Şimdi Ara

3.658.000 LPG'li, 2.917.000 Benzlinli, 2.231.000 Dizel araba var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikteki benzinli otomobil sayısı son 10 yılda yaklaşık yüzde 30 civarında azalırken, aynı dönemde LPG'li otomobil sayısı 3,5 kattan fazla, dizel otomobiller yaklaşık 8 kat arttı.

    AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği verilere göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin yakıt cinsine göre dağılımlarında 10 yılda büyük değişiklik yaşandığı görüldü. 2004 yılında trafiğe kayıtlı 5 milyon 400 bin otomobilin, 4 milyon 62 bini yakıt olarak benzin kullanırken, otomobillerin 252 bini dizel ve 793 bin de LPG'li olarak kayıtlara geçti.
    Benzin fiyatlarının küresel ölçekte artmasıyla birlikte otomobillerde benzin kullanımı azalırken, benzine göre daha ucuz olan LPG kullanımı ise arttı. Bu yılın nisan ayı sonu itibariyle, trafikteki benzinli otomobil sayısı 2004 yılına göre yaklaşık yüzde 30 azalırken, LPG'li otomobil sayısı ise yüzde 360 arttı. Aynı dönemde benzinli otomobil sayısı 4 milyon 62 binden 2 milyon 917 bine düştü, LPG'li otomobil sayısı ise 793 binden 3 milyon 658 bine yükseldi.
    Söz konusu dönemde dizel yakıtlı araçlarda da yüksek artış oranları görüldü. 2004'de trafiğe kayıtlı sadece 252 bin 629 otomobil bulunurken, bu yılın nisan ayına gelindiğinde bu rakam yüzde 780 artarak 2 milyon 231 bine yükseldi.
    Kaynak: AA







  • benzinli lpg farkı daha da açılır...
  • Bir gün herkes LPG'li olacak!
    -Eziz Vıldırım
  • Benzine devam.
  • Büyük şehirlerde trafiğin yoğun olduğu yerlerde nefes alınmıyor.Herhangi bir rahatsızlığım yok fakat o ortamda ciddi anlamda nefes darlığı çekiyorum.

    O 3.658.000 arabanın da LPG yerine benzinli veya dizel olduğunu düşünemiyorum.

    Egzoz kokusuna, kurum kokusuna o kadar alışmışız ki, Abant'a falan gidince oksijenden sarhoş oluyor insan.

    LPG'nin ciddi anlamda teşvik edilmesi dileğiyle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Büyük şehirlerde trafiğin yoğun olduğu yerlerde nefes alınmıyor.Herhangi bir rahatsızlığım yok fakat o ortamda ciddi anlamda nefes darlığı çekiyorum.

    O 3.658.000 arabanın da LPG yerine benzinli veya dizel olduğunu düşünemiyorum.

    Egzoz kokusuna, kurum kokusuna o kadar alışmışız ki, Abant'a falan gidince oksijenden sarhoş oluyor insan.

    LPG'nin ciddi anlamda teşvik edilmesi dileğiyle...

    +1

    dizel arabalarında partikül filtreli olması gerekiyor
  • Motorin benzin fiyatı arasında fark kalmadı ki yakında eşitlenecekler..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lpg nasıl bu kadar fazla anlamıyorum. Kafamızı nereye cevirsek dizel arac var piyasa da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni aldığım araç euro 5 normlarını karşılıyor dpf mevcut.kapalı otoparkta araç çalışırken hiç egzost kokusu vs almıyorum sanki araç buhar atıyormuş gibi.
  • sorun yeni çıkanlar değil eksoz konusunda sorun sürekli siyah duman atan ağır vasıtalar ve dolmuşlar. emin olun 18 aracın çıkarttığı zehirli gazdan çok daha fazla zehirli gaz çıkartıyorlar. yani toplu taşıma yerine bireysel taşınsa daha az çevre kirliliğine sebep olur. NOx ve SOx anlamında tabi CO2 emisyonunda tabi ki toplu taşıma önde ama dediğim gibi NOx ve SOx tan kanser olunca küresel ısınma bir yere kadar ilgilendirir insanı. ki o kadar düzenlemeye rağmen dizel aracın NOx emisyonu benzinli araca göre baya fazla. neyse taksici dolmuşçu ve taşımacılıkla uğraşan esnaf için dizel üzerinde ki ötv benzine göre düşük tutuluyor. ama kanser eden gazların hava salınmasında özellikle büyük şehirlerde tam gaz devam ediliyor.

    euro 5 otobüslerin DPF sini EGR sini zaten iptal ettiriyorlar yani euro 5 olmasının bir anlamı da kalmıyor hava kirliliği açısından. trafikte mecbur klima açıp devir daime almak zorunda kalıyorum.

    ayrıca şöyle de bir durum var yurtdışına ihraç ettiğimiz benzin kadar LPG ithal ediyoruz. arada ki fiyat farkı bize cari açık olarak dönüyor. peki LPG nin fiyatı neden düşük tutuluyor derseniz taksicilere sorun derim.

    şu anda ülke olarak taksicileri besliyoruz cari açıkla o kadar geçirdikleri çakallıkları yetmiyormuş gibi.




  • umarım lpg li araba sayısı çok daha artar .
  • Dizel Ve Benzine devam.
  • Turbo dizelin mucidi ne para götürüyordur şimdi. Turbolu araba sürmek ayrı bir keyif. Yemişim lpg'yi gaza sonuna kadar bassanda farketmiyor.
  • 3658 000 lpgli arac var ve cari açık taksicilere bağlanmış. Helal valla. Cari açık ile lpg ve taksici bağlantısı nasıl oluyor biri anlatsa da benim gibi cahillerde ogrense.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel benzinli araclarin maliyeti ayni olmasina rağmen fiyat farki sacma.boyutlara ulasti artik lpg cok daha mantikli . Dizel azalir bu gidisle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel ve benzinciler yollarında devam etsinler ki bizlerde ucuza lpg li arabaya binelim
  • Amma lpgli arac varmis.

    Yuh!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir de muayenesiz gezen lpgli araçlar var, bu sayıların dışındadır.
  • #direnbenzin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf li focus kullanıyorum, arabamdan zerre duman çıkmaz, LPG yada benzin iyidir demekte yerinde olmaz. Bakımlı olmayan bir LPG yada benzinli aracda yag yakarak mavimsi dumanlar atabiliyor,
    Bize düşen hinlik yapmadan her işi layıkıyla yapmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.