

    Herşeyden önce konuda sık sık C4 ile 308 satışlarının karşılaştırıldığını görüyorum; C4 ve 308'in son 5 yıldaki satış rakamlarını karşılaştırmayı hiç düşündünüz mü? Şu an elbette C4 açık ara önde, çünkü 308'e göre çok yeni bir model... 309 (??) çıktığında da muhtemelen C4'ten daha fazla satacak... Eski kasa C4 çok mu satıyordu?

    308 neden satılmadı :

    Öncelikle 308'in diğer Pug modellerinden çok daha az satıldığını düşünmüyorum. Avrupa'da satış rekorları kıran 207 bile Türkiye'de hiç bir zaman B segmenti lideri olamadı. Sonuçta Pug'un belli bir alıcı kitlesi var, asgari ve azami satış rakamları az çok belli. Ne kadar iyi otomobil üretirse üretsin, Türkiye'deki kemikleşmiş müşteri kitlesini kendisine çekmesi zor.

    308'in sedan versiyonunun olmaması da sedan meraklısı Türkiye'de az satılmasının nedenlerinden biridir. SW versiyonu bile kısa süre ithal edildi ve daha sonra ithalatı durduruldu. Sadece hb versiyon ile yarıştı.

    Az satmasının bir başka nedeni de bence çok da etkileyici/akıl çelici olmayan dış tasarımıdır. Kötü değil ama kendisine diğer markalardan müşteri çekecek kadar da iyi ve sıradışı değil. Çevremdeki pek çok kişi, 308 ile 207'yi ayırt edemiyor; bu da bence 308'in en büyük dezavantajlarından birisi. Günümüzde hemen her marka, ortak tasarım dili/öğeleri kullanıyor ve tüm modeller birbirine benziyor ama 2 modelin ayırt edilemesi pek yaygın bir durum değil. Bu nedenle de eminim pek çok kişi, 308 alacağına 207 almıştır. İç tasarım ise piyasaya çıktığı döneme göre bence kabul edilebilir düzeyde, hele beyaz ışıklı göstergeler oldukça iyi görünüyordu. Sadece direksiyon gerçekten zevksiz; 207'de de benzer bir sorun vardır.

    307'nin sorunları ise az satmasının bir diğer nedeni. 308 yeni bir araçtır, 307'den pek çok ortak parça taşısa da, sorunsuzluk konusunda iki aracı da aynı kabul etmek düpedüz "önyargı"dır. Doğrusu her iki aracı da ayrı değerlendirmektir fakat piyasaya bunu anlatamazsınız. Pug'un "sorunlu" imajını yıkması için bir 5-10 seneye ihtiyacı var.

    NOT : Bir arkadaş da aracından memnun olduğunu fakat her servise gittiğinde fren balatalarının değiştiğini, sırf bu yüzden bir daha Peugeot almayacağını yazmış. Kusura bakmayın ama bu durum tamamen sizin hatanız... Böyle bir durumda hakkınızı arayıp, o ücretleri ödemeyebilirdiniz. Benim de önceki aracım Pug idi ve balataları 50.000km'de kendi isteğimle değiştirttim.

    NOT 2 : Sık sık, Avrupa'da falanca marka çok satıyor/satmıyor gibi, kaynak gösterilmeyen iddialara denk geliyorum. Bu tip iddialar genelde marka fanatiklerinin uydurduğu iddialar oluyor. İşte "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği" (ACEA) verilerine göre, Avrupa'daki otomobil satışları :
    http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/

    Bu listeye göre, 2011 yılında Avrupa'da, belli başlı markaların satış rakamları özet olarak şu şekilde (motorlu taşıt - otomobil) :

    OPEL -------------- 919,813 -------- 843,718
    FORD -------------- 1,093,598 -------- 933,906
    CITROEN ----------- 804,937 -------- 658,366
    PEUGEOT ----------- 932,190 -------- 786,693
    RENAULT ----------- 1,116,046 -------- 881,485
    VOLKSWAGEN -------- 1,590,985 -------- 1,422,815
    FIAT --------------- 752,900 -------- 592,287



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 19 Aralık 2011; 9:06:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Arkadaşlar peugeot 308 neden ülkemizde pek tutmadı bir türlü anlayamadım. 308 bir Golf veya Astra değil kabul ediyorum ama bir çok rakibinden daha iyi. 308 segmentinin en sağlam araçlarından bir tanesi yetişkin güvenliğinde 1. sırada. Sınıfının en aerodinamik otomobili sürtünme katsayısı 0,27. Sınıfının en geniş bagaj hacmine sahip ve sınıfının en ferah otomobili.
    Karşılaştırmalarda C4 ve Megane dan daha yüksek puan alıyor.
    Lütfen fransız teneke peugeot şöyle peugeot böyle diyecek arkadaşlar girmesin.

    yetiskin guvenliginde NCAp'a gore birinci sirada degil, guvenlik icinde baska bir yeri referans almaya gerek yok diye dusunuyorum, yanlis bilgi vermeyelim.
    soruna gelirsek, cevabi onyargi. turk halkinda acayip bir onyargi var.

    Yanlış bilgi vermeyelim(!)

    308 NCAP e göre yetişkin güvenliğinde 1. sırada.2009 da 308 ulaşılabilecek en yüksek dereceyi aldı.

    biz 2011 senesinde yasiyoruz, 2009 da degiliz. 308 in derecesinin ustune cikan bir suru model var.
    _____________________________
    Siyrilip gelmektedir seher, belli ki yakindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Alışılagelmiş, "marka fanatiklerinin doluşacağı ve mantığa, rakamlara dayanmadan bol keseden sallayacağı bir konu başlığı daha" diye düşünerek girdim, yanılmamışım.

    Herşeyden önce konuda sık sık C4 ile 308 satışlarının karşılaştırıldığını görüyorum; C4 ve 308'in son 5 yıldaki satış rakamlarını karşılaştırmayı hiç düşündünüz mü? Şu an elbette C4 açık ara önde, çünkü 308'e göre çok yeni bir model... 309 (??) çıktığında da muhtemelen C4'ten daha fazla satacak... Eski kasa C4 çok mu satıyordu?

    308 neden satılmadı :

    Öncelikle 308'in diğer Pug modellerinden çok daha az satıldığını düşünmüyorum. Avrupa'da satış rekorları kıran 207 bile Türkiye'de hiç bir zaman B segmenti lideri olamadı. Sonuçta Pug'un belli bir alıcı kitlesi var, asgari ve azami satış rakamları az çok belli. Ne kadar iyi otomobil üretirse üretsin, Türkiye'deki kemikleşmiş müşteri kitlesini kendisine çekmesi zor.

    308'in sedan versiyonunun olmaması da sedan meraklısı Türkiye'de az satılmasının nedenlerinden biridir. SW versiyonu bile kısa süre ithal edildi ve daha sonra ithalatı durduruldu. Sadece hb versiyon ile yarıştı.

    Az satmasının bir başka nedeni de bence çok da etkileyici/akıl çelici olmayan dış tasarımıdır. Kötü değil ama kendisine diğer markalardan müşteri çekecek kadar da iyi ve sıradışı değil. Çevremdeki pek çok kişi, 308 ile 207'yi ayırt edemiyor; bu da bence 308'in en büyük dezavantajlarından birisi. Günümüzde hemen her marka, ortak tasarım dili/öğeleri kullanıyor ve tüm modeller birbirine benziyor ama 2 modelin ayırt edilemesi pek yaygın bir durum değil. Bu nedenle de eminim pek çok kişi, 308 alacağına 207 almıştır. İç tasarım ise piyasaya çıktığı döneme göre bence kabul edilebilir düzeyde, hele beyaz ışıklı göstergeler oldukça iyi görünüyordu. Sadece direksiyon gerçekten zevksiz; 207'de de benzer bir sorun vardır.

    307'nin sorunları ise az satmasının bir diğer nedeni. 308 yeni bir araçtır, 307'den pek çok ortak parça taşısa da, sorunsuzluk konusunda iki aracı da aynı kabul etmek düpedüz "önyargı"dır. Doğrusu her iki aracı da ayrı değerlendirmektir fakat piyasaya bunu anlatamazsınız. Pug'un "sorunlu" imajını yıkması için bir 5-10 seneye ihtiyacı var.

    NOT : Bir arkadaş da aracından memnun olduğunu fakat her servise gittiğinde fren balatalarının değiştiğini, sırf bu yüzden bir daha Peugeot almayacağını yazmış. Kusura bakmayın ama bu durum tamamen sizin hatanız... Böyle bir durumda hakkınızı arayıp, o ücretleri ödemeyebilirdiniz. Benim de önceki aracım Pug idi ve balataları 50.000km'de kendi isteğimle değiştirttim.

    NOT 2 : Sık sık, Avrupa'da falanca marka çok satıyor/satmıyor gibi, kaynak gösterilmeyen iddialara denk geliyorum. Bu tip iddialar genelde marka fanatiklerinin uydurduğu iddialar oluyor. İşte "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği" (ACEA) verilerine göre, Avrupa'daki otomobil satışları :
    http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/

    Bu listeye göre, 2011 yılında Avrupa'da, belli başlı markaların satış rakamları özet olarak şu şekilde (motorlu taşıt - otomobil) :

    OPEL -------------- 919,813 -------- 843,718
    FORD -------------- 1,093,598 -------- 933,906
    CITROEN ----------- 804,937 -------- 658,366
    PEUGEOT ----------- 932,190 -------- 786,693
    RENAULT ----------- 1,116,046 -------- 881,485
    VOLKSWAGEN -------- 1,590,985 -------- 1,422,815
    FIAT --------------- 752,900 -------- 592,287

    Alıntıları Göster
    Ön konsola kötü diyenleri anlayamıyorum. 308'deki iç mekan, hele ön konsol yerinde ve güzel kullanılmış krom aksamları ile belki de sınıfındaki en şık tasarıma sahip. Millet düğmelerden falan bahsetmiş, öyle her yeri düğmelerle dolu karman çorman konsollar bana otomobilden ziyade çocuk oyuncağı gibi geliyor. Bence 308'in konsolu gayet sade, abartısız ve şık duruyor.

     308 NEDEN TUTULMUYOR?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Ön konsola kötü diyenleri anlayamıyorum. 308'deki iç mekan, hele ön konsol yerinde ve güzel kullanılmış krom aksamları ile belki de sınıfındaki en şık tasarıma sahip. Millet düğmelerden falan bahsetmiş, öyle her yeri düğmelerle dolu karman çorman konsollar bana otomobilden ziyade çocuk oyuncağı gibi geliyor. Bence 308'in konsolu gayet sade, abartısız ve şık duruyor.

     308 NEDEN TUTULMUYOR?


    Alıntıları Göster
    çünkü o bir pejo satılmaması için yeterli bir sebep.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    psa grubunun yeni araçları c4, c5, 508...vs güvensiz yani, sürücünün yolla görsel temasını kesiyor bu araçlar öyle mi? hem de psa grubu araçları... ben de bu yorumunuza güldüm şimdi


    bu konu ile ilgili daha önce link vermiştim yine bu psa direksiyonlarının eleştirildigi bir konuda. Evet bu konuda daha güvensizler Arifcim. Psa Ceo'su tüketici anketlerinde en büyük eleştiriyi direksiyonları ile aldıklarını, tüketicinin ergonomiyi degil tasarımı seçtiğini bu yüzden yeni otomobillerinde tüketici isteklerini dikkate aldıklarını vurguluyordu.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    psa grubunun yeni araçları c4, c5, 508...vs güvensiz yani, sürücünün yolla görsel temasını kesiyor bu araçlar öyle mi? hem de psa grubu araçları... ben de bu yorumunuza güldüm şimdi


    bu konu ile ilgili daha önce link vermiştim yine bu psa direksiyonlarının eleştirildigi bir konuda. Evet bu konuda daha güvensizler Arifcim. Psa Ceo'su tüketici anketlerinde en büyük eleştiriyi direksiyonları ile aldıklarını, tüketicinin ergonomiyi degil tasarımı seçtiğini bu yüzden yeni otomobillerinde tüketici isteklerini dikkate aldıklarını vurguluyordu.

    Alıntıları Göster
    Sabah gördüm bitane beyazından xenon farı filan vardı baya gözüm kaldı araçta. Dış mekanı gayet başarılı, ama iç dizaynı olmamış özellikle vites topuzu ve direksiyonu. Peugeot direksiyon üzerine kumandayı ne zaman ilave edecek merak ediyorum .
    _____________________________
    2015 Ford Fiesta 1.5 TDCI 2015 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Computer Engineer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Arkadaşlar peugeot 308 neden ülkemizde pek tutmadı bir türlü anlayamadım. 308 bir Golf veya Astra değil kabul ediyorum ama bir çok rakibinden daha iyi. 308 segmentinin en sağlam araçlarından bir tanesi yetişkin güvenliğinde 1. sırada. Sınıfının en aerodinamik otomobili sürtünme katsayısı 0,27. Sınıfının en geniş bagaj hacmine sahip ve sınıfının en ferah otomobili.
    Karşılaştırmalarda C4 ve Megane dan daha yüksek puan alıyor.
    Lütfen fransız teneke peugeot şöyle peugeot böyle diyecek arkadaşlar girmesin.

    yetiskin guvenliginde NCAp'a gore birinci sirada degil, guvenlik icinde baska bir yeri referans almaya gerek yok diye dusunuyorum, yanlis bilgi vermeyelim.
    soruna gelirsek, cevabi onyargi. turk halkinda acayip bir onyargi var.

    Yanlış bilgi vermeyelim(!)

    308 NCAP e göre yetişkin güvenliğinde 1. sırada.2009 da 308 ulaşılabilecek en yüksek dereceyi aldı.

    biz 2011 senesinde yasiyoruz, 2009 da degiliz. 308 in derecesinin ustune cikan bir suru model var.

    Bir otomobil piyasaya çıktığı dönemde NCAP e katılır her sene katılılmaz. 308 in derecesinin üstünde bir model yok. Sokak ağzıyla işkembeden uydurma bilgilerini buraya yazma.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag
    Senle bu konuyu uzun uzun tartıştık daha sonra işin içinden çıkamadın saçmalamaya başladın.

    he evet benim gibi herkes saçmalıyor pejo 1 numara gardaş

    Bak güzel kardeşim ben peugeot 1 numara peugeot şundan iyi gibi bir şey demedim. Ben senin gibi marka fanatiği değilim. NEDİR FORUMDAKİ PEUGEOT DÜŞMANLIĞI başlığına tekrar bakmanı öneririm.

    pejo kötü durumda bunu neden kabullenmiyorsun peki?a-b-c segmentinde alınacak aracı yok kimse önermıyor zaten uzatmada kabullen fanatık olma.
    en çok a-b-c sınıfı araçlar satılıyor haberın olsun.

    Başlığı okumadın heralde.308 in neden Türkiye de satılmadığıyla ilgiliydi başlık. Peugeot avrupa da satılıyor. PSA Avrupa nın en büyük 2. otomobil üreticisi. 206 nın satış rakamları milyon adeti geçti. 207 2008 de segmentinde en çok satılan araç. Ve peugeot 2010 da 1,005,916 adet otomobil sattı. Sence bu marka kötü durumdamı ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Arkadaşlar peugeot 308 neden ülkemizde pek tutmadı bir türlü anlayamadım. 308 bir Golf veya Astra değil kabul ediyorum ama bir çok rakibinden daha iyi. 308 segmentinin en sağlam araçlarından bir tanesi yetişkin güvenliğinde 1. sırada. Sınıfının en aerodinamik otomobili sürtünme katsayısı 0,27. Sınıfının en geniş bagaj hacmine sahip ve sınıfının en ferah otomobili.
    Karşılaştırmalarda C4 ve Megane dan daha yüksek puan alıyor.
    Lütfen fransız teneke peugeot şöyle peugeot böyle diyecek arkadaşlar girmesin.

    yetiskin guvenliginde NCAp'a gore birinci sirada degil, guvenlik icinde baska bir yeri referans almaya gerek yok diye dusunuyorum, yanlis bilgi vermeyelim.
    soruna gelirsek, cevabi onyargi. turk halkinda acayip bir onyargi var.

    Yanlış bilgi vermeyelim(!)

    308 NCAP e göre yetişkin güvenliğinde 1. sırada.2009 da 308 ulaşılabilecek en yüksek dereceyi aldı.

    biz 2011 senesinde yasiyoruz, 2009 da degiliz. 308 in derecesinin ustune cikan bir suru model var.

    Bir otomobil piyasaya çıktığı dönemde NCAP e katılır her sene katılılmaz. 308 in derecesinin üstünde bir model yok. Sokak ağzıyla işkembeden uydurma bilgilerini buraya yazma.

    Alıntıları Göster
    Millet birbirini yiyor bir Fransız markası için.Yazık yazık,Adamlar ellerinden gelse bir kaşık suda boğacaklar bizi, sizin yaptıklarınıza bak.Kaldı ki yeterince satan bir firma,daha ne kadar satacak PSA grubu olarak,ülkemizdeki satışları gayet iyi.İlla 308 şöyle satacak böyle satması lazım egosu ne oluyor anlamış değilim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Millet birbirini yiyor bir Fransız markası için.Yazık yazık,Adamlar ellerinden gelse bir kaşık suda boğacaklar bizi, sizin yaptıklarınıza bak.Kaldı ki yeterince satan bir firma,daha ne kadar satacak PSA grubu olarak,ülkemizdeki satışları gayet iyi.İlla 308 şöyle satacak böyle satması lazım egosu ne oluyor anlamış değilim.

    Alıntıları Göster
    Arabam.com e-dergi'de bu ay 308'den bahsediliyordu.

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?

     308 NEDEN TUTULMUYOR?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag
    Senle bu konuyu uzun uzun tartıştık daha sonra işin içinden çıkamadın saçmalamaya başladın.

    he evet benim gibi herkes saçmalıyor pejo 1 numara gardaş

    Bak güzel kardeşim ben peugeot 1 numara peugeot şundan iyi gibi bir şey demedim. Ben senin gibi marka fanatiği değilim. NEDİR FORUMDAKİ PEUGEOT DÜŞMANLIĞI başlığına tekrar bakmanı öneririm.

    pejo kötü durumda bunu neden kabullenmiyorsun peki?a-b-c segmentinde alınacak aracı yok kimse önermıyor zaten uzatmada kabullen fanatık olma.
    en çok a-b-c sınıfı araçlar satılıyor haberın olsun.

    Başlığı okumadın heralde.308 in neden Türkiye de satılmadığıyla ilgiliydi başlık. Peugeot avrupa da satılıyor. PSA Avrupa nın en büyük 2. otomobil üreticisi. 206 nın satış rakamları milyon adeti geçti. 207 2008 de segmentinde en çok satılan araç. Ve peugeot 2010 da 1,005,916 adet otomobil sattı. Sence bu marka kötü durumdamı ?

    ya sen neden anlamıyorsun ya kardeş turkıyede yaşıyoruz biz anladınmı türkiye burası başkent ankara ok.türkiyede pejo kotu durumda tabiki.
    bu sana son mesajım ne halın varsa gor ya.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    Arkadaşlar peugeot 308 neden ülkemizde pek tutmadı bir türlü anlayamadım. 308 bir Golf veya Astra değil kabul ediyorum ama bir çok rakibinden daha iyi. 308 segmentinin en sağlam araçlarından bir tanesi yetişkin güvenliğinde 1. sırada. Sınıfının en aerodinamik otomobili sürtünme katsayısı 0,27. Sınıfının en geniş bagaj hacmine sahip ve sınıfının en ferah otomobili.
    Karşılaştırmalarda C4 ve Megane dan daha yüksek puan alıyor.
    Lütfen fransız teneke peugeot şöyle peugeot böyle diyecek arkadaşlar girmesin.

    peugeot oldugu için olabilir mi??
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Alışılagelmiş, "marka fanatiklerinin doluşacağı ve mantığa, rakamlara dayanmadan bol keseden sallayacağı bir konu başlığı daha" diye düşünerek girdim, yanılmamışım.

    Herşeyden önce konuda sık sık C4 ile 308 satışlarının karşılaştırıldığını görüyorum; C4 ve 308'in son 5 yıldaki satış rakamlarını karşılaştırmayı hiç düşündünüz mü? Şu an elbette C4 açık ara önde, çünkü 308'e göre çok yeni bir model... 309 (??) çıktığında da muhtemelen C4'ten daha fazla satacak... Eski kasa C4 çok mu satıyordu?

    308 neden satılmadı :

    Öncelikle 308'in diğer Pug modellerinden çok daha az satıldığını düşünmüyorum. Avrupa'da satış rekorları kıran 207 bile Türkiye'de hiç bir zaman B segmenti lideri olamadı. Sonuçta Pug'un belli bir alıcı kitlesi var, asgari ve azami satış rakamları az çok belli. Ne kadar iyi otomobil üretirse üretsin, Türkiye'deki kemikleşmiş müşteri kitlesini kendisine çekmesi zor.

    308'in sedan versiyonunun olmaması da sedan meraklısı Türkiye'de az satılmasının nedenlerinden biridir. SW versiyonu bile kısa süre ithal edildi ve daha sonra ithalatı durduruldu. Sadece hb versiyon ile yarıştı.

    Az satmasının bir başka nedeni de bence çok da etkileyici/akıl çelici olmayan dış tasarımıdır. Kötü değil ama kendisine diğer markalardan müşteri çekecek kadar da iyi ve sıradışı değil. Çevremdeki pek çok kişi, 308 ile 207'yi ayırt edemiyor; bu da bence 308'in en büyük dezavantajlarından birisi. Günümüzde hemen her marka, ortak tasarım dili/öğeleri kullanıyor ve tüm modeller birbirine benziyor ama 2 modelin ayırt edilemesi pek yaygın bir durum değil. Bu nedenle de eminim pek çok kişi, 308 alacağına 207 almıştır. İç tasarım ise piyasaya çıktığı döneme göre bence kabul edilebilir düzeyde, hele beyaz ışıklı göstergeler oldukça iyi görünüyordu. Sadece direksiyon gerçekten zevksiz; 207'de de benzer bir sorun vardır.

    307'nin sorunları ise az satmasının bir diğer nedeni. 308 yeni bir araçtır, 307'den pek çok ortak parça taşısa da, sorunsuzluk konusunda iki aracı da aynı kabul etmek düpedüz "önyargı"dır. Doğrusu her iki aracı da ayrı değerlendirmektir fakat piyasaya bunu anlatamazsınız. Pug'un "sorunlu" imajını yıkması için bir 5-10 seneye ihtiyacı var.

    NOT : Bir arkadaş da aracından memnun olduğunu fakat her servise gittiğinde fren balatalarının değiştiğini, sırf bu yüzden bir daha Peugeot almayacağını yazmış. Kusura bakmayın ama bu durum tamamen sizin hatanız... Böyle bir durumda hakkınızı arayıp, o ücretleri ödemeyebilirdiniz. Benim de önceki aracım Pug idi ve balataları 50.000km'de kendi isteğimle değiştirttim.

    NOT 2 : Sık sık, Avrupa'da falanca marka çok satıyor/satmıyor gibi, kaynak gösterilmeyen iddialara denk geliyorum. Bu tip iddialar genelde marka fanatiklerinin uydurduğu iddialar oluyor. İşte "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği" (ACEA) verilerine göre, Avrupa'daki otomobil satışları :
    http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/

    Bu listeye göre, 2011 yılında Avrupa'da, belli başlı markaların satış rakamları özet olarak şu şekilde (motorlu taşıt - otomobil) :

    OPEL -------------- 919,813 -------- 843,718
    FORD -------------- 1,093,598 -------- 933,906
    CITROEN ----------- 804,937 -------- 658,366
    PEUGEOT ----------- 932,190 -------- 786,693
    RENAULT ----------- 1,116,046 -------- 881,485
    VOLKSWAGEN -------- 1,590,985 -------- 1,422,815
    FIAT --------------- 752,900 -------- 592,287


    Cıtroen+peugeot alt alta üst üste k... k..ça toplanınca iki marka toplam nerdeyse Vw kadar satmışlar...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Alışılagelmiş, "marka fanatiklerinin doluşacağı ve mantığa, rakamlara dayanmadan bol keseden sallayacağı bir konu başlığı daha" diye düşünerek girdim, yanılmamışım.

    Herşeyden önce konuda sık sık C4 ile 308 satışlarının karşılaştırıldığını görüyorum; C4 ve 308'in son 5 yıldaki satış rakamlarını karşılaştırmayı hiç düşündünüz mü? Şu an elbette C4 açık ara önde, çünkü 308'e göre çok yeni bir model... 309 (??) çıktığında da muhtemelen C4'ten daha fazla satacak... Eski kasa C4 çok mu satıyordu?

    308 neden satılmadı :

    Öncelikle 308'in diğer Pug modellerinden çok daha az satıldığını düşünmüyorum. Avrupa'da satış rekorları kıran 207 bile Türkiye'de hiç bir zaman B segmenti lideri olamadı. Sonuçta Pug'un belli bir alıcı kitlesi var, asgari ve azami satış rakamları az çok belli. Ne kadar iyi otomobil üretirse üretsin, Türkiye'deki kemikleşmiş müşteri kitlesini kendisine çekmesi zor.

    308'in sedan versiyonunun olmaması da sedan meraklısı Türkiye'de az satılmasının nedenlerinden biridir. SW versiyonu bile kısa süre ithal edildi ve daha sonra ithalatı durduruldu. Sadece hb versiyon ile yarıştı.

    Az satmasının bir başka nedeni de bence çok da etkileyici/akıl çelici olmayan dış tasarımıdır. Kötü değil ama kendisine diğer markalardan müşteri çekecek kadar da iyi ve sıradışı değil. Çevremdeki pek çok kişi, 308 ile 207'yi ayırt edemiyor; bu da bence 308'in en büyük dezavantajlarından birisi. Günümüzde hemen her marka, ortak tasarım dili/öğeleri kullanıyor ve tüm modeller birbirine benziyor ama 2 modelin ayırt edilemesi pek yaygın bir durum değil. Bu nedenle de eminim pek çok kişi, 308 alacağına 207 almıştır. İç tasarım ise piyasaya çıktığı döneme göre bence kabul edilebilir düzeyde, hele beyaz ışıklı göstergeler oldukça iyi görünüyordu. Sadece direksiyon gerçekten zevksiz; 207'de de benzer bir sorun vardır.

    307'nin sorunları ise az satmasının bir diğer nedeni. 308 yeni bir araçtır, 307'den pek çok ortak parça taşısa da, sorunsuzluk konusunda iki aracı da aynı kabul etmek düpedüz "önyargı"dır. Doğrusu her iki aracı da ayrı değerlendirmektir fakat piyasaya bunu anlatamazsınız. Pug'un "sorunlu" imajını yıkması için bir 5-10 seneye ihtiyacı var.

    NOT : Bir arkadaş da aracından memnun olduğunu fakat her servise gittiğinde fren balatalarının değiştiğini, sırf bu yüzden bir daha Peugeot almayacağını yazmış. Kusura bakmayın ama bu durum tamamen sizin hatanız... Böyle bir durumda hakkınızı arayıp, o ücretleri ödemeyebilirdiniz. Benim de önceki aracım Pug idi ve balataları 50.000km'de kendi isteğimle değiştirttim.

    NOT 2 : Sık sık, Avrupa'da falanca marka çok satıyor/satmıyor gibi, kaynak gösterilmeyen iddialara denk geliyorum. Bu tip iddialar genelde marka fanatiklerinin uydurduğu iddialar oluyor. İşte "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği" (ACEA) verilerine göre, Avrupa'daki otomobil satışları :
    http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/

    Bu listeye göre, 2011 yılında Avrupa'da, belli başlı markaların satış rakamları özet olarak şu şekilde (motorlu taşıt - otomobil) :

    OPEL -------------- 919,813 -------- 843,718
    FORD -------------- 1,093,598 -------- 933,906
    CITROEN ----------- 804,937 -------- 658,366
    PEUGEOT ----------- 932,190 -------- 786,693
    RENAULT ----------- 1,116,046 -------- 881,485
    VOLKSWAGEN -------- 1,590,985 -------- 1,422,815
    FIAT --------------- 752,900 -------- 592,287


    Cıtroen+peugeot alt alta üst üste k... k..ça toplanınca iki marka toplam nerdeyse Vw kadar satmışlar...

    Alıntıları Göster
    Geçen gün az kalsın fransız marka araç alıyorum iyikide almamışım. Bu ülkeye fransız marka araçlar sokulmamalı. hatta sahiplerine parası verilmeli yakılmalı
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infernaltr

    Geçen gün az kalsın fransız marka araç alıyorum iyikide almamışım. Bu ülkeye fransız marka araçlar sokulmamalı. hatta sahiplerine parası verilmeli yakılmalı

    senin avatarındaki markayı üretenlerde Türkleri cayır cayır yakarak katlettiler. alman devletinin bilgisi olduğu halde ona ne diyeceksin türkün türkden başka dostumu var dünyada sadece fransız değil hepsi aynı b.k
    _____________________________
    ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Alışılagelmiş, "marka fanatiklerinin doluşacağı ve mantığa, rakamlara dayanmadan bol keseden sallayacağı bir konu başlığı daha" diye düşünerek girdim, yanılmamışım.

    Herşeyden önce konuda sık sık C4 ile 308 satışlarının karşılaştırıldığını görüyorum; C4 ve 308'in son 5 yıldaki satış rakamlarını karşılaştırmayı hiç düşündünüz mü? Şu an elbette C4 açık ara önde, çünkü 308'e göre çok yeni bir model... 309 (??) çıktığında da muhtemelen C4'ten daha fazla satacak... Eski kasa C4 çok mu satıyordu?

    308 neden satılmadı :

    Öncelikle 308'in diğer Pug modellerinden çok daha az satıldığını düşünmüyorum. Avrupa'da satış rekorları kıran 207 bile Türkiye'de hiç bir zaman B segmenti lideri olamadı. Sonuçta Pug'un belli bir alıcı kitlesi var, asgari ve azami satış rakamları az çok belli. Ne kadar iyi otomobil üretirse üretsin, Türkiye'deki kemikleşmiş müşteri kitlesini kendisine çekmesi zor.

    308'in sedan versiyonunun olmaması da sedan meraklısı Türkiye'de az satılmasının nedenlerinden biridir. SW versiyonu bile kısa süre ithal edildi ve daha sonra ithalatı durduruldu. Sadece hb versiyon ile yarıştı.

    Az satmasının bir başka nedeni de bence çok da etkileyici/akıl çelici olmayan dış tasarımıdır. Kötü değil ama kendisine diğer markalardan müşteri çekecek kadar da iyi ve sıradışı değil. Çevremdeki pek çok kişi, 308 ile 207'yi ayırt edemiyor; bu da bence 308'in en büyük dezavantajlarından birisi. Günümüzde hemen her marka, ortak tasarım dili/öğeleri kullanıyor ve tüm modeller birbirine benziyor ama 2 modelin ayırt edilemesi pek yaygın bir durum değil. Bu nedenle de eminim pek çok kişi, 308 alacağına 207 almıştır. İç tasarım ise piyasaya çıktığı döneme göre bence kabul edilebilir düzeyde, hele beyaz ışıklı göstergeler oldukça iyi görünüyordu. Sadece direksiyon gerçekten zevksiz; 207'de de benzer bir sorun vardır.

    307'nin sorunları ise az satmasının bir diğer nedeni. 308 yeni bir araçtır, 307'den pek çok ortak parça taşısa da, sorunsuzluk konusunda iki aracı da aynı kabul etmek düpedüz "önyargı"dır. Doğrusu her iki aracı da ayrı değerlendirmektir fakat piyasaya bunu anlatamazsınız. Pug'un "sorunlu" imajını yıkması için bir 5-10 seneye ihtiyacı var.

    NOT : Bir arkadaş da aracından memnun olduğunu fakat her servise gittiğinde fren balatalarının değiştiğini, sırf bu yüzden bir daha Peugeot almayacağını yazmış. Kusura bakmayın ama bu durum tamamen sizin hatanız... Böyle bir durumda hakkınızı arayıp, o ücretleri ödemeyebilirdiniz. Benim de önceki aracım Pug idi ve balataları 50.000km'de kendi isteğimle değiştirttim.

    NOT 2 : Sık sık, Avrupa'da falanca marka çok satıyor/satmıyor gibi, kaynak gösterilmeyen iddialara denk geliyorum. Bu tip iddialar genelde marka fanatiklerinin uydurduğu iddialar oluyor. İşte "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği" (ACEA) verilerine göre, Avrupa'daki otomobil satışları :
    http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/

    Bu listeye göre, 2011 yılında Avrupa'da, belli başlı markaların satış rakamları özet olarak şu şekilde (motorlu taşıt - otomobil) :

    OPEL -------------- 919,813 -------- 843,718
    FORD -------------- 1,093,598 -------- 933,906
    CITROEN ----------- 804,937 -------- 658,366
    PEUGEOT ----------- 932,190 -------- 786,693
    RENAULT ----------- 1,116,046 -------- 881,485
    VOLKSWAGEN -------- 1,590,985 -------- 1,422,815
    FIAT --------------- 752,900 -------- 592,287


    Cıtroen+peugeot alt alta üst üste k... k..ça toplanınca iki marka toplam nerdeyse Vw kadar satmışlar...



    Ne olmuş yani fabrikayı kapatsınlar mı vw kadar satamadılar diye ? Fiat iflas bayrağını mı çeksin vw kadar satamadı diye! Hiçbiri vw kadar satamamış ! VW grubunda kaç tane marka olduğunu da biliyorsunuzdur. Sayayım size VW-Audi-Skoda-Seat-Porsche-Lamborghini-Bentley... Hiçbiryere varmayan bir cümle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehed -- 22 Aralık 2011; 2:16:37 >
    _____________________________
    Fikir ona derler ki bir yol açsın, yol ona derler ki gerçeğe ulaşsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    308 ekstra kaliteli değil ama segmentinin standartlarını rahatlıkla karşılıyor. 308'den daha kalitesiz iç mekana sahip bir dolu C segmenti araç var Astra da bunlardan biri.

    -Yalıtım
    -İç mekan kalitesi
    -Genişlik
    -Ferahlık
    -Konfor
    -Dizel motor

    Bu saydığım 6 şey, 308'in Astra'dan daha iyi olduğu noktalar.

    Astra'nın daha iyi olduğunu düşündüğüm konular ise

    -yol tutuş
    -spor hissiyat

    Hepsine katılıyorum da kalitesi değil be Abicim ya.... O teyp kumandaları, cam açma tuşları, tavandaki okuma lambası, silecek-far kolu o kadar dandik ki 308 deki yumuşak plastik oranı Astraya göre daha fazla sadece....

    Kalite bir bütün. Astra'nın tuşları da basit geldi bana. Astra'nın içindeki çatır çutur sesleri de yok 308'de.

    Alıntıları Göster
    eger kıyaslama astra h ise dogru olabilir ancak 308 in astra j karsısında tek bir artısı var oda dizel motoru 2 aracıda kullandım başka hiç bir artısı bulunmuyor... ama o 508 harika bir araçç
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Cıtroen+peugeot alt alta üst üste k... k..ça toplanınca iki marka toplam nerdeyse Vw kadar satmışlar...



    Ne olmuş yani fabrikayı kapatsınlar mı vw kadar satamadılar diye ? Fiat iflas bayrağını mı çeksin vw kadar satamadı diye! Hiçbiri vw kadar satamamış ! VW grubunda kaç tane marka olduğunu da biliyorsunuzdur. Sayayım size VW-Audi-Skoda-Seat-Porsche-Lamborghini-Bentley... Hiçbiryere varmayan bir cümle...

    Hiç laf anlatmaya çalışmayın, benim yazdığım mesajın ilk cümlesini okuyun yeterli... Zaten VW ile hiç bir alakası olmayan bir konuda böyle bir yorum üzerinden tartışmak bile abes...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    308, Astra'dan daha kaliteli bir araç.

    Sadece iç plastik olarak söylesen..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infernaltr

    Geçen gün az kalsın fransız marka araç alıyorum iyikide almamışım. Bu ülkeye fransız marka araçlar sokulmamalı. hatta sahiplerine parası verilmeli yakılmalı

    hee süper çözüm fransız'ların bir tarafları tutuşacak mallarını yakınca hemen soykırım yasasını geri çekecekler, güldürmeyin adamı yaa
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.