Şimdi Ara

3. köprü inşaatı başladı! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
108
Cevap
0
Favori
12.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracın verdiği zarar için değil bir bilinç altında ormanlarımızı korumalıyız-genişletmeliyiz. öğretmenim öğrencilerimle beraber her dönem 1 kere ağaç dikeriz yok olan ormanlarımızı "aman bir kaç ağaç kesildiyse ne olmuş" mantığı ile önemsiz görürsek hiç bir şey kalmaz gelecekte ve o ağaçların yerine de birşey dikilmeyecektir. Suçlayanlarda sütten çıkma ak kaşık demiyorum ama bu ülke orman niteliğini kaybetmiş araziler imara açılsın diye yasayı kim yaptı? anayasa mahkemesi bu yasayı iptal edince araya bir de tapu yasası ekleyip tekrar çıkardılar.Peki bu konun kimin zamanında gündeme geldi Tayyipçiğin tabiki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight

    aracın verdiği zarar için değil bir bilinç altında ormanlarımızı korumalıyız-genişletmeliyiz. öğretmenim öğrencilerimle beraber her dönem 1 kere ağaç dikeriz yok olan ormanlarımızı "aman bir kaç ağaç kesildiyse ne olmuş" mantığı ile önemsiz görürsek hiç bir şey kalmaz gelecekte ve o ağaçların yerine de birşey dikilmeyecektir. Suçlayanlarda sütten çıkma ak kaşık demiyorum ama bu ülke orman niteliğini kaybetmiş araziler imara açılsın diye yasayı kim yaptı? anayasa mahkemesi bu yasayı iptal edince araya bir de tapu yasası ekleyip tekrar çıkardılar.Peki bu konun kimin zamanında gündeme geldi Tayyipçiğin tabiki



    Her ne olursa olsun bu ulke için ne yaptınkı bu ulkenin başbakanını boyle tabir ediyosun ?? ben akp taraftarı degilim avukatıda degilim ama boyle konusman yanlış..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    İstanbul trafiğinin esas sorunu şehrin uzunlamasına olan yerleşimi.

    3. köprünün etrafındaki güzergahta da yeni yerleşimler olacak ve 15 yıl içinde orası da keşmekeş haline gelecektir.

    İstanbul'un güneyinde bu kadar trafik sorunun olmasının en başında D-100 karayolunda 200 metrede bir olan girişler ve çıkışlardır. Genelde bu sapaklar yolu tıkıyor ama halen insanlar köprü üzerine köprü yapıldığında sorunun çözüleceğine inanıyorlar.

    Kazaların yarısından çoğu sapak kaçırmamak için aniden şerit değiştirilmesinden ya da karman çorman olan sapak giriş çıkışlarında meydana geliyor. Sapaklar genele sokulup içlerinde dağıtılacağına sayısı arttırıldıkça trafik keşmekeşi de artacaktır.

    Mesela her gün Cevizlibağ'dan Yenibosna'ya kadar olan trafiğin sorumlusu saçmasapan kavşaklardır. Bunu metrobüsle giderken sağ tarafa oturursanız görebilirsiniz. Yenibosna'dan sonra Küçükçekmece'ye kadar yol akar sonra yine oralarda trafik olur, sonrasında trafik eğer yolda kalan bir araç yoksa ya da kaza yoksa açıktır. Ters istikmatte de yine Yenibosna civarındaki girişler çıkışlar yüzünden başlayan trafik Cevizlibağ'a kadar olan giriş çıkışlar yüzünden trafiğin sürekli tıkanık kalmasına yol açar. Daha sonra Okmeydanı, Çağlayan, Mecidiyeköy vs sapakları yol tıkar.

    Köprünün de kendine göre bir trafiği vardır evet, onu da yolu daraltıp metrobüs koyarak değil, yolu genişleterek çözebilirsiniz. Son aylarda köprüde kasis(!) ya da yol çalışması olmadıkça köprü pek fazla tıkanmıyor. Köprüdeki ek şerit de niye verilir halen anlamıyorum. Karşı yolu daraltarak tıkayan da ek şerit, ek şeridin olduğu istikamette oradaki araçlar kendi bölgesine girerken trafiği tıkayan da ek şerit.

    2 yıldır sürekli D-100 karayolunun her kesimini kullandığım için sorunları yakından görme şansım ya da şanssızlığım oluyor. Anadolu yakasında Avrupa yakasındaki kadar trafik olmaz ama onların da esas sorunları sapaklar ve sapakların içindeki 2 sıra otobüs, 3. sıra minibüs kuyrukları oluyor genelde.

    2. köprüyü çok az kullanmışlığım var ama oranın da sorunu genelde şeridi yetersiz olan bağlantı yollarından kaynaklanıyor.





  • 2B ve sözde çevre katliamı yaptı denilen! Fakat kaynaklarıyla birlikte bu bilginin yalan yada yanlış olduğunu anlatan eski bir yazım

    2B NEDiR?

    2B, 6831 Sayılı Orman Kanunu’nun 2. Maddesi ‘B’ bendi için kullanılan bir kısaltmadır. Bu tabir,orman vasfını yitirmiş araziler için kullanılıyor. Daha açık bir ifadeyle, orman vasfını yitirmiş, kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyecek araziler 2B olarak tanımlanıyor.

    http://www.bugun.com.tr/haber_detay.asp?haberID=26523

    Yani geçmiş hükümetlerin göz yumduğu belediyelerin altyapısını,elektiriğini,suyu,çevre düzenlemesini yaptığı kimi yerlerde ilçe diyebileceğimiz alanların oluştuğu ormanlık vasfını yitirmiş alanlardan bahsediyoruz

    Bu yasa ülkemizi ne kazandıracaktır?

    Verdiğim linkte bu sorunun cevabı vardır. sadece parasal açıdan 20 ila 25 milyar dolar ek gelir elde edilecektir

    Bu paraya neler yapılır:

    1.)Bir okulun maliyeti 1 milyon dolar olduğunu ve bir okulda ortalama 20 derslik olduğunu düşünsek

    5,000 (Beş Bin ) okul, 100,000 ( Yüz Bin ) derslik. = 5 milyar dolar

    2.)Bir hastanenin maliyetini 5 milyon dolar olduğunu düşünsek ve her hastane'nin 200 kişilik yatak kapasitesi var olduğunu saysak

    200,000 ( İkiyüz Bin ) yatak kapasiteli 1000 ( Bin ) hastane yapar =5 milyar dolar

    3.)Türkiye'nin en büyük, dünyanın altıncı kaya tipi barajı olan atatürk barajı 3,7 milyar dolara yapılmış ve yıllık 2400 mw elektirik üretime sahiptir
    (Türkiyenin yıllık elektirik üretimi 2007 yılı sonu itibariyle 40 bin 777,3 MW dır
    http://www.cografya.biz/forum/haberler/2007_enerji_uretiminde_enerji_kaynaklarinin_paylar i-t12774.0.html )

    2 x Atatürk barajı = 7.4 milyar dolar yapar böylelikle elektirikte %48 olan doğalgaz payıda % 36'ya düşürülerek enerjide bağımsız olmak adına bir adım daha atılabilir

    4.)İstanbul-Anakara arasının 500 km olduğunu ve buraya yapılacak hızlı trenin maliyetini 600 milyon dolar olduğunu düşünsek

    5000 km hızlı tren hattı yapılır = 6 milyar dolar

    Buda Türkiyenin bir ucundan bir ucuna 3 tane hızlı tren hattı yapar yani

    Edirne'den, Ardahan'a,

    İzmir'den,Ağrıya,

    Muğla'dan,Hakkariye tüm ülkeyi sarıcak bir demirağ örülür

    5.) Bir hektar ormalık alanın maliyetini 2 bin ytl olduğunu düşünsek geriye kalan 2.6 milyar dolara da 1 milyon 300 bin hektarlık ormanlık alan oluşturulabilir ( Tükiyede 1983 ile 2007 arasında 295,108 hektarlık oraman alanı yanmıştırhttp://www.haber7.com/haber/20080708/Yanginlar-kac-hektar-orman-yakti.php Hangi dönemde kaç hektar ormanlık alanın yandığı bu linkte görülebilir

    Tabii birde bunun aksini düşünmek lazım yani bu yerdeki insanları çıkartıp 25 milyar dolar ek gelir yerine; 25 milyar ödenek bulmak zorunda, kalınmadan şu sorular cevap bulmamız lazım:

    1.Bu siyasi yükü hangi parti yüklenecektir? Böyle bir parti var mıdır ? (Geniş düşünelim dünyada böyle siyasi bir parti var mıdır? )

    2.Çıkacak olan isyanları kim bastıracaktır?

    3.Bu yerleri yıkıp yeniden ormanlık alana çevirecek kaynak nerden temin edilecektir?

    Sonuç

    Hükümetimizin hiç kimseyi oramanlık alanları katletmesi konusunda, özendirmediği.Aksine yanan ormanlık alanlar başta olmak üzere, değişik projelerle ülkemizde ağaçlandırma kampanyaları yürütüp yeni alanlar oluşturduğu.Toplumun refakını ve huzurunu sağlayacak sözde değil,özde hukuki adımlar attığı açıkca görülmektedir.

    http://www.arkitera.com/h22629-turkiyeyi-agaclandirma-projesi-basladi.html

    http://www.gazetevice.net/news/1635.html

    http://yenisafak.com.tr/YurtHaberler/?t=29.04.2008&i=113336

    http://www.ogm-boluobm.gov.tr/basin/arsiv/files/25.05.07.html

    http://www.haberosmaniye.com/yazi/osmaniye-yanan-orman-alanlarini-agaclandiriyor

    http://www.bodrumbha.com/?sayfa=haberler&bolum=detay&haberID=2496

    http://www.haber53.com/haber_detay.php?haber_id=22381

    http://yenisafak.com.tr/arsiv/2003/agustos/23/g09.html




  • kılıç, şehir uzunlamasına büyüyorsa araç sayısı da artıyordur. ikisinin olmaması imkansız olur. sadece muhalefet olmak için işgüzarlığa da gerek yok.


    ekleme: 2b için de çok masum düşünüyorsun. keşke herkes senin gibi düşünebilse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun -- 6 Temmuz 2009; 19:32:13 >
  • Eskisi gibi herkez istediği yere yerleşme gibi bir lükse sahip değil! Eğer uzunlamasına şehir gelişiyorsa, Arnavutköy istanbul il sınırları içinde değil yada Esenyurt!!! Çünkü biri kuzeyde biri güneyde.Toki başda olmak üzere bir çok konut projeleri yükseliyor aynı başakşehirde olduğu gibi...


    Biz doğru bildiğimizi söylüyoruz,işgüzarlıkla alakası yok. Aksini iddia ediyorsan kanıtlamak ile mükellefsin. Çamur at, izi kalsın.Artık prim yapmıyor.

    2B düşünceden öte gerçeklik arz ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _kılıç_ -- 6 Temmuz 2009; 19:47:13 >
  • Bu kadar yorum yapılmış savunanlar,karşı çıkanlar, v.s v.s bu duruma uyan güzel bir söz var biraz düşünürsek anlamının bir cümleden ibaret olmadığını anlayabilirsiniz umarım.

    "Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 6 Temmuz 2009; 19:48:29 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yigit+ -- 14 Ocak 2021; 21:2:48 >
  • 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
  • Çıkan habere istinaden ben de birkaç şey yazmak istedim...

    Öncelikle doğan gurubu mal bulmuş mağribi gibi atlamış yine otoyol olayına... "Birden kendimizi gizli bir otobanın içinde bulduk", mübarek otoban değil Indiana Jones filmi sanki. O otobanın 10 yıldan beri yapıldığını cümle alem biliyor, tabi burası TC, bir şeyin sözü çıkar kendisi 20 sene sonra belki olur. İnsanların inanası gelmiyordu, ben de inanmıyordum açıkçası...

    Cumartesi Çatalca'da işim vardı, gidişte TEM'den gittim, dönüşte "du bakayım" deyip köylerden geçerek Tayakadın'a geldim... Bu otoyol hikayesi için naçizane ufak bir yer almıştım 4 sene önce -yani otoban yapılacağını seneleeer önce biliyordu çok kişi- o yere bir bakayım dedim, iyi yer duruyor kimse çalmamış :) Emlakçıları gezdim fiyat sordum falan, anladım ki 5 sene sonra beni kimse tutamaz :) kendimi eğledim biraz.

    Rüzger güllerini geçince belki otoban inşaatından bir iz görürüm umuduyla giderken birden kendimi gizli bir otobanın içinde bulubuluveğdim gari :) Gerçi otoban hayalim benim en az 3 şerit idi, bu duble yol olmuş 2 şerit, ama olsun buna da şükür... Ev-Tayakadın arası 50 km idi, baktım şimdiden 45'e düşmüş, yol bomboş, bas basabildiğin kadar, ben bastım 100-120 fazla değil, en az 1 saat 15 dk. süren yol indi 45 dk.ya... Aslında yarım saatten fazla tutmaz ama Hasdal'dan sonra TEM'e çıkıyorsun, Maslak'a dönünce trafik vs falan, neyse...

    Lafı fazla uzattım, 3. köprü için TEM'in 5-6 km kuzeyinde başka bir otoban planlanıyor hem de bu gerçekten "otoban", Tayakadın'daki gibi duble yol değil... Onu da zamanı gelince açıklarız...

    Zamanında başka forumlarda Tayakadın'dan yer alın demiştim forum dostlarına, tavsiyem devam ediyor... 5 sene sonra hayır duanızı alırım :)




  • hayırlısı olsun

  • Bu ülkede ne yaparsan yap, kesinlikle eleştiri alırsın iyi kötü..

    Ağva'da arsam mevcut 2-3 sene beklerim parayı bulurum diyorsanız satim sizlere..
  • memleketimin insanının kara taşımacılığının rasyonel bir ulaşım yöntemi olmadığını anlayamamış olmasına yanarım. elin avrupalısı hatta asyalısı her yere demir yollarını döşedi biz hala karayolu peşinden koşuyoruz. günümüzde ulaşım sorununu çözmenin tek bir yolu vardır o da demir yoludur. bundan önce yapılan iki köprünün de ulaşım sıkıntısını çözmediği ortadayken hala üçüncü köprüde ısrar etmenin anlamı var mıdır. bugün 3. köprü, 2020'de 5. köprü. 2030'da 6. köprü, sonra biri çıkıp boğazın üstünü kapatalım yol yapalım der. biz de tartışır dururuz. ulaşım sorununu çözmek için birşeyler tabiki yapılsın. illa köprü olacaksa da üzerinde karayolunun yanı sıra hafif raylı sistem olan asya ve avrupayı metroyla birbirine bağlayan bir sistem de eklensin. yoksa torunlarımız 6. köprüyü tartışıyor olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Zamanında 1. kopru yapılırkende cok yazılmıs cızılmiş Doganın goruntusu bozuluyor yapılmasını ıstememişler.

    2. koprü deseniz keza aynı sekilde. Hayır ne mantıktır anlamıyorum doğa katılı bır adam fln degılım ama

    gereklilik soz konusu ise bazı şeyleri feda etmek gerekir diye dusunuyorum. inşallah 2006 dan beridir devam eden inş

    3. kopru bağlantı yollarıdır.


    ...

    ben çevrecinin daniskasıyım

    ...

    3. köprü inşaatı başladı!




  • köprü yapılmasa o ormanlar bir şekilde yakılır yıkılır talan edilir yok olur
    onun için köprü yapılsın en azından işimize yarar
  • Bence kesinlikle tüp geçit yapılması gerekiyor. İstanbulda gerçekten böyle bir proje varsa çok güzel olur. 2. köprüye de artık bu kesin çözümdür deniyordu sonuçları ortada işte! Neyse 5-10 yıl sonra neyin ne olduğunu anlayacağız nasılsa...
  • 3. köprü inşaatı başladı!


    köprü yapıldıktan sonra çevredeki yapılaşma böyle oluyor işte.hala 3.köprüyü savunuyorsunuz.

    1980 ler

    3. köprü inşaatı başladı!


    1990lar

    3. köprü inşaatı başladı!

    3. köprü inşaatı başladı!


    GÜNÜMÜZ

    3. köprü inşaatı başladı!


    biz köprüye bundan dolayı karşıyız.

    iki köprüde yapılırken doğaya zarar verilmeyecek, yapıya izin verilmeyece kesinlikle gibi sıktılarda sıktılar.sonuç rezalet.aynısı 3.köprü yapılırsa da olacak.bunu kabullenin artık.

    2 köprünün anadolu yakasına açtığı tahribatı çoçukluğundan bu güne kadar gözlerimle şahidim.bir arkadaşın da dediği gibi çekmeköy çavuşbaşı(sarıgazide doğup büyüdüm,çevreyi çok iyi bilirim) katledildi.

    2 b çıkacak diye evinin çevresindeki ormalık alandaki ağaçları yakan insaların sayısı hiçte az değil.şahit olduğum bile var.2007 de çalıştığım yerdeki bir arkadaşımın akrabası bu olayı çavuşbaşında yapmıştı.

    daha öncede dediğim gibi açınhttp://sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx bu adresi.sol üstteki HARİTA seçeneğinden özellikle 2.köprü çevresinin 1982 yılının uydu görüntüleri ile günümüz görüntülerini karşılaştırın.bakın çekmeköy e çavuşbaşına beykoz a bakında görün bakalım ormanlar ne hale gelmiş.

    ÖRNEK :

    3. köprü inşaatı başladı!


    3. köprü inşaatı başladı!


    ŞİMDİ BİZ NASIL GÜVENELİM ÇEVRENİN ZARAR GÖRMEYECEĞİ YEMİNLERE.SİZ SÖYLEYİN




  • başlığı okurken acarkent aklıma geldi ki arkadaşımız resimlerini koymuş....
    yıkılıp ağaçlandırılıcak olan acarkent....

    er yada geç o ormanlar ev olucak...
    yeni taşındığım bölgenin çevresinde de ormanlar var ve her taraf inşaat şuanda eminim birileri bir gün yakacak olaraları...

    Ancak en önemli konu ise halk olarak bizede sorgulamak düşer
    yakılan tahrip edilen orman arazilerine tapu verilmemesi konusu çok önemli....

    bu yasa kelimesi kelimesine uygulanırsa mevcut ormanlar korunabilir...
  • Tamam ama nüfus artışı var, göç var, işsizlik var...

    Napacak bu insanlar, nereye yerleşecekler?
  • yukarı doğru
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.